اخباروگزارش های کارگری ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳

– شرکت مخابرات خوزستان با حمایت اداره کار حقوق کارگران را پایمال می کند

– افزایش دستمزد فوری

ادامه اعتراضات همکاران پروژه ای با خواست افزایش دستمزدها

– نامه‌ی سرگشاده‌ی کارگران زندانی، رضا شهابی و داود رضوی، به‌ نمایندگان تشکلات‌ کارگری جهان در صد و دوازدهمین کنفرانس سازمان بین المللی کار

– اخراج یک معلم با رای هیات گزینش آموزش و پرورش گیلان 

– هیات تخلفات استان البرز روح الله مردانی را بازخرید و اخراج کرد

– یونس آزادبر به دادگاه احضار شد

– احضار محمود صفدری به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان خراسان شمالی 

– احضار دوباره‌ی محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه

– تجمع اعتراضی صیادان آبادان نسبت به عدم صدورمجوزصید مقابل ساختمان اداره شیلات

– تجمع اعتراضی نانوایان قم نسبت به کاهش سهمیه آرد در اداره کل غله و خدمات بازرگانی

– اعتصاب کارگزاران تالارهای بورس منطقه‌ای دراعتراض به وضعیت بازار سهام و تداوم سقوط قیمت ها

– جان باختن یک کارگر میانسال و مصدومیت یک کودک کاردر آذربایجان‌غربی بر اثر سقوط بالابر

– جان باختن یک کارگرجوان دراصفهان براثر سقوط از ساختمان

*******

*شرکت مخابرات خوزستان با حمایت اداره کار حقوق کارگران را پایمال می کند

روزدوشنبه ۷ خرداد،کارگران مخابرات خوزستان از پایمالی حقوقشان توسط شرکت با حمایت اداره کارخبردادند.

کارگران پیمانی مخابرات خوزستان به خبرنگاررسانه ای گفتند: طبق رأی دیوان عدالت اداری، ما نیروی دائم شرکت خدمات اول به حساب می‌آییم و این شرکت هنوز مفاصا حساب خود را به هیأتهای اداره کار نداده و به طور کامل تسویه حساب نکرده است. پس تا زمانی که این شرکت با مخابرات قرارداد دارد و تسویه حساب کامل نکرده، رابطه‌ی ما نیز با این شرکت پابرجاست و هیچ کس، حتی اداره کار هم حق دخالت در امور هیأتهای تشخیص و حل اختلاف را ندارد. 

آنها از دخالت اداره کار این استان در تصمیماتِ هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف خبر دادند واضافه کردند:هیأتهای تشخیص و حل اختلاف و دیوان عدالت اداری، حدود دو سال پیش رأی بازگشت به کار ما را صادر کردند که طبق این رأی حدود ۷۰ نفر از کارکنانی که از سوی مخابرات اخراج شده بودند، نیروی دائم شرکت خدمات اول شدند. 

آنها ادامه دادند: مخابرات و شرکتِ پیمانکار تاکنون زیر بار اجرای این حکم نرفته‌اند و مجبور به پرداختِ حق السعی به کارگران شدند. 

آنهاافزودند:اوایل امسال مخابرات مدعی شد که با شرکتِ پیمانکارِ خدمات اول قطع همکاری کرده است و از آنجا که ما به عنوان نیروهای این شرکت به حساب می‌آمدیم، دیگر هیچ مسئولیتی در قبال ما ندارد. 

آنهاگفتند: به مراجع تشخیص و حل اختلاف شکایت کرده‌ایم، اما اداره کار در نامه‌ای به این مراجع تأکید کرده است که از انجا که شرکتِ پیمانکار خدمات اول با مخابرات استان خوزستان قطع همکاری کرده، پس دیگر نیازی به رسیدگی به شکایتِ کارگران نیست. 

آنهااضافه کردند: اداره کار به جای اینکه شرکتِ مخابرات را بابتِ‌ عدم اجرای قانون مواخذه کند، از هیاتهای تشخیص و حل اختلاف می‌خواهد که به شکایت کارگران رسیدگی نکند! 

خاطرنشان می شودکه حدود ۷۰ نفر از نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان، دو دوره بدون قرارداد برای شرکت پیمانکار مخابرات کار کردند که با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رأی گرفتند. مطابق رأیی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف و دیوان صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم شرکت پیمانکاری همراه اول به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند اما مخابرات بعد از سال‌ها هنوز زیر بارِ اجرای حکم نرفته است.

*افزایش دستمزد فوری

ادامه اعتراضات همکاران پروژه ای با خواست افزایش دستمزدها

-بیش از ۱۰۰۰ همکار پروژه ای ما در سایت های ۱و ۲ و ۳ پترو پالایش بدلیل عدم قبول افزایش دستمزدها مطابق درخواست کارگران در اعتصاب بسر میبرند و از اول خرداد از سایت ها خارج شده اند. همکاران داربست بند، کیوسی، اداری، ستادی نیز به آنها پیوسته اند. 

– بیش از ۱۲۰۰ نفر از همکاران شاغل در شرکتهای پایندان، اکسیر صنعت و شرکت IPMI در فاز ۱۴ کنگان دست به اعتصاب زده بودند. محل کار را ترک کرده و در خوابگاهها هستند و اعتصاب آنان ادامه دارد. 

– همکاران  پایپینگ کار شاغل در  شرکت اکسیر دست به اعتصاب زده و محل کار را ترک کرده اند. این همکاران دستمزد اسفند خود را نیز طلب دارند.

-همکاران شاغل در شرکت کیسون بخاطر عدم پاسخگویی مطالباتشان کار را تعطیل کردند.

 – همکاران پیمانکاری کیان سازه با خواست افزایش حقوق و پرداخت فوری طلب فروردین ماه خود کارگاه را ترک کردند.

در برابر اعتصابات همکاران برای خواست افزایش دستمزد ها پیمانکاران چپاولگر به هر کلکی دست میزنند. از جمله مدیر عامل  شرکت آلای مهستان کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده  و به جای آنها نیرو جدید استخدام کرده است. این موضوع بر خشم و اعتراض کارگران شدت داده است و پاسخ این توطئه گریها تجمع اعتراضی کارگران است. در جاهایی پیمانکاران  با وعده افزایش دستمزد و سردواندن همکاران سعی میکنند جلوی گسترش اعتصابات را بگیرند.

در شرکتهایی هم پیمانکاران با وقاهت تمام ایستاده و حاضر به قبول مطالبه افزایش مزدی کارگران نیستند. از جمله در شرکت ستاره تاراز واقع در بندرعباس قسمت آب شیرین کن به  کارگران اعلام شده که افزایش حقوقی در کار نیست و کارگران باید با حقوق سال گذشته کار کنند.. همچنین به ۸۰ کارگر برق و مکانیک و اجرایی و سرپرست اجرا پی اعلام شده که مزد آنها کمتر از ده درصد افزایش خواهد داشت.  افزایش حقوق شما کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود. 

 همکاران پروژه ای پتروپالایش علاوه بر اعتراض به سطح نازل دستمزدها ، به  شیفت های طولانی کار ۲۲ روز و ۲۴ روزه و  وضع اسفناک ایمنی کار معترضند. 

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از اعتصاب همکاران پروژه ای بر سر خواست افزایش دستمزد حمایت و پشتیبانی کرده و از همه کارگران انتظار دارد که وسیعا به این اعتراضات بپیوندند. 

 همانطور که قبلا هم  اعلام کرده ایم پیمانکاران چپاولگر و مفتخور حتی حاضر به  قبول مصوبه  شورای عالی کار و افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها نیستند و  همه تلاششان اینست که با همان میزان دستمزد سال گذشته همکاران پروژه ای وارد به قبول قرارداد جدید کاری کنند. افزایش دستمزدها خواست اول ما کارگران پروژه ای نفت برای قراردادهای سال جاری است. با اعتصابات سراسری پیمانکاران مفتخور را عقب بزنیم و افزایش  ۳۵ درصدی دستمزدها را به عنوان حق مسلم  خود تحمیل کنیم و از آن کوتاه نیاییم.  ضمن اینکه  با توجه به رشد سرسام  آور تورم انتظار حداقل ما  کارگران پروژه ای نفت افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها در تمام سطوح مزدی  است و برای آن تلاش میکنیم. 

ما اعلام میکنیم که اگر دستمزدها افزایش نیابد اعتراضات ما در اشکال گسترده تری انجام خواهد گرفت.   

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*نامه‌ی سرگشاده‌ی کارگران زندانی، رضا شهابی و داود رضوی، به‌ نمایندگان تشکلات‌ کارگری جهان در صد و دوازدهمین کنفرانس سازمان بین المللی کار

درود بر همکاران و دوستان گرامی و به امید پیروزی کارگران در تمام کشورهای جهان.

 فکر نمی کردیم نیازی باشد باز هم در مورد سرکوب جنبش کارگری و نقض مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی در مورد آزادی تشکل‌ها، پیمان‌های دسته‌جمعی، حق کار و زندگی و ایمنی کار در ایران بنویسیم. گمان نمی‌کردیم که نیاز به این یادآوری مجدد وجود دارد که ما و بسیاری از دیگر کارگران، اخراج و ‌اذیت و آزار و زندانی شده‌ایم، چرا که به فعالیت کارگری و تشکل مستقل کارگری باورمند بوده‌ایم. در عین حال متاسفیم که به اجبار باز هم در مورد اذیت و آزار، پرونده‌سازی و حبس‌های طولانی و ظالمانه که بر ما تحمیل شده می‌نویسیم و انتظارات برحق خود را طرح می‌کنیم.

 برای ما این ملاحظه جدی همواره مطرح بوده است که با وجود گزارشات متعدد و موثق طی سالیان طولانی توسط معدود تشکل‌های کارگری مستقل ایران، از جمله سندیکای ما، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، و تشکل سراسری معلمان، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، و همچنین توسط اتحادیه‌ها و فدراسیونهای کارگری در سطح بین‌المللی به سازمان ‌جهانی کار در رابطه با نقض حقوق اولیه کارگران و سرکوب تشکل‌های مستقل کارگری و افزایش روز‌افزون تعداد کودکان کار در ایران، چرا سازمان جهانی کار تاکنون اقدامات محسوس و مؤثری حتی در چهارچوب مقاوله‌نامه های بنیادین سازمان بین‌المللی کار که تمامی اعضا مؤظف به “رعایت، ترویج و تحقق” آنها هستند، صورت نداده است؟ چرا این سازمان همچنان نمایندگان ‌جعلی حکومت را تحت‌عنوان نمایندگان ‌کارگران ایران به اجلاس سالیانه دعوت می کند و در موارد متعددی حتی آنها را به عضویت در هیئت مدیره و کمیته‌های کارگری انتخاب می کند؟!

 به یاد داریم که بدنبال بازداشت‌های گسترده در آستانه و بدنبال روز جهانی کارگر در سال ۱۴۰۱، به همت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، که مورد حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز قرار گرفته بود، طوماری با امضای بیش از ۵۵۰۰ نفر به صد و دهمین اجلاس جهانی کار ارسال شد. در آن طومار از هیئت های کارگری شرکت کننده در اجلاس درخواست شده بود که اقدام دولت ایران در نقض فزاینده حقوق کارگران و معلمان و به خصوص نقض حق تشکل‌یابی مستقل و نیز نقض حق آزادی ‌بیان و تجمع را محکوم کنند. اما به یاد نمی‌آوریم که پاسخی به آن طومار که در آن شرایط دشوار جمع‌آوری گردیده بود از جانب سازمان جهانی کار دریافت شده باشد.  

 فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل ITF ، که سندیکای ما عضو آن می‌باشد، در سال ۲۰۰۵ نسبت به سرکوب و بازداشت فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و هجوم سازمان یافته به سندیکای ما، علیه دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی کار شکایت کرد، ولی این سازمان، با وجود مفتوح بودن این پرونده و قطور شدن هر ساله آن با شکایت های جدید، خود را با پاسخ‌ها و ادعاهای دروغین نمایندگان دولت ایران در آن سازمان مشغول کرده و در نتیجه نزدیک به دو دهه است که اقدام عملی و‌ مؤثری صورت نداده است.

 ما اعضای سندیکا، به خاطر ایجاد تشکل مستقل کارگری و فعالیت سندیکایی در چهارچوب مقاوله ‌نامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی کار از سال ۱۳۸۴ مورد غضب کارفرما، حکومت ایران، عوامل وزارت اطلاعات و قوه قضاییه قرار گرفته‌ایم و بارها بازداشت، زندانی و از کار اخراج شده‌ایم. در طول این مدت صدها عضو سندیکا بازداشت و ضرب و شتم شدند و‌ دهها نفر اخراج و یا تعلیق شدند و ماموران به خانه‌هایشان هجوم برده‌اند. سه عضو زندانی سندیکا در بازداشتگاه اوین، بدون وقفه هدف این سیاست کارگرستیز بوده‌ و محکوم به زندان های طویل المدت شده‌ایم و با وجود بیماری‌های شدید جسمانی، مسئولین زندان و عوامل وزارت اطلاعات، حتی از اعطای مرخصی درمانی به ما جلوگیری می‌کنند.

  • رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ به دلیل تداوم فعالیت سندیکایی و همچنین دیدار با دو‌ تن از اعضای سندیکای نیروی کارگری فرانسه (اف او)، سیسیل کوهلر و همسر وی ژاک پاری، با هجوم ماموران امنیتی در منزلش دستگیر شد‌. وی بیش از چهار ماه در بازداشتگاه‌های ۲۰۹ و ۲۴۱ اوین در انفرادی و تحت بازجویی نگهداری شد، در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان، ۲ سال تبعید، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال محرومیت از فعالیت سندیکایی محکوم شد، که عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و در حال سپری کردن زندان می‌باشد.
  • داود رضوی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، در ۵ مهر ۱۴۰۱ به دلیل تداوم فعالیت سندیکایی و همچنین دیدار با فعالین سندیکایی،سیسیل کوهلر و ژاک پاری بازداشت شد و ‌مدت چهار ماه در انفرادی و ‌تحت بازجویی شدید قرار داشت. دادگاه بدوی، رضوی را به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت سندیکایی محکوم کرد که عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد و او دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند.
  • حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، به دلیل تداوم فعالیت سندیکایی و همچنین دیدار با فعالین سندیکایی سیسیل کوهلر و ژاک پاری،بدنبال یورش شبانه ماموران امنیتی در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شد. او مدت چهار ماه را در انفرادی و تحت بازجویی بسر برد. سعیدی در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان و ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و ۲سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. اما در روزهای اخیر با نقض رای در دیوان عالی کشور حکم زندانش به ترتیب به سه سال و شش ماه و یک روز بابت اتهام اجتماع و تبانی، و هفت ماه بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، کاهش یافت.

 در همین مدت صدها فعال جنبش‌های کارگری، معلمان، دانشجویی و زنان تنها به خاطر فعالیت‌های صنفی و ‌مدنی و دفاع از حقوق خود و همکارانشان اخراج، بازداشت و زندانی شده‌اند. اندک تشکلات مستقل کارگری و‌ معلمی از جمله سندیکای ما و‌ تشکلات‌ معلمان که با وجود فشار نهادهای سرکوب بوجود آمدند، تحت فشار دائمی و زیر ذره بین نیروهای امنیتی حکومت قرار دارند و امکان فعالیت علنی و آزادانه از آنها سلب شده است. هم اکنون دهها کارگر، ‌معلم، دانشجو و مدافعین حقوق کودکان و زنان در زندانهای کشور در حبس بسر می‌برند که اسامی برخی از آنان عبارتند از: ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسدالهی، سروناز احمدی، شریفه محمدی، نسرین جوادی، ناهید خداجو، زینب همرنگ، عثمان اسماعیلی، رسول بداقی، مهران رئوف، کیوان مهتدی، کامیار فکور، سیسیل کوهلر، ژاک پاری، و بسیاری دیگر.

 با این وجود می بینیم‌ که عوامل حکومت تحت‌عنوان “کانون عالی شوراهای اسلامی کار” و دیگر نهادهای دست‌ساز، که همگی تشکلات وابسته به دولت و‌کارفرماها هستند، آزادانه و با برخورداری از ‌کلیه امکانات مالی و‌ تدارکاتی و‌ حمایت نیروهای امنیتی و‌ حراست و وزارت کار و کافرماها در حال کنترل و‌ مهار جنبش کارگری و به خاموشی کشاندن‌ مطالبات اساسی و بنیادین کارگران در سراسر کشور هستند. همین عوامل حکومتی در حالیکه بسیاری از کارگران و‌ معلمان همچون ما در زندان و‌ یا تحت ‌تعقیب هستند، در اجلاس سازمان‌ جهانی کار، به عنوان نمایندگان کارگران ایران شرکت می‌کنند که فقط باید گفت جای بسی تاسف است. لذا تاکید می‌کنیم که ما کارگران ایران هیچگونه نماینده‌ای، چه تحت عنوان هیئت‌های کارگری حاکمیت از داخل کشور و یا هر فرد و‌ یا هر تشکلی که ادعای نمایندگی نیروی کار ایران در خارج از کشور را داشته باشد، نداریم و به هیچ عنوان آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم.   

ما مطلع هستیم ‌که هر ساله هم زمان با برگزاری اجلاس سازمانی جهانی کار، تشکلات ‌کارگری بین المللی و حامیان طبقه کارگر ایران در خارج از کشور تجمعاتی اعتراضی در حمایت از کارگران زندانی و‌ مبارزات کارگری در ایران برگزار می‌کنند.‌ ما به نوبه‌ خود صمیمانه قدردان آنها و ‌کلیه حامیان جنبش کارگری ایران هستیم. امیدواریم امسال نیز، با توجه به حمایت سندیکاهای کارگری فرانسه، سوئیس، دانمارک، سوئد، انگلیس و دیگر تشکلهای کارگری بین المللی، شاهد حمایت گسترده‌ترهم‌ طبقه‌ای‌های خود باشیم. همچنین امیدواریم که پرونده شکایات مربوط به سرکوب تشکلات و‌ فعالین مستقل کارگری ایران با جدیت و فوریت بیشتری دنبال گرفته شود و نتایج مطلوبی در حمایت از کارگران ایران حاصل‌ گردد.

 در پایان مایلیم از درون زندان اوین، همبستگی خود را با کارگران و مردم ستم‌دیده ایران و‌ جهان اعلام‌ کنیم و به خصوص بگوییم که ما نیز هم‌صدا با طبقه کارگر جهان، خواهان آتش‌بس فوری و‌ خاتمه جنگ جنایت ‌کارانه‌ی دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین، و توقف سیاست‌های جنگ‌ طلبانه در منطقه توسط قدرت‌های جهانی و ‌منطقه‌ای و برقراری صلحی پایدار در سراسر خاورمیانه و‌ جهان بر مبنای منافع عموم مردم و ارزش‌های جهان شمول انسانی هستیم. همبستگی جهانی و مبارزه متحدانه تشکلات واقعی کارگری و‌ دیگر نیروهای مردمی و آزادی‌خواه و‌ عدالت‌ طلب، ضامن اصلی برقراری صلح و عدالت در منطقه و‌ جهان است. تقویت این تشکلات و‌ جنبش‌ها وظیفه‌ فراموش نشدنی همه‌ ما بعنوان جنبش کارگری بین‌المللی است.

 با سپاس و درودهای فراوان،رضا شهابی و داود رضوی، 

از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهرن و حومه

زندان اوین، تهران، ایران

۷ خرداد ۱۴۰۳، برابر با ۲۷ ماه مه ۲۰۲۴

 منتشر شده توسط سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۷ خرداد ۱۴۰۳

*اخراج یک معلم با رای هیات گزینش آموزش و پرورش گیلان 

شهربانو  اسدی از معلمان استان گیلان با رای هیات گزینش این استان از آموزش و پرورش اخراج شد .

این معلم که پیشتر با رای هیات تخلفات بخاطر چند استوری ، سه ماه انفصال موقت شده بود ، با ورود غیر قانونی هیات گزینش استان گیلان به پرونده ، از شغل معلمی محروم شد .

در طی دو سال گذشته آموزش و پرورش استان گیلان در پرونده سازی برای معلمان و فعالان صنفی پیشتاز بوده و این استان بیشترین محکومیت های اداری را بر علیه معلمان صادر کرده است .

هیات های تخلفات اداری ، گزینش و حراست ها در  آ پ در طی دو سال گذشته بازوهای اجرایی نیروهای امنیتی در سراسر کشور بوده اند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*هیات تخلفات استان البرز روح الله مردانی را بازخرید و اخراج کرد .

روح الله مردانی فعال صنفی معلمان در کرج ، بخاطر فعالیت های صنفی و حضور در تجمعات و انتشار پست های سیاسی در صفحات شخصی خود از طرف  هیات تخلفات اداری استان البرز ، 

از شغل معلمی محروم شد .

این حکم صادره بدوی است و امکان تجدید نظر خواهی وجود دارد .

در طول دو سال گذشته هیات های تخلفات اداری و حراست های آموزش و پرورش در حکم بازوهای اجرایی نهاد های امنیتی ، صدها معلم و فعال صنفی را بخاطر فعالیت های صنفی ،مدنی و سیاسی با مجازات های مختلف مواجه کرده اند .

آمار معلمان اخراجی بسیار بیشتر  است که فقط تعدادی از آنها رسانه ای شده است .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*یونس آزادبر به دادگاه احضار شد

یونس آزادبر، شهروند ۶١ ساله‌ای که سال گذشته پس از تحمل پنج ماه بازداشت، به دلیل وخامت وضعیت سلامتی با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شده بود، به شعبه یکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنگر احضار شد.

 یونس آزادبر که به “برهم زدن امنیت کشور” متهم شده است، باید ظرف مدت چند روز آینده برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شود.

وی پیشتر نیز توسط شعبه چهار بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به “تبلیغ علیه نظام”، “تجمع غیرقانونی” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” متهم شده بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*احضار محمود صفدری به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان خراسان شمالی 

محمود صفدری معلم و فعال صنفی از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری برای رسیدگی به پرونده ای جدید احضار شد .

مستندات این هیات برای تشکیل پرونده جدید ، توئیت های این فعال صنفی در اعتراض به موشک پرانی های حاکمیت و وضعیت اسفناک معیشتی مردم ایران در شرایط کنونی بوده است .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*احضار دوباره‌ی محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه

محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی معلمان، و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه کیفری شهرستان لنگرود احضار شده است. 

این فعال صنفی در طول بیست سال گذشته چندین بار به اتهامات مختلف نظیر اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام، احضار و بازداشت شده و در چندین زندان دوره‌ی حبس گذرانده است. 

این دومین پرونده ای است که در طول یک سال گذشته در دادگاه انقلاب گیلان برای این فعال صنفی معلمان تشکیل می شود .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی صیادان آبادان نسبت به عدم صدورمجوزصید مقابل ساختمان اداره شیلات

روزدوشنبه ۷ خرداد،جمعی از صیادان آبادان برای اعتراض به عدم صدورمجوزصید  ازطرف شیلات خوزستان مقابل ساختمان این ادراه در شهرستان آبادان تجمع کردند.

 

برپایه گزارش رسانه ای شده،همه صیادان صاحب قایق موتوری و لنج های کوچک هستند و آخرین مجوز صید در سال ۱۴۰۱ برای آنها از سوی محیط زیست صادر شده است.

تجمع کنندگان گفتند: بر اساس اعلام رسمی صدور مجوز صید از درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و همه صیادان که قبل از محیط زیست مجوز دریافت می‌کردند در این درگاه ثبت نام و منتظر صدور مجوز صید هستند.

آنها افزودند: متاسفانه شیلات خوزستان تاکنون نسبت به تسهیل در صدور مجوزهای صیادی اقدامی نکرده و آنها برای امرار معاش و بیمه تامین اجتماعی با مشکل روبه رو هستند.

*تجمع اعتراضی نانوایان قم نسبت به کاهش سهمیه آرد در اداره کل غله و خدمات بازرگانی

روزدوشنبه ۷ خرداد،جمعی از نانوایان قم برای اعتراض به کاهش سهمیه آرد در اداره کل غله و خدمات بازرگانی تجمع کردند.

*اعتصاب کارگزاران تالارهای بورس منطقه‌ای دراعتراض به وضعیت بازار سهام و تداوم سقوط قیمت ها

روزدوشنبه ۷ خرداد، کارگزاران تالارهای بورس اصفهان ،تبریزو…. دراعتراض به وضعیت بازار سهام و تداوم سقوط قیمت هااستیشن‌های خود را خاموش و دست از کار کشیده‌اند.

*جان باختن یک کارگر میانسال و مصدومیت یک کودک کاردر آذربایجان‌غربی بر اثر سقوط بالابر

روزدوشنبه ۷ خرداد،بر اثر سقوط بالابردریک ساختمان واقع در روستای شین‌آباد در محور میاندوآب به بوکان یک کارگر۵۰ ساله در دم جان باخت ویک کودک کار ۱۷ساله مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگرجوان دراصفهان براثر سقوط از ساختمان

روزدوشنبه ۷ خرداد،یک کارگر۱۸ ساله تبعه افغانستان حین کار دریک ساختمان در حال احداث واقع در خیابان وحید اصفهان از طبقه سوم به طبقه همکف (ارتفاع ۱۲ متری) سقوط کرد و در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate