خانم احدی، ترمزهایتان را چک کنید! … هما ارجمند، جلیل بهروزی، سوسن لاری، آذر ماجدی

خانم احدی،

ترمزهایتان را چک کنید!

مینا احدی، بنیانگذار اکس مسلم، در یک ویدئو، آذر ماجدی، کمونیست با سابقه و سرشناس، دبیر سازمان آزادی زن،  و یکی از فعالین سرشناس بین المللی جنبش آزادی زن، جنبش علیه اسلام سیاسی و برای خلاصی از مذهب را همکار جمهوری اسلامی، “بدتر از علیزاده در انگلیس” (مزدور ج ا در بی بی سی) نامیده است. این یک تهمت آشکار، زشت و کثیف است. این مرز اختلاف سیاسی را پشت سر می گذارد. این باید پاسخ بگیرد. در کشوری که شما زندگی می کنید، هنوز تا اطلاع ثانوی که فاشیست ها کاملا قدرت را بدست بگیرند، کار شما غیر قانونی است. تهمت و افترا جرم است.

آذر ماجدی در یک ویدئو تحت عنوان “فراخوان جهاد ضد اسلامی، عواقب و مخاطرات” بدون ذکر نام مینا احدی، سیاست فراخوان به ایرانیان برای سازماندهی یک مارش هزاران نفره علیه اسلام و تروریسم اسلامی را عملی در خدمت رشد جنبش فاشیستی در آلمان خواند. گفت که این عمل به فضای راسیستی، مسلمان ستیزی، مهاجر و پناهنده ستیزی حاکم باروت می دهد. اکنون دو سال است که دولت بریتانیا دارد تلاش می کند مردان مجرد پناهنده را به رواندا، یک جهنم غرب ساخته در آفریقا ارسال کند. این سیاست با اعتراض وسیع انسان ها و سازمان های چپ و انساندوست مواجه شده است. جهنم کنونی در رواندا با سازماندهی یک نسل کشی میلیونی در این کشور توسط فرانسه و همکاری غرب و اسرائیل میسر شده است.

مینا احدی با افتخار گفت: “آذر ماجدی اسم مرا نبرد، اما من فراخوان دهنده ام.” ایشان طی هشت ماه نسل کشی، قتل عام و پاکسازی قومی اسرائیل در غزه، با همکاری کامل آمریکا و غرب لام تا کام اسرائیل و نسل کشی فلسطینی ها را محکوم نکرده است. اما در این ویدیو یک چرخش تحمیلی کرد و گفت که نتانیاهو را در کنار حماس محکوم می کند، نه نسل کشی، نه قتل عام، نه دولت مذهبی نژاد پرست اسرائیل. بجای آن آذر ماجدی، کمونیستی که طی این هشت ماه محکم و استوار اسرائیل و آمریکا و غرب را افشاء کرده است، با تمام قوا از مردم فلسطین دفاع کرده است، برای سازمان دادن یک جنبش همبستگی و حمایتی در میان جنبش بین المللی حق زن و جنبش کمونیستی تلاش کرده است را متهم به  همکاری با جمهوری اسلامی می کند!

شگفت آور است. در غرب، بویژه در آمریکا، از بخش قدرتمندی از حاکمیت تحت عنوان “لابی اسرائیل” سخن می گویند. از نقش و عملکرد این جناح افشاگری های بسیاری انجام می گیرد. یک وظیفه مهم آنها حذف مخالفین اسرائیل از صحنه، خریدن سیاستمداران، سلبریتی ها و اشخاص با نفوذ است. حذف برای سلبریتی هالیوودی یک جور است، برای کمونیست سرشناس ایرانی باین شکل: اتهام همکاری با جمهوری اسلامی. بنظر می رسد مینا احدی درس سیاستمدار شدن را خوب دارد می آموزد. این یکی از امتحانات مهم ایشان است. اما این تیری در تاریکی است. تیری به پای خود است. با بد کسی طرف شده اند.

مینا احدی آنچنان در دفاع از اسرائیل و تروریسم دولتی دور برداشته که هر نوع مرزی را در نوردیده است. البته پیش از این ایشان با عکس های دست به گردن با سفیر آمریکا و دیپلمات فاشیست اوکراینی و با تعریف با ذوق و شوق از اینکه سفیر آمریکا از ایشان در توئیت اش نام برده است، خود را و موقعیت سیاسی اش را مستند کرده بود ولی این بار دیگر هر پرده ای را دریده است.

تاریخ متاسفانه همچنان تکرار می شود. این اولین بار نیست که ما شاهد سقوط یک کمونیست سابق از موضع انسانیت و اخلاق انسانی هستیم. وقتی روح انسان فروخته شد عمق چاه بی نهایت می شود. شتاب اوضاع تند شده است. فضا میان جبهۀ راست و چپ قطبی تر می شود. راست با تمام قوا دارد یورش می آورد. باید یک دیوار محکم و استوار در مقابل این عروج راست و فاشیسم، عروج دروغ و ریا تا سر حد وقاحت، ساخت. ماسک ها فقط از چهره اسرائیل و آمریکا نیافتاده است، تمام ارتش این قطب تروریستی ماسک ها را دیدره است. هیچ ابایی نیز آز خود افشایی ندارد. انتظار می رود که تمام کمونیست های انقلابی و انسان های شریف و با وجدان این تهمت زشت و کثیف را محکوم کنند. بحث بر سر اختلاف سیاسی نیست، بحث بر سر حرمت و اعتبار یک انسان مبارز است. اگر اجازه دهیم که به این سادگی با حرمت و آبروی یک فرد خوشنام و مبارز انقلابی بازی شود شیب سقوط تندتر می شود. عواقب چنین روش هایی بسیار خطرناک و وخیم خواهد بود.

۱۰ ژوئن ۲۰۲۴

تریبون

هما ارجمند، جلیل بهروزی، سوسن لاری، آذر ماجدی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate