تجمعات اعتراضی معلمان خرید خدمت، بازنشستگان زنجان و یک خبردیگر

اطلاعیه خبری

تجمعات اعتراضی معلمان خرید خدمت، بازنشستگان زنجان و یک خبردیگر

 

– روز شنبه ٢ اسفند ماه شماری از معلمان خرید خدمت شهرهای مختلف کشور از قزوین، کرمان و یزد با رفتن به تهران و برپایی تجمع مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش خواستار تبدیل وضعیت خود و استخدام بدون آزمون شدند. بنا بر گزارشات آموزش و پرورش بیش از ۵۸ هزار معلم را تحت عناوین مختلفی از جمله خرید خدمت، حق‌التدریسی، قراردادی، سرباز معلم، پیش‌دبستانی به کار گرفته است که  در سال جاری بعد از آزمون فقط چند هزار نفر آنها قرار است به استخدام در آیند. این معلمان بعضا  تا ٢٠ سال سابقه کار دارند ولی همواره خطر بیکاری آنها را تهدید میکند. از همین رو اعتراضات معلمان استخدام موقت در آموزش و پرورش گسترده است و از  آغاز دیماه تا نیمه بهمن ماه حداقل ۱۵ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف برگزار کرده اند. خواست اول آنها تبدیل قراردادهایشان به قرارداد رسمی و پرداخت فوری مطالبات مزدی معوقه و افزایش دستمزدهایشان است. معلمان در اعتراضاتشان بر خواست افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٢ میلیونی و  درمان و تحصیل رایگان برای همه تاکید کرده اند.

 – ظهر روز جمعه ۱ اسفند شماری از کارگران بازنشسته استان زنجان در اعتراض به سطح نازل  حقوقها و کاهش هر روزه قدرت خرید خود و همچنین در اعتراض به نحوه واگذاری سهام شرکتهای شستا و دزدی های پشت آن مقابل استانداری تجمع کردند.

 -بنا بر خبرهای دریافتی شرکت پتروشیمی بوشهر وضعیت دوره کاری دوهفته کار دوهفته استراحت را لغو کرده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که به تازگی چندین هشدار از وزارت بهداشت در مورد موج جدید کرونای جهش یافته که به مراتب فراگیرتر و کشنده تر از انواع قبل بوده به اطلاع همگان رسیده است. یک موضوع اعتراض کارگران نفت عدم اجرای پروتکل سازمان بهداشت جهانی در محیط های کار است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ اسفند ۱۳۹۹، ٢٠ فوریه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate