اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳

– تجمع اعتراضی آتش نشانان اراک نسبت به مشکلات معیشتی و شرایط کاری مقابل ساختمان شورای شهر

– افزایش دستمزدها فوری

ادامه اعتصاب همکاران در شرکتهای کنگان

– ادامه تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

– چهارمین روز تجمع اعتراضی رانندگان کامیون نسبت به عدم تحویل پلمب مقابل پالایشگاه گاز اراک

– تجمع اعتراضی داوطلبان آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت بندرعباس  نسبت به نتایج آزمون مقابل استانداری هرمزگان

– برخورد دوگانه حراست الزهرا با دانشجویان در مسئله پوشش

– کانون نویسندگان ایران: محکومیت ژینا مدرس گرجی به ۲۱ سال حبس (۱۰ سال قابل اجرا) در تبعید

– حکم اخراج سامان کوشش فعال صنفی معلمان مریوان

– امروز ۵ خرداد ١۴٠٣ مرخصی آقای اصغر امیرزادگان به اتمام رسید و برای گذراندن ادامه حبس به زندان فیروز آباد بازگشتند.

– اطلاعیه هفدهم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی: مرخصی استعلاجی عثمان اسماعیلی با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی

– مرگ ومصدومیت ۳ کارگر اداره مخابرات آبدانان براثرانفجار لوله گاز شهری

– جان باختن یک کارگر در قم براثر سقوط ازداربست ناایمن

اهدای اعضای بدن این کارگر به بیش از ۵ بیماربرای ادامه زندگی

– جان باختن یک کارگر۶۰ ساله براثر غرق شدن در استخر ذخیره آب کاشان

*******

*تجمع اعتراضی آتش نشانان اراک نسبت به مشکلات معیشتی و شرایط کاری مقابل ساختمان شورای شهر

روزشنبه ۵ خرداد، آتش نشانان اراک برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به مشکلات معیشتی و شرایط کاری دست به تجمع مقابل ساختمان شورای این کلانشهردراستان مرکزی زدند.

*افزایش دستمزدها فوری

ادامه اعتصاب همکاران در شرکتهای کنگان

همانطور که  در  ۲۹ اردیبهشت گزارش کرده بودیم  بیش از ۱۲۰۰ نفر از همکاران شاغل در شرکتهای پایندان، اکسیر صنعت و شرکت IPMI در فاز ۱۴ کنگان دست به اعتصاب زده بودند. بنا بر آخرین خبرهای دریافتی عده بسیاری از این همکاران محل کار را ترک کرده و در خوابگاهها هستند و اعتصاب آنان ادامه دارد. اعتراض این همکاران  به عدم افزایش دستمزدها و حتی عدم قبول افزایش ۳۵ درصدی مصوب شورایعالی کار از جانب پیمانکاران مفتخور است. 

خواست افزایش دستمزدها بنا بر لیست درخواستی همکاران، مطالبه سراسری ما کارگران پروزه ای است و در همین رابطه در همین روزها همکاران در شرکتهای مختلفی در عسلویه و مناطق دیگر که قبلا گزارش کردیم در همین روزها دست به اعتصاب زدند.   شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از اعتصاب همکاران پرژه ای بر سر خواست افزایش دستمزد حمایت و پشتیبانی کرده و از همه کارگران انتظار دارد که وسیعا از این اعتراضات حمایت و به آن بپیوندند.  همانطور که قبلا هم  اعلام کرده ایم افزایش دستمزدها خواست اول ما کارگران پروژه ای نفت برای قراردادهای سال جاری است و با توجه به رشد سرسام  آور تورم انتظار حداقل ما افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها در تمام سطوح است و برای آن تلاش میکنیم. ما اعلام میکنیم که اگر دستمزدها افزایش نیابد اعتراضات ما در اشکال گسترده تری انجام خواهد گرفت.  منتظر اعتصابات سراسری ما باشید.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*ادامه تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

روزشنبه ۵ خرداد، جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه درادامه اعتراضات دامنه دارشان+ نسبت به بیکاری و وعده های توخالی مسئولان به تجمعشان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ادامه دادند وخواهان اشتغال دراین شرکت شدند.

یکی از این جوانان حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: از حدود ۲۴ روز پیش مقابل درب ورودی شرکت هفت تپه جمع شده‌ایم ولی علارغم وعده برخی مسئولان شرکت برای جذب ما جوانان بیکار، متاسفانه اوضاع هیچ تغییری نکرده و بیکاری ما بومی‌ها همچنان ادامه دارد.

+ادامه اعتراضات جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری با برپایی تجمع همه روزه مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت حاکی از ادامه اعتراضات جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری با برپایی تجمع همه روزه مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه می باشد.

+تجمع اعتراضی تعدادی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

روزچهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، تعدادی از جوانان جویای کارهفت تپه برای اعتراض به بیکاری مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه تجمع کردند وخواهان کار دراین شرکت شدند.

*چهارمین روز تجمع اعتراضی رانندگان کامیون نسبت به عدم تحویل پلمب مقابل پالایشگاه گاز اراک

روزشنبه ۵ خرداد برای چهارمین روز، رانندگان کامیون برای اعتراض نسبت به عدم تحویل پلمب مقابل پالایشگاه گاز اراک تجمع کردند.

یکی از این رانندگان به گزارشگریک کانال گفت: چهار روز است که در مقابل پالایشگاه گاز اراک حضور داریم و با وجود اینکه پارکینگ برای کامیون ها نیست همچنان از دادن پلمب برای حرکت به مقصد خودداری می کنند.

وی افزود: با تماس به گمرک اعلام شده که باید نمایندگی پالایشگاه نسبت به دادن پلمب به رانندگان اقدام کند اما پس از گذشت چهار روز هیچ خبری نیست.

به گزارش همین کانال،کامیون ها باید پس از بارگیری پلمب شوند تا حرکت کرده و بار را به مقصد برسانند که نمایندگی پالایشگاه از دادن پلمب خودداری می کند.

*تجمع اعتراضی داوطلبان آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت بندرعباس  نسبت به نتایج آزمون مقابل استانداری هرمزگان

روزشنبه ۵ خرداد،جمعی از داوطلبان آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت بندرعباس برای اعتراض به نتایج آزمون مقابل استانداری هرمزگان در بندرعباس تجمع کردند.

*برخورد دوگانه حراست الزهرا با دانشجویان در مسئله پوشش

براساس گزارش های دریافتی کانال خبرنامه امیرکبیر از دانشگاه تک جنسیتی الزهرا، حراست این دانشگاه در روزهای اخیر از ورود دانشجوی دختر با پوشش شال جلوگیری کرده و به آنها گفته شده است تا زمانی که با پوشش مقنعه حضور پیدا نکنند امکان ورود به دانشگاه را ندارند!

از سوی دیگر، همزمان دانشجویان این دانشگاه شاهد حضور دانشجویان خارجی و بین الملل (از کشورهای همسو با رژیم جمهوری اسلامی) هستند که با پوشش شال در محیط دانشگاه تردد می کنند!

برخورد‌های عجیب و دوگانه در حراست این دانشگاه درحالی است که اساسا این دانشگاه به صورت تک جنسیتی اداره می شود!

*کانون نویسندگان ایران: محکومیت ژینا مدرس گرجی به ۲۱ سال حبس (۱۰ سال قابل اجرا) در تبعید

ژینا مدرس گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان اهل سنندج به ۲۱ سال حبس و تبعید به زندان همدان محکوم شد.

دادگاه انقلاب سنندج مدرس گرجی را برای اتهام‌ «تشکیل دستە و گروە غیرقانونی با هدف براندازی نظام» به ۱۰ سال حبس تعزیری، برای «همکاری با گروه‌ها و دول متخاصم» به ۱۰ سال حبس تعزیری و برای «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است. از مجموع ۲۱ سال حبس ۱۰ سال آن اجرایی است.

همچنین دادگاه، اجرای حکم مدرس گرجی در زندان سنندج را به دلیل «احتمال فعالیت‌های مخرب امنیتی» مصداق «مفسده امنیتی» دانسته و حکم به تبعید او به زندان همدان داده است.

به گفته‌ی خبرگزاری‌ها مصادیق اتهام ژینا مدرس گرجی «تاسیس انجمن ژیوانو با ایدئولوژی فمینیستی و با هدف براندازی»، «شرکت هدفمند در تجمعات و بیان نمودن شعارهای ساختار شکنانه»، «ارتباط با عناصر ضدانقلاب»، «شرکت در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی»، «نشر مطالب در فضای مجازی و انجام مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور در جهت سیاه‌نمایی اوضاع کشور و متشنج کردن فضای جامعه در برهه‌‌ی حساس پس از فوت مهسا (ژینا) امینی» عنوان شده است.

ژینا مدرس‌گرجی اولین بار در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ به دست ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز با قرار وثیقه آزاد شد.

او در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ برای دومین بار دستگیر شد و ۸۴ روز بعد با قرار وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد. 

آخرین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال حوزه‌ی زنان در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد.

*حکم اخراج سامان کوشش فعال صنفی معلمان مریوان

بعد از حذف رتبه‌بندی آقای سامان کوشش به دلیل فعالیت‌های صنفی و دعوت به حضور در تجمع‌ها و تحصن‌ها در انقلاب ژینا، فشارهای دستگاه امنیتی و حراست بر ایشان بیش از پیش شدت یافت تا جایی که برای رهایی از این فشارها مجبور به گرفتن مرخصی بدون حقوق شد. اما  اداره اموزش و پرورش به دلیل فعالیت‌های صنفی در اقدامی غیر معمول با درخواست مرخصی بدون حقوق ایشان موافقت نکرده و بدون هیچ تذکری اقدام به پرونده‌سازی برای این فعال صنفی کرده و پرونده را به هیئت بدوی ارجاع داد.

در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بدون توجه به دفاعیات متهم؛ حکم اخراج ایشان را به استناد بند ۲۹ ماده ۸ مطابق دیکته دستگاه امنیتی صادر کرده است.  

لازم به ذکر است هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کوردستان در روزهای ۲۶ و ۲۷ حکم اخراج ۳ نفر و انفصال موقت یکساله یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان مریوان را صادر کرده است. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*امروز ۵ خرداد ١۴٠٣ مرخصی آقای اصغر امیرزادگان به اتمام رسید و برای گذراندن ادامه حبس به زندان فیروز آباد بازگشتند. 

با وجودی که ١١ ماه از ٢ سال، مدت حبس ایشان سپری شده و قاعدتا باید مشمول خدمات رفاهی مثل جهادی شدن و رای باز و یا آزادی مشروط شوند 

متاسفانه تا کنون با درخواست‌ ایشان موافقت نشده و همچنان در حبس به سر می برند. 

جای معلم زندان نیست

برگرفته از کانال انجمن صنفی معلمان فارس

*اطلاعیه هفدهم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی: مرخصی استعلاجی عثمان اسماعیلی با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی

کارگران، مردم آزادی‌خواه!

صبح روز شنبه پنجم خردادماه ۱۴۰۳ عثمان اسماعیلی فعال کارگری محبوس در زندان سقز، پس از پیگیری‌های خانواده و کمیته دفاع از وی، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی آمد. دادستانی سقز با مرخصی عثمان اسماعیلی برای انجام آنژیوگرافی و ادامه درمان در خارج از زندان بمدت پنج روز موافقت کرد.

آزادی موقت عثمان اسماعیلی در حالی پس از پنج ماه صورت می‌گیرد که پزشکی قانونی سقز در سوم دی‌ماه سال ١۴٠٢ اعلام کرده بود که نامبرده دچار بیماری فتق شده و باید در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی اعلام می‌دارد که زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌های ایران معترضین برحق به شرایط نابسامان اقتصادی، سیاسی حاکم بر جامعه هستند و نمی‌توان آن‌ها را در زمره‌ی مجرمین قرار داد، لذا باید هر چه سریع‌تر بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. 

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی 

شنبه پنجم خردادماه  ۱۴۰۳

*مرگ ومصدومیت ۳ کارگر اداره مخابرات آبدانان براثرانفجار لوله گاز شهری

۲ کارگر اداره مخابرات آبدانان حین کار حفر کانال در خیابان امامزاده سید صفی الدین محمد شهر آبدانان براثرانفجار وآتش سوزی درپی برخورد دستگاه حفاری با لوله گاز شهری جان خود را ازدست دادند ویک کارگردیگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگر در قم براثر سقوط ازداربست ناایمن

اهدای اعضای بدن این کارگر به بیش از ۵ بیماربرای ادامه زندگی

روزپنج شنبه ۳ خرداد،یک کارگر گچکار ۳۸ ساله بنام روح الله میرزایی ، حین کار در ساختمان یک حسینه در خیابان ۳۰ متری کیوانفر (کوچه شیخ مهدی) قم به دلیل نا ایمن بودن داربست از ارتفاع ۵ متری سقوط و دچار مرگ مغزی شد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۵ خرداد،این کارگرچندین ساعت در بیمارستان بستری بود اما در حال او بهبودی حاصل نشد و در نهایت با انتقال وی به بیمارستانی در تهران اعضای بدن این کارگر قربانی حادثه، به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این بیمارستان اهدا شد.

از قرار معلوم، پیوند اعضای بدن میرزایی، با موفقیت انجام شده و مرگ او توانسته به بیش از ۵ نفر زندگی ببخشد.

*جان باختن یک کارگر۶۰ ساله براثر غرق شدن در استخر ذخیره آب کاشان

روزجمعه ۴ خرداد،یک کارگر ۶۰ ساله تبعه افغانستان براثر غرق شدن در استخر ذخیره آب در روستای نشلج کاشان جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate