خطاب به آنتونیو گوترش استعفا دهید!

خطاب به آنتونیو گوترش
استعفا دهید!
جنایات آمریکا در حمله وحشیانه به عراق را بدون شک بیاد دارید. کشتار و زخمی شدن میلیونها انسان بیگناه، ویرانی و آوارگی میلیونی مردم در عراق، و همچنین تحمیل و حاکم کردن چند عشیره و جریان مرتجع و دزد و جنایتکار بر مردم عراق را شاهد بوده اید. اینها نتایج بجا مانده از دوران ریاست همکار شما کوفی عنان بر مسند سازمان ملل در آن تاریخ است. ایشان هم علیرغم مخالفت دهها میلیونی مردم متمدن دنیا، در مقابل امر و نهی دولتهای جنایتکار بوش و بلر کرنش نشان داد و با چهره ای “حق به جانب”، و شرمسار راه را برای یکی دیگر از جنایات آمریکا هموار ساخت.
کوفی عنان تا اخرین روز ماموریتش بر مسند ریاست سازمان کذایی ملل ماند و خدمت کرد، میلیونی حقوق دریافت کرد و شاهد و ناظر آن جنایات بسیار بزرگ بود. بدون شک هر گاه از جنایات امریکا و کشورهای متحد او در جنگ علیه مردم عراق سخنی بمیان آید، اسم کوفی عنان جزوی از آن تاریخ تلخ و لکه ننگی بر کارنامه ایشان خواهد بود.
و شما اقای گوترش!
بیش از هفت ماه است، هر لحظه و شبانه روز، جهان متمدن شاهد و نظاره گر جنایات و نسل کشی مردم غزه و کرانه باختری توسط دولت فاشیست و نسل کش اسرائیل با تایید و کمک همه جانبه آمریکا هستند.
آقای گوترش! چهره و جسد لت و پار شده کودکان این سرزمین را نمی بینید؟
دست و پا و سرهای از بدن جدا شده این محرومان بی دفاع را نمی بینید؟
نمی بینید چگونه مادران و پدران بر جنازه فرزندان مچاله شده خود شیون می کنند؟
کودکان یتیم شده بدون سرپناه و بدون غذا و درمان را نمی بینید؟
صدای بمبهای چند تنی هدیه دولت آمریکا به رژیم آپارتاید اسرائیل آزارتان نمی دهد؟
کا برد و توان مخرب این سالحهای کشتار جمعی را برایتان تعریف نکرده اند، غزه را نمی بینید چگونه با خاک یکسان شده و دهها هزار نفر کشته، زخمی یا زنده بگور شده اند؟
اطالع دارید چگونه مردم بی دفاع را با رگبار گلوله، بمب و هواپیما و خمپاره و تانک تکه تکه میکنند؟
متوجه صف گرسنگان میلیونی برای گرفتن ذره ای سوپ سرد بدون مواد مغذی شده اید؟
محاصره، اشغال و کشتار کودکان و زنان و مردان و تحقیر روزانه آنها دراین کهنه زندان بزرگ را نمی بینید؟
گورهای دسته جمعی و آوار خرابی ساختمانها بر سر مردم را هم بارها دیده اید، همه این فجایع ضد انسانی را قطعا دیده اید.
شما بیشتر از من و ما و هر کس دیگری باید بر وقوع این جنایات اشراف داشته باشد. بیشتر از هرکس دیگری با فاشیستهای مسئول این جنایات و نسل کشی آشکار سر و کله زده اید.
موضع گیری دروغین و ماستمالی کردن این جنایات، با اعالم اینکه »غزه در حال فروپاشی است، یا نزدیک به قحطی کامل و فاجعه انسانی است، یا باید غذا و دارو بیشتر دریافت کنند«، ریاکاری محض، دروغی بزرگ و کمرنگ کردن این جنایات آشکار است. این خزعبالت خریداری ندارد.
سازمانی که شما در راس آن نشسته اید درست یا غلط بر مبنای دفاع حقوقی و انسانی از جمله، منشور حقوق کودک، حقوق زنان، حقوق پناهندگان، حقوق کار و کارگر، حقوق مردم آواره و گرسنه، دفاع از آزادی و …. شکل گرفته و تثبیت شده است. موضع گیری تاکنون شما حکم مرثیه بر مردگان است. کوفی عنان اگر در قید حیات بود شاید شرمساری و پشیمانی خود از مسئولیتی که در آن تاریخ بعهده داشت را برایتان تعریف میکرد. وظیفه انسانی مردم میلیونی و معترض دنیاست که شما را با جنایاتی که در غزه می گذرد، بیدار کنند.
عالوه بر اینها، شما تاکنون ناظر عالی بر این جنایات فاشیستی آمریکا و اسرائیل و شاهد وتوی چند باره دولت آمریکا در شورای امنیت در مقابل پایان دادن به این کشتار و جنایات آشکار بوده اید.
تا همینجا کافی نیست؟ شهامت داشته باش، تصمیم بگیر و این سازمان کذایی را ترک کنید. اگر زمان بازنشستگی شما فرا نرسیده است، بهتر است کار شرافتمندانه ای برای خود دست و پا کنید. در اعتراض به این نسل کشی دولت آپارتاید اسرائیل تنها راه ممکن و گریز از بدنامی بیشتر استعفا میباشد.
با استعفا از این نهاد کذایی، به گونه دیگری از شما در تاریخ قضاوت خواهند کرد.
آقای گوترش، استعفا دهید!
آزاد نسیم ۱۴ می ۲۴
آزاد نسیم ۱۴ می رونوشت به:
United Nation
International Cour of justic
Wall street journal, CNN, New york times, Dagens nyheter, washington post, Heral tribune, Le monde, Der spegel, Harets, jerusalem Post, The Globe and Mail, Aftonbladet,
CNN

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate