اخباروگزارش های کارگری ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳

– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کربنات سدیم نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های توخالی کارفرما

– التیماتوم کارگران ارکان ثالث ملی حفاری و بهره برداری نفت و گاز گچساران به برگزاری اعتراضات گسترده در هفته جاری.

– تجمع اعتراضی کامیونداران سیرجان نسبت به سهمیه پایین گازوئیل مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی

– تجمع اعتراضی نانوایان ایلام نسبت به نرخ نان مقابل استانداری

*******

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کربنات سدیم نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های توخالی کارفرما

در هفته ای ای که گذشت، کارگران کارخانه کربنات سدیم درادامه اعتراضاتشان نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های توخالی کارفرما برای باری دیگر دست به تجمع دراین واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی سرخه سمنان زدند.

روزشنبه ۱۹ خرداد،یکی از کارگران کارخانه کربنات سدیم به خبرنگاررسانه ای گفت:بدنبال تجمعات اعتراضی سال گذشته برای افزایش حقوق و وعده کارفرما اخیرا از یک سو حق جذب در فیش حقوقی را افزایش داده شد و از سوی دیگر اضافه کاری‌های کارگران قطع شد.

وی با بیان اینکه پس از اعتراض کارگران، کارفرما بار دیگر وعده افزایش حقوق و بازگشت اضافه کاری‌ها را داده است، افزود: خواسته ما مشخص شدن وضعیت مطالباتمان است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، کارگران اعتراض خود را به پایان رساندند.

*التیماتوم کارگران ارکان ثالث ملی حفاری و بهره برداری نفت و گاز گچساران به برگزاری اعتراضات گسترده در هفته جاری.

همکارانمان با ارسال پیامهایی به مدیریت نفت التیماتوم دادند، که با وجود عدم تحقق خواسته هایشان و کارشکنی های پی در پی در اتحاد میان همکاران برای برگزاری تجمعات اعتراضی، در پاسخ به همه ظلم و ستمی که تا کنون از بالا به آنها تحمیل شده است و عدم پاسخگویی مدیران بی کفایت نفت، اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

آنچه که بر ما کارگران مشخص است این است که ما کارگران نفت، کارگران فولاد و ذوب آهن، کارگران نیشکر و کاغذ پارس هفت تپه، کارگران راه آهن، کامیون داران، کشاورزان، معلمان، پرستاران،  و همه مزدبگیران و زحمتکشان، بازنشستگان و همه مردم تحت ستم جایی در اراده دولت و ساختار سرمایه داری حاکمیت در بهبود وضعیت معیشت و شرایط زندگی بهتر نداریم و همه سهم نفت و منابع اشتراکی سرمایه موجود متعلق است به باندهای مافیایی با عناوین دولتی و مذهبی که در پس هرکدام دانه درشتهای حکومتی قرار دارند.

وعده هایی که مدیران نفت به ما دادند، به این دلیل عملی نمیشود که بودجه نفت قرار است صرف این نهادها و سازمان‌هایی شود که موجودیتشان نه تنها دردی از ما کارگران و طبقات پایین دست جامعه دوا نمی‌کند، بلکه همه آنچه از این نهادها دیده ایم بجز سرکوب مطالبات صنفی ما کارگران و مطالبات بر حق اجتماعی، چیز دیگری نبوده است!

از این رو ما اعلام می‌کنیم؛

هیچ تعهدی به تولید نفت و سودآوری سرمایه ای که هیچ منفعتی برای ما کارگران و مردم تحت ستم ندارد، نخواهیم داشت و علیرغم همه کارشکنی ها و بگیر و ببندها با اتکا بر تشکل‌های مستقل کارگری خود قرارهای مان را میگذاریم و اعتراضات وسیع کارگران نفت را از سر خواهیم گرفت.

اهم مطالبات فوری مطرح شده کارگران ارکان ثالث ملی حفاری و بهره برداری نفت و گاز گچساران؛

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل و دقیق فاز دوم طرح طبقه بندی مشاغل، رفع تبعیض در پرداخت مزایای مزدی، تخصیص بن کارت و مزایای کار سخت و زیان ضمن اشتغال، رسیدگی فوری به شرایط کار پر خطر، غیر ایمن و غیر استاندارد محیطهای کاری، بهره مندی از تسهیلات بانکی بدون تبعیض و برابر با سایر ارکان نفت و… می‌باشد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) تنها راه تحقق مطالبات کارگری را اتحاد میان همه بخشهای نفت و برگزاری اعتراضات وسیع کارگری میداند و با اعلام حمایت همه جانبه از همکاران در ملی حفاری و بهره برداری نفت و گاز گچساران، همه کارگران نفت را در بخشهای مختلف به گسترش اعتراضات فرامیخواند.

شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

*تجمع اعتراضی کامیونداران سیرجان نسبت به سهمیه پایین گازوئیل مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از تجمع اعتراضی روزشنبه ۱۹ خرداد کامیونداران سیرجان نسبت به سهمیه پایین گازوئیل مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این شهرستان دراستان کرمان می باشد.

*تجمع اعتراضی نانوایان ایلام نسبت به نرخ نان مقابل استانداری

فیلم وتصویر منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع روزشنبه ۱۹ خرداد نانوایان ایلام مقابل استانداری دراعتراض به نرخ نان با توجه به افزایش هزینه های پخت نان خبر می دهند.تجمع کنندگان خواهان افزایش قیمت نان متناسب به بالا رفتن هزینه های پخت نان شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate