بلاتکلیفی زندانیان دربند و فشارهای مضاعف بر خانوادهایشان! / از طرف خانواده تیفور بابامیری

بلاتکلیفی زندانیان دربند و فشارهای مضاعف بر خانوادهایشان!

اطلاعیه شماره ۷

آپریل سال ۲۰۲۳ چند ماه پس از خیزش انقلابی شهریور ماه ۱۴۰۱ و در جریان موج بگیر و ببندها در شهرهای ایران و کردستان جمع وسیعی از شهروندان بوکان نیز که اکثرا متاهل و دارای فرزند و همسر هستند، به نامهای: ۱.تیفور سلیمی بابامیری ۲.سواره عزیز زاده ۳.جلیل مولودی ۴.هیمن کرمانج ۵.احمد مام زاده بوکانی ۶.سوران قاسمی ۷.پژمان سلطانی ۸.کاوه صالحی ۹.رزگار بابامیری ۱۰.جوامیر مام خسروی ۱۱.حسین حسین زاده ۱۲.سیامک هیاسی ۱۳.صلاح الدین احمدی و ۱۴.سالار داغدار اهل بوکان از سوی ماموران امنیتی ربوده شدند. ماه ها ما خانواده ها حتی نمیدانستیم عزیزانمان زنده اند یا نه! اکنون نزدیک به چهارده ماه میگذرد و هنوز آنانرا بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند و بدون “رسیدگی قضائی” به اتهام سیاسی در زندان دریا ارومیه در “بازداشت موقت” و در بلاتکلیفی کامل گروگان گرفته اند. 

شایان ذکر است دو ماه پیش، پس از اینکه از سوی مقامات قضائی به آنها ابلاغ شد، که می توانند ظرف ۴۸ ساعات آینده “متهمین” وکیل منتخب خود را معرفی کنند، و در غیراینصورت راسا بیدادگاه انقلاب برایشان وکیل تسخیری تعیین خواهد کرد، اکثر خانواده زندانیان برغم بی بضاعتی وکیل منتخب خود را نیز به بیدادگاه انقلاب ارومیه معرفی کرده اند، تا زندانیان بتوانند از این حق ابتدائی خود بهرمند گردند، و وکلا بدفاع از آنان برخیزند. در همان موعد مقرر  وکلای هر کدام از زندانیان با حکم قاضی، موکلین را در زندان دریا ارومیه ملاقات و رسما مسئولیت وکالت آنانرا بعهده می گیرند. پس از چند هفته کار فشرده بر روی پروندها، حتی وکلا در یک اقدام مشترک، درخواست نشست اضطراری با قاضی میکنند و طی جلسه ای از قاضی در بیدادگاه انقلاب درخواست میکنند، که موکلین را که در شرایط مساعد جسمی بسر نمی برند، تا زمان تشکیل جلسه دادگاهی به قید ضمانت آزاد نماید، اما بیدادگاه ارومیه درخواست وکلا را بدلیل واهی که هنوز پرونده “متهمین” از سوی اداره اطلاعات تکمیل نشده است(بخوانید سناریوی ساختگی هنوز مهیا نشده) رد کرده است. و تلاش وکلا برای خلاص شدن زندانیان ذکر شده از بلاتکلیفی تا امروز نتیجه بخش نبوده. این در حالیست که تیفور طی چند هفته گذشته بار دیگر بدلیل عارضه شدید قلبی ناشی از دوبار سکته زیر شکنجه های مخوف در تک سلولی وزارت اطلاعات اوضاعش دگرباره رو به وخامت گذاشته است. و بنا به تشخیص دکتر داخل زندان امکانات پزشکی درون زندان برای این موارد به هیچ وجه جوابگو نیست و تیفور نیاز به تداوی فوری بیرون از زندان دارد. اما برغم توصیه های پزشکی قاضی پرونده و مقامات زندان تا لحظه تهیه این خبر از اعزام تیفور به بیمارستان جهت تداوی سر باز زده اند. حتی درخواست وکیل مبنی بر انتقال فوری موکلش به پزشک متخصص قلب بی نتیجه مانده و گفته اند پزشک متخصص را به محوطه زندان فرا خوانده اند! 

ما اعضای خانواده زندانی تیفور بابامیری صریحا اعلام میداریم، تیفور تا زمان ربوده شدن از سوی ماموران امنیتی رژیم ایران، هیچ بیماری زمینه ای اعم از نارسایی قلبی نداشته است، و عارضه های قلبی طی دوران بازداشت، تنها و تنها ناشی از شکنجه های مخوف برای اعتراف اجباری و سناریو سوخته است، به همین اعتبار ما ریاست زندان دریا ارومیه و قاضی بیدادگاه انقلاب و مقامات وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم جان تیفور و سایر زندانیان نامبرده میدانیم.

زندانی سیاسی فوری و بدون قید و شرط آزاد باید گردد!

از طرف خانواده تیفور بابامیری

۱۶.۰۵.۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate