پیروزی مارین لوپن

پیروزی مارین لوپن

فرح نوتاش                     جبهۀ جهانی ضد امپریالیست      قدرت زنان        ۰۲.۰۷.۲۰۲۴

زن پر تلاش فرانسه بعد از سالیان دراز، در آستانه پیروزی است.

پیروزی مارین لوپن به معنای تغیر بنیادی در سیاست خارجی فرانسه، تغییر در سیاست اتحادیه اروپا و تغییردر جهان خواهد شد. زیرا حزب اجتماع ملی که او رهبر آن است مخالف آمریکا و ناتو،

 و مخالف فرستادن هر نیرو، اعم از نیروی انسانی، تسلیحاتی و حمایت مالی به اوکراین است. او خواهان عادی سازی روابط  با روسیه است. در واقع این برنامه نه تنها برنامۀ حزب اجتماع ملی در فرانسه، بلکه برنامه تمام احزاب راست افراطی در اروپا نیز هست. و این احزاب بطور گسترده از حمایت مردم اروپا برخورداراند.

این احزاب با تجدید نظر دربرنامه ناسیونال سوسیالیست های جنگ جهانی دوم، برنامۀ دیگری درسیاست خارجی دارند که قابل تعمق است. آنان بجای جنگ هیتلر با اتحاد جماهیر شوروی، طبق مهندسی آمرایکا و انگلیس، خواهان صلح و همکاری و همزیستی دوستانه و مسالمت آمیز با روسیه هستند. و این درست بر خلاف برنامه آمریکا و ناتو برای حمله به روسیه و تصرف معادن روسیه و تقسیم آن به کشور های دست نشاندۀ آمریکا می باشد.

اگر تضاد اول جهان امروز را مقابله حامیان جهان چند قطبی در راس آن ها روسیه و چین با جهان یک قطبی آمریکا و حامیان اروپایی بدانیم، این احزاب راست افراطی در جهت مخالفت با جهان تک قطبی آمریکا و ناتو ایستاده اند. این احزاب مخالف سیاستهای اتحادیه اروپا در پیروی از آمریکا، وعلیه کمک مالی به برنامه های جنگ افروزانه آمریکا در جهان هستند. از این رو نمی توان آنان را همطراز با فاشیست ها و ناسیونال سوسیالیست های جنگ جهانی دوم ارزیابی کرد.

حامی آنان اکثرا چون زمان هیتلر طبقه کارگر است. وآنان علیه هزینه کردن بودجه ملی، به نفع جنگ

های مهندسی شده توسط آمریکا و ناتو در خارج از کشور و یا هزینه کردن آن برای مهاجران در

داخل کشور هستند. البته این مهاجران، کسانی جز پناهندگانی از کشورهای جنگ زده آفریقا و خاور میانه، که تحت سیاست جنگ افروزانه آمریکا، مجبور به ترک کشور خود شده اند نیستند. و یا اسلامیست هایی که از تولیدات آمریکا و متحدینش می باشند.

مارین لوپن ۵۶ ساله، به دلیل ترک مادر، از ۱۶ سالگی به پدر که از سیاستمداران جبهۀ ملی و یاران مارشال پتن و اعضای ارتش سری بود نزدیک تر شد. جبهۀ ملی فرانسه را پدر او، ژان ماری لوپن در سال ۱۹۷۲ تاسیس کرد و مارین لوپن در ۱۸ سالگی عضو آن شد.

بعد از تحصلیلات حقوق، شغل وکالت را برگزید. حتا وکالت برخی از مهاجرین بدون امکانات مالی را نیز می پذیرفت. او در سال ۲۰۱۸ با رای اکثریت اعضای حزب جبهۀ ملی به رهبری حزب انتخاب شد. و پدرش با افکار تند افراطی از حزب کناره گرفت. مارین لوپن، با اکثرین آراء،  نام حزب را از “جبهۀ ملی”  به  اجتماع ملی،  برای دادن امکان اتحاد با ملی گرایان دیگر تغییر داد و تا به امروز رهبری این حزب را به عهده داشته است.

کمک های فرانسه به اوکراین و اسرائیل، پیاده کردن برنامه های جهانی سازی، بالا رفتن هزینه انرژی با قطع ارتباط اتحادیه اروپا با روسیه و تاثیر آن برازدیاد قیمت کل کالاها، طبقه کارگر و کلا جامعه فرانسه را با فشاراقتصادی روبرو کرده است. حتا برخی از مدارس به دلیل نرخ بالای هزینه مسکن تعطیل شده اند.

نا امنی ناشی از حضور مهاجران، دزدی و حمله و جیب زنی، حمله به مردم با تسلیحات سرد و گرم

 توسط اسلامیست ها مسئله جدی مردم فرانسه و بقیه اروپا است. تظاهر به مسلمانی با نماز گزاردن در پیاده روها و بلند کردن صدای اذان از مساجد، و نقاب و حجاب ارتجاعی اسلامی در همه جا و در مدارس و محیط کار وغیره تبدیل به فرسایش روان جامعه و رشد احساس ضد خارجی شده است. مسلمانان افریقا و خاور میانه توسط مساجد اخوانی های اردوغان و سلفی ها و غیره امپریالیستی، هدایت می شوند. این حزب متوقف کردن بساط آنان را سر لوحۀ برنامه خود قرار داده ، و حتا باز گرداندن سه میلیون مسلمان را با یارانه به کشور خودشان مطرح کرده است. از این رو مقبول اکثریت رای دهنده گان فرانسوی شده است. فاشیست های جنگ جهانی دوم جهود ستیز بوده اند. ولی این حزب با جهودان صحبت کرده و گفته که در مقابل حمله اسلامیست ها از آنان دفاع خواهد کرد.

سال ها پیش وقتی راست افراطی در اتریش در حاکمیت ادغام شد، هزینه صدمات جانی کارگران در

زمان کار را از کارفرما به کارگران محول کرد. حقوق بازنشستگان را کم، و تحصیل رایگان دانشگاهی را ملغا کرد! امروز با این که در اتریش نیز آراء راست افراطی بالنده است ولی باز نشسته ها کمترین رای را به آنان می دهند!

ولی بالندگی آراء راست افراطی در کل اروپا بخاطر سیاست ضد پناهندگان مسلمان از یک سو، جهانی شدن، و جنگ های آمریکا ـ ناتو و عدم قبول پرداخت هزینه آن در همه جا است. در واقع این احزاب مخالف پشت و روی یک سکه، علت و معلول سیاست های خارجی آمریکا و ناتو در جهان و بازتاب آن در اروپا هستند.

برنامه ضد پناهندگان، از طریق احزاب دیگر، نژاد پرستی تعبیر می شود! و حال آنکه ایرانیان خوب می دانند که تحمل این ارتجاعیون متظاهر به دین داری وکوک شده توسط نوکران امپریالیست ها چقدر فرساینده روح و جان انسان می تواند باشد. و ربطی به نژاد پرستی ندارد. تعداد دانش آموزان محجبه در مدارس اروپا و تفکر واپسگرای آنان تا چه حد می تواند مخرب فرهنگ اروپا بشود!

مارین لوپن، ماکرون را محکوم به کودتای علیه خود کرده است. و ماکرون علنن جنگ داخلی را در صورت پیروزی حزب اجتماع ملی مطرح کرده است. اتحادیه اروپا نیز امیدوار است که مارین لوپن هرگز پیروز نشود! راست افراطی دربرخی کشورهای اروپا سکاندار است. و در اتریش در نظر سنجی هفتگی در راس جدول قرار دارد و می رود که به پیروزی برسد.

جالب این که این به اصطلاح فاشیست های اروپا یا راست های افراطی، هیچ سنخیت و پیوندی با فاشیست های باندرا در اوکراین، که نیابتی های آمریکا، و در جنگ با روسیه اند ندارند!

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate