دانشجویان، پیشقراولان حمایت از مردم فلسطین!

هفته پیش رییس دانشگاه تورنتو به دانشجویان این دانشگاه که در حمایت از مردم فسلطین در چمن دانشگاه چادر زده اند “اولتیماتوم” داد که آنها باید تا روز دوشنبه ۲۷ می ساعت هشت صبح چادرها را جمع کرده وگرنه این دانشگاه بخاطر اقامت غیر قانونی دانشجویان در زمین دانشگاه پرونده ای در دادگاه تشکیل میدهد.   

این اولتیماتیوم فورا از طرف فدراسیون کارگری در ایالت اونتاریو (Ontario Federation of Labor, OFL)  پاسخ گرفت. 

لورا والتون، پرزیدنت OFL در نامه اش به رییس دانشگاه تورنتو نوشته است که او به نمایندگی از طرف ۵۴ اتحادیه کارگری و یک میلیون کارگر در اونتاریو از همه اتحادیه های کارگری و متحدین آنها میخواهد که در همان روز دوشنبه و در همان ساعت هشت صبح و در یک تجمع حمایتی در محل چادرهای دانشجویان دانشگاه تورنتو حضور بهم رسانند. او در پایان نامه نوشته است که اگر رییس دانشگاه کماکان میخواهد بر علیه دانشجویان عمل کند او در مرحله اول با کارگران طرف است. 

بدنبال این نامه، دانشگاه فعلا عقب نشینی کرده و قرار است با دانشجویان مذاکره کند. 

در روز دوشنبه ۲۷ می و علیرغم باران شدید صدها نفر از جوانان دانشگاهی و دیگر اقشار در محل تجمع حاضرشدند. چندین پرزیدنت اتحادیه های بزرگ  کارگری با سخنرانی های پرشور خود حمایت بدریغ خود را از عمل دانشجویان اعلام کردند. یکی از سخنرانان گفت در حالیکه سیاست مداران در این کشور در ادارات خود قایم شده اند این  دانشجویان هستند که در حمایت از مردم فلسطین و “نسل کشی” ایستاده  و راه  را به دیگر نشان میدهند. 

من ویدیو کلیپ هایی از این تجمع با شکوه را در فیسبوکم پست کرده ام که متاسفانه امکان پست کردن آنها در سایت “آزادی بیان” وجود ندارد. علاقهمندان میتوانند آنها را در فیسبوک من ببینند. محمد کاظمی  

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate