اولین و آخرین مانع!

روز ششصد و پنجاه و دو جنبش مردم ایران…

بر اساس نتایج اعلام شده وزارت کشور حکومت اسلامی در ایران، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم نمایش انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ راه یافتند. دور دوم انتخابات جمعه آینده، ۱۵ تیرماه، ۵ ژوئیه‌، برگزار می‌شود.بر اساس آمار رسمی وزارت کشور حکومت اسلامی در ایران، میزان مشارکت مردم درمقایسه با تمام دوره‌های قبل به پایین‌ترین سطح خود رسیده است…

پزشکیان همان ابتدا گفت که کاره ایی نیست و برای اجرای فرامین رهبر میاید . از زمان خاتمی تدارکاتچی تجربه دارد ولی آن سر داستان فرضی را پزشکیان شاید نمیتواند بفهمد .

فرض کنیم پزشکیان به عنوان نماینده اصلاح طلبان میآید . این آمدن ربطی به نمایش انتصابات و بازی صندوق رای گیری ندارد . در دوره های قبلی هم همینطور بود هر کسی آمد ربطی به صندوق انتخابات نداشت . کاملا مشخص است که از همان ابتدای حکومت اسلامی واژه های جمهوریت و دمکراسی و انتخابات اساسا به کالیبر این سیستم فاشیستی نمیخورد . آمدن دوباره چهره اصلاح طلبان یک فرصت نیست ، همانطور که خاتمی فرصت نبود البته فرصت بود ولی برای طول عمر نظام .

آمدن فرضی پزشکیان با اجازه ستون اصلی نظام باید باشد . این البته یک فرض است . نظام حاکم درایران میداند تا آخردنیا وقت ندارد ازاین بازیهای اصلاح طلبی کند . فشار جدی از بیرون ( غرب ) فقط سرعت را کم یا زیاد میکند .

آمدن فرضی ترامپ یک سیگنال بد برای حکومت است . اگر فرض کنیم اینها برای پزشکیان راه را هموار میکنند تا بعد دوره دوم و فرضی ترامپ دوباره به بازی موش و گربه تکراری خودش ادامه دهد … اشتباه میکنند …

خیزی که باند علم‌الهدی با جلو داری رئیسی برای غصب مقام رهبری برداشته بود ، یک خطای ساده از جنس جنگ قدرت نبود ، باند ذهنی حاکمان ایران بیشتر از این پهنا ندارد . در پائین خیلی خرتوخر به نظر میرسد اما در همین بی نظمی و خرتوخری یک نظمی هست که نیم قرن سیستم فاشیستی و دینی در ایران را نگه داشته است .

هر گونه تغییرجدی باید و باید از تعویض قانون اساسی آفت زده دینی بگذرد . ستون فعلی نظام یعنی ولایت فقیه اولین وآخرین مانع هرشکلی ازتغییر است. تا این مانع هست ، دهقان فداکار ، تصمیم کبری و پطروس انگشت سوراخ فرو کن .. حتی حس زمان دبستان را هم ندارند .

۰۱.۰۷.۲۰۲۴

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۰۱.۰۷.۲۰۲۴

 hoshyaresmaeil2017@hotmail

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate