پاسخی به آقای شهرام همایون و خانم ژیان و حامیان کنفرانس کادیز

پاسخی به آقای شهرام همایون و خانم ژیان و حامیان کنفرانس کادیز

ویژه خبرنامه گویا

قصد نداشتم جواب هموطن محترم سرکار خانم افسانه ژیان که مقاله ای علیه اینجانب در سایت گویا منتشر کرده است را بدهم. اما هم اکنون وقتی لحظه لذت بردن و حظ کردن جناب آقای شهرام همایون از این مقاله و تشویق طرفدارانش به رای دادن به این مقاله را دیدم, ناچارا و مختصرا ناگریز به روشنگری هستم.

این هموطن گرامی نوشته اند: ” لحن شما بویِ شدیدِ خصومتِ شخصی می‌دهد”. اولا باید عرض کنم که جناب آقای شهرام همایون هرگز هیچگونه بدی یا حتی کم لطفی در حق بنده نکرده است. بلکه بر عکس همیشه و همواره در برنامه های متعدد خودش بنده را مورد لطف و عنایت قرار داده اند. لذا هیچگونه دلیلی برای خصومت شخصی نداشته و ندارم.  دوما سرکار خانم ژیان مرقوم فرموده اند: “مقاله یا اظهارات بنده را مستدل و براساس واقعیت‌ها ندیده اند. لذا خوانندگان محترم این سطور را به ویدیو یک دقیقه و نُه ثانیه ای ضمیمه رجوع می دهم که ۵ کلیپ کوتاه از خود تلویزیون کانال یک هستند و پایه شواهد و ادله و مستندات اظهارات بنده در مورد کنفرانس کادیز می باشند. مدارک و مستندات این ویدئو (از تلویزیون کانال یک) را با شمارش گذاری به ۵ بخش تقسیم کرده ام.

بخش ١ : حظ کردن جناب آقای همایون از مقاله خانم افسانه ژیان و درخواست از همکاران و طرفدارانش برای رای دادن. اکنون که این مقاله را در سایت گویا پیدا کردم, متعجب شدم. علیرغم درخواست آقای همایون اکثریت رای منفی داده اند. بیشتر از صد نفر رای منفی داده اند و همه تبلیغ و تلاش آقای همایون و تلویزیون کانال یک کمتر از ٩٠ نفر  را بسیج کرد که ٢٤ نفر از آنها قبل از درخواست آقای همایون رای مثبت داده بودند. بیش از ١١٠ نفر نیز (تا لحظه نوشتن این مقاله) رای منفی داده اند.

بخش ٢ :  سرکار خانم فرزانه روستایی (مجری کانال یک و شرکت کننده کنفرانس کادیز) در همان کنفرانس علنا می گوید که اعتقاد دارد “شعار مرگ بر سه مفسد, ملا چپی مجاهد” که توسط همسر محترم شاهزاده (در مقابل شعار  مجاهدین مبنی بر مرگ بر . . . ) یکبار مطرح شده بود, به ادعای خانم روستایی “دقیقا مهندسی تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی است”. یعنی اینکه بانو یاسمن پهلوی مستقیم یا غیر مستقیم با تشکیلات امنیتی رژیم در تماس هستند. بنده از خانم روستایی پرسیدم که آیا برای این ادعای خود سند و مدرکی دارد؟ که تا به اکنون جوابی دریافت نکرده ام. در ضمن نمی دانم چرا طرفداران سامانه پادشاهی در آن کنفرانس در مقابل این اتهام توهین آمیز سکوت اختیار کردند. این کلیپ سخنرانی خانم روستا در تیزر اصلی کنفرانس کادیز از تلویزیون کانال یک پخش شده بود. آیا این سوال ساده دال بر دشمنی بنده با کنفرانس کادیز است؟

بخش ۳ : جناب آقای حسن اعتمادی (مجری کانال یک و یکی از مسئولین تدارکات کنفرانس کادیز علنا ادعا می کند : “اکثریت شرکت کننده ( سخنرانان پادشاهی خواه) در کادیز به امر دموکراسی اعتقادی نداشتند”. سوالی که بنده پرسیده بودم این بود که چگونه می توان اتحاد یا ائتلاف و تفاهم با کسانی ایجاد کرد که هیچگونه اعتقادی به امر دموکراسی ندارند؟ آیا این سوال ساده دال بر دشمنی بنده با کنفرانس کادیز است؟

بخش ٤ : در برنامه ای با حضور آقایان مشکات, کنگرلو, حسن اعتمادی و خود بنده؛ آقای اعتمادی دو بار از بنده برای شرکت در کنفرانس بعدی دعوت کردند. بنده متعاقبا برای ایشان چند ایمیل فرستادم و درخواست کردم دعوت نامه را بفرستند. اما هرگز جواب ایمیل های بنده را ندادند. خانم ژیان خطاب به بنده نوشته اند: “امیدوارم در کنفرانس‌های آینده جنابعالی هم شرکت بفرمایید”. استدعا می کنم این سوال را از آقای اعتمادی و بقیه مسئولین تدارکات کنفرانس بعدی بپرسید؛ که بقول حافظ واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند, در خلوت جواب ایمیل ها را هم نمی دهند؛ تا در فردای کنفرانس دوم مدعی شوند دوشوکی را بصورت علنی دعوت کردیم اما نیامد!

بخش ۵ : یکی از انتقادات بجا و بر حق بنده از کانال یک این بوده است که آقای همایون در حرف ادعای طرفداری از خاندان پهلوی را دارد. اما در عمل تلویزیون خود را در اختیار دشمنان پهلوی گذاشته است تا انواع و اقسام اتهامات و شُبهّات علیه خاندان پهلوی و شخص شاهزاده رضا پهلوی را مطرح کنند. دو روز پیش طبق روال همیشگی علی جوانمردی اتهامات سنگین و فراوانی را علیه شاهزاده در تلویزیون کانال یک مطرح کردند. معمولا حداکثر وقت برنامه کمتر از یک ساعت است. اما چون علی جوانمردی تخته گاز مشغول اتهام پراکنی و توهین علیه شاهزاده بودند بین “مدیریت کانال یک” و مجری برنامه (آقای آرش مشکات”) تماس ایجاد می شود و به علی جوانمردی وقت اضافه می دهند تا علیه شاهزاده هرچی در دل تنگش دارد, بیرون بریزد, که بی پروا ریخت.

بنابراین سرکار خانم افسانه ژیان گرامی که نوشته اید: “از شما بعید است اینچنین خلاف واقعیت سخن بگویید! شما که آنجا نبودید؟. از کجا با اینهمه اطمینان وقایع دو روز کنفرانس کادیز را اینطور وارونه بیان می‌کنید؟!”. امیدوارم با دیدن این ویدیو, به این نتیجه برسید که اطمینان بنده از سخنان خودم بر مبنای برنامه ها و سخن ها و ادعاهایی است که در آن کنفرانس رخ داده و توسط تلویزیون کانال یک مستند و منتشر شده است. از هیچ منبع و ماخذ و یا شایعه و ادعایی در فضای مجازی نیز استفاده نکرده ام.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

پ. ن. از مسئولین محترم و گرامی سایت گویا درخواست کرده ام این مقاله را بدون ویدئوی ٦٩ ثانیه ای ضمیمه منتشر نفرمایند. چون بدون سند و مدرک مستدل (از خود تلویزیون کانال یک)  خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate