اخباروگزارش های کارگری ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳

– جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره لاوان

– کنش های دامنه دار کارگران شرکت کشت و صنعت و دامپروری آوین دشت دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل

– تجمع اعتراضی کامیونداران نسبت به نرخ پایین حمل بار کارخانه سیمان ارومیه مقابل پایانه حمل ونقل بار

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی چابهارنسبت به قطعی برق مقابل اداره برق

– بلاتکلیفی امان جلالی‌نژاد پس از انتقال به زندان شیبان اهواز

– مرگ ومصدومیت ۵ کارگر کشاورزی براثر تصادف در محور گچساران – دهدشت

*******

*جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره لاوان

*کنش های دامنه دار کارگران شرکت کشت و صنعت و دامپروری آوین دشت دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل

روز جمعه ۱۱ خرداد، کارگران شرکت کشت و صنعت و دامپروری آوین دشت تاکستان از کنش های دامنه دارشان دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل خبردادند.

تعدادی از کارگران کارگران قراردادی شرکت کشت و صنعت و دامپروری آوین دشت تاکستان با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت سال‌ها پیش (سال۱۳۸۸) تدوین شده،به خبرنگار رسانه ای گفتند: مطالبه اصلی کارگران این مجموعه تولیدی و دامپروری، بازنگری درست در طرح طبقه‌بندی مشاغل است چراکه از سال‌ها پیش تاکنون این طرح تغییری نکرده و کارایی ندارد.

این کارگران با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت آوین دشت تاکستان حدود ۴۵۰ کارگر قراردادی شاغل دارد که کارگران آن‌ها نسبت به عدم بازبینی طرح طبقه‌بندی مشاغل از سال ۸۸ انتقاد دارند، گفتند: حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر از کارگران این واحد کشاورزی و دامپروری را کارگران مهاجر تشکیل می‌دهند که وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

این کارگران در ادامه گفتند: در پیگیری مطالبات خود برای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، کارگران بارها به دفتر مسئولان شرکت و اداره کار مراجعه کرده‌اند و تا زمانی که طرح طبقه‌بندی مشاغل به صورت درست بازنگری نشود به پیگیرهای خود ادامه می‌دهند.

آنها همچنین از وضعیت بد بهداشت محیط کار در این واحد دامپروری گلایه کردند و گفتند: حدود  ۴۵۰ نفر درحالی در این واحد مشغول کارند که از وضعیت بهداشت در حمام، دستشویی، رختکن و حتی محل غذاخوری رضایت ندارند.

این کارگران در پایان گفتند: درآمد کارگران به اندازه‌ای نیست که معاش‌شان تامین شود به همین دلیل درخواست بازنگری درست در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را داریم تا همه بتوانند از مزایای اجرای این قانون استفاده کنند.

*تجمع اعتراضی کامیونداران نسبت به نرخ پایین حمل بار کارخانه سیمان ارومیه مقابل پایانه حمل ونقل بار

روزجمعه ۱۱ خرداد فیلم کوتاهی درشبکه های اجتماعی منتشرشد که از تجمع کامیونداران مقابل پایانه حمل ونقل بارارومیه برای اعتراض به نرخ پایین حمل بار کارخانه سیمان ارومیه واقع در كيلومتر ۳۵ جاده ارومیه – مهاباد خبر می دهد.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی چابهارنسبت به قطعی برق مقابل اداره برق

روز جمعه ۱۱ خرداد، جمعی از اهالی چابهاربرای اعتراض به قطعی برق در مناطقی از این شهرستان درهوای گرم ۴۷ درجه وبی خیالی مسئولان مقابل اداره برق تجمع کردند و خواهان پاسخگویی شدند.

*بلاتکلیفی امان جلالی‌نژاد پس از انتقال به زندان شیبان اهواز

بر اساس آخرین اطلاعات رسیده به شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، معلم بازداشتی امان جلالی نژاد بعد از چند روز حضور در قرنطینه به بند امنیتی زندان شیبان اهواز منتقل شده‌ است.

علی‌رغم ثبت قرارداد وکالت، بعد از گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان بازداشت و باتوجه به عدم ارسال پرونده به دادگاه همچنان دسترسی به پرونده ممکن نیست.

در این مدت، امکان تماس تلفنی روزانه و ملاقات هفتگی فراهم شده اما‌ آقای جلالی‌نژاد کماکان تا زمان تشکیل دادگاه و تبدیل قرار در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

*مرگ ومصدومیت ۵ کارگر کشاورزی براثر تصادف در محور گچساران – دهدشت

روزپنج شنبه ۱۰ خرداد،خودرو حامل کارگران گوجه چین  در محور گچساران – دهدشت فیلگاه نرسیده به روستای نهضت آباد واژگون و۲ کارگرزن ۳۵ و۴۰ ساله دردم جان باختند و ۲ کارکر زن ۳۳ و ۴۰ ساله ویک کارگر مرد۳۳ ساله مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate