نسل کشی مردم فلسطین توسط حکومت نژادپرست اسرائیل , اکس مسلم  کجا ایستاده است؟

در بحبوحه یک نسل کشی آشکار در غزه و تهاجم هر روزه به مردم ساحل غربی توسط ماشین جنگی اسرائیل کنفرانس اکس مسلم دومین کنفرانس خود را اعلام کرده است. اولین آن در دسامبر ۲۰۲۳، دو ماه پس از آغاز نسل کشی، این کنفرانس اسلام را نقد کرد، از سکولاریسم و آزادی و حقوق بشر حرف زد ولی هیچ در باره کشتار فلسطینی ها توسط دولت اسرائیل که بنام تورات و دین یهودیت این نسل کشی را انجام می دهد اشاره ای نکرد. دریغ از یک دقیقه سکوت برای هزاران انسان، هزاران کودک که ادعای دفاع از حقوقشان را دارند و هزاران زن که سنگ حقوقشان را بر سینه می کوبند.

نهادی که بیش از هفت ماه در قبال یک جنایت هولناک در فلسطین سکوت کرده، در دنیایی که جریان راست تمام نیرویش را بر علیه مردم “مسلمان” و بخصوص مهاجرین از کشورهای اسلام زده بکار می برد و مسلمان ستیزی به پروپاگاندای دولت بدل شده، تحت عنوان اسلام ستیزی جلسه، میزگرد، کنفرانس و تظاهرات بر علیه اسلام بر گزار می کنند و در ریشخند ماه رمضان در مقابل مکان های مناسب به مسلمانان ” مشروبات الکلی” می نوشند. بنظر می رسد که به باور پیامبر بی خدایان انگلیس و یکی از حامیان مالی اکس مسلم، پروفسور ریچارد داوکینز رسیده اند که اعلام می کند مسیحیت و یهودیت ، بر خلاف اسلام، مذاهب متمدن، صلح طلب و انسانی هستند.

من از اینکه این نهاد چگونه تشکیل شد و چرا خود را چنین نام داد صحبت نمی کنم، آنچه مهم است فعالیتهای این نهاد در این دوره اخیر با توجه به بحران جهانی حول مسئله فلسطین و نسل کشی در غزه است. این سئول پیش میآید: فعالیتهای این جریان در خدمت چه اهداف و نیروهایی است؟ ممکن است برای   خیلی‌ها نقش این نهاد در میان سازمانها و احزابی که تاثیرچشمگیری در تحولات جاری دارند ناچیز می دانند، یا اصلا مورد توجهشان نیست و یا بعضی به این قانع می شوند که به هر جهت در دنیایی که دستگاه مذهب تحت حمایت همه‌جانبه و حکومت های راست در حال گسترش است چنین نهادی وجودش بهتر است تا نبودنش! اما برای من پرداختن به نهاد اکس مسلم از این نظر حائز اهمیت است که در میان فعالین آن دوستان و همکاران زیادی داشته ام که با هم در کمپین‌های بسیاری از جمله در کمپین بین المللی علیه دادگاههای اسلامی در کانادا, کمپین علیه اعدام در ایران, کمپین یک سیستم سکولار آموزشی واحد، کمپین علیه حجاب کودکان، کمپین علیه قتل‌های ناموسی مبارزه کرده ایم.

سوال اساسی این است که چرا این نهاد که خود را آزادی خواه، برابری طلب و عدالت خواه می داند ، در مقابل کشتار دهها هزار کودک و زن و مردم بی‌دفاع فلسطین سکوت کرده است؟ دفاع از حقوق کودکان، حق حیات کودکان فلسطینی و حق زندگی و سرپناه زنان غزه پس چی؟ مبارزه ضد مذهبی شأن چرا شامل رژیم مذهبی اسرائیل نمیشود! تفاوت آپارتاید جنسی رژیم اسلامی با آپارتاید نژادی حکومت اسرائیل چیست؟ آیا به بهانه جلوگیری از مخدوش شدن مواضع ضد رژیم اسلامی و حماس تا این درجه عقب نشی قابل توجیه است؟ و یا منفعت‌های ویژه حکم میکند؟ آیا میلیونها انسانی که در سرتاسر دنیا در دفاع از مردم فلسطین و علیه نسل کشی به میدان آمدند طرفداران حماس و جمهوری اسلامی هستند؟ بعضی از فعالین و سخنگویان این نهاد بدون هیچ واهمه ای اینجا و اینجا همین را گفته اند و با اشاره به چند پرچم رژیم در تظاهراتهای چند صد هزار نفره، کل اعتراضات مردم در اقصی نقاط دنیا را تخطئه کردند و پرو حماس خوانده اند! تأسف آور است که یکی از سخنگویان اصلی این نهاد در یک جلسه ای در مقابل این سوال که در غزه یک نسل کشی در جریان است با وجدانی آسوده پاسخ میدهد “البته نسل کشی امری است منفی، ولی گول نخوریم، باید حواسمان باشد که اسلامیستها در اروپا در حال قدرت گیری هستند؟” (نقل به معنی).

اما پاسخ به توجیه هات امثال نهاد اکس مسلم در رابطه با این که حمایتشان از مردم فلسطین و افشای نسل کشی در غزه اساسا به جیب جمهوری اسلامی و جریانات اسلامی در منطقه و اروپا خواهد رفت باید گفت اولا خالی کردن میدان مبارزه برای آزادی مردم فلسطین و میدان عدالت خواهی و رهای این مردم از زیر یوغ حاکمیت نژادپرست اسرائیل یعنی میدان دادن به جنبش سیاه اسلامی و جمهوری اسلامی و تقویت سیاسی آن. ثانیا حمایت و پشتیبانی از هر جنبش ضد ستمگری و ضد نژادپرستی و برای یک زندگی در خور انسان قرن بیست ویکم خود جزئی از یک مبارزه جهانی برای آزادی و سعادت کل بشریت است. اینها را تاکید کردم نه بخاطر این که فعالین این نهاد بدان واقف نیستند بلکه امیدوارم که این دوستان با بازنگری عمیق از کارنامه بخصوص چند ماهه اخیر خویش راهی را که منجر به پیوستن بیخدان دیروز به مسیحیت شد تکرار نشود!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate