پزشکیان نقاب از چهره برگرفت

https://irancrises.info/wp-content/uploads/2024/07/%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%81%D8%B9%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87-14030412.mp4?_=1

وقت گیری است اگر بخواهم این چند سطر را به تشریح چهره واقعی جلیلی هدر کنم؛ همه از آن مطلعیم و بیش از این گفتن اتلاف وقت است.

اما، مسعود پزشکیان با عاریه گرفتن جملاتی از اپوزیسیون سرنگونی طلب، می خواهد خود را بجای اپوزیسیون اصلی در اذهان عمومی جا انداخته تا شاید بتواند برای نظام اسلامی زمان بخرد.

مسعود پزشکیان امروز در جمعی از هنرمندان حاضر شده بود تا خود را برای مناظره دوم دور دوم آماده کند. (ویدیو خبری بصورت زنده حدود ۹ صبح – از سایت مهر گزارش می شد).

اما هنرمندان حاضر با شروع این واژه که «اعتراض» داریم، نگذاشتند وی صحبتش را آغاز کند. یکی می گفت که این حرفهایی که تا بحال زده اید را قبلا شنیده و نتیجه آنرا دیده ایم. مردم به این حرفها دیگر اعتماد ندارند. اگر فی الواقع میخواهی صدای بی صدایان باشی امشب طی مناظره حرفهایی بزن که به راستی در کف خیابان زده می شود.

سینماگری میکروفون را در دست گرفت و گفت که وقتی ممیزی در ذره ذره زندگی نهادینه شده، وقتی اجازه داده نمی شود از صحنه خیابان فیلمبرداری کنیم چون واقعیت خیابان و نحوه حضور زنان در خیابان به نمایش گذاشته می شود، وقتی فیلمی که زنی بی حجاب را نمایش می دهد ممیزی می شود، گویی که کاری امنیتی انجام شده، همین تعدادی هم که تاکنون رأی داده اند دیگر به شما رأی نمی دهند مگر اینکه به راستی این مشکلات در مناظره امشب بیان شود.

میکروفون از دست مدعوین هنرمند گرفته شد چرا که پزشکیان می بایست در جای دیگری هم برای رأی گیری حاضر شود، ولی وی پیش از ترک جلسه، نکته قابل تآملی گفت «تغییر دفعتا واحده نیست».

با همین جمله پزشکیان از چهره واقعی خود رونمایی کرد تا یک گام دیگر خود و جناحش را به کرسی قدرت نزدیک کند. پزشکیان همچون خاتمی تدارکاتچی و موسوی که نمی خواست ساختارشکنی کند، در بهترین حالت ممکن یک نهضت آزادی خجالتی، و در بدترین حالت یک اصلاح طلب فریبکار است. وی می خواهد ملت شریف ایران را با این فریب که صدای آنهاست برای چند سالی از شورش و خروش و خشم بازدارد و در ازای آن، حداقل تغییراتی که هماکنون در جامعه شکل گرفته است را به تصویب رهبر فرزانه برساند.

او با «دفعتاواحده» ندانستن تغییر، بر سیاست گام به گام مهر تأیید زد.
بنا به این تز، سفره های کوچک و محقری که خلق ستمدیده برای خود شب به شب پهن می کند، نه تنها کوچکتر خواهد شد و تغییری ملموس در آن دیده نخواهد شد، بلکه با این روش و سیاست گام به گام، به آقازاده ها و مفسدین و مافیای سازمانیافته اجازه می دهد تا سفره های بزرگتری برای خود پهن کنند.

سخنان پزشکیان یکبار دیگر این اصل همیشگی را تأیید کرد که تنها آتش قیام و خروش و شورش می تواند تغییری «دفعتاواحده» به وجود بیاورد و لاغیر.

علی ناظر
۱۲ تیرماه ۱۴۰۳
۲ ژوئیه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate