کمیته مرکزی کومه له ادعاهای وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی مبتنی بر وابستگی ” شریفه محمدی” و “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” به تشکیلات کومه له را قاطعانه تکذیب می کند

کمیته مرکزی کومه له

ادعاهای وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی مبتنی بر وابستگی

” شریفه محمدی” و “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری”

به تشکیلات کومه له را قاطعانه تکذیب می کند

بنا به گزارش های منتشر شده روز پنجشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ شعبه اول بیدادگاه ضد انقلاب اسلامی در رشت شریفه محمدی فعال کارگری را به اتهام عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” و عضویت در کومه له که در قوانین ارتجاع فقهی به آن «بغی» گفته می شود محاکمه و به اعدام محکوم کرده است. شریفه محمدی که در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی دستگیر شده بود اکنون هفت ماه است که در زندان جمهوری اسلامی بسر می برد و در این مدت بارها تحت شکنجه های جسمی و روانی وزارت اطلاعات قرار گرفته و برای مدتها از ملاقات با خانواده و فرزندش محروم بوده است.

این حکم جنایتکارانه در حالی علیه این فعال کارگری صادر شده است که شریفه محمدی در هیچ مقطعی از زندگی  و کار و فعالیت خود هیچ رابطه ای با تشکیلات کومه له نداشته است. نیروی های امنیتی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم اسلامی در یک پرونده سازی امنیتی شریفه محمدی را به عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” متهم کرده و این تشکل  علنی و مستقل کارگری را وابسته به کومه له اعلام کرده اند. کومه له در این مورد نیز قاطعانه این ادعاها را تکذیب و اعلام می کند که “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” هیچ رابطه و وابستگی تشکیلاتی به کومه له و حزب کمونیست ایران نداشته و ندارد. 

 صدور این حکم جنایتکارانه علیه شریفه محمدی پیش از آنکه حکمی حقوقی بر علیه این فعال کارگری باشد، حکمی سیاسی است و همه فعالین جنبش کارگری و به ویژه آن بخش از فعالین که یک دوره در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری فعالیت کرده اند را نشانه گرفته است. در واقع رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی با صدور حکم اعدام علیه شریفه محمدی می خواهد از کلیه فعالین کارگری زهر چشم بگیرد و جامعه را مرعوب کند. صدور حکم اعدام شریفه محمدی ادامه تهاجم به سفره خالی کارگران، ادامه تهاجم به زنان بی حجاب بر متن تبلیغات و رقابت های تهوع آور نمایش انتخاباتی و شکست های پی در پی رژیم در چند ماه گذشته است. ما به سران حکومت اسلامی اطمینان می دهیم که صدور حکم اعدام شریفه محمدی، شکست‌های همه جانبه آنان را جبران نمی کند و نمی تواند بقای این رژیم جنایتکار را تضمین کند.

بدون تردید رژیم با صدور این احکام جنایتکارانه علیه فعالین جنبش کارگری خود را به لبه پرتگاه نزدیک تر می کند. اینبار شعار مجازات اعدام لغو باید گردد، کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد پر طنین تر از گذشته در داخل و بیرون زندان ها و شکنجه گاه های رژیم فریاد زده خواهد شد.  کومه له ضمن آنکه یک بار دیگر قاطعانه هرگونه ادعای رابطه شریفه محمدی با تشکیلات کومه له  و وابستگی “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” به کومه له و حزب کمونیست ایران را تکذیب می کند، از همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب می خواهد که در داخل و خارج از ایران با برپائی تجمع های اعتراضی و با فریاد شعار مجازات اعدام لغو باید گردد، کارگر زندانی، زندانی، سیاسی آزاد باید گردد، رژیم جمهوری اسلامی را برای آزادی شریفه محمدی و کلیه زندانیان سیاسی و کارگران و معلمان در بند تحت فشار قرار دهند.

کمیته مرکزی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۱۴ تیر ۱۴۰۳

۴ جولای ۲۰۲۴

بازنشر: تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومەله

https://alternative-shorai.tv

https://cpiran.org

https://komala.co

https://t.me/peshrawcpiran

www.facebook.com/Peshrawcpiran

www.instagram.com/Peshrawcpirn

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate