اخباروگزارش های کارگری ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳

– یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- اعتراض کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌، وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع درشهرهای

 اهوازو کرمانشاه  مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان و کرمانشاه ،

شوش مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان

و تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی

۲- اعتراض کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسان سازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی با راهپیمایی وبرپایی تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در شهرهای اصفهان،اهواز و تهران 

۳- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته زغال سنگ کرمان

– تجمع اعتراضی متحد و گسترده کارگران ارکان ثالث ملی حفاری مقابل ساختمان مرکزی شرکت در اهواز و دکل‌های عملیاتی ۶۳ ، ۶۸ ، ۸۵ و ۹۱

همراه با کارگران ارکان ثالث بهره برداری نفت و گاز گچساران

– اعتصاب غذای تر لیان درویش، از بازداشت‌شدگان دی‌ماه ۹۶ در اوین

– تسلیت به مناسبت درگذشت نابهنگام فعال کارگری مظفر صالح‌نیا

– تجمع اعتراضی خریداران شرکت مدیران خودرونسبت به عدم تحویل خودرو

– تجمع اعتراضی خریداران معین خودرونسبت به عدم تحویل خودرو وافزایش قیمت مقابل وزارت صنعت

– تجمع اعتراضی نانوایان کرمان نسبت به نرخ نان مقابل استانداری

– رضا شهابی برای دومین شب  پی در پی  به دلیل درد کمر و گرفتگی رگ سیاتیک به بهداری زندان اوین منتقل شد.

– انتشار اسناد برخوردهای قرون وسطایی حراست خواجه‌نصیر: عدم اجازه «خروج» از خوابگاه به دلیل نوع پوشش!

– بازداشت یک استاد دانشگاه!

– جان باختن یک کارگرساختمانی دراصفهان براثرتصادف

*******

*یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- اعتراض کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌، وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع درشهرهای

 اهوازو کرمانشاه  مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان و کرمانشاه ،

شوش مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان

و تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی

شعارها:

«تجمع  اعتراض  حق مسلم ماست»

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«نه گرما نه سرما نیست جلودارما»

«تاحق خود نگیریم یکشنبه ها می آئیم»

«تاحق خود نگیریم ازپا نمی نشینیم»

«تا حق خود نگیریم دوباره برمیگردیم»

«خیلی دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«حجاب حجاب شعارشون دروغ و دزدی کارشون»

«روسری رو رها کن فکری به  حال ما کن»

«معیشت منزلت حق مسلم ماست»

«پیام ما به دولت خجالت خجالت»

«دولت ورشکسته دشمن بازنشسته»

«مجلس سرسپرده گرونی رو آورده»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

«کشورپر درآمد چه برسرتو آمد»

«نوبت ما که میشه خزانه خالی میشه»

«ننگ ننگ ما صدا وسیمای ما»

«ننگ ننگ ما مخبر الدنگ ما»

«تورم اسفبار حاکم شده بازار»

«سفره بی نان ما چی می خواید ازجان ما»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«کشورشده صدپاره بخو بخور تو کاره»

«تامین غارت کردند ماروبیچاره کردند»

«تامین اجتماعی چه نام اشتباهی»

«زیربار ستم نمی کنیم زندگی جان فدا می کنیم در ره آزادگی ننگ براین زندگی ننگ براین بردگی»

تصاویر:

اهواز:

شوش:

کرمانشاه:

۲- اعتراض کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسان سازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی با راهپیمایی وبرپایی تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در شهرهای اصفهان،اهواز و تهران 

شعارها:

«تاحق خودنگیریم یکشنبه ها همینه»

«کشورپر درآمد چه برسرتو آمد»

«مجلس سرسپرده گرونی رو آورده»

تصاویر:

اهواز:

تهران:

۳- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته زغال سنگ کرمان

*تجمع اعتراضی متحد و گسترده کارگران ارکان ثالث ملی حفاری مقابل ساختمان مرکزی شرکت در اهواز و دکل‌های عملیاتی ۶۳ ، ۶۸ ، ۸۵ و ۹۱

همراه با کارگران ارکان ثالث بهره برداری نفت و گاز گچساران

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

پیام همکاران

در نهایت همه تلاشها و کارشکنی های اتحادیه دولت ساختهء کار گروه مطالبه گری شهید تندگویان در عقب نگه داشتن اعتراضات ما بی نتیجه ماند و ما بر خلاف این خیانت به خود اعتراضاتمان را از سر گرفتیم.

ما به تولید و سودآوری دستگاه فاسد و مافیایی که با چپاول نفت، بجز تبعیض و فلاکت عمومی حاصلی برای ما کارگران و مردم تحت ستم ندارد، تعهدی نداریم و اعتراض به وضع موجود را حق خود می‌دانیم و همه همکاران در بخشهای مختلف نفت را به گسترش این اعتراضات فرامیخوانیم.

اهم مطالبات صنفی همکاران،

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل فاز دوم طرح طبقه بندی مشاغل، تخصیص بدون تبعیض بن کارت و مزایا و بهره مندی از تسهیلات بانکی همانند سایر ارکان نفت و… می‌باشد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

*اعتصاب غذای تر لیان درویش، از بازداشت‌شدگان دی‌ماه ۹۶ در اوین

لیان درویش، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین که دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، از هشتم خرداد ۱۴۰۳ به دلیل اذیت و آزار و فشارهای وارده از سوی مسئولان زندان و هم‌چنین عدم دسترسی به خدمات پزشکی دست به اعتصاب غذای تر زده است.

او دانش‌آموخته زبان‌شناسی، متولد ۱۳۵۷، مجرد و اهل و ساکن تهران است.

لیان درویش برای نخستین بار در دی‌ ۹۶ در منزلش در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

بنا بر اطلاع‌رسانی روبرت درویش، برادر وی به زمانه: «لیان برای نخستین بار در دی ۹۶ بازداشت شد. بازداشت دوم در اسفند ۹۶ رخ داد. لیان که تا آبان ۹۷ در بند ۲۰۹ اوین به طور انفرادی محبوس بود، به علت بیماری و وخامت شدید جسمانی‌اش از جمله ابتلا به بیماری کبد، به بیمارستان منتقل شد و در مرخصی استعلاجی، دیگر در موعد مقرر به زندان بازنگشت و متواری شد و سال‌ها به طور مخفیانه در شهرهای مختلف ایران زندگی کرد».

لیان درویش در سال ۱۳۹۸ به طور غیابی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به «علت عضویت در گروه‌های تلگرامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه رژیم و نیز توهین به سران حکومت» به هشت سال حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی پس از سال‌ها زندگی مخفیانه سرانجام در روز دوم اسفند ۱۴۰۲ به دست نیروهای امنیتی در محل سکونتش با ضرب و شتم بازداشت و روانهِ زندان اوین شد.

او در اعتراض به وضعیت جسمانی نامناسب خود، دست به اعتصاب غذای تر زده است.

*تسلیت به مناسبت درگذشت نابهنگام فعال کارگری مظفر صالح‌نیا

با کمال تاثر و‌ تاسف مطلع شدیم که مظفر صالح‌نیا از فعالین قدیمی و خوشنام جنبش کارگری و از اعضای هیئت مدیره اتحاديه آزاد کارگران ایران بر اثر ایست قلبی صبح دیروز شنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۳، درگذشت.

‏زنده یاد مظفر صالح نیا طی چند دهه فعالیت مستمر کارگری و آزادیخوانه و ‌برابری طلبانه بارها توسط نیروهای امنیتی، احضار، بازداشت و‌ بازجویی و ‌تهدید شد اما کماکان به اعتقادات و‌ تعهد خود به کارگران و زحمتکشان چه در سنندج و‌ کردستان ‌و ‌چه در سراسر کشور وفادار ماند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه درگذشت نابهنگام مظفر صالح نیا را به خانواده محترم ایشان و‌ به‌ جنبش کارگری و دوستان و یاران این انسان شریف صمیمانه تسلیت میگوید و برایشان آرزوی صبر و شکیبایی دارد.

یاد و‌ خاطره مظفر صالح نیا گرامی باد!

به امید برقراری کامل عدالت در ایران و‌ جهان.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

*تجمع اعتراضی خریداران شرکت مدیران خودرونسبت به عدم تحویل خودرو

روزشنبه ۱۲ خرداد، خریداران شرکت مدیران خودروبرای اعتراض به عدم تحویل خودرو علیرغم گذشت چندین ماه از زمان شماره‌گذاری و بیمه تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی خریداران معین خودرونسبت به عدم تحویل خودرو وافزایش قیمت مقابل وزارت صنعت

روزشنبه ۱۲ خرداد، خریداران معین خودرو(از جمله شرکت های واردکننده تویوتا لوین و کرولا )برای اعتراض به عدم تحویل خودرو وافزایش قیمت مقابل وزارت صنعت تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی نانوایان کرمان نسبت به نرخ نان مقابل استانداری

روزشنبه ۱۲ خرداد، نانوایان کرمان برای اعتراض به نرخ نان مقابل استانداری تجمع کردند وخواهان افزایش قیمت نان شدند.

*رضا شهابی برای دومین شب  پی در پی  به دلیل درد کمر و گرفتگی رگ سیاتیک به بهداری زندان اوین منتقل شد.

۱۳ خرداد ۱۴۰۳: کارگر زندانی رضا شهابی دومین شب  پی در پی  به دلیل درد کمر و گرفتگی رگ سیاتیک به بهداری زندان اوین منتقل شد و سپس با تزریق آمپول مسکن و قرص گاباپنتین به بند بازگردانده شد.  دکتر بهداری از اعزام به بیمارستان و گرفتن عکس ام ار ای خودداری می کند و می گوید با آمپول و استراحت مطلق خوب می شود در حالی که شهابی نمی تواند تکان بخورد و حتی سرویس بهداشتی و کارهای اولیه خودش را انجام دهد. رضا شهابی دوشب قبل در وضعیتی بود که کمر و پای راستش قفل کرده بود و دیگر نمی توانست در سرویس بهداشتی بلند شود که با فریاد های بلندش دیگر زندانیان سالن به کمکش رفتند و او را به اتاق منتقل کردند و سپس چند نفر از همبندان با برانکارد او را به بهداری منتقل کردند، اما اینبار هم بدون اینکه پزشک بالای سرش برود پرستار زندان آمپول مسکن به او تزریق کرد؛ پس از چند دقیقه در حال دراز کش روی تخت و کمی کاهش درد با ویلچر با کمک همبندان و پاسیاران دوباره به بند منتقل شد، در صورتی در شرایطی بود که باید دکتر حضور پیدا می کرد و او را به بیمارستان اعزام و سریعا ام ار ای می شد.

رضا شهابی دچار درد شدید در ناحیه راست کمر و ران و ساق پا و گزگز انگشتان پا و بی حسی پای راست می باشد. بارها به دلیل درد شدید کمر و گردن از دکتر جراح برای شهابی نوبت گرفته شده است ولی متاسفانه هر با به دلیل عدم پوشیدن لباس زندان ممانعت کرده اند، در حالی که بعضی از زندانیان خاص همیشه و‌ بطور مداوم بدون لباس زندان به بیمارستان اعزام می شوند. 

رضا شهابی اعلام‌کرده است که با توجه به وخیم‌تر شدن وضعیت جسمی اش اگر از درمان و اعزام او به بیمارستان جلوگیری به عمل آید اعتراض خود را به اشکال لازم نشان خواهم داد. 

بارها گفته ایم که با توجه به وضعیتی که رضا شهابی در حاضر دارد نیاز به درمان او‌ در خارج از زندان اضطراری می باشد. شهابی بارها در خواست مرخصی برای درمان به دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی آقای نیری داده است اما پاسخی دریافت نکرده است؛ او همچنین درخواست مرخصی به شورای طبقه بندی زندان داده بود که با آن‌درخواست نیز مخالفت شده است.

اعزام زندانیان بیمار در هنگام اعزام و بستری در بیمارستان با دست بند و پا بند یک شرایط رعب و وحشت توسط پاسیاران و سربازان مراقب در فضای بیمارستان ایجاد می کند که هم در میان پرسنل درمان استرس و وضعت رعب و وحشت ایحاد می شود و موجب میگردد که نتوانند به راحتی و با آرامش با زندانی بیمار صحبت کنند و هم به خود زندانی استرس بیش از پیش وارد می شود. در عین‌حال، برای باز کردن دست بند و پا بند جهت معاینه و غذا خوردن و  سرویس بهداشتی، زندانیان مجبورند که مرتب با پاسیار و سربازان مراقب درگیر شوند که همه این‌موارد باعث تشدید بیماری و روند بهبودی طولانی تر می گردند. 

برای جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر بیشتر به وضعیت سلامتی رضا شهابی، بایستی فورا به وی مرخصی پزشکی داده شود تا در شرایط مناسب جراحی شده و بعد از جراحی بتواند دوران نقاهت را در فضایی خارج از زندان جبران نماید. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه بار دیگر خواستار پایان دادن به این روند غیر انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی و اعزام به وی به بیمارستان در شرایط مناسب، و بدون الزام به پوشیدن لباس زندان، و همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط دیگر اعضای زندانی سندیکا، داود رضوی، حسن سعیدی، و سایر فعالین کارگری، معلمی و‌ مدنی می باشد.

به امید برقراری کامل عدالت در ایران و‌ جهان.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

*انتشار اسناد برخوردهای قرون وسطایی حراست خواجه‌نصیر: عدم اجازه «خروج» از خوابگاه به دلیل نوع پوشش!

بنابر گزارش دانشجویان، حراست دانشگاه خواجه نصیر در هفته‌های اخیر به بهانه عدم رعایت حجاب از ورود دانشجویان دختر به دانشکده‌ها و بعضا خروج آنها از خوابگاه‌ها ممانعت می‌کند.

اسناد جدید منتشر شده از خوابگاه‌های دخترانه این دانشگاه نشان می‌دهد که نیروهای حراست با جزئیات کامل تردد دانشجویان دختر را ثبت و گزارش می‌نمایند.

 طبق آمارهای تجمیعی از پردیس‌های دانشگاه خواجه نصیر، در یک سال تحصیلی گذشته از هر ۶ دانشجوی دختر یک نفر با پرونده باز کمیته انضباطی مواجه است.

*بازداشت یک استاد دانشگاه!

دکتر حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم  سبزواری که در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ با ابلاغیه ای از طرف رئیس دانشگاه، به اجبار زودتر از موعد مقرر بازنشسته شده بود؛ امروز ۱۳ خرداد در پی مراجعه به شعبه ۲۱۶ بازپرسی دادسرای مشهد برای پیگیری شکایت برای بازگشت به کار، بازداشت شد.

*جان باختن یک کارگرساختمانی دراصفهان براثرتصادف

یک کارگر ساختمانی ۴۵ ساله بر اثر برخورد بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ حامل تانکر آب با وی در خیابان آیت الله صهری خمینی شهر جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate