اخباروگزارش های کارگری ۹ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۹ خرداد ماه ۱۴۰۳

– دومین روزتجمع اعتراضی کارگران حراست میدان نفتی یادآوران نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق

– کنش های کارگران شهرداری منجیل دراعتراض به سطح نازل حقوق،عدم پرداخت بموقع مطالبات وبی خیالی مسئولان

– مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان هراسان از پاسخگو بودن در قبال عملکرد خود، با پنهان شدن در پشت سر حراست از برگزاری همایش نمایندگان معلمان جلوگیری کرد

– تجمع اعتراضی ثبت نام کنندگان زمین های مجتمع فن آوران ۲ شهرکرد نسبت به سال های بلاتکلیفی مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

– بجای بازپرداخت سرمایه های مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین ۳ نفرشان را بازداشت کردند

– کناره‌گیری «دکتر مهرداد قیومی بیدهندی» دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی از تدریس در دانشگاه بهشتی

– اعضای خانواده و حامیان کوهلر، پاریس و آرنو، روز دوشنبه ۲۷ می ۲۰۲۴ برابر با هفتم خرداد  ۱۴۰۳ با در دست داشتن تصاویری از بازداشت شدگان، مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو تجمع و سخنرانی کردند.

*******

*دومین روزتجمع اعتراضی کارگران حراست میدان نفتی یادآوران نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق

روزچهارشنبه ۹ خرداد برای دومین روزمتوالی، کارگران حراست میدان نفتی یادآوران واقع در ۱۰کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق دست به تجمع زدند وخواهان دست برداشتن شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) از سرآنها وقرارداد مستقیم با شرکت بهره برداری نفت وگازو ثبت درسامانه ساپنا در شرکت ملی نفت (سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی صنعت نفت )شدند.

*کنش های کارگران شهرداری منجیل دراعتراض به سطح نازل حقوق،عدم پرداخت بموقع مطالبات وبی خیالی مسئولان

روز چهارشنبه ۹ خرداد، کارگران شهرداری منجیل از کنش هایشان دراعتراض به سطح نازل حقوق،عدم پرداخت بموقع مطالبات وبی خیالی مسئولان،خبردادند.

آنهابه خبرنگار رسانه ای گفتند: شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری منجیل در استان گیلان هستیم که درآمد برخی از ما کارگران نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

آنها افزودند:کارگران شهرداری منجیل ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه گفتند: جدا از وضعیت دستمزد، کارفرمای شرکت پیمانکاری، پرداخت مطالبات مزدی، سنواتی و عیدی سال‌های گذشته آن‌ها را با تاخیر پرداخت می‌کرد که طی یک سال گذشته وضعیت به نسبت قبل بهبود پیدا کرده و کارگران هر ماه حقوق خود را در موعد مقرر دریافت می‌کنند.

آنها گفتند: همه ما سالهاست به صورت قرار دادی تحت مسئولیت شرکت پیمانکار مشغول کاریم و تلاش زیادی برای حذف فعالیت خود پیمانکار انجام داده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

آنها اضافه کردند:دریافتی کارگران و کارکنان ساده شاغل در شهرداری در حدی است که مشکلات معیشتی زیادی برای آنان ایجاد کرده است.

به گفته یکی از کارگران، علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت زندگی آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه در خصوص افزایش حقوق کارگران مجموعه شهرداری منجیل اقدامی صورت نداده‌اند.

او گفت: آنچه کارگران شهرداری منجیل هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد.

*مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان هراسان از پاسخگو بودن در قبال عملکرد خود، با پنهان شدن در پشت سر حراست از برگزاری همایش نمایندگان معلمان جلوگیری کرد

قرار بود امروز(چهارشنبه ۹ خرداد) نشستی با حضور مطالبه گران صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شود که مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان ، مانع از برگزاری این نشست شد .

برگرفته ازکانال صنفی معلمان ایران

*تجمع اعتراضی ثبت نام کنندگان زمین های مجتمع فن آوران ۲ شهرکرد نسبت به سال های بلاتکلیفی مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روزچهارشنبه ۹ خرداد ثبت نام کنندگان زمین های مجتمع فن آوران ۲ شهرکرد نسبت به سال های بلاتکلیفی مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری خبر می دهند.

فن آوران ‌شماره ۲ نام مجتمعی است که قرار است بخشی از خدمات صنعتی و خودرویی شهرکرد در این منطقه ایجاد شود و اکنون سال هاست که متقاضیان این مجتمع بدلیل سنگ اندازی جهاد کشاورزی  و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری و چشم‌انتظار نهایی شدن زمان بهره‌برداری و فعال شدن این مجتمع در مرکز چهارمحال و بختیاری هستند.

*بجای بازپرداخت سرمایه های مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین ۳ نفرشان را بازداشت کردند

برپایه گزارش های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۹ خرداد،در تجمع روز گذشته مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین مقابل استانداری قزوین+ ۳ نفر بنام های علی بیگدلی، مصطفی رنجبرو سجاد محمدبیگی توسط نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت بازداشت شدند.

تا لحظه تنطیم این گزارش خبری از محل بازداشت واتهامات آنها منتشر نشده است.

+ادامه اعتراضات مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با تجمع مقابل استانداری قزوین

روزسه شنبه ۸ خرداد برای باری دیگر، مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

*کناره‌گیری «دکتر مهرداد قیومی بیدهندی» دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی از تدریس در دانشگاه بهشتی

دکتر مهرداد قیومی بیدهندی، دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بهشتی، عضو وابستۀ فرهنگستان هنر و عضو مدعو فرهنگستان علوم، پس از دهه‌ها تدریس و پژوهش از کار در دانشگاه کناره گرفت.

به گزارش کانال خبرنامه امیرکبیر،پس از شهریور ۱۴۰۱ و در پی خواست‌هاى حق‌جويانه‌ی دانشگاهيان، شاهد بوديم که دکتر قيومى نازنین در غم دانشجویان زندانی، استادان تعلیقی و جفاهاى جانكاهى که بر دانشگاهيان رفت، چگونه خونين‌دل نگران دانشجويان و آينده دانشگاهيان بود و از هیچ كوششى برای صيانت از جايگاه والاى دانشگاه دریغ نورزيد و در صدور بسيارى از بیانیه‌های استادان، در دفاع از کیان دانشگاه، پیشگام بود.

 اما حالا پس از سال‌ها بردبارى و تحمل فضاى خفقان‌آلود دانشگاه، از تحقیر دانش و دانشگاهیان متخصص تا بر صدر نشاندن هم‌فکران و مرتزقان، استادی بزرگ همچون مهرداد قیومی بیدهندی، ناگزير از كناره‌گيرى از دانشگاه می‌‌شود و عطای چنین دانشگاه را به لقایش می‌بخشد!

*اعضای خانواده و حامیان کوهلر، پاریس و آرنو، روز دوشنبه ۲۷ می ۲۰۲۴ برابر با هفتم خرداد  ۱۴۰۳ با در دست داشتن تصاویری از بازداشت شدگان، مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو تجمع و سخنرانی کردند.

نومی کوهلر، خواهر سیسیل، اظهار امیدواری کرد که این تجمع بتواند توجه بین المللی را به “ وضعیت عزیزانمان، گروگان های ما در ایران” جلب کند و آزادی آنها را تسریع بخشد.

«سیسیل کوهلر» [Cécile Kohler]، نام یک معلم فرانسوی اهل آلزاس و عضو «انجمن ملی آموزش، فرهنگ و مهارت‌های حرفه‌ای فرانسه» است که از سال ۲۰۲۲؛ همراه همسرش، «ژاک پاری» [Jacques Paris] به اتهام تشویق معلم‌های ایران به ناآرامی و اعتصاب، در ایران بازداشت شده‌‌اند و در ایران زندانی هستند.

برگرفته ازشبکه های اجتماعی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate