اصلاح‌طلبان همان اصولگرایان با شعارهای عوام‌فریبانه هستند!

اصلاح‌طلبان همان اصولگرایان با شعارهای عوام‌فریبانه هستند!

بار دیگر انتخابات ریاست جمهوری در رژیم ایران آغاز شده و دو جناح حاکم اصلاح‌طلب و اصولگرا برای آن که جامعه را فریب دهند به جان هم افتاده‌اند!

وضعیت اصولگرایان مشخص است! آن‌ها بدون پرده اهداف خود را که همان اهداف علی خامنه‌ای است بیان میکنند اما اصلاح‌طلبان اینگونه نیستند و با شعار فریبنده وارد عمل میشوند که بتوانند همان سیاست اصولگرایان را با عوام‌فریبی پیش ببرند!

اصلاح‌طلبان چنان از مخالفت با گشت ارشاد، فیلترینگ، دشمنی با غرب و حتی سرکوب انتقاد می‌کنند که گویا در سیستم حاکم هیچگاه نبوده و نقشی نداشته‌اند! آن هم در حالی از عمر ۴۵ ساله جمهوری اسلامی دست کم بیش از ۳۰ سال آن را اصلاح‌طلبان اداره کرده‌اند!

نگاهی به کارنامه اصلاح‌طلبان به ما نشان میدهد که بخش اعظم سیستم سرکوب در ایران را همین جریان به اصطلاح معتقد به دموکراسی-اسلامی پیش بره است! برای آگاه شدن بیشتر به چند مورد سرکوب سیستم اصلاحات اشاره میکنم….

۱- جلایی‌پور شخصی که امروز در بدنه اصلاحات است فردی است که در ۱۲ خرداد ۱۳۶۲ در مهاباد بیش از ۵۹ نوجوان را به اتهام ثابت نشده عضویت در حزب دموکرات کوردستان ایران اعلام کرد….

۲- صادق زیباکلام از تئوریسین‌های جریان اصلاحات در فرمان جهاد روح‌الله خمینی در کوردستان در ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ مشارکت فعال داشته و بارها به آن افتخار کرده است! صادق زیباکلام همچنین در مورد اعتراضات دی ۱۳۹۶ در گفتگویی اعلام کرد اگر موجودیت جمهوری اسلامی ایران به خطر بیفتد، سلاح به دست گرفته و از جمهوری اسلامی ایران دفاع میکند.

۳-سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران که از تشکل‌های اصلاح‌طلب بوده و در سال ۱۳۸۹ منحل شد از دهه شصت تا زمان انحلال بخشی از ماشین سرکوب جمهوری اسلامی ایران بود که در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در سرکوب اعتراضات ۵۰۰ هزار نفره اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین سرکوب گروه‌های چپ سوسیالیست و کمونیست نقش فعال داشته است!

۴-در دولت سازندگی اکبر هاشمی رفسنجانی در دهه هفتاد اعتراضات مردمان ایران در نقاط مختلف کشور با مشت آهنین سرکوب شد.

۵-در کوی دانشگاه ۱۳۷۸ دولت اصلاحات محمد خاتمی، اعتراضات دانشجویان به توقیف نشریه «سلام» را با همراه سپاه پاسداران سرکوب کردند که حتی خانواده بسیاری از دانشجویان از سرنوشت فرزندان خود اطلاعی ندارند! مانند خانواده «سعید زینالی» که حتی نمی‌دانند فرزندشان زنده است یا خیر!

۶-دولت اصلاحات و اعتدالی حسن روحانی در دی ۱۳۹۶، آبان ۱۳۹۸ و تیر ۱۴۰۰ اعتراضات مردم علیه گرانی قیمت اقلام خوراکی، گرانی بنزین و بی آبی را سرکوب کرد که بیش از ۱۵۰۰ تن در این سال‌ها کشته شدند!

۷-نباید فراموش کرد که نخستین فردی که خواهان حجاب اجباری، اعدام در ملاء‌عام شد و حتی روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی را امام صدا کرد همین شخص حسن روحانی بود که هشت سال دولت را از جناح اصلاحات در دست داشت!

۸-نباید فراموش کرد که نخستین سیاست فیلترینگ و قطع اینترنت را دولت اصلاحات حسن روحانی کلید زد که از قطع اینترنت و فیلترینگ تلگرام در دی ۹۶ آغاز شد و آبان ۹۸ و تیر ۱۴۰۰ هم آن را به جریان انداخت، مخصوصا در آبان ۹۸ کم بخش اعظم کشور تا یک ماه دسترسی به اینترنت بین‌المللی نداشتند!

۹-در موضوع مبارزه با بی‌حجابی و گشت ارشاد نیز پیش از اصولگرایان این اصلاح‌طلبان و فائزه هاشمی رفسنجانی بود طرح مبارزه با بی‌حجابی را داد و حزب کارگزاران سازندگی که از جریانات اصلی اصلاح‌طلب است از آن حمایت کرد!

۱۰-در اعدام‌های سال ۱۳۶۷ نیز نخست‌وزیر جمهوری اسلامی، میرحسین موسوی بود که رهبری جناح چپ حزب جمهوری اسلامی را برعهده داشت و در لاپوشانی آن اعدام‌ها سنگ تمام گذاشت و در قتل بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی که تنها نام ۵۰۰۰ تن از آنان منتشر شده مشارکت کرده است!

۱۱-همچنین همین مسعود پزشکیان در سال ۱۳۸۲ قتل زهرا کاظمی روزنامه‌نگار ایرانی-کانادایی را که بر اثر شکنجه ماموران امنیتی در زندان رخ داد را اعلام کرد هیچگونه ضرب و شتمی نبوده و این قتل حکومتی را لاپوشانی کرد…..

گمان کنم موارد بالا در مورد سیاست اصلاح‌طلبان کافی باشد تا نشان دهیم اصلاح‌طلبان، اصولگرایانی هستند که به اصول و مبانی جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه الزام دارند و با شعار اصلاح‌طلبی وارد میدان شده‌اند تا با سواستفاده از خواست‌های اعتراضی جامعه آنان را با این بهانه که صدای آنان هستند فریب دهند تا سیاست‌های اصولی جمهوری نکبت اسلامی حاکم بر ایران را بدون دردسر پی بگیرند! بدین جهت باید شعار «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تموم ماجرا» چراغ راهنمای ما باشد تا جمهوری اسلامی ایران را برای رسیدن به اهدافش برای فریب جامعه ناکام بگذاریم!

ـ

ووکاشین پاکروان

فعال اکو-سوسیالیست

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate