نامه به نهادها، سازمانها، تشکلات و احزاب … روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

 نامه به نهادها، سازمانها، تشکلات و احزاب
تاريخ : ششم ژوئن ۲۰۲۴
موضوع:  روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

دوست  گرامی
اين نامه را در رابطه با حمایت شما از روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران، ٢٠ ژوئن ۲۰۲۴ مينويسم.

بمناسبت بیست ژوئن از چهارده سال پیش تا به امروز با مشارکت و تلاشهای جمعی شما با صدور بیانیه ها، برگزاری آکسیونها، پیکت های اطلاعاتی، برنامه های جذاب خیابانی، سمینارها و کنفرانسها توانسته ایم صدای زندانیان سیاسی و خانواده هایشان باشیم.
همانطور كه مطلع هستید تعداد زيادى از افراد مترقی و آزادیخواه ایرانی و غیر ایرانی، خانواده زندانیان سیاسی و دادخواه، زندانیان سیاسی سابق، سازمانها و احزاب در اين حركتها شركت كردند. در این سالها تعداد زيادى كارت پستال اعتراضى به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل ارسال گرديد. همچنین اتحادیه های کارگری بزرگ، بخش وزارت خارجه پارلمان اروپا از نامه ارسالى به آنها در رابطه با ٢٠  ژوئن پاسخ دادند. در اين روز وضعيت زندانيان سياسي به طور وسيعى بار ديگر در سطح جهان منعكس گرديد.
امسال در شرایطی بیست ژوئن را برگزار میکنیم که جمهوری اسلامی نه تنها نتوانسته است جوانان و مردم را به سکوت وادار کند بلکه مردم مبارز در تدوام انقلاب باشکوه «زن، زندگی آزادی» با وجود سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام های بی شمار با اعتراض و اعتصاب در زندانها و خیابان شجاعانه با شعار « قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان»  ایستاده اند.
با استفاده از تجربه و دستاورد تمام این سالها در رابطه با حركت ٢٠  ژوئن، از شما سازمانها و تشكلهاى مختلف  میخواهیم در این شرایط حساس سیاسی با سازماندهى آکسیونها، سمینارها و برنامه های هنری،  متحدانه و با شکوه اين روز را زنده  نگهداریم.
لطفا وبلاگ زير را ملاحظه نماييد:
http://20juneiran.wordpress.com

ما امیدواریم با تداوم حركت ٢٠ ژوئن در یک حرکت جهانی، در عين حال زمینه گسترش همکاری و هماهنگی میان جریانات مختلف برای برگزارى حرکات بزرگتر حول جنبش آزادى زندانيان سیاسی و علیه اعدام هرچه بیشتر فراهم گردد.
امیدواریم  تشكل  شما نیز فعالانه در این حرکت شرکت کند و تمام امکانات خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این روز به کار گیرد.

زندانيان سياسى و عقيدتى و خانواده هايشان به حمايت شما نياز دارند.
لطفا ما را از پاسختان و نیز دریافت این نامه مطلع نمائید.

با احترام
پریسا پوینده
دبیر كميته آزادى زندانيان سياسى در ايران

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate