اخباروگزارش های کارگری ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– اعتصاب صدها کارگر شرکت های پیمانکاری پایندان، اکسیر صنعت وآی پی ام آی شرکت در فاز ۱۴ کنگان  دراعتراض به عدم افزایش حقوق درسال جدید وپرداخت نشدن بموقعش

– کنش های دامنه دار کارگران پتروشیمی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

– ممانعت از رفتن معلمان بازنشسته معترض مریوان و سروآباد به تهران

– سه خواسته ی مهم فرهنگیان برای نجات صندوق ذخیره فرهنگیان 

– عدم پرداخت حقوق فروردین ماه کارکنان شرکت واحد به خاطر ناکارآمدی مدیریت و بی کفایتی شهرداری 

– چگونه نمک به زخم کارگران و بازنشستگان می پاشند!؟

– عدم دسترسی رانندگان به سرویس بهداشتی پایانه آزادی به خاطر ناکارآمدی مدیران سامانه یک و دو 

– ادامه اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع دوباره مقابل ساختمان شرکت نفت در زابل 

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شهرستان بهار نسبت به کیفیت و طعم و مزه آب

– اعتصاب کسبه چانف دراعتراض به قطعی دو ماهه فیبرنوری و نبود اینترنت 

– دیدار اعضای انجمن صنفی معلمان فارس و نماینده سازمان معلمان با اصغر امیرزادگان  در پی مرخصی اضطراری آقای امیرزادگان

– نوشته ای از شریفه محمدی از  زندان لاکان رشت

– اعمال قانون تجمیع و مجازات اشد در پرونده‌ی عزیز قاسم زاده پس از بیش از دو ماه تأخیر

*******

*اعتصاب صدها کارگر شرکت های پیمانکاری پایندان، اکسیر صنعت وآی پی ام آی شرکت در فاز ۱۴ کنگان  دراعتراض به عدم افزایش حقوق درسال جدید وپرداخت نشدن بموقعش

اعتصاب همکاران در شرکت پایندان، اکسیر صنعت و شرکت ipmi در فاز ۱۴ کنگان  

بنا بر اخبار دریافتی روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، بیش از ۱۲۰۰ نفر از همکاران شاغل ما در شرکت پایندان، اکسیر صنعت و شرکت ipmi در فاز ۱۴ کنگان  اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد خود و  عدم افزایش مناسب مزد  سال جدید دست به اعتصاب زدند. این همکاران اعلام کرده اند که اگر پاسخ نگیرند همگی محل کار را ترک خواهند کرد.  مقطع بستن قراردادهای جدید کاری است و همکاران خواستار افزایش سطح دستمزدهایشان هستند.  کارگران قبلا اعلام کرده بودند که با توجه به افزایش سرسام آور نرخ تورم مزد آنها باید در تمامی رده های شغلی ۴۵ درصد افزایش  یابد.  اما  پیمانکاران حریص و مفتخور حتی  زیر بار افزایش ۳۵ درصد حقوق ابلاغی شورای عالی کار هم نرفته اند. و در خیلی جاها  این افزایش حقوق صورت نگرفته است. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از اعتصاب همکاران در فاز ۱۴ کنگان حمایت و پشتیبانی میکند و از همه کارگران انتظار دارد که وسیعا از این حرکت اعتراض حمایت و پشتیبانی کنند.  افزایش دستمزدها خواست اول ماست و برای قراردادهای سال جاری نه تنها ۳۵ درصد افزایش مزدی ای که اعلام شده باید انجام گیرد. بلکه با توجه به رشد سرسام  آورد تورم انتظار حداقل ما افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها در تمام سطوح است و برای آن تلاش میکنیم. ما اعلام میکنیم که اگر دستمزدها افزایش نیابد مظمئن باشند که اعتراضات گسترده مان را آغاز خواهیم کرد. بعلاوه  دستمزدهای معوقه باید فورا پرداخت گردد و دیگر مطالبات  ما کارگران پروژه ای نفت از جمله بهبود وضع خوابگاهها و مراکز عمومی بهداشتی محیط های کار و ایمنی کار خواستهای فوری ما هستند. و پیگیر آنها هستیم. 

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*کنش های دامنه دار کارگران پتروشیمی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

روزشنبه ۲۹ اردیبهشت، کارگران پتروشیمی اصفهان از کنش های دامنه دارشان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات ازجمله برپایی تجمع در محل کار در روزهای روزچهارشنبه ۱۹ودوشنبه ۲۳ اردیبهشت سال جاری+ در محل کارشان وهمچنین بارها مراجعه به دفتر پیمانکار و کارفرمای اصلی،خبردادند.

جمعی از کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان در گفتگوبا خبرنگاررسانه ای، از عدم پرداخت مطالبات مزدی بیش از نیمی از همکاران خود خبر دادند.

این کارگران که تعداد آن‌ها ۸۰ نفر است و تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «فراب» و در نهایت شرکت مادر تخصصی «اودی سی سی» مشغول کارند،افزودند: طی روزهای ۱۹و ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت پرداخت دستمزدمان در محوطه محل کار خود دست به اعتراض زدیم که در نهایت مسئولان واحد حراست پتروشیمی با حضور در جمع متعرضان و در تماس تلفنی با مدیران، به کارگران وعده پرداخت معوقات مزدی همه کارگران را تا روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت ماه جاری را دادند.

آنها گفتند:شرکت «اودی سی سی» که از مهر ماه سال ۱۴۰۲ مسئولیت پرداخت مستقیم حقوق کارگران شرکت «فراب» را برعهده گرفته، با پرداخت حقوق کامل شماری از کارگران هنوز حقوق بیش از نیمی دیگر از کارگران را پرداخت نکرده و در این بین شمار قابل توجهی هم نصفه و نیمه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان اضافه کردند: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر پیمانکار و کارفرمای اصلی مراجعه کرده‌ایم، اما تاکنون پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی برخی مسئولان کارگاه مشخص نیست چه زمانی قرار است کارفرمای اصلی، مطالبات مابقی کارگران را پرداخت کنند.

کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان تاکید کردند: مطالبات مزدی ما از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نشده است در عین حال هنوز عیدی و پاداش خود را دریافت نکرده‌ایم.

+تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی اصفهان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

روزچهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، کارگران پتروشیمی اصفهان(شرکت پیمانکاری فراب) به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات دست به تجمع دراین مجتمع وابسته به هلدینگ پتروپالایش اصفهان  زدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: حدود ۸۰ نفر از نیروهای پیمانکاری شرکت فراب در پتروشیمی اصفهان هستیم که مطالبات مزدی ما از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نشده است در عین حال هنوز عیدی و پاداش خود را دریافت نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه شرکت فراب یکی از پیمانکاران طرف قرارداد با پتروشیمی اصفهان است که به واسطه شرکت مادر (اودی سی سی) در پروژه‌های مربوط به تجهیز و ساخت پتروشیمی مشارکت دارد، درباره دلایل اجتماع امروز همکارانش گفت: کارگران از کارفرمای مادر (شرکت او دی سی سی) درخواست دارند نظام پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری را زیرنظر داشته باشند و اجازه ندهند که پیمانکاران حقوق کارگران را با این اندازه تاخیر بپردازند.

او افزود: پیش از این مطالبات بیشتری داشتیم که اسفند ماه سال گذشته بخشی ازآن به حساب کارگران واریز شد اما  تصور ما این بود که کارفرما بعد از این به تعهدات خود برای پرداخت به موقع حقوق عمل خواهد کرد که این اتفاق نیفتاد.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه در تجمع امروز نیروهای حراستی قول دادند مطالباتمان را پیگیری کنند،اضافه کرد: نارضایتی ما به این جهت است که پتروشیمی سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی و پرداخت مطالبات کارگران ندارند. در واقع موضوع خروج پیمانکاران از صنعت پتروشیمی چندین سال است که از سوی دولت مطرح می‌شود، اما تاکنون کاری برای اجرای این مطالبه کارگران انجام نشده است.

*ممانعت از رفتن معلمان بازنشسته معترض مریوان و سروآباد به تهران

معلمان بازنشسته مریوان عصر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت جهت اعترض به عدم پرداخت مطالبات خود عازم تهران بودند که نیروهای دستگاهای امنیتی، انتظامی و قضایی سروآباد در اقدامی بزدلانه اتوبوس های آنها را متوقف کرده و برای چند ساعت آنها را بازداشت کرده و در نهایت مانع از رفتن آنها به تهران شدند و با اکراه هر سه اتوبوس را به مریوان برگرداندند. 

معلمان بازنشسته مریوان و سروآباد در یک سال گذشته در اعتراضات سراسری در تهران حضور به هم رسانده و با جدیت پیگیر مطالبات خود بوده اند.

انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد شدیدا اقدام خصمانه و بزدلانه دستگاه های حاکمیتی اعم از نیروهای امنیتی ، انتظامی و قضایی را محکوم نموده حق هر نوع اقدام اعتراضی در چهارچوب قانون را حق مشروع معلمان دانسته و یاداور خواهد شد اطلاع این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

*سه خواسته ی مهم فرهنگیان برای نجات صندوق ذخیره فرهنگیان 

مسعود فرهیخته

۱ – شفاف سازی آخرین صورت وضعیت اعضاء بر اساس چهار نکته مهم ( آورده عضو + واریزی سهم دولت خاتمی طبق قانون + سودهای حاصله سهام عضو + رسیدگی به تخلفات غیرقانونی دولت های احمدی نژاد؛ روحانی و رئیسی در خصوص عدم واریز سهم دولت به حساب فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان).

۲ – انتقال ارزش مالکانه سهام تمامی شرکت ها و هلدینگ های صندوق ذخیره فرهنگیان طبق نظریه کارشناسی و توسط منتخبین واقعی سهامداران به معلمان عضو به نسبت آورده و سرمایه آنان.

۳ – تغییر اساسنامه صندوق از مدیریت بر مبنای هیات امنایی ( منتصبین دولتی و حذف مدیران نالایق)به مدیریت بر مبنای هیات مدیره ( منتخبین واقعی معلمان).

قابل ذکر است که صندوق ذخیره فرهنگیان با داشتن سهام حدود ۵۰ شرکت در گروهای: پتروشیمی و انرژی؛ مالی و سرمایه گذاری؛ شرکت های ساختمانی و خدماتی بعنوان یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری ایران محسوب می شود.

منبع:کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*عدم پرداخت حقوق فروردین ماه کارکنان شرکت واحد به خاطر ناکارآمدی مدیریت و بی کفایتی شهرداری 

رانندگان و سایر کارگران شرکت‌واحد در شرایطی  حقوق فروردین ماه سال جدید را دریافت نکرده اند که دو ماه از سال جدید می‌گذرد و کارکنان شرکت همچنان با حقوق سال گذشته امورات زندگی خود را با این تورم ۵۰ درصدی و افسارگسیخته می‌گذرانند. رانندگان و سایر کارگران همیشه یک ماه طلبکار میباشند و حقوق دریافتی به صورت به روز و آنلاین نیست. با این حال کارگران این شرایط را تحمل کرده اند، ولی مدریت ناکارآمد و هئیت مدیره بی لیاقت و کارنابلد از این بردباری پرسنل نهایت سوء استفاده را می‌کنند و حقوق کارگران را با تاخیر بیشتر پرداخت می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی این مشکلات نشآت گرفته از شهرداری میباشد. شهرداران مختلف و بطور مشخص آقای زاکانی هر سال با افزایش حقوق کارگران مشکل داشته اند و همیشه در اوایل سال بحران هایی نظیر عدم افزایش حقوق ها و یا تاخیر در پرداخت حقوق ها را برای رانندگان و سایر کارگران شرکت واحد ایجاد می‌کند و ذات واقعی خود را که همان کارگرستیزی است را به نمایش می‌گذارند. این مدیران شهری بر خلاف شعارهای عوام فریبی که همیشه پشت تریبون ها سر میدهند و حمایت خود را از کارگران برای خریدن وجهه اجتماعی و به جهت ارتقاع پست های کلیدی در کشور برای خود اتخاذ می‌کنند، در واقع عوامل نظام استثمارگر سرمایه داری حاکم هستند. یک نمونه ی اخیر از سیاستهای رانتی و ضدکارگری آنها پرداخت کمک هزینه مسکن به مدیران می باشد در صورتیکه کارگران و رانندگان شرکت سالهاست که از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند و زندگی آنها به شکل استیجاری در حومه شهر اداره می‌شود.

شهردار که در کنفرانس ها و مراسمها دم از معیشت کارگران می‌زند، حقوق ناچیز رانندگان و کارگران شرکت واحد را به موقع پرداخت نمیکند.  آیا پرداخت به موقع حقوق جزئی از تضمین معیشت کارگران نیست؟ شهرداری و شخص شهردار نه تنها در تعمیم معیشت کارگران در این مدت قدمی برنداشته اند، حتی حقوق آنها را به موقع پرداخت نمیکنند. شعارهای عوام‌فریبانه شما برای ما کارگران‌نان‌ و آب و‌ مسکن‌نمی شود. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به تمامی همکاران تاکید میکند که در صورت عدم‌ پرداخت به موقع حقوق کارگران شرکت تمامی اشکال اعتراضی را برای خود محفوظ بدارند.

چاره کارگران وحدت و‌ تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*چگونه نمک به زخم کارگران و بازنشستگان می پاشند!؟

اسماعیل گرامی (کارگر بازنشسته)

ثروت سازمان تامین اجتماعی در طی سالها و توسط چند نسل با پس انداز کارگران بدست آمده و این سازمان بعنوان یک سازمان بیمه گر فعالیت نموده است. در ابتدای انقلاب، سرمایه این سازمان به قدری زیاد بود که در ردیف چند نهاد اقتصادیِ ثروتمند؛ همچون بانک مرکزی محسوب می گردید. فساد که از همان ابتدای انقلاب خود را در حکومت نشان داد، در تشکیلات این سازمان نیز نفوذ کرد؛ چرا که مدیریت این سازمان در دست حکومت بود و هست. غارت و دزدی، اختلاس، زد و بند در بین تمامی نهادهای اقتصادی و غیر اقتصادیِ پیدا و پنهان حکومت شناور است و “شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی” (شستا) از این نهادها مستثنی نیست. اختلاس سعید مرتضوی (قاضی و دادستان) مدیر عامل این سازمان در سالهای ۹۱_۱۳۹۰ یکی از بزرگترین اختلاسها تا آن زمان در حکومت بود.

برملاء شدنِ اختلاسهایی که همگان از آنها با خبر می شوند؛ حاصل کارِ یک کمیته بازرسی نیست که وظیفه آن رفع  فساد در درون حکومت باشد، بلکه نتیجه تسویه حسابهای درون حکومتی مابین جناح های حکومت است. هم اکنون؛ در همین لحظه کنونی چه بسیار اختلاس ها و دزدی ها و زمین خواری ها در جریان است، که طرفین (جناح ها) یا از آن بی خبرند، یا با خبرند و منافع شان حکم می کند که در لحظه کنونی آنرا برملاء نکنند.

در چند روز اخیر گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی؛ اختلاس هایی در شستا را برملاء کرده است که بر مبنای این گزارش در دهه قبل حدود ٩٣ میلیون دلار در شستا تخلف مالی و کلاهبرداری انجام شده است.

مدیرعامل شستا در واکنش به این گزارش می گوید که این اختلاس ها در فاصله سال‌های ٩٢ تا ٩٩ یعنی در دولتهای قبل (در حقیقت در دولت جناح رقیب) صورت گرفته است و ادعا می کند در دولت کنونی «طی ٢ سال گذشته با همکاری مجلس و قوه‌ قضاییه ٣١ میلیون دلار از این اموال بازگشت و برای ۴۶ میلیون دلار نیز حکم توقف اموال دریافت شده است». هدف این گزارش مجلس و این گفته های مدیرعامل شستا هرگز امید دادن به کارگران و بازنشستگان نیست که چنین بپندارند که با اموال بازگردانده شده به شستا؛ حقوقهایشان افزایش پیدا می کند و یا متناسب سازی پیاده می گردد! بلکه هدف؛ هرچه بیشتر رسوا کردن جناح رقیب و خریدن آبرو برای خود می باشد( باید خاطر نشان کرد که همین مجلس، در مورد سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت رئیسی در رابطه با اختلاسِ نهاده‌های دامی و چای دبش و همچنین زمین خواری کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سکوت اختیار کرده است). 

مجلس و مدیرعامل شستا در حالی از” ٩٣ میلیون دلار تخلف مالی و کلاهبرداری در شستا” خبر می دهند که چندین سال است مسئولین حکومتی به بهانه خالی بودن “صندوقِ سازمان تامین اجتماعی” حاضر نیستند ماده ۹۶ را اجرا کرده و حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهند و یا متناسب سازی را اجرا نمایند! این افشاگری ها فقط پاشیدنِ نمک به زخم کارگران و بازنشستگان می باشد. در حالیکه کارگران، بازنشستگان و دیگر اقشار زحمت کشِ این جامعه در زیر خط فقر زندگی می کنند، عده ای فرصت طلب دسترنج آنها را به یغما می برند!

نمیتوان پذیرفت که این اختلاس اخیر؛ آخرین اختلاس در این حکومت خواهد بود، اختلاس جزء لاینفک این حکومت است و تجربه نشان داده است که هر روز رو به گسترش است. با چنین تجربه ای میتوان بر باطل بودن این شعار و یا این آرزو که “اگر یک اختلاس کم بشود مشکل ما بازنشستگان حل خواهد شد”؛ پی برد! مشکل ما بازنشستگان فقط در کف خیابان حل خواهد شد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

*عدم دسترسی رانندگان به سرویس بهداشتی پایانه آزادی به خاطر ناکارآمدی مدیران سامانه یک و دو 

یکی از مهمترین و پر مسافر ترین پایانه ها در تهران پایانه مسافر بری آزادی میباشد که در آن پایانه خطوط بی آر تی یک و دو و در کنار آن چندین خطوط فیدر دیگر هم فعالیت دارند که راننده های بیشماری در این خطوط شاغل هستند و در طول ایام روز این رانندگان نیاز مبرم به استفاده از  سرویس بهداشتی را دارند. ولی متاسفانه با وجود مستقر بودن نواحی این دو سامانه در پایانه آزادی که سرویس بهداشتی در درون ساختمان نواحی قرار دارد مسئولین نواحی هیچ گونه اقدامی برای راه اندازی این سرویس بهداشتی انجام نمی‌دهند. نه تنها هیچ احساس مسئولیتی به این کار ندارند بلکه درب سرویس بهداشتی را قفل کرده اند تا راننده ها نتوانند در مواقع ضروری از آن استفاده کنند. فقط عوامل ناحیه حق استفاده از آن را دارند، به این بهانه که چاه فاضلاب سرویس بهداشتی پر شده و قابل استفاده نیست. 

واقعا باید برای مسئولین سامانه یک و دو و مدیریت پایانه آزادی که زیر نظر شهرداری میباشد افسوس خورد. با چنین مدیریتی که دارند حتی قادر نیستند یک سرویس بهداشتی را مرمت و راه اندازی بکنند. رانندگان تا کی باید تاوان بی کفایتی، بی مسئولیتی و ناکارآمدی ساختاری مسئولین شهرداری و شرکت واحد را بپردازند؟ 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مسئولین سامانه ها تذکر می‌دهد هر چه سریعتر به مشکلات رانندگان در حوزه بهداشت و سلامت رسیدگی کنند و خدمات بهداشتی را با بهترین امکانات در اختیار رانندگان خطوط قرار بدهند.

چاره کارگران وحدت و‌ تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*ادامه اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع دوباره مقابل ساختمان شرکت نفت در زابل

روزشنبه ۲۹ اردیبهشت، اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت وعدم پاسخگویی مسئولان با تجمع دوباره مقابل ساختمان شرکت نفت درشهرستان زابل ادامه یافت.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی شهرستان بهار نسبت به کیفیت و طعم و مزه آب

روزشنبه ۲۲ اردیبهشت،جمعی جمعی از اهالی بهار برای اعتراض به کیفیت و طعم و مزه آب مقابل دست به تجمع فرمانداری این شهرستان در استان همدان زدند و با فرماندار و مدیر اداره آب شهرستان بهار گفتگو کردند.

*اعتصاب کسبه چانف دراعتراض به قطعی دو ماهه فیبرنوری و نبود اینترنت 

روزشنبه ۲۹ اردیبهشت، کسبه چانف از توابع بخش آهوران شهرستان نیکشهردراستان سیستان وبلوچستان دراعتراض به قطعی دو ماهه فیبرنوری و نبود اینترنت اعتصاب کردند و مغازه هایشان را بازنکردند.

یکی ازاین کسبه به یک منبع خبری محلی گفت:پس از سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه، فیبرنوری در این منطقه قطع شده و با وجود پیگیری ها تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: خرید و فروش از طریق کارتخوان انجام می شود و نبود اینترنت باعث رکود در کسب و کار شده است.

*دیدار اعضای انجمن صنفی معلمان فارس و نماینده سازمان معلمان با اصغر امیرزادگان  در پی مرخصی اضطراری آقای امیرزادگان

برگرفته از کانال انجمن صنفی معلمان فارس

نوشته ای از شریفه محمدی از  زندان لاکان رشت

 ازصفحه اینستاگرام همسرش سیروس فتحی

لحظاتی هستند که هرگز از یاد نخواهم برد در این شش ماه ساعاتی بودند که بر من سخت و سنگین گذشتند اما هیچ !!! گاه نگریستم.

هنگامی که با صورت کبود برگه های بازجویی بر سرم کوبیده می شد!!

هنگامی که بعد از سه ماه از انفرادی به بند عمومی منتقل شدم و یا زمانی که بعد از سه ماه آیدین عزیزم را در آغوش گرفتم و هنگام دیدن سیروس در اولین ملاقات بعد از انفرادی که با دیدن چهره خندان من اشکهایش جاری شده بود.و… بله هرگز این وقایع از یادم نخواهند رفت.

و حالا دیروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نگاههای منتظر و نگران مادر و خواهرم که انتظار داشتند مرا حضوری ملاقات نمایند از یادم نخواهد رفت. آنها از راه دور با پاهای ورم کرده و درد آلود به تنهایی

آمده بودند تا مرا در آغوش خود بگیرند. اما به آنها اجازه داده نشد، مادرم توصیه میکرد که شریفه ناراحت نباش و چیزی نگو تا اذیتت نکنند!!

اما من فریاد زدم تا هم مادرم و هم دیگران بشنوند و متوجه گردند که من فرزند پدر و مادری هستم که به من آموخته اند در مقابل ظلم وبی عدالتی سکوت نکنم!!

هنگامی که بعد از سه ماه وارد بند عمومی شدم ، دلم عجیب گرفته بود. با شنیدن این جمله که دلت را پیش عزیزانی بگذار که در شرایط سخت و دشوار تری بوده اند آرامشی مرا فرا گرفت که با امیدی بیشتر از پیشن این روزها را سپری کنم این چند خط را نوشتم برای اینکه به خانواده و دوستان عزیزم بگویم دوستتان دارم به قول آیدین به اندازه کهکشان ها دوستتان دارم.

شریفه محمدی

بند قرنطینه تبعید گاه لاکان رشت

برگرفته از شبکه های اجتماعی

*اعمال قانون تجمیع و مجازات اشد در پرونده‌ی عزیز قاسم زاده پس از بیش از دو ماه تأخیر

محکومیت زندان عزیز قاسم زاده خواننده و معلم که هم اکنون در مرخصی درمانی به سر می‌برد؛ پس از بیش از دو ماه تأخیر، با اعمال قانون تجمیع و مجازات اشد، به پایان رسید. شایان ذکر است که همین ابلاغ اعمال تجمیع نیز با تأخیر و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت به وکلای پرونده‌ی وی، آقای رامین صفرنیا و سرکار خانم خجسته ابلاغ شده است.

عزیز قاسم‌زاده که به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ محکومیت یک سال حبس خود را در زندان لاکان سپری نموده، در صورت اعمال شدن قانون تجمیع و احتساب ایام بازداشت موقت در دو نوبت، می‌بایست ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ از زندان آزاد می‌شد که علیرغم بیماری و نیاز به درمان تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از این حق قانونی محروم نگه داشته شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate