اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران پیرامون حمله تروریستی در آلمان

اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران پیرامون حمله تروریستی در آلمان:

تروریسم بخشی از جوهر اسلام سیاسی است!

روز جمعه ۳۱ ماه مه، یک جوان بیست وپنج ساله اهل افغانستان با حمله به متینگ یک جریان راسیستی و ضد اسلامی با نام “پاکس یوروپ” در شهر “مانهایم” آلمان شش نفررا زخمی نمود. در میان مجروحان از جمله یک پلیس، و ” میشائیل اشتورتسن برگر” عضو هیأت مدیره این جریان دیده میشود که سالها تحت نظر سازمان امنیت آلمان بوده است. پلیس مزبور در روز یکشنبه بر اثر جراحات وارده در گذشت. تصاویر این حادثه تروریستی بلافاصله در مدیا وشبکه های اجتماعی انتشار یافت. پس از انتشار این خبر نزدیک به هشتصد نفر در یک زنجیره انسانی در شهر مانهایم موضع خود را علیه خشونت، نفرت و تحریک بیان کردند. در همان روز جریان راسیستی “جوانان آلترناتیو” سازمان جوانان حزب راسیستی آلترناتیو برای آلمان در همان شهر و در همان محل حادثه با شعار”مهاجرت معکوس” به مفهوم اخراج، باز پس فرستادن پناهجویان و خارجیانی که حتی تبعه آلمان هستند، برگزار کرد.

آنچه که در شهر مانهایم آلمان اتفاق افتاد، تنها نمونه منحصر به فرد از حملات تروریستی جریانات اسلامی نیست، بلکه فرمان قتل سلمان رشدی از جانب خمینی و اجرای این فرمان توسط یک تروریست اسلامی در مردادماه سال۱۴۰۱، انفجار قطار مسافربری در اسپانیا و حمله به دفتر روزنامه فرانسوی” شارلی ابدو” از جمله اقدامات مشابهی بودند که توسط جریانات مرتجع اسلامی در اروپا انجام شده است. چنین اقدامات جنایتکارانه ای بدون قید و شرط و در هر کجا که روی دهند محکوم است و بایستی برای ریشه کن نمودن آن بیشترین امکانات و نیروی لازم را بسیج نمود.

واقعیت این است که توحش اسلام سیاسی چه در قالب جمهوری اسلامی و چه در قالب جریاناتی نظیر داعش، طالبان، بوکوحرام و یا الشباب کارنامه ای بس خونین دارند. در این میان نقش قدرتهای امپریالیستی در طراحی، تدارک و هدایت اقدامات این جریانات خونخوار و ضد انسان و انداختن آنان بجان مردم را نباید هرگز فراموش کرد. مگر نه اینکه مجاهدین و طالبان با کمک های بیدریغ همین ها شکل گرفته و باز هم سرنوشت افغانستان بعد ار بیست سال اشغالگری دولتها امپریالیستی غرب مجددا به طالبان واگذار شد. مگر نه اینکه همین دولتها بودند که با مسلح کردن گروه های اسلامی، جنبش اعتراضی مردم علیه بشار اسد را به عقب رانده و جامعه را به میدان تاخت و تاز جریانات اسلامی تبدیل کردند.

فارغ از اینکه نتیجه این حمله تروریستی در دراز مدت چه باشد کاملا واضح است که این اقدام جنایتکارانه هم اینک و بیواسطه میدان را برای ابراز وجود جریانات راسیستی باز نموده است. باید با صدای رسا اعلام کرد برای پایان دادن به توحش و برَبریت اسلام سیاسی و همچنین جریانات فاشیست و نژاد پرست، حضور و مبارزه پیگیر و بی امان نیروهای آزادیخواه و برابری طلب و بدیل سوسیالیستی جامعه است که میتواند با پس راندن این جریانات قرون وسطایی و ضد انسانی، آنها را برای همیشه به گورستان تاریخ بسپارد.

نه به اسلام سیاسی و تروریسم

نه به خارجی ستیزی و فاشیسم

زنده باد همبستگی بین المللی برای صلح، آزادی و برابری

 

کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران

سوم ژولای ٢٠٢٤

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate