جنایت و شکست ارتش صهیونیستی و ماجرای آزادسازی گروگانها در النصیرات

مقدمه:

بیش از ۸ ماه از تهاجم ارتش جنایتکار صهیونیستی به غزه می گذرد و روزی نیست که خبر جنایات این ادمخواران که واقعا مستاصل هم شده اند و هر قدر از جهت نظامی شکست می خورند بیشتر مردم غیر نظامی را می کشند جهان را بر علیه صهیونیزم متحد می کند.

فشار مجمع عمومی سازمان ملل به حکومت اسرائیل انقدر بالا کشیده که حکومت اسرائیل از زبان لاشخورهایش اعلام کرده که ممکنست این حکومت از عضویت سازمان ملل استعفا دهد. حق هم دارند این جانیان از سال ۱۹۴۷ که سازمان ملل این حکومت را در کنار حکومت فلسطین به رسمیت شناخت  هر بار این حکومت صهیونیستی  بوده که بخاطر جنایتهایش محکوم شده!

اما ماجرای گروگانها و تلاش ارتش صهیونیستی برای “ازاد کردن انها بعنوان یکی از اعداف اعلام شده نتنیاهو از همان ابتدا اعلام شده بود خودش یک کمدی و تراژدی ایجاد کرده.

یادمان هست ابتدا ۳ نفر از گروگانها را خود ارتش صهیونیستی زمانی کشت که اینها در غزه پرچم سفید بدست مورد هدف سربازان صهیونیست قرار گرفتند و کشته شدند.از انزمان تنها با توافق بود که تعدادی از گروگانها در مقابل زندانیان فلسطینی ازاد شدند.

اما رسیدیم به ماجرای اخیر که اعلام شد که ارتش صهیونیستی ۴ نفر از گروگانها را در منطقه میانی غزه “ازاد” کرده که من در اینجا بر اساس اطلاعات اعلام شده مروری می کنم:

(۱)ماجرای آزاد سازی چهار  گروگان چگونه شکل گرفت؟

بر طبق اخبار منتشر شده دو ماه قبل یکی از جاسوسان فلسطینی به ارتش اسرائیل اطلاع داد که ۴ نفر گروگان (یک زن و ۳ مرد) در منطقه النصیریات که بخش میانی غزه است در دو خانه نگه داری می شوند. به اون جاسوس ۳ میلیون دلار و انتقال به اسرائیل جایزه دادند و از اونزمان این دو خانه را تحت نظر گرفتند .

بعد امادگیها چندین بخش از نیروهای ویژه اسرائیل همراه نیروهای دلتا متعلق به ارتش امریکا زورشان را زدند و ۳ هزار راس جانی را  فرستادند به منطقه النصریات  با کمک مرکز ستکام و بخش دریائی ارتش امریکا و اسرائیل که اون اسکله “کمک رسانی” را راه انداخته بودند.

در اخبار امده این عملیات توسط ارتش اسرائیل هم حمایت می شده و پوشش بمباران هم اضافه شده و این اراذل با استفاده از پوشش اتوموبیلهای کمک رسانی وارد منطقه شدند و این ۴ گروگان را که در خانه ها زندانی بودند (و نه داخل تونلها) ازاد کردند و همزمان بمباران منطقه اغاز شد و بنا به امار اعلام شده نزدیک به ۲۷۰ نفر کشته و بالای ۷۰۰ نفر زخمی از مردم فیر نظامی گرفته شد و فرمانده عملیات ویژه کشته شد و بعد اعلام شد که ۳ نفر دیگر از گروگانهای اسرائیلی توسط ارتش اسرائیل بطور اشتباهی کشته شدند! این بود ماجرا انطور که اعلام شده.

(۲) عکس العمل “ازاد سازی” گروگانها در اسرائیل:

حکومت نتنیاهو خواست این عملیات را به جشن تبدیل کند اما بسرعت بر عکس شد و اعتراضات ضدهزار نفره در اسرائیل بر علیه او و این “عملیات ازاد سازی” بالا گرفت چرا که این شیوه را حتی نژاد پرستان اسرائیلی هم  نادرست دانستند و خواهان استفاده از مذاکرات شدند .

همان خانواده های گروگانها فریاد زدند که این متد “ازاد سازی” به خونریزی و کشته شدن می انجامد و نگران جان سایر گروگانها هستند.

اما ماجرا کشید به استعفای ژنرال بنی گانتز وزیر دفاع حکومت نتنیاهو و رهبر جزب متحد نتنیاهو که کابینه او را بشدت لرزاند و نامتعادل کرده و سقوط نتیاهو را محتمل تر.

اعتراض بنی گانتز منجمله به همین عملیات “ازاد سازی” بود!

(۳) “شیری که پشمش ریخته”

از انجا که این ۴ نفر تنها مواردی بودند که ارتش صهیونیستی توانسته ثابت کند که “ازاد سازی” انجام داده و اتفاقا این عملیات ربطی به جهاد و نیروهای نظامی فلسطین و تونلها ندارد و ظاهرا انها که این ۴ گروگان را در دست داشتند ربطی به حماس و جهاد اسلامی نداشتند و گروگانها را در خانه های خود نگه داری می کردند و حتی هنگام ورود به خانه  تمامی زن و کودک  را هم جانیان صهیونیست کشته اند و از انجا که این عملیات هالیوودی به کشته شدن ۳ نفر دیگر از گروگانهای اسرائیلی انجامیده سوال این می شود که اون هارت و پوریتهای ارتش اسرائیل و تاریخ “ازاد سازی گروگانها” در دهه های قبل کیلو چند؟!

این عملیات هالیوودی اساسا در سطحی نازل و کمدی و با جنایت و قتل مردم غیر نظامی انجام شد که دقیقا ضد منطق ازاد سازی است که “با حداقل خسارت به غیر نظامیان” باید انجام می شد.

لذا اجازه بدهید به خلاف ادعای صهیونیستها اعلام کنیم که پشم رژیم صهیونیستی از زمان ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بدجوری ریخته و هنوز اول عشق است!

خلاصه کنم:

رژیم صهیونیستی مرتب دارد در باتلاقی که ساخته فرو می رود و حتی حکومت امریکا هم انرا به گردن نمی گیرد هر چند یواشکی هنوز کمکش می کند.

عملیات “ازاد سازی گروگانها” صفحه دیگری از سقوط نظامی صهیونیزم در خاورمیانه است و عربده جوئیهای “حمله به لنیان” و فرار به جلو هم کمکی به صهیونیستها نمی کند.

صهیونیزم سرطانی بوده در خاورمیانه و این ننگ بشریت باید پاک شود.کشوری واحد با رای برابر در این منطقه لازمست که سکولار باشد و به زندگی همه انسانها احترام بگذارد.

امپریالیزم با تزریق صهیونیزم  یک پادگان نظامی در منطقه خاورمیانه ساخته و این پادگان با افول امپریالیزم غرب در حال سقوط است.با پول و سلاح نمی توان صهیونیزم را نجات داد همانطور که حکومت اپارتاید افریقای جنوبی را نتوانستند نجات دهند.

تا صهیونیزم هست اسلام سیاسی هم هست.اینها لازم و ملزوم همند.

همانطور که گفتم این هنوز اول عشق است!

از : سعید صالحی نیا

۱۵ ژوئن ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate