حمید نوری محکوم به حبس ابد، از زندان سوئد آزاد ووارد زندانی بزرگتر بنام ایران شد

حمید نوری محکوم به حبس ابد، از زندان سوئد آزاد ووارد زندانی بزرگتر بنام ایران شد
– آقایان و خانم ها! دموکراسی بورژوائی همین است، متوهم نباشید!

روز شنبه ۲۶ خرداد حمید نوری جنایتکاری که در قتلعام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ دست داشت و در ۱۸ ابان ۹۸ هنگام ورود به سوئد دستگیر و در یک دادرسی طولانی به جرم  مشارکت در قتلعام زندانیان سیاسی و جنایت علیه بشریت به حبس ابد محکوم شده بود ، از زندان سوئد ازاد و درفرود گاه تهران مورد استقبال همپالگیهای اش قرار گرفت.
از همان ابتدای صدور رای نهائی  دادگاه و محکومیت حمید نوری به حبس ابد، خیلی ها بر این باور بودند که سرانجام دولت سوئد حمید نوری را آزاد و به ایران تحویل خواهد داد . اما متوهمین زیادی هم بر این باور بودند که با توجه به استقلال قوه قضائیه و آزادی مطبوعات وآگاهی نسبتا بالای مردم در دموکراسی سوئد، این امکان وجود ندارد که حمید نوری بعداز محکومیت قطعی در دادگاه عالی سوئد، توسط دولت این کشور آزاد و به ایران تحویل داده شود . آنها تجربیات تاریخی را فراموش کرده واین واقعیت را انکار میکردند که در دموکراسی بورژوائی قوانین مربوطه، از جمله استقلال قوا، تا جائی محترم است که منافع طبقه حاکم را به خطر نیاندازد و زمانیکه این منافع به خطر بیافتد (همچون  جمهوری اسلامی  که برای حفظ حاکمیت اش حاضر است اصول دین را هم زیر پا بگذارد)، در اینجا نیز تفکیک قوا ، حقوق بشر و دموکراسی،  واژه های سست و بی معنی خواهند بود. رهبران دموکراسی های بورژوائی که در دفاع از نسل کشی فلسطینیها توسط دولت نژاد پرست اسرائیل و جنگ افروزی در اقصی نقاط جهان کوس رسوائی شان بر سر هر بام زده شده  و ورشکستگی اخلاقی  شان  را به تمامی به نمایش گذاشته اند، هرگز منافع اقتصادی و سیاسی خود را فدای اجرای عدالت نکرده و نخواهند کرد .
با این وجود تحویل دادن حمید نوری به  ایران توسط دولت سوئد، به هیچ وجه نافی تلاش بی وقفه دادخواهان  و وکلایشان  در محکومیت حمید نوری به جرم مشارکت در قتلعام زندانیان سیاسی و جنایت علیه بشریت، توسط دادگاه های سوئد نیست و این دستاورد تاریخی ارزشمند غیر قابل ستاندنی است . حمید نوری درفرودگاه تهران با تمسخر خطاب به دادخواهان اعلام کرد که: ببینید من حمید نوری، حمید عباسی درتهران هستم . اما وی فراموش کرد که بگوید از زندان سوئد آزاد شده و وارد زندانی بنام ایران شده است که با توجه به مهر محکومیت  به جرم  مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی وجنایت علیه بشریت بر پیشانی، همیشه  در ترس و اضطراب بسر برده وبرای فراراز دید ملت  و هراس از اجرای عدالت به دنبال لانه موشی برای قائم شدن خواهد بود. و به متوهمین هم باید گفت که آقایان و خانم ها!  دموکراسی بورژوائی همین است ، متوهم نباشید .
درود به همه شهدای راه ازادی و سوسیالیسم
درود به همه خانواده ها و همه دادخواهان وتلاشگرانی که به دنبال اجرای عدالت و پاسخگو کردن جنایتکارانی هستند که دستشان بخون مبارزان آغشته است.
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
زنده باد ازادی و زنده باد سوسیالیسم

سازمان اتحاد فدائیان کمونیست ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate