اخباروگزارش های کارگری ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳

– زندانیان سیاسی در چند زندان کشور برای هجدهیمن هفته پیاپی در اعتراض به صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام دست به اعتصاب غذا زدند 

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،مخابرات و…. استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

– چگونه کانونهای بازنشستگان و یارانشان به جلز ولز کردن افتاده اند؟!

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت طنین ارتباطات هوشمند نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق مقابل شرکت مخابرات مرکزی آذربایجان شرقی

– اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت یارانه از اسفند ماه سال گذشته

– انعقاد قرارداد ضد کارگری و مفتضحانه  توسط مدیریت شرکت واحد با بیمه تکمیلی دانا

– اخراج سه کارگر در پی مطالبه معوقات در سنندج

– تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی فاز دو بندرعباس نسبت به بلاتکلیفی ۱۶ ساله مقابل استانداری هرمزگان

– ادامه اعتراضات مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با تجمع مقابل استانداری قزوین

– دیدار جمعی از فعالین مدنی و فعالین حقوق زنان سنندج با ژینا مدرس‌گرجی فعال حقوق زنان که اخیراً از سوی بیدادگاه انقلاب به ۲١ سال زندان محکوم شده است

– توهین، تحقیر و تعرض جنسی به همسر یکی از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار 

– وخامت حال یک دانشجو پس از دست درازی حراست دانشگاه امیرکبیر

– ابلاغ اجرای ۶ ماه انفصال از خدمت آقای علی حاجی، از فعالین صنفی جلفا، در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳

– تایید حکم بیش از ۶۰ سال حبس فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی گیلان در دادگاه تجدیدنظر

– بستری شدن عثمان اسماعیلی در بیمارستان توحید سنندج

– جان باختن یک کارگر درایذه پس از چند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

*******

*زندانیان سیاسی در چند زندان کشور برای هجدهیمن هفته پیاپی در اعتراض به صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام دست به اعتصاب غذا زدند 

امروز سه‌شنبه ۸ خرداد، زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین، قزلحصار، کرج، خرم‌آباد و… در ادامه کارزار جمعی “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” برای هجدهیمن هفته پیاپی دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند.

ادامه این کارزار اعتراضی در حالی است که مقامات زندان در زندان قزلحصار کرج که در یک سال گذشته بزرگترین مرکز اجرای حکم اعدام در کشور بوده؛ هفته گذشته احمدرضا حائری و زرتشت احمدی راغب از جمله زندانیان شرکت‌کننده در این کارزار را به سلول‌های انفرادی واحد سه ( محل نگهداری زندانیان زیر حکم اعدام) منتقل کردند. 

احمدرضا حائری روز یک‌شنبه شش خرداد پس از یک هفته به بند عمومی بازگردانده شد، اما زرتشت احمدی راغب که شنبه پنج خرداد به سلول انفرادی منتقل شده هنوز به بند عمومی بازگردانده نشده است.

منابع موثق نزدیک به خانواده زندانیان سیاسی از اعلام اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب خبر داده و با توجه به بیماری‌های متعدد این زندانی سیاسی ۶۴ ساله نسبت به در خطر قرار گرفتن سلامتی وی ابراز نگرانی کردند.

شایان ذکر است که در هفته‌های گذشته هم دو نفر از زندانیان سیاسی به نام‌های محمد و مهدی خداکرمی در زندان خرم آباد را به دلیل شرکت در همین کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام به انفرادی و بعدا به زندان پارسیلون همین شهر تبعید کردند.

کارزار #سه‌شنبه‌_های_نه_به_اعدام در شرایطی ادامه دارد که آمار صدور و اجرای احکام اعدام در زندان‌های جمهوری اسلامی در سه ماهه نخست امسال به شدت افزایش یافته است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،مخابرات و…. استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

شعارها:

«اتحاد  اتحاد  علیه فقر و فساد»

«مشکل ما این زمان معیشت است ودرمان»

«فقط کف خیابان بدست میاد حق مان»

*چگونه کانونهای بازنشستگان و یارانشان به جلز ولز کردن افتاده اند؟!

اسماعیل گرامی (کارگر بازنشسته)

کانونهای بازنشستگان در تمام طول موجودیت خود حتی یک خواسته هم برای بازنشستگان نگرفته اند. آنها برای خاموش کردن اعتراضات بازنشستگان مدام ادعای مطالبه گری میکنند و تنها شیوه مطالبه گری آنها نامه نگاری و ملاقات با مسئولین است. این کانونها اگر برای بازنشستگان نتیجه ای نداشته اند، برای اعضای هیئت مدیره و بازرسان این کانونها بسیار هم مطلوب بوده اند! گرفتن حقوقهای بالا( از ۱٪ حق مسکن بازنشستگان به عنوان حق عضویت و سهمی از قرارداد بیمه های تکمیلی)، دله دزدی ها و بالا رفتن از پله های ترقی؛ از امتیازات این کانونی ها میباشند. در این میان؛ عده ای فرصت طلب که آب دهانشان برای این امتیازات براه افتاده، چنین ادعا میکنند که این بی خاصیتی و فساد کانونها نتیجه افراد فاسد در اعضای هیئت مدیره و بازرسان این کانونها میباشد، این افراد تلاش دارند که ساختار حکومتیِ این کانونها را پنهان کنند، ساختاری که هر کسی که وارد آن میشود باید از منافع حکومت دفاع نماید نه از منافع بازنشستگان! چه بسیار افرادی که قبل از ورود به کانونها دو آتشه سخن میگفتند ولی با ورود به این کانونها همانهایی شدند که باید میشدند.

اعضای هیئت مدیره و بازرسان این کانونها و به اتفاق همان فرصت طلبانی که برای رفتن به درون این کانونها خیز برداشته اند؛ همواره با تجمعات بازنشستگان جهت کسب خواسته ی خود مخالف بوده و هستند و این شیوه مطالبه گری را مردود میدانند. اگر در گذشته فقط تلاش میکردند که مبادا بازنشستگان فراخوان تجمع بدهند، امروزه که عنان از دستشان رها شده (بدنه کانونها از آنها جدا شده و تجمعات خود جوش بالا گرفته) به جلز و ولز افتاده و در دنیای مجازی به کسانی که به تجمعات میروند و یا فراخوان میدهند، حمله میکنند. خواندن یکی از این حملات مذبوحانه نشان میدهد که این افراد به چه درجه ای از استیصال رسیده اند: 

«جناب آقای اسماعیل گرامی سلام، پیرو ارسال پیام‌حضرتعالی در‌گروه وزین اردبیل به استحضار میرساند: بنظر شما، راهکار قانونی چه اشکال و ایرادی دارد که جنابعالی باتوجه به سابقه تخلف و سرپیچی کردن از قانون ، دائما بر طبل رفتار غیرقانونی می‌کوبید، مگر می‌شود خواسته قانونی داشت ولی از مسیر غیرقانونی به آن رسید؟ آیا مسیری جز فعال و‌پویا کردن کانونها داریم؟ چترحمایتی جنابعالی بر سر کانونها و هدایت کردن به نهادهای دیگر‌چه‌معنایی می‌تواند داشته باشد؟ لطفا بازنشستگان کارگری را به مسلخ غیرقانونی رفتار کردن نکشانید. باتشکر». این گفته ها نوشته فردی میباشد با نام “فقط خدا” از “گروه‌ فعالین‌مستقل وخادمین بازنشستگان کارگری مشهدمقدس وسراسرکشور”.

در اینجا لازم است قبل از هر چیز اشاره ای کنیم به اصل ۲۷ قانون اساسی که می‌گوید« تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است». حال باید پرسید کدام یک از تجمعات بازنشستگان، این اصل را به زیر پا گذاشته است که این فرد آنها را “تخلف و غیر قانونی” مینامد؟ جالب است او “نامه نگاری و ملاقات با مسئولین”را تنها راهکار قانونی میداند و همچنان میخواهد با همین روش خواسته های بازنشستگان را به دست آورد! مگر تا بحال با چنین روشی خواسته ای را بدست آورده اید؟! 

وقتی این فرد میگوید «جنابعالی باتوجه به سابقه تخلف و سرپیچی کردن از قانون ، دائما بر طبل رفتار غیرقانونی می‌کوبید» آیا نمیتوان به ماهیت او پی برد؟ این افراد گرگهای در لباس میش هستند! این افراد برای پیشبرد اهداف حکومتی خود هر خبری را مطابق با میل اربابان خود گزارش میدهند! وقتی فردی برای مطالبه خواسته های خود و همکاران خود دو سال زندان را تحمل میکند، آیا عمل او میشود تخلف؟

جالب است که این فردِ حکومتیِ خبرچین میگوید «لطفا بازنشستگان کارگری را به مسلخ غیرقانونی رفتار کردن نکشانید». “مسلخ”!!!!! او با این کلمه هم ماهیت اربابان خود را نشان میدهد و هم بازنشستگان را از شرکت در تجمعات میترساند. براستی اگر بازنشستگان تجمعی بر پا کنند (که مسلما خلاف میل این فرد میباشد)، آیا این فرد و دوستانش حاضر نیستند که بازنشستگان در تجمعات را سلاخی کنند؟ چماقداران حکومت و لباس شخصی ها همین افراد هستند!

هفتم خرداد ۱۴۰۳

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت طنین ارتباطات هوشمند نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق مقابل شرکت مخابرات مرکزی آذربایجان شرقی

روزسه شنبه ۸ خرداد، کارگران شرکت طنین ارتباطات هوشمند(طاها) برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق اردیبهشت ماه مقابل شرکت مخابرات مرکزی آذربایجان شرقی درکلانشهرتبریز تجمع کردند.

*اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت یارانه از اسفند ماه سال گذشته

روز سه شنبه ۸ خرداد، رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه دراعتراض به عدم پرداخت یارانه از اسفند ماه سال گذشته ازاستارت زدن اتوبوس هایشان خودداری کردند

رانندگان معترض دلیل اصلی تعطیلی کسب و کار خود را  مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، خود عنوان کرده وبه خبرنگاررسانه ای گفتند:مابه التفاوت بلیط از سال گذشته پرداخت نشده است.

آنها افزودند: قرار بود شورای شهر طی تشکیل جلساتی تکلیف یارانه اتوبوس ها را روشن کند که تاکنون چندین جلسه برگزار شده ولی هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر پرداخت مابه التفاوت بلیت الکترونیکی و یارانه گرفته نشده است.

*انعقاد قرارداد ضد کارگری و مفتضحانه  توسط مدیریت شرکت واحد با بیمه تکمیلی دانا

با توجه به شکایات و اعتراضاتی که در دو ماه اخیر پرسنل شرکت واحد نسبت به عملکرد و خدمات نامطلوب بیمه تکمیلی دانا داشتند پس از بررسی ها و تحقیقاتی که برخی از همکاران حق طلب در این زمینه انجام دادند مشخص گردید که این عملکرد نامطلوب بیمه در پرداخت فاکتورهای ارائه شده از طرف بیمه گزاران به خاطر قرارداد بسیار ننگینی است که مابین شرکت واحد و بیمه دانا منعقد گردیده است.

مسئولین ناکارآمد شرکت واحد در این قراداد قید نموده‌اند که تمامی فاکتورهای ارائه شده از طرف بیمه گزاران میبایستی مطابق تعرفه صادر شده از طرف بیمه مرکزی پرداخت گردد و ‌بخش نامه سازمان نظام پزشکی‌ و وزارت بهداشت و درمان که معمولا برای تعیین هزینه های ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و سایر موارد پزشکی که در ابتدای سال صادر می‌شود و پزشکان به استناد به همان بخشنامه بیماران را ویزیت و پذیرش می‌کنند نادیده گرفته شده است. در همین راستا مبالغی که در تعرفه بیمه مرکزی قید شده بسیار کمتر از مبالغ تعیین شده در بخشنامه سازمان نظام پزشکی میباشد.

به عنوان نمونه ویزیت پزشکان متخصص در سازمان نظام پزشکی در سال جدید مبلغ ۲۵۰ هزار تومان مشخص شده و تمامی پزشکان متخصص در اقصی نقاط تهران باید با همین مبلغ بیماران را ویزیت کنند، نه کمتر و نه بیشتر.  ولی بیمه مرکزی در تعرفه صادر شده خود این مبلغ را بسیار پایین یعنی نزدیک به ۱۳۰ هزار تومان و یا شاید هم کمتر برای شعبات بیمه مشخص کرده است.

بیمه دانا مبالغ فاکتورهای بیمه گزاران را به استناد به همین بخشنامه بیمه مرکزی که در قرارداد شرکت هم‌ منعقد شده پس از کسر ده درصد فرانشیز  پرداخت می‌کند. یعنی بابت یک ویزیت ۲۵۰ هزار تومانی پس از کسر ده درصد فرانشیز  مبلغ ۱۱۳ هزار تومان پرداخت میشود که این امر باعث زیان دهی بیمه گزاران، یعنی ما کارگران، میشود. در صورتیکه زمانیکه با بیمه آسیا قرارداد منعقد شده بود تمام فاکتورهای ارائه شده طبق همان دستورالعمل سازمان نظام پزشکی محاسبه و پس از کسر ده درصد فرانشیز پرداخت میگردید.

مگر میشود پزشکان مجوز خود را برای طبابت از سازمان نظام پزشکی دریافت نمایند و دستورالعمل های همان سازمان را برای طبابت ملزم به اجرا گردند ولی بیمه مرکزی برای پرداخت هزینه های پزشکی بیمه گزاران یک بخشنامه و تعرفه مختص به خود و کاملا سلیقه ای صادر نماید. یعنی یک بام و دو هوا . کجای قانون نوشته شده  که برای یک صنف شغلی دو تا ارگان کاملا متفاوت از هم تعیین تکلیف و نرخ تعیین کنند. 

در این وسط مدیریت شرکت واحد با سوء استفاده از بخشنامه بیمه مرکزی اقدام‌ به انعقاد چنین قرارداد مفتضحانه و ضد کارگری کرده است. 

بیمه تکمیلی بخشی از حقوق و‌ مزایای کارگران‌ است و با این اقدام‌، مدیریت به سطح حقوق و‌ مزایای ما تعرض کرده است. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیریت شرکت واحد هشدار می‌دهد که هرچه سریعتر این قرارداد ضدکارگری را فسخ‌ نماید و مجددا به انعقاد یک قرارداد شفاف و طبق دستورالعمل سازمان نظام پزشکی که منافع کارگران در آن در نظر گرفته شود اقدام نماید.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۸ خرداد ۱۴۰۳

*اخراج سه کارگر در پی مطالبه معوقات در سنندج

بر اساس برخی گزارش‌ها، سه کارگر شرکت «دیلان پلاس» در شهرک صنعتی شماره سه سنندج در پی اعتراض به عدم پرداخت سه ماه معوقات دستمزپ توسط مسئول شرکت اخراج شدند.

گفته شده این سه نفر نماینده کارگران بوده‌اند و تحت عنوان «اخلال در نظم تولید» به اداره کار شهرستان سنندج معرفی شده‌اند.

شرکت دیلان پلاس در زمینه تولید و بسته‌بندی ظروف مواد غذایی فعالیت دارد و در این واحد تولیدی بالغ بر ۷۰ کارگر  در دو شیفت مشغول به کار هستند که نسبت به عدم ‌پرداخت معوقات حقوق اعتراض دارند.

منبع:کانال پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی فاز دو بندرعباس نسبت به بلاتکلیفی ۱۶ ساله مقابل استانداری هرمزگان

روزیکشنبه ۶ خرداد، اعضای تعاونی مسکن مهر دوراهی ایسینی فاز دو بندرعباس برای اعتراض به بلاتکلیفی ۱۶ ساله و عدم تحویل‌خانه‌هایشان مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: فقط ۱۰۰ نفر انتخاب واحد کرده‌اند و می‌دانند واحدشان کجاست، بقیه حتی نمی‌دانند کدام واحد متعلق به آن‌ها است. 

وی ادامه داد:۱۶ سال است که قسط خانه‌ای را پرداخت می‌کنیم که نه‌تنها در آن زندگی نمی‌کنیم بلکه زمان مشخصی هم برای تحویل آن وجود ندارد. بانک وام خانه‌ها را آزاد نکرده است، به همین دلیل واحدها را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند. 

وی افزود: کاش حداقل واحدها را برای ما مشخص می‌کردند که بتوانیم خودمان با هزینه شخصی کمی به آن رسیدگی کنیم.

*ادامه اعتراضات مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با تجمع مقابل استانداری قزوین

روزسه شنبه ۸ خرداد برای باری دیگر، مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

*دیدار جمعی از فعالین مدنی و فعالین حقوق زنان سنندج با ژینا مدرس‌گرجی فعال حقوق زنان که اخیراً از سوی بیدادگاه انقلاب به ۲١ سال زندان محکوم شده است

برگرفته ازشبکه های اجتماعی

*توهین، تحقیر و تعرض جنسی به همسر یکی از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار 

بنا بر اطلاع منابع موثق نزدیک به خانواده‌های زندانیان سیاسی زندان قزلحصار، در ادامه روند آزار و اذیت زندانیان سیاسی در این زندان، روز گذشته ماموران زن زندان به بهانه‌ی بازرسی، همسر یکی از زندانیان سیاسی را به شکلی غیر انسانی مورد آزار، تحقیر و تعرض جنسی قرار دادند.

منابع موثق خبر دادند که ماموران زن زندان قزلحصار طی رفتاری بی‌سابقه، همسر این زندانی سیاسی را به شکلی زننده، با توهین و آزار کاملا برهنه کرده و به این بهانه که: «برای بازرسی از مقامات حفاظت زندان دستور دارند»، همسر این زندانی سیاسی را با دست مورد تعرض جنسی قرار داده‌اند.

به گفته یک از منابع نزدیک به خانواده‌ این زندانی سیاسی: «شدت خشونت ماموران زندان در بازرسی به حدی بوده است که همسر این زندانی سیاسی دچار خونریزی شده و علاوه بر آن آسیب روانی شدیدی به وی وارد شده است».

به گفته این منبع: «همه روزه در زندان قزلحصار، این رفتار غیرانسانی با خانواده زندانیان عمومی انجام می‌شود، اما این برای نخستین‌بار است که به دستور مقامات زندان، با خانواده یکی از زندانیان سیاسی نیز به بهانه بازرسی چنین رفتاری صورت می‌گیرد».

لازم به ذکر است که زندانیان سیاسی زندان قزلحصار، پیرو #کارزار_نه_به_اعدام، هر سه‌شنبه #اعتصاب_غذا می‌کنند و طی هفته‌های گذشته نیز فشار بر این زندانیان افزایش یافته است.

برگرفته از کانال بیدارزنی

*وخامت حال یک دانشجو پس از دست درازی حراست دانشگاه امیرکبیر

 براساس گزارش های اختصاصی رسیده به خبرنامه امیرکبیر ، امروز(سه شنبه ۸ خرداد) گشت سیار اوباش حراست دانشگاه امیرکبیر در دانشکده فیزیک و انرژی، به بهانه افتادن مقنعه یک دانشجو دختر مقطع ارشد فیزیک به وی حمله کرده و پس از برخورد فیزیکی و هل دادن او، نیروهای حراست از کارت دانشجویی وی عکس برداری می کنند. پس از این اتفاق دانشجو دختر دچار شوک عصبی شده و با کاهش ضربان قلب، تنفسش کاهش پیدا می کند. در همین حال و پس از تماس با اورژانس دانشگاه، نیروهای اورژانس با بیان اینکه دانشکده فیزیک و انرژی خارج از دانشگاه است از پذیرش این بیمار اورژانسی سرباز میزنند! لازم به ذکر است که اورژانس دانشگاه امیرکبیر با برخوردی مشابه در سال گذشته نیز، باعث فوت دو دانشجو به فاصله یک هفته شده بود. (

*ابلاغ اجرای ۶ ماه انفصال از خدمت آقای علی حاجی، از فعالین صنفی جلفا، در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳

همدستی ادارات آموزش و پرورش با نهادهای امنیتی هر روز سرعت بیشتری می‌گیرد. آموزش و پرورش شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی، در هفته‌های پایانی سال تحصیلی و فصل امتحانات دانش‌آموزان، اجرای حکم «۶ ماه انفصال از خدمت» آقای علی حاجی، که توسط هیئت تجدیدنظر عیناً تأیید شده بود، را به ایشان ابلاغ نمود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،ضمن ابراز انزجار از فضای امنیتی حاکم بر ساختار آموزش و پرورش، این حکم و سایر احکام صادره علیه معلمین و فعالین را بشدت محکوم می‌کند.

*تایید حکم بیش از ۶۰ سال حبس فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی گیلان در دادگاه تجدیدنظر

صبح امروز سه‌شنبه ۸ خردادماه، احکام بازداشت‌شدگان مردادماه ۱۴۰۲ در گیلان در شعبه ۱۱ تجدیدنظر دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی محمدصادق ایران‌عقیده، بدون تشکیل دادگاه، عینا تایید شد.

بر اساس این احکام:

زهره دادرس، به ۹ سال و ۶ ماه حبس، به اتهام تشکیل ‌گروه با هدف برهم زدن امنیت ملی به ۶ سال و یک روز حبس تعزیری، و‌ به اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

فروغ سمیع‌نیا،سارا جهانی،یاسمین حشدری ،شیوا شاه‌ سیاه،نگین رضایی،متین یزدانی، آزاده چاوشیان و‌زهرا دادرس، هریک هریک به ۶ سال و ‌۳ ماه و ۱۷ روز حبس، به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و شش ماه و یک روز حبس، و برای اتهام عضویت در گروه به دو سال و هفت ماه و شانزده روز حبس، محکوم شدند.

جلوه جواهری و هومن طاهری، به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*بستری شدن عثمان اسماعیلی در بیمارستان توحید سنندج

روزسه شنبه ۸ خرداد،عثمان اسماعیلی که به تازگی با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان سقز به مرخصی استعلاجی اعزام شد، در بیمارستان توحید سنندج تحت درمان قرار گرفت.

فعال کارگری با توصیه پزشک جهت درمان بیماری خود در بخش ریه بیمارستان توحید در سنندج بستری شده است.

عثمان اسماعیلی، همچنین باید در مدت زمان پنج روز مرخصی، مراحل درمانی دیگر خود از قبیل آنژیوگرافی را نیز انجام دهد.

قابل یادآوری است که پزشکی قانونی سقز در دی‌ سال گذشته اعلام کرده بود که وی دچار بیماری فتق شده و باید در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد.

این فعال کارگری همچنین از آسم شدید و بیماری قلبی رنج می‌برد و تداوم حبس ممکن است، جان او را با خطر جدی مواجه کند.

*جان باختن یک کارگر درایذه پس از چند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

روز دوشنبه ۷ خرداد،یک کارگر۳۹  بنام یعقوب زندی متاهل و دو فرزند دختر وپسرحین کار احداث یک مخزن آب  در حاشیه تپه نورالشهدای ایذه پس ازسقوط در کف بوتونی مخزن آب دچار ضربه مغزی و به بیمارستان منتقل شد ودوشنبه شب پس از چند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate