به یک هفته حمایت از روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، بیست ژوئن برابر با سی خرداد بپیوندید!

به یک هفته حمایت از روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، بیست ژوئن برابر با سی خرداد بپیوندید!

این نامه را خطاب به شما می نویسیم تا یادآور آن باشیم که جنبش برای آزادی زندانی سیاسی بدون حضور موثر شما ممکن نیست!

سی خرداد ۶٠ یادآور تاریخ سرکوب انقلابیون، سازمانها و احزاب سیاسی، کشتار آزادیخواهان و تثبیت سر کار آمدن جمهوری اسلامی است. هم چنین سی خرداد یاد آور سی خرداد ۸۸ ، روزی که جهان شاهد لحظه جان باختن و قتل فجیع ندا آقا سلطان توسط حکومت اسلامی، همزمان با اعتراضات مردم علیه رژیم بود.

امسال در چهاردهمین سالروز روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، در شرایطی به استقبال این روز جهانی می رویم که رژیم زن ستیز اسلامی با حمله وحشیانه به زنان، جنگ علیه زنان را دوباره به قصد باز پس گیری سنگر حجاب شروع کرده است. در کنار این جنگ، با حمله، یورش، تهدید، بازداشت و زندان خانواده های دادخواه قصد به عقب راندن جنبش دادخواهی را دارد و با براه انداختن ماشین اعدامها بیشتر از هر وقت دیگری، قصد ارعاب جامعه را دارد.
با بی شرمی تمام به «ماشااله کرمی»، پدر جان باخته راه آزادی «محمد مهدی کرمی»، حکم ۶ سال زندان می دهد. به منزل خانواده «مهران بصیرتوانا» از جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ در صومعه‌سرا، حمله و بدنبال بازداشت و پرونده سازی برای خانواده، پدر خانواده را بر اثر شوک وارده راهی بیمارستان می کند.

جامعه در پی انقلاب «زن،زندگی،آزادی» نه تنها سکوت نکرده بلکه دست از مبارزه بی امانش برنداشته است و هر روز اعلام میکند که برای بدست آوردن مطالبات انسانی به حق شان کوتاه نمی آید و به عقب بر نمی گردد.
دست‌کم ۸۰ خانواده دادخواە انقلاب “زن، زندگی، آزادی” از ٢۵ شهر کُردستان، با صدور بیانیه‌ای خواهان آزادی فوری و بی‌قیدوشرط توماج صالحی می شوند.
مردم در سراسر جهان مرگ رئیسی، رئیس جمهور قاتل شان، جلاد ۶۷ و عبدالهیان، وزیر امور خارجه رژیم کودک کش را جشن می گیرند. زندانیان سیاسی در زندان هلهله و شادی سر میدهند و بیانیه می نویسند. زندانیان سیاسی سابق و خانواده زندانیان سیاسی و دادخواه اعلام می کنند « سوگواری شما، شادی ماست».

سالهاست خانواده ها ی دادخواه از دهه شصت تا به امروز درد و غم و رنجشان را در یک همبستگی باشکوه به خشم و فریاد علیه قاتلین عزیزانشان تبدیل کرده اند.

امروزه جنبش در دفاع از آزادی بیان، و جنبش آزادی زندانیان سیاسی و علیه اعدام گامهای موثرتر و رادیکال تری را در دفاع از یک زندگی انسانی برداشته است.
مراجع بین المللی جنایات جمهوری اسلامی در دهه شصت، کشتار جوانان، کودکان، زنان و مردم در انقلاب «زن،زندگی،آزادی» را، به یمن مبارزات مردم در ایران، «جنایت علیه بشریت» برشمرده است .

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در چهاردهمین سالروز روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی وخانواده هایشان، پس از برگزاری تجمعات باشکوه وسراسری و برگزاری کنفرانسهای بین المللی در سالهای گذشته، امسال از شما خانواده زندانیان سیاسی، مادران و خانواده های دادخواه، هنرمندان، ورزشکاران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، ژورنالیستها و وکلا میخواهد که به هر طریق و شکل ممکن، با دادن پیام، بیانیه و یا برگزاری مراسم و تجمعات به اینروز بپیوندید.

اینروز به همه شما تعلق دارد! همه شما کسانیکه حکومت اسلامی طی این سالها با سیاستهای ضد انسانیش، شیرازه زندگیتان را از هم پاشیده است. در هر کجای دنیا هستید، به مدت یک هفته، از ۲۶ خرداد تا ۳ تیر برابر با ۱۵ ژوئن تا ۲۳ ژوئن، به هر شکل و طریق ممکن دست به اعتراض و تجمع و برپایی، برگزاری برنامه های هنری و اطلاعاتی بزنید تا صدای زندانیان سیاسی، خانواده هایشان و جنبش دادخواهی را به گوش جهانیان برسانیم.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران
https://linktr.ee/cfppi
۳ خرداد ۱۴٠۳
۲۳ می ۲٠۲۴

https://cfppi.org/2024/05/21/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%85/?lang=fa

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate