فضای سیاسی- فاشیستی موجود !

فضای سیاسی- فاشیستی موجود !
در حاشیه انتخابات های اخیر,
(پارلمان فرانسه, ریاست جمهوری رژیم ایران و مناظره بایدن و ترامپ)
بنظر من فضای سیاسی دنیا و انتخابات ایران و فرانسه دو روی سکه سرمایه داری هستند که راسیستهای فرانسوی به جامعه اورپا و دنیا چنگ و دندان نشان میدهند. مثلا در اطریش، آلمان ،مجارستان ،هلند انگلیس وسوِيد راسیستها در پارلمان جایگاه قوی دارند. در پارلمان اروپا قدرت خاصی بدست آورده اند. در ایران حاکمیت فاشیستی از این فضا بیشترین استفاده را میکند و از شکاف بین قدرتهای موجود شرق و غرب نقشی برای خود بدست آورده است. باید به انتخابات و مضحکه انتخابات ایران را از این زاویه نگاه کرد.
بحثی دو نفره!
سلام اسماعیل چه خبر از دنیا.
سلام عزیز خوبی; همین هایی که میشنوید خبر خاص دیگری ندارم.
گ ن: عجب همینها خیلی خبر است. اتفاقا خبرها پیش شماست. اون شب در کلاب هاوس حرفهایت را راجع به انتخابات شنیدم.
*مرسی امیدوارم مورد قبولت باشد.
نه زیاد روی مورد قبول بودن نرو ولی بحث جالبی بود. تو چه خبر ؟
گ ن: شهر ما که خیلی شلوغ است. امروز در تظاهرات شرکت کردم و فضای جالبی نبود. زیرا سلطنت طلبها و مجاهدین میدان دار شده بودند و صدایی دیگر بگوش نمیرسید. بخصوص با فحش و ناسزا گفتن و بر خورد چاروا داری طایفه رضا پهلوی. زمینه برای فضای سالم سیاسی نبود. شعار هایشان بی ارزش و کلا به انسانها خیلی توهین و ناسزا میگفتند. نیروی چپ هم بودند و زیاد بودند ولی لات بازی پهلوی چی ها بیشتر چشمگیر بود. از شهر شما چی خبر؟
اینجا تظاهرات بود وهنوز ادامه دارد ولی از فضا و جوش خبر ندارم. اما دوست دارم که در مورد فضایی که هست با هم کمی گپ بزنیم. بخصوص در این اوضاع و احوال دو انتخابات، بطور جدی بحث تمامی دستگاههای سخنپراکنی و سوسیالا میدیاست. یکی انتخابات ریاست جمهوری رژیم فاشیست در ایران ونیز انتخابات مجلس فرانسه. بنظر من این دو انتخابات دو روی سکه ، فضای سیاسی امروز جامعه سرمایه داری هستند و میتوانند بر آینده انتخابات در آمریکا هم تاثیر داشته باشند . اولا انتخابات ایران فضای فاشیستی در جامعه و جلو آمدن پزشکیان ( این جانور یکی از دارو دسته های قداره بند حاکمیت است اما عده ای ابله دوست دارند انگ میانه رو به او میزنند) در ثانی در چنین حاکمیت ضد بشری اسلامی سرمایه در ایران میانه رو معنی ندارد. با توجه به اینکه در دهه هشتاد خورشیدی محمد خاتمی سر کار بود و قتل عام دانشجویان را رهبری کرد. بنا براین در چنین سیستمی که یک سیستم فاشیستی است قطعا تمامی کاندیداهای همگی پست های حاکمیت قاتل و در خدمت نظام هستند, اینجا لیبرال و تند رو معنی ندارد زیرا هر دو مزدور دستگاه سرکوب و خفقان هستند.
گ ن: درست است اما همه اینها برای سرگرم کردن مردم است. مردمی که آزادی و امنیت را ندیده اند. اکثرا بیسواد و مذهبی هستند. نمیدانند واقعا سره را از ناسره تشخیص دهند. مسله جامعه ایران فقر فرهنگی و کمبود نگاه سیاسی به مسایل است. بقول شجاع الدین شفا: “جامعه ایران به یک رنسانس فکری سیاسی اجتماعی نیاز دارد” بهمین خاطر است که به عقیده من جامعه به این نوع شعبده بازی های سیاسی تن میدهد.
من ضمن تایید بخشی از حرفها شما , باید دقت کرد که فضای سیاسی امروز دنیا هیچگونه آزادیخواهی و برابری طلبی را تحمل نمیکند. راست جامعه شمشیر را از رو بسته . تشکلهای کارگری و اتحادیه های کارگری دنیا گذشته از اینکه لیبرال و بیرمق شده اند ; جامعه سرمایه داری هر لحظه بیشتر و بیشتر آنهارا به حاشیه میراند. وضعیت سیاسی و بحران اقتصادی امروز درست مثل سالهای بین ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ است که زمینه ساز عروج نازیسم در آلمان و فاشیسم در ایتالیا و اسپانیا شد. تحمیل فقر به جامعه و مزدبگیران جامعه. پول اندوزی بیکران بانکها همه و همه طمع و حرص سرمایه را بیشتر و بیشتر کرده است. فرانسه ای که زمانی مهد رنسانس فکری و سیاسی جامعه اروپا بود امروز فاشیسم اکثریت چشمگیری را در انتخابات مجلس فرانسه بدست آورده است. حزب راسیستی لوپن هم اکنون بیش از ۳۳ در صد آرا را بخود اختصاص داده است. اینها بارقه ها و نمونه های بارزی هستند که جانورانی مثل رژیم هار اسلامی سرمایه قدرت را برای خود بیش از چهل سال است قبضه کرده است.
حتما خبر دارید که, در جریان اولین مناظره انتخاباتی آمریکا دیدیم چه کسانی دارند مناظره میکنند. آدم خل وچلی مثل بایدن و نیز قالتاق و راسیستی مثل ترامپ. اینها امروز مظهر دنیای فاسد سرمایه داری هستند, اینها امروز دارند اوضاع سیاسی و اقتصادی دنیا را رقم میزنند. اگر زمانی جنبش آزادیخواهی و کارگری قدرت داشت تا اندازه ای و توانست، راست را در جامعه به عقب براند و تا آنجا پیشرفته بود که راستها اسامی مختلفی را برای پنهان کردن خود پیدا کرده بودند. اما از دهه ۱۹۷۰ میلادی با حمله به اعتصابات کارگری در سراسر دنیا و بخصوص به شکست کشاندن اعتصاب کارگران معدن زغال در انگلیس تاچریسم و ریگانیسم ظهور کردند و تا به امروز اوضاع مردم جامعه در کل دنیا رو به وخامت میرود. ظهور جانوران اسلامی در قدرت سیاسی جوامع، قدرت گرفتن بیشتر صهیونیسم در ۵۰ سال اخیر. همه و همه از یک قماشند.
گ ن؛ اگر به فضای انتخابات ایران نگاه ک‍نیم، در صد کمی شرکت کرده اند و حالا انتخابات به مرحله دوم رسیده. من فکر نمیکنم زیاد فرقی کند. چون سیاست امروز در خاورمیانه بخصوص با حضور روسیه و اشغال اوکراین بعد جدیدی به تنشهای سیاسی داده است.
* من هم فکر میکنم چنین باشد که تواشاره میکنی. زیرا اساسا طبقه کارگر در حاشیه اوضاع کنونی قرار گرفته. چه بدلیل سرکوبهای شدید و چه بدلیل فقر مطلقی که بر چامعه و بخصوص طبقه کارگر تحمیل کرده اند. اگر چه اعتراضاتی جسته و گریخته در جریان است اما قدرت تشکل و سازماندهی خیلی ضعیف است. زیرا اکثریت طبقه کارگر خود را در گیر این اوضاع نمیکنند. صد سال سرکوب و خفقان نتیجه ای بیش از این ندادرد. نباید هم انتظارات زیادی داشت. مذهبی بودن، فقر سیاسی و نبودن آزادی تشکل، بیان و مطبوعات، همه و همه نای طبقه کارگر معترض را گرفته است. بهمین دلیل نباید به این انتخابات زیاد بها داد. اعتراضات خارج از کشور میتواند کمکی باشد، اگر همزمان کارگران و مردم مبارز در ایران در صف اول قرار گیرند. در غیر اینصورت فقط یک تبلیغات است و بس.
یک نمونه تاریخی را در اینجا لازم است بیان کنم.
در زمان جنگ داخلی در ویتنام علیه اشغالگرانی مثل فرانسه و آمریکا, وقتی هو شی مین در جلسه با رهبران فرانسه و آمریکا بود. پیامی به چریکهای داخلی فرستاد و گفت؛ درست در زمانی که ما در جلسه هستم باید چریکهای ویتکنگ بیشترین ضربه را بدشمن بزنند. تا هیيت نمایندگی ما بتوانند حرفهای خودرا به کرسی بنشانند. در آن ایام ویتکنگ ها چند پایگاه آمریکایی را منهدم کردند و اخبارش در جهان پیچید. این واقعیتی بود که مذاکرات هوشی مین و هیيت همراه موفقیتهایی بدست آوردند.
آری مبارزه ما در خارج زمانی بقدرت واقعی میرسد که در داخل جنبش کارگری و اعتراضی متشکل به رژیم ضربه بزنند و ما پژواک اعتراضات آنها باشیم.
انتخابات در رژیم هاری مثل ایران فقط نمایشی روحوضی و خاک به چشم جامعه پاشیدن است. باید کارگران مبارز و مردم آزادیخواه و برابری طلب این انتخابات را به ناقوس مرگ و نابودی فاشیسم در ایران تبدیل کنند.
گ ن، به امید پیروزی کارگران مبارز و اتحاد هر چه بیشتر مردم آزادیخواه و برابری طلب. فعلا تا بحثی دیگر. شب خوش
پیش بسوی اتحاد و هبستگی طبقه کارگر آگاه و مبارز!
مرگ بر رژیم فاشیستی حاکم بر ایران
اسماعیل مولودی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ خورشیدی
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate