سرانجام ژولین اسانژ قهرمان ازادی بیان  از زندان انگلستان آزاد شد!

سرانجام ژولین آسانژ قهرمان ازادی بیان بعد از بیش از ۶ سال زندانی و شکنجه دیدن از زندان بلمارش انگلیس ازاد شد تا به دادگاه امریکائی در اقیانوس ارام حاضر شده و با پذیرش اتهامات حکومت امریکا و اعلام محکومیت ۶۲ ماهه که انرا طی کرده نهایتا ازاد شود و به زادگاهش در استرالیا برود:

“آسانژ از زندان یلمارش  واقع در انگلستان ازاد شد و با هواپیما به منطقه ای در حوزه حکومتی امریکا خواهد رفت تا در دادگاه با پذیرش اتهامات حکومت امریکا و پذیرش حکم ۶۲ ماه زندان(که انرا طی کرده) سرانجام ازاد شود.

او مجبور شد مبلغ ۵۰۰ هزار دلار  بابت سفر با هواپیمای اختصاصی پرداخت کند که ابتدا به مقصد بانگوک و سپس به مقصد منطقه تحت کنترل امریکا در اقیانوس ارام به منظور شرکت در دادگاه امریکائی و هایتا به استرالیا زادگاه او سفر کند.

همسر اسانژ(خانم استلا) گفت که هنوز باور نمی کند که اسانژ اینهمه سختی و زندانی کشیده و از همه ازادیخواهان دنیا برای حمایت از او تشکر کرد. ایشان اعلام کرد که اسانژ در دادگاه امریکا با پذیرش اتهامات “توطئه بر علیه امنیت امریکا” تقاضای عفو خواهد کرد و بعد ۱۳ سال دربدری و سختی نهایتا ازاد خواهد شد تا بتواند به وضعیت سلامت خود رسیدگی کند. ایشان افزود که فرزندان اسانژ هنوز نمی دانند که او قرار است ازاد شود و همواره او را در زندان ملاقات کرده اند.”

آزادی آسانژ مایه شادی همه ازادیخواهان جهان است . زحمات او برای افشای ماهیت پلید حکومتهای دنیا چه غرب و چه شرق و انتشار اسناد این حکومتها برای اگاهی مردم دنیا یک نقطه عطف و یک درس بزرگ برای انسانیت است.

اینکه حکومتها حق ندارند جنایتهای خود را بپوشانند از مردمی که ادعای نمایندگی از انها را دارند.اینکه حکومتها منجمله حکومت امریکا از هیچ جنایتی بر علیه انسانیت دریغ نکرده و شعارهای توخالی حمایت از حقوق بشرش فقط پوشش است و بس.اینکه حکومتهای غرب و شرق در دزدی و جنایت دست در دست هم دارند. اسانژ با تاسیس شبکه ویگلیکس سهم بسیار بزرگی در جنبش جهانی ازادیخواهی ایفا کرده و درسهای بزرگی به مردم دنیا داده.

اسانژ ازاد شد اما هنوز جانش و جان همه ازادیخواهان دنیا در خط جنایتهای حکومتهاست.

هنوز معلوم نیست که اگر حمایتهای مردم دنیا نباشد او را دوباره در زنجیر نکنند. آسانژ برای حکومت جنایتکار امریکا سمبل شجاعت و ازادی بیان است و شکستن و نابود کردن سمبلهای ازادیخواهی همواره استراتژی حکومتها بوده.

امروز روز خوبی برای مردم ازادیخواه دنیاست و این روزهای خوب در میان روزهای درد و سختی و تبعید و دربدری و زندان و شکنجه و اعدام را باید پاس داشت و بزرگ داشت.

به امید سلامت و بازیافتن شادی برای اسانژ و خانواده اش و فرزندانش که پدری قهرمان را در اغوش می کشند.

انسانیت ازادیخواهی و برابری طلبی یک دم نباید کوتاه بیاید یک دم نباید از اهدافش قصور کند.پرچمی که اسانژ برداشت یک دم نباید روی زمین بماند.

چه صحنه های پرشور و جاودانه ای!

(*)خبر ازادی ژولین اسانژ

https://www.yahoo.com/news/julian-assange-live-wikileaks-founder-061458617.html?fr=sycsrp_catchall

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate