اخباروگزارشات کارگری ٣ اسفندماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٣ اسفندماه ١٣٩٩

– تجمع اعتراضی  سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق

– تجمع  اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد نسبت به وعده های توخالی مقابل مجلس

– تجمع کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان برای احقاق حقوق برحقشان مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی

– ادامه اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمعی دیگرمقابل مجلس

– پنجمین تجمع اعتراضی معلمان غیرانتفاعی سراسر کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی مدارس کشور نسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس برای باری دیگر

– تجمع اعتراضی معلمان حق‌التدریس و قراردادی کشور نسبت به  آزمون اصلح مقابل مجلس

– اعتصاب دوباره معلمان حق التدریسی      برخی از مناطق تهران و شهرستان ها دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ

– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی با راهپیمایی،تجمع وحمل نمادین تابوت آرم شرکت در شهراراک

– دومین روزاعتصاب وتجمع  صدها کارگر پروژه ای پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات

– ادامه اعتراضات کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام نسبت به شیوه‌نامه جذب با برپایی تجمع مقابل شرکت

– تجمع اعتراضی جمعی از بازاریان آبادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت درپی تعطیلی کرونایی ‌مقابل فرمانداری آبادان

*تجمع اعتراضی  سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق

روز یکشنبه ۳ اسفند برای ششمین بار(از۲۳ آذرماه سال جاری)، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی در شهرهای اراک،اردبیل،اصفهان،اهواز،ایلام، بجنورد،تبریز،تهران،خرم آباد،رشت،دزفول،ساری،شوش،شوشتر،قزوین،کرج،کرمانشاه،مشهد، نیشابور، یزد و…..زدند.

+گزارشات تجمع سراسری ۳ اسفندماه کارگران بازنشسته ومستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی:

۱- تجمع‌های گسترده و سراسری بازنشستگان در سراسر کشور برگزار شد

امروز یکشنبه سوم اسفند ماه بازنشستگان ‌‌و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای تهران، ایلام، نیشابور، اهواز، خرم آباد، تبریز، یزد، اراک، اصفهان، قزوین، اردبیل، خراسان شمالی، شوش، کرمانشاه، شوشتر، ساری، کرج، مشهد، دزفول و دیگر شهرها مقابل ادارات سازمان تأمین اجتماعی تجمع اعتراضی برپا کردند‌.

این بازنشستگان شعارهایی از قبیل “وعده وعید کافیه سفره ما خالیه” “ فریاد فریاد از این همه بیداد” “ گرانی تورم بلای جان مردم” “نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت” سر میدادند.

خواست و مطالبات اصلی بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش فوری حقوق و مستمریها مطابق بر تأمین نیازهای زندگی و نرخ سبد معیشت خانوار است که هم اکنون دریافتی‌های آنها چندین برابر پایینتر از این میزان است. دیگر خواسته اصلی بازنشستگان اجرای کامل همسان سازیهاست که افزایش دریافتی بازنشستگان به اجرای قانون همسان سازی نیز گره خورده است.

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند که دولت و سازمان تامین اجتماعی حتی قوانین مصوب خوشان که ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ تامین اجتماعی است را نیز اجرا نمیکند تا میزان حقوق‌ها کمی واقعی‌تر گردد.

گسترش فقر و فلاکت و گرانی روزافزون، سال‌های استراحت بازنشستگان را به زجرآورترین دوره زندگی آنها بدل کرده است از اینرو از هر فرصت ممکن برای بیان اعتراضاتشان بهره میگیرند. در دو ماه گذشته این ششمین تجمع بزرگ بازنشستگان بوده است که هر‌چند تعدادی از این تجمعات را نهادهای وابسته و خانه کارگری فراخوان داده‌اند اما بازنشستگان از فرجه‌های شکل گرفته برای اعلام خواست ‌اعتراض خودشان استقبال کرده اند.

بازنشستگان و مستمری بگیران، دیگر در مقابل حق‌کشی‌های چپاولگران سازمان تأمین اجتماعی سکوت نخواهند کرد و تا تحقق مطالباتشان به اعتراضات باشکوه خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- سوم اسفندماه نود و نه

۲- گزارشی از تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی!

همسان سازی کجا بود؟ دروغ، فریب، ریا بود!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۳ اسفند ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به همسان سازی فریبکارانه و عدم محاسبه درست مستمری ها و اختصاص بودجه ۹۰ میلیاردی به دیگر گروههایی که سهمی در سازمان تامین اجتماعی نداشته، ترمیم قدرت خرید را خواستار شدند. هر چند مدتی است کنشگران این عرصه با تهدیدهای پلیس سیاسی روبرو می شوند اما با این حال  بازنشستگان در ۱۹ شهر ایلام، تهران، نیشابور، اهواز، خرم آباد، تبریز، اراک، کرمانشاه، یزد، اصفهان، اردبیل، قزوین، اراک، رشت، مشهد، شوش، دزفول، شوشتر، کرج در مقابل سازمان تامین اجتماعی شهرشان گردآمده و از تبعیض و مستمری های حقیرانه گفتند. از جمله شعارها این بود: «دستهای ما خالیه-وضع شما عالیه، حقوق های نجومی-فلاکت عمومی، بیمه های تکمیلی-دزد سر گردنه»

در تهران بازنشستگان با سخنرانی و راهپیمایی از مقابل وزارت کار تا سازمان تامین اجتماعی شعارهایی علیه بودجه سال جاری دولت و ریاست سازمان تامین اجتماعی و نظام سرمایه سالارانه حاکم بر اقتصاد و سیاست دادند. با درگیری یک بازنشسته با جوان لباس شخصی که مرتب از همه عکس می گرفت، با شکیبایی بازنشستگان تهرانی خاتمه یافت.

بازنشستگان فولادی و معدنی در مقابل مجلس در تهران با پلاکارد« برقراری حقوق و درمان بازنشسته مطابق آیین نامه فولاد در جدول ۷ قانون بودجه» تجمع کرده بودند.

در اراک کارگران هپکویی با به دوش گرفتن تابوت نمادین شرکت هپکو و راهپیمایی به مرکز شهر اراک و سپس سازمان تامین اجتماعی پرداختند.

در قزوین بازنشسته ای از بی ادبی رییس تامین اجتماعی و که با بی اعتنایی با این تجمعات برخورد می کند گفت و اعلام کرد که ایشان به جای پاسخگویی به نیروی انتظامی زنگ می زند.

در یزد نامه ای به امضای تجمع کنندگان به مدیرکل تامین اجتماعی یزد نوشته و خواستار رفع مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان شدند.

تجمعات در ساعت ۱۲ خاتمه یافت.

کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

۳-گزارشی از تجمع پرشور بازنشستگان،  سوم اسفند ماه، طبق فراخوان سراسری گروهها و تشکل‌های مستقل!

دست مریزاد به بازنشستگان که نه تهدیها و نه کرونا و نه سیاستهای تفرقه اندازانه‌مانعی برایشان نیست!

در سوم اسفند  در بسیاری از شهرهای تهران به گرد هم آمدیم تا فریاد بزنیم

” گرانی، تورم/ بلای جان مردم

مجلس، دولت/ نیستند به فکر ملت

نابود شد این شستا/ بدست مافیا

دولت جنایت میکند/ مجلس حمایت میکند

فقط کف خیابون/ بدست میاد حقمون”

در تهران  هم صدها بازنشسته در مقابل سازمان تامین اجتماعی با سر دادن شعار و با مشتهای کوبنده نشان دادند که تا آخرین نفس برای رهایی از اینهمه تبعیض و رنج خواهند ایستاد.

بارها پیشنهاد شد که نمایندگان بازنشستگان بداخل سازمان رفته و با مسئولینی که حتی  به خود زحمت حضور در بین بازنشستگان را نمیدهند، گفتگو  کنند .

اما با فریاد” ما نماینده نداریم”  روبرو شدند.

 جمعیت شعار میداد” مسئول بی لیاقت ، استعفا، استعفا”

بازنشستگان با این شعار اعلام‌کردند که وعده های پوچ و ترفندهای زمانسوز را میشناسند .

“کشور ما رو گنجه؛ بازنشسته در رنجه

کشتی بازنشسته، چرا به گل نشسته؟”

لباس شخصیها و ماموران انتظامی پیرامون جمعیت بودند و عکس میگرفتند.

یکی از بازنشستگان با یک  جوان لباس شخصی که مرتب از چهره ها عکس میگرفت ، درگیر شد ولی با مداخله  دیگر بازنشستگان به قائله خاتمه داده شد. جمعیت میگفتند بگذار تا میتوانند از ما عکس بگیرند ، ما الان هم در زندان هستیم!

 تجمع با اعلام مجدد خواسته ها و  با اعلام اینکه” تا حق خود نگیریم/ آروم نمینشینیم، به پایان رسید.

یک بازنشسته

+شعارها:

–   تاحق خود نگیریم ازپای نمی نشینیم

– نه مجلس، نه دولت   نیستند به فکر ملت

– فقط کف خیابون    بدست میاد حقمون

– حقوق‌های نجومی       فلاکت عمومی

– فریاد فریاد              از اینهمه بیداد

– حقوق ما ریالیه        هزینه ها دلاریه

– خواسته با زنشسته   حقوق طبق تورم

– دست های ما خالیه    وضع شما عالیه

– گرانی تورم بیکاری  بلای جان مردم

– صندوق بازنشسته  سرقت دزدان گشته

– نابود شد این شستا      بدست مافیا

– مسئول بی لیاقت    استعفا استعفا

– کشور ما رو گنجهبازنشسته در رنجه

– کشتی بازنشسته  چرا به گل نشسته

+گزارشات رسانه ای شده:

۱-تجمع اعتراضی بازنشستگان برای پنجمین بار در تبریز!

جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امروز برای پنجمین بار متوالی مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع اعتراضی برپا کردند.

در این تجمع که طیف های مختلفی از مقرری بگیران این سازمان حضور داشتند؛ معترضان خواستار پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات شان از سوی مسئولان امر شدند.

تعدادی از معترضان حاضر در این تجمع اعتراضی افزودند: این حقوق ناچیزی که سازمان تامین اجتماعی به عنوان حقوق بازنشستگی به ما می دهد، به هیچ عنوان کفاف زندگی مان را نمی دهد؛ با این تورم و گرانی و این همه افزایش قیمت ها، حقوقمان همچنان ثابت مانده است.

آنان معتقدند: بعد از این همه خدمت به دولت، این انصاف نیست که آخر سر حقوق به این ناچیزی را به ما بدهند. ما زن و بچه داریم، دختر دم بخت داریم و هزار مشکل و هزینه دیگر. این پنجمین بار متوالی است که برای افزایش حقوقمان تجمع می کنیم، ولی متاسفانه ترتیب اثر داده نمی شود!

۲- تجمع بازنشستگان مقابل سازمان و ادارات تامین اجتماعی/ ترمیم همه جانبه قدرت خرید؛ خواسته اصلی معترضان

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از دقایقی پیش مقابل در تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی و در شهرستان‌ها مقابل ادارات تامین اجتماعی جمع شدند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بار دیگر تجمع کردند.

مانند تجمع‌های ماه‌های گذشته آن‌ها خواهان ترمیم همه جانبه قدرت خرید خود متناسب با ماده ۹۶قانون تامین اجتماعی هستند و از مقام‌های این نهاد عمومی غیردولتی می‌خواهند که در سال جاری مبلغ متناسب‌سازی حقوق آن‌ها را ترمیم کند.

به گفته معترضان؛ تقلیل همسان‌سازی به متناسب سازی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌هاست که در روزهای منتهی به سال جدید آزاردهنده است.

معترضان در همین حال خواهان اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور متناسب با ۳۰ سال بیمه‌پردازی (۲۰سال مشاغل سخت و زیان آور و ۱۰ سال سنوات ارفاقی) و بازگرداندن سرمایه‌های شستا به سازمان تامین اجتماعی هستند.

*تجمع  اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد نسبت به وعده های توخالی مقابل مجلس

روزیکشنبه ۳ اسفند،جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به وعده های توخالی مقابل مجلس تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، تعدادی از بازنشستگان صندوق فولاد امروز(۳اسفند) باحضور مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبات خود و اجرایی شدن مصوبات اخیر خود که درسازمان برنامه و بودجه داشتند، ازسوی نمایندگان شدند.

یادآوری:اخیرا جمعی از نمایندگان بازنشستگان صندوق فولاد باحضور در سازمان برنامه و بودجه با مسئولان این سازمان دیدار و درباره مطالبات خود گفتگو کردند و پیشنهادهایی نیز در این جلسه مصوب شده است.

این جلسه در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۷ با حضور ۹ نفر از نمایندگان کانون های بازنشستگان صندوق کارکنان فولاد در محل سازمان برنامه و بودجه کشوربرگزارشده است که پس از بحث و بررسی، نظرات و پیشنهادات مشترک بازنشستگان به شرح زیر بوده است:

۱- درصورتی که کلیه خدمات مندرج درمصوبه هیئت وزیران به تاریخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۲ موضوع آیین نامه استخدامی فولاد و دستورالعملهای اجرایی آن ازجمله حقوق، مستمری، درمان، بیمه عمر و حوادث، رفاهیات و مطالبات و … به طورکامل به بازنشستگان ارائه گردد واستقلال صندوق حفظ شود ، تصمیم گیری در خصوص انتقال دارایی های مالی اعم از بورسی، املاک و مستغلات و سایرداراییهای صندوق به عهده دولت است.

با توجه به مفاد آیین نامه فوق الذکر و اصلاح احکام حقوقی بازنشستگان، سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تأمین اعتبار لازم در جدول ۷ قانون بودجه کشور اقدام می نماید. اجرای این نیز منوط به تحقق مفاد بند ۱ خواهد بود.

*تجمع کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان برای احقاق حقوق برحقشان مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی

روزیکشنبه ۳ اسفند،جمعی از کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان برای احقاق حقوق برحقشان دست به تجمع مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،عمده خواسته این بازنشستگان پرداخت به موقع حقوق، درمان، بیمه عمر و حوادث و خدمات است.

از دیگر خواسته‌های بازنشستگان فولاد و ذوب آهن، اصلاح احکام همسان سازی بازنشسته فولاد مطابق با تورم و نه معادل سازی با کمترین‌های صندوق کشوری، نه به واگذاری سرمایه‌های صندوق‌های بازنشستگی و نظارت بر مصوبات مجلس و دولت در صندوق فولاد بود.

خاطرنشان می شودکه هفته گذشته در دیدار با مسئولان سازمان برنامه و بوجه مقرر شد دولت براساس اموال صندوق بازنشستگان فولاد، برخی بند‌های بودجه سال۱۴۰۰ مربوط به احکام همسان‌سازی بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب‌آهن را اصلاح کند که این امر محقق نشد.

*ادامه اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمعی دیگرمقابل مجلس

روز یکشنبه ۳ اسفند همزمان با بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰، آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت برای باری دیگرمقابل مجلس اجتماع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۹۲به بعد در مورد وضعیت استخدامی شان بلاتکلیف هستند .

*پنجمین تجمع اعتراضی معلمان غیرانتفاعی سراسر کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۳ اسفند برای پنجمین بار، معلمان غیرانتفاعی سراسر کشوربرای اعتراض نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی مدارس کشور نسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس برای باری دیگر

روز یکشنبه ۳ اسفند برای باری دیگر، نیروهای خدماتی مدارس کشوربرای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: باباهای مدارس بدون بهره‌مندی از مزایایی هچون فوق‌العاده شغل، اضافه کار و حقوق مکفی در حال فعالیت هستند و ۱۶ هزار نفر از نیروهای خدماتی مدارس، ۱۰ سالی می‌شود که به صورت قراردادی با حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مشغول به کار هستند و در شرایط دشوار اقتصادی، اداره زندگی با این حقوق اندک دشوار است.

تعدادی از آنها افزودند:بدون اضافه کار در دو مدرسه مشغول به کار هستند، از سوی دیگر مزایایی مانند فوق‌العاده ویژه که شامل حال سایر کارکنان مدرسه شده است، مشمول حال سرایداران و خدمتگزاران نمی‌شود.

*تجمع اعتراضی معلمان حق‌التدریس و قراردادی کشور نسبت به  آزمون اصلح مقابل مجلس

روز یکشنبه ۳ اسفند،جمعی از معلمان حق‌التدریس و قراردادی کشوربرای اعتراض نسبت به  آزمون اصلح( تعیین صلاحیت معلمی)توسط آموزش و پرورش دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

برپایه گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی،اعتراض این معلمان به نحوه استخدام و تبعیض های ناشی از آن است.

شعار این معلمان در تجمع: اگر اصلح نبودیم  سر کلاس نبودیم

قابل یادآوری است که چند سالی است که آموزش و پرورش آزمون اصلح ( تعیین صلاحیت معلمی) را برای معلمان حق‌التدریس و قراردادی برگزار می کند.

 آزمون اصلح پس از گزینش عقیدتی معلم، برگزار میشود و  برخلاف آنچه که گفته می‌شود منابع و سوالات آن  استاندارد نیست.

*اعتصاب دوباره معلمان حق التدریسی      برخی از مناطق تهران و شهرستان ها دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ                   

جمعی از معلم های حق التدریس برخی از مناطق تهران و شهرستان ها  برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و حقوق حق التدریس خود و وعده های پوچ             بار دیگر کلاس های شاد را تعطیل کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳ اسفند،معلمان حق التدریسی مدتی است به دلیل عدم پرداخت حقوق به موقع با مشکلات بسیاری مواجه هستند. با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس؛ معلمان از طریق اپلیکیشن شاد که از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده تلاش کردند با استفاده از فضای مجازی کلاس های درس را پا بر جا نگه دارند.

بیش از یک سال از عمر بیماری کرونا می گذرد و هرگز معلمان در این مدت سخت لحظه ای کلاس های درس را تعطیل نکردند. اما مدتی است که حقوق معلمان حق التدریسی پرداخت نمی شود. بسیاری از آنها برای معیشت خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. باتوجه به فشار تورم و گرانی که در کشور وجود دارد، دولت هم در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد. عدم پرداخت حقوق معلمان و حق التدریسان در شرایط کنونی می تواند مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آورد.

اکثر معلمان حق التدریسی دارای خانواده هستند و برای هزینه های زندگی و اجاره خانه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. آموزش و پرورش به جای آنکه از آنها بابت این فداکاری ها که در این روزهای سخت؛ منزل خود را به مدرسه تبدیل کردند تا آیندگان این سرزمین با آموزش بتوانند فردای بهتری را بسازنند؛ تشکر کند فضا را برای آنها سخت کرد و چشمان خود را بر روی تمامی مشکلات آنها بست.

خاطرنشان می شود که در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری، جمعی ازمعلمان حق التدریسی سراسر کشوردراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست از کار کشیدند. بعد از مدتی معلمان حق التدریسی با هزار وعده به فضای تدریس بازگشتند و به کار خود ادامه دادند اما به دلیل عدم اجرای وعده های مسئولان بار دیگر دست از تدریس برداشتند و بسیاری از دانش آموزان به ویژه مناطق ۹ و ۱۰ تهران با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

درهمین رابطه:اعتصاب معلمان حق التدریس مناطق ۹ و ۱۰ تهران وتعطیل کردن کلاس های آموزش مجازی دراعتراض  به عدم پرداخت یک سال حق التدریس

جمعی از معلمان حق التدریس تهران از جمله مناطق ۹ و ۱۰ برای اعتراض به عدم پرداخت یک سال حق التدریسشان دست به اعتصاب زدند و کلاس های آموزش مجازی را تعطیل کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۸ بهمن بنقل از اعضا انجمن اولیا و مربیان این مدارس ، عده ای از اولیا برای پایان دادن به این بلاتکلیفی بارها به مدارس و اداره رفته و تماس های مکرر داشته انداما هنوز آنلاین نشدن معلمان و سردرگمی دانش آموزان ادامه دارد.

مسئولین این مدارس نیز گفتند: عدم پرداخت یک سال حق التدریس به معلمان ، از اسفند ۹۸ تا کنون موجب بروز این نابسامانی شده و وزارت آموزش و پروش بهتر است نسبت به حل این معضل اقدام کند.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی با راهپیمایی،تجمع وحمل نمادین تابوت آرم شرکت در شهراراک

روزیکشنبه ۳ اسفند، کارگران کارخانه هپکو اراک درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی دست به راهپیمایی،تجمع وحمل نمادین تابوت آرم شرکت در خیابان های شهراراک ازجمله حوالی اداره کل تامین اجتماعی زدند.

این کارگران با بیان اینکه به هیچ کدام از وعده‌ها عمل نکرده‌اند؛ مسئولان را در عدم حل مشکل بدهی‌ها و رونق نگرفتن تولید مقصر می‌دانند و به خبرنگار رسانه ای گفتند:رایزنی‌ها و مطالبه‌گری‌های ما در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به جایی نرسیده است؛ همچنان همه قفل‌ها مسدود است و مشکل بدهی‌ها حل نشده است؛ حتی سفر نمایندگان ما به تهران و برگزاری جلسات با مسئولان امر نیز منتج به نتیجه نشده است.

این کارگران معترض افزودند: از برج ده حقوق نگرفته‌ایم؛ قبل از آن هم مزایای مزدی به ما نپرداختند؛ نگران آینده تولید هستیم و از بدعهدی‌ها به ستوه آمده‌ایم!

*دومین روزاعتصاب وتجمع  صدها کارگر پروژه ای پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات

روز یکشنبه ۳ اسفند برای دومین روز متوالی، صدها کارگر پروژه ای پالایشگاه آبادان(شرکت های پیمانکاری اکسیر صنعت، سکاف و آبادراهان) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات ازرفتن برسرکارشان خودداری کرده ودرمجوطه این پالایشگاه تجمع کردند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،۴۰۰کارگر پروژه ای شرکتهای اکسیر صنعت، سکاف، آبادراهان از دیروز برای دریافت عیدی و مزایا و همچنین حقوق دی ماه و بهمن ماه در محوطه پالایشگاه دست به اعتصاب زدند که تا هم اکنون ادامه دارد.

*ادامه اعتراضات کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام نسبت به شیوه‌نامه جذب با برپایی تجمع مقابل شرکت

روز یکشنبه ۳ اسفند،جمعی از کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام درادامه اعتراضاتشان نسبت به شیوه‌نامه جذب دست به تجمع  مقابل این شرکت زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، کارگران پروژه‌ای خواهان اصلاح وضعیت جذب خود به عنوان کارگر قراردادی هستند و می‌گویند که این شیوه نامه باید شرایط ورود آن‌ها را تسهیل کند.

تعداد معترضان حدود ۱۰۰نفر بود. بیشتر آن‌ها اهالی شهرستان «چوار» هستند؛ شهرستانی که همجوار با محل این استقرار تاسیستات این شرکت است. این گروه از کارگران به صورت ۱۵ روزه به عنوان جوشکار و فیتر (نیروی فنی) در مجتمع الفین این شرکت مشغول به کار هستند. آن‌ها می‌گویند که بر اساس قانون نفت، ساکنان مناطق همجوار صنایع باید در اولویت جذب باشند.

به گفته‌ی معترضان مطابق شیوه نامه‌ی جدید، تنها آن گروه از کارگران جذب می‌شوند که در ۶ ماه اول سال ۹۹، حداقل ۱ ماه سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند؛ در حالی که کار به شکل پروژه‌ای انجام می‌شود و بسیاری از آن‌ها در بازه‌ی زمانی مدنظر در محل کار حضور نداشتند.

حضور کارگران پروژه‌ای در محل کار، بر اساس درخواست واحدهای مربوطه انجام می‌شود اما عرفا کارگران باید ۱۵ روز از ماه را در محل کار حاضر باشند و ۱۵ روز دیگر را استراحت کنند یا برای خود شغل دیگری مهیا کنند.

به گفته‌ی معترضان در شیوه نامه‌ی جدید حدود ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که اگر بنابر جذب بومیان واجد شرایط باشد، از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر بومیانی هستند که از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در این شرکت مشغول به کار بودند و به نوعی از بانیان تاسیس این شرکت، محسوب می‌شوند.

کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام در همین حال می‌گویند: «به دلیل اینکه از هفته‌های گذشته اعتراض خود را آغاز کرده‌اند، شرکت گروهی کارگر را از استان‌های همجوار ایلام به عنوان جایگزین آن‌ها به استان آورده است» .

*تجمع اعتراضی جمعی از بازاریان آبادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت درپی تعطیلی کرونایی ‌مقابل فرمانداری آبادان

روز یکشنبه ۳ اسفند، جمعی از بازاریان آبادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وعدم حمایت دولت درپی تعطیلی محل کارشان در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ ‌مقابل فرمانداری آبادان اجتماع کردند.

براساس گزارشات رسانه ای،هم اکنون شهر‌های آبادان و خرمشهر و چندین شهر دیگر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی از نوع انگلیسی قرار دارند و روزانه بیش از ۱۰۰نفر روانه بیمارستان می‌شوند.

وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا این روزها قرمز است به گونه ای که شیوع کرونا از نوع جهش یافته و انگلیسی نگرانی های زیادی را در سطح منطقه بوجود آورده است و یازده شهر این استان در وضعیت قرمز بسر می برند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate