دو قطبی روحانی-رئیسی و اعتراف علیزاده در مورد ماهیت یکسان اینها

مقدمه:

در مقالات اخیرم توضیح دادم که خامنه ای و باندش تلاش دارند که این شوی انتخاباتی به دو قطبی تبدیل نشود که ایجاد تشدد درون حاکمیت ایران بشود انطور که در مورد احمدی نژاد و موسوی اتفاق افتاده چرا که فضای جامعه گونه ای است که براحتی می تواند پا را میان این شکافها قرار دهد و شکست کل نظام را باعث شود.

لذا رژیم مجبور است برای بالا بردن “شور انتخاباتی” برای کشاندن حداکثر “قشر خاکستری” یک نمایش از دو قطبی بدهد اما فتیله پائین بماند.

نامزدهای انتخاباتی اینبار گونه ای چیده شده اند که سایه ای از گرایشات “اصلاح طلب” که بیشتر متعلق به جناح روحانی هستند حول پزشکیان جمع شوند و از میان اصول گرایان هم قالیباف و جلیلی و بقیه سیاهی لشکرها.

کمونیستها در این میان تاکیید داشه اند که این قطب بندی در وجوه اصلی متعلق به یک ریشه است که عبارتست از سرکوب و سانسور و اعدام خصوصا طبقه کارگر و توسعه سیاستهای نئولیبرال بانک جهانی.

اما بامه اینجاست که اون “چپ محور مقاومتی” در این میان با زبان علیزاده ساکن لندن در این کارزار انتخاباتی دروغین وارد صحنه شده(*) و به افشاگری از پزشکیان و جناح روحانی می پردازد و در موضوع سیاست اقتصادی و نادیده گرفتن حقوق اولیه کارگران مجبور می شود که بپذیرد که این ۶ نامزد همه اهل یک سیاست هستند(*)

 

(۱)حمایت از سیاست خارجی رژیم اسلامی “خط چپ محور مقاومتی”

 

علیزاده و گرایشات مشابه روی “خط ضد امپریالیستی و ضد غربی “رژیم تاکیید دارند درست همانطور که کیانوری و سازمان اکثریت در اوایل پیروزی خمینی در ایران.

این توده ایزم مدعی است که می شود ضد امپریالیست بود اما در سیاست داخلی سرکوبگر طبقه کارگر و حامی سیاستهای بانک جهانی!

وقتی به این تناقض می رسد درست مثل حزب توده تلاش می کند که مدعی شود “اقا توان کنترل داخل را ندارد و جناح امریکائی ” است که خرابکاری می کند!”

لذا مثل کیانوری و شرکا درون ایران را محل جنگ دو قطب متضاد حکومتی می بیند که بطور معجز اسائی در سیاست خارجی ناگهان هردو جناح زیر بیرق “اقا” هستند!

خوب این طرح عمومی مهملات علیزاده که جامعه ایران در مورد توده ایها دهه ها شاهد بوده.

(۲)آعتراف علیزاده  مبنی بر اشتراک هر ۶ “نامزد” در سیاست ضد کارگری و نئولیبرال:

علیزاده معترف است که هر ۶ نامزد” ، ضد تشکل کارگری هستند و دنباله روی سیاستهای نئولیبرال خصوص سازی و توسعه مشارکت”مردم”(که سرمایه داران باشد.)

خوب این اعتراف اهمیت محوری دارد برای شناخت سیاست توده ایستی علیزاده و ادامه تبلیغات او به زدن پزشکیان و بتدریج در کمچ حلیلی ایستادن با وجود اینکه می داند که جلیلیان سیاست سرکوب کارگری دارد و دنبال راه حلهای نئولیبرال است.

 

(۳)ایجاد دو قطبی روحانی و رئیسی درون حاکمیت به رغم خواست خامنه ای:

 

با نزدیک شدن روز “انتخابات” رژیم بتدریح امارها نشان می دهد که دو قطبی پزشکیان و جلیلی در حال شکل گیریست.حتی در “کمپین های انتخاباتی” می بینیم که در گیریهائی مشاهده می شود و بخش خاکستری که یک پایش در سرنگونی طلبی است و یک پایش در حمایت از گرایشات حامی روحانی بتدریج دارد پشت پزشکیان جمع می شود.

لذا هراس حکومت خامنه ای دارد بیشتر می شود که مبادا دوباره در روزهای اینده جامعه پایش را بگذارد میان این دو قطبی و تعادل رژیم را به هم بزند.

گرچه پزشکیان بارها اعلام کرده که دنباله روی سیاست خامنه ای است.اما تاریخ ثابت کرده که ادمهائی مثل خاتمی و احمدی نژاد و روحانی هم باعث نامتعادل کردن حکومت بوده اند.

 

خلاصه تا اینجا:

گرچه بخش اکثریت جامعه تصمیمش را بر تحریم انتخابات قرار داده اما درون حاکمیت نمایش انتخابات در حال توسعه دو قطبی است که ممکنست جدی تر شود و شکاف درون حکومتی را بیشتر کند.این کابوس خامنه ای است و نیاز به مهندسی بسیار دارد که تضادهای صوری این جناح ها حتی بقول علیزاده به فروپاشی کل رژیم کمک نکند.

بررسی جنگهای انتخاباتی درون حکومت و توضیحش اهمیت فراوان دارد.رقاصیهای چپ محور مقاومتی و منزوی کردنش بسیار اهمیت دارد.

در بخشی از “چپ” درون ایران که سنتهای توده ایستی هنوز ریشه دارد که ریشه فرهنگی و طبقاتی دارد این تناقض بین سیاست داخلی و سیاست خارجی و ادعای ضد امپریالیست بودن حکومتی که از ابتدا برای حفظ و توسعه نظم سرمایه داری در ایران تزذیق شده و عملا هم در زدن و سرکوب طبقه کارگر و توسعه قشر بسیار بزرگتری از سرمایه داران زالو صفت انجامیده و به رغم ادعاهای ضد امپریالیستی روابط زیر میزی حکوکت با امپریالیزم غرب و شرق بخشی از حیات حکومت اسلامیست دیگر بحثی نظری نیست بلکه تاریخ واقعی چامعه ایرانست.

این نظریه را که می شود ضد امپریالیست بود اما طبقه کارگری را سرکوب کرد و دنبال بانک جهانی دوید را باید افشا و منزوی کرد.

مبارزه ضد امپریالیستی نمی تواند از مبارزه با سیادت طبقه کارگر و پایان سرمایه داری جدا شود.

این رزها علیزاده بدجوری برای حکومت سرمایه داری ایران می رقصد رقصی بسیار مشمئز کننده و مضحک!

 

 

(*)کلیپهای اخیر برنامه جدال از علیزاده “چپ حامی محور مقاومت”:

 

آینده ایران با جلیلی چگونه خواهد بود؟ گفتگوی صریح با مسعود براتی نماینده ستاد جلیلی

https://www.youtube.com/watch?v=xy3ITreTU-o

آیا رویکرد اقتصادی جلیلی فرقی با قالیباف دارد؟

https://www.youtube.com/watch?v=qJZ-yitF0sE

فصل انتخابات جدال: آینده ایران با پزشکیان چگونه خواهد بود؟

فصل انتخابات جدال: آینده ایران با پزشکیان چگونه خواهد بود؟

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate