اخباروگزارش های کارگری ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شانزدهمین هفته از اعتصاب غذای زندانیان و دعوت از دیگر زندانیان برای پیوستن به کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام

در شانزدهمین سه‌شنبه‌ی اعتصاب غذای زندانیان اعتصابی در زندان‌های قزلحصار، اوین (بند زنان و بندهای شش، هشت و چهار)، زندان خرم‌آباد، زندان مرکزی کرج، زندان خوی و زندان نقده، این زندانیان با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به تشدید صدور و اجرای احکام اعدام برای عموم زندانیان سیاسی و غیرسیاسی از دیگر زندانیان دعوت کرده‌اند به این کارزار ملحق شوند.

بخش‌هایی از بیانیه به شرح زیر است:

“شانزدهیمن هفته کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” را در حالی برگزار می‌کنیم دو زندانی سیاسی_عقیدتی، خسرو بشارت و کامران شیخه، به ترتیب ۱۴ و ۱۰ روز است، برای اجرای حکم غیرانسانی اعدام به سلول‌های انفرادی بند امن در واحد سه زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. چهارده روز انفرادی یعنی چهارده بار شنیدن صدای اذان صبح و “خود را در یک قدمی طناب دار دیدن و با زندگی وداع کردن”، گویی که چهارده بار آنان را به دار کشیده‌اند. 

در بخش دیگری از این بيانيه آمده است: “ما زندانیان اعتصابی در زندان‌های قزلحصار، اوین، بند زنان و بندهای شش، هشت و چهار، زندان خرم آباد، زندان مرکزی کرج، زندان خوی و زندان نقده، در اعتراض به حکم اعدام خسرو بشارت و کامران شیخه و شکنجه هولناک این دو همبندی‌مان که به عمد مدت‌هاست آنها را در انفرادی‌های زندان قزلحصار در انتظاری هولناک و در آستانه اجرای حکم اعدام قرار داده‌اند، و همچنین در اعتراض به صدور رای اعدام یا قطعی شدن این حکم غیرانسانی برای عزیزانی چون توماج صالحی، محمود مهرابی، حبیب و عباس دریس، رضا رسایی، مجاهد کورکور و ده‌ها هموطن دیگر، امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اعتصاب غذا به‌سر خواهیم برد و خواهان پایان این وضعیت قرون‌وسطایی و اعدام‌های غیرانسانی در ایران هستیم.”

در پایان این بيانيه از تمام اقشار مختلف جامعه خواسته شده است که به هر وسیله ممکن صدا و ندای مظلومیت زندانیان زیر حکم اعدام باشند؛ و از دیگر زندانیان نیز درخواست نموده‌اند که برای مقابله با این روند غیرانسانی به کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام، بپیوندند.

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندانیان اعتصابی کارزار  “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در زندانهای قزلحصار، اوین، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی و نقده.

#توقف_اعدام

#نه_به_اعدام

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،مخابرات و…. استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

شعارها:

«اتحاد  اتحاد  علیه فقر و فساد»

«گرانی  تورم  بلای جان مردم»

«مسئول قانون شکن دشمنتر از هر دشمن»

دردوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان در زنجان هم با شعارهای «دشمن بازنشته مدیر بی خیاله»،«بازنشسته بیدار است از وعده ها بیزار است»،«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»،«معیشت ودرمان حق مسلم ماست»،«جیره غیر نقدی حق مسلم ماست»،«جیره غیر نقدی پرداخت باید گردد»،«هزینه های درمان پرداخت بایدگردد»تجمع کردند

تجمع اعتراضی بازنشستگان بانک ملت کشورنسبت به ملاخورشدن سرمایه هایشان مقابل ساختمان مرکزی درتهران باشعارهای«درخشنده حیا کن بانک ملت و رها کن» «هلدینگ خیانت می کند مدیر حمایت می کند»،«هلدینگ باید تعطیل بشه  سرمایه هاش تقسیم بشه»

روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت، بازنشستگان بانک ملت کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به مدیریت صندوق تأمین آتیه ی و ملاخورشدن سرمایه هایشان به تهران آمدند و مقابل ساختمان مرکزی بانک ملت درتهران باشعارهای«سرافکنه حیا کن بانک ملت و رها کن» «هلدینگ خیانت می کند مدیر حمایت می کند»،«هلدینگ باید تعطیل بشه  سرمایه هاش تقسیم بشه»تجمع کردند.

چهارمین روز اعتصاب وتجمع کارگران درشهرک پتروشیمی مکران دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

براساس گزارش های منتشره دررسانه ها وشبکه های اجتماعی روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت برای چهارمین روزمتوالی، کارگران درشهرک پتروشیمی مکران به اعتصاب وتجمعشان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ادامه دادند.

درهمین رابطه:اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی چابهار دراعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، کارگران پتروشیمی چابهار(شرکت پیمانکاری آوای جهانبین پارسیان) برای اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق دست از کارکشیدند ودر محل کارشان تجمع کردند.

اعتراض کارگران اداره برق نورآباد نسبت به سطح نازل حقوق با تجمع وپهن کردن سفره خالی مقابل استانداری لرستان 

برپایه گزارش وتصویر منتشره درشبکه های اجتماعی،روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت کارگران اداره برق نورآباد با تجمع وپهن کردن سفره خالی مقابل استانداری لرستان اعتراضشان را نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وتبعیض ۱۰ تا ۵۰ میلیونی دربرابرکاریکسان بنمایش گذاشتند.

کنش های دامنه دار کارگران شهرداری نیشابوردراعتراض به سطح پایین حقوق ومشکلات معیشتی وبرای افزایش حقوق

روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت، کارگران شهرداری نیشابورازکنش های دامنه دارشان دراعتراض به سطح پایین حقوق ومشکلات معیشتی وبرای افزایش حقوق خبردادند.

کارگران شهرداری نیشابور با بیان اینکه حداقل حقوق دریافتی مخارج زندگی‌مان را تامین نمی‌کند،به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما به پرداخت کامل اضافه‌کاری نیاز داریم؛ بدون آن کمیت زندگی‌مان لنگ است.

یکی از کارگران شهرداری نیشابوردرباره مطالبات اضافه کاری خود و همکارانش گفت: در این وضعیت بی‌پولی، شهرداری برای کارکنان اداری خود ماهانه تا ۱۲۰ ساعت اضافه کاری پرداخت می‌کند این در حالیست که کارگران خدماتی (بجز تعداد کمی) با ۱۲ ساعت کار روزانه از دریافت کامل اضافه کاری و تعطیل کاری محروم هستند.

وی افزود: بیش از دو سال از طرح تبدیل وضعیت شغلی‌مان می‌گذرد اما متاسفانه مسئولان هنوز تصمیم جدی برای برطرف کردن مشکلات کارگران ایثارگر نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

او درباره سایر مطالبات خود و همکارانش تصریح کرد: بجز مطالبات قانونی که پیگیر آن هستیم در زمینه دریافت برخی مزایای عرفی و توافقی با کارفرما با مشکل روبرو هستیم. به عنوان مثال پرداخت هزینه جارو به پاکبانان در هر ماه ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده که جوابگو نیست این در حالیست که پیشتر این رقم تا حدود ۲۱۰هزار تومان پرداخت می‌شد. همچنین هزینه شیر خوراکی که ماهانه به کارگران پرداخت می‌شد از سه تا چهار سال پیش حذف شده است.

ازسرگیری اعتراضات جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس با تجمع مقابل معدن

بازداشت ۲ نفر از تجمع کنندگان توسط نیروهای اداره اطلاعات قلعه گنج 

روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت، جمعی از اهالی رمشک اعتراضشان را نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس با تجمع مقابل معدن وپلمب کردن درب ورودی ازسرگرفتند.

یکی از تجمع کنندگان به یک منبع خبری محلی گفت: یک ماه است کشاورزان اعتراض و اعتصاب کرده اند و زیر شدیدترین فشارها و تهدید های امنیتی هستند در صورتی که زمین های کشاورزی آنها که بیش از ۲۰۰ نخل خرما دارد و در قلب معدن هستند بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی مصادره شده اند.

یادآوری:تجمع اعتراضی خانوادگی و شبانه روزی جمعی از اهالی رمشک نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس ۲ هفته را پشت سر گذاشت

حدود ۲ هفته است که جمعی از اهالی شهر رمشک در استان کرمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به مصادره زمین ها جهت استخراج معادن مس  درتجمع خانوادگی و شبانه روزی مقابل معدن بسرمی برند.

به گزارش ۷ اردیبهشت یک منبع خبری محلی،اهالی رمشک حدود دو سال است که سند زمین های کشاورزی خود را دریافت کردند اما این زمین ها توسط معدن مس و نهادهای جمهوری اسلامی مصادره شدند.

بنا بهمین گزارش،حدود دو هفته است که اهالی رمشک در مقابل معدن مس تحصن کردند و از سوی نیروهای نظامی و امنیتی تحت فشار هستند تا این تحصن را پایان دهند.

این معدن که زمینهای کشاورزی اهالی در داخل آن نیز است، هیچگونه سهمی از درآمد حاصل از آن ندارند و حتی از بکارگیری نیروهای بومی نیز خودداری می کنند.

در این تحصن، زنان و مردان حضور دارند و شب و روز خود را در مقابل معدن سپری می کنند اما تاکنون پاسخی دریافت نکردند.

گفتنی است، همزمان در معدن مس رمشک، طلا نیز وجود دارد.

تجمع  اعتراضی کشاورزان سیب زمینی کارشهرستان  بهار نسبت به منع صادرات سیب زمینی مقابل جهاد کشاورزی

روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت، کشاورزان سیب زمینی کارشهرستان  بهار دراستان همدان برای  اعتراض به منع صادرات سیب زمینی مقابل جهاد کشاورزی تجمع کردند.

تجمع اعتراضی  مال‌باختگان شرکت فرداد کارآمیتیس مقابل مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی  

فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت مال‌باختگان شرکت فرداد کارآمیتیس مقابل مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی  خبرمی دهد.

براساس گزارش های رسانه ای شده،مدیران شرکت فرداد کارآمیتیس با تبلیغات گسترده در فضای مجازی موفق شدندافراد زیادی را فریب دهند ومبالغ کلانی از آن‌ها اخذ کنند وحدود۹۵۰۰ نفر اقدام به سرمایه گذاری دراین شرکت کردند و سرمایه‌ای حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان از آن‌ها اخذ شده است.

آخرین خبرها حاکی از بازداشت ۵ نفرازدست اندرکاران این شرکت با اتهام کلاهبرداری می باشد.

آخرین خبر ازاعتصاب طلا فروشان بازارچندین شهرازجمله اراک،اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز،تهران، زنجان،شیراز ،قم،کرمانشاه، مشهد وهمدان

پس از چند روز کشمکش دولت و طلافروشان بر سر قانون مالیات، سرانجام وزارت صمت با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به ارائه تسهیلات جدید برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت یا سامانه مودیان تاکید کرده که مالیات عایدی سرمایه مشمول واحد‌های صنف طلا نمی‌شود. تصمیمی که از سوی فعالان بازار به عقب نشینی دولت مقابل اعتراض و اعتصاب طلافروشان تعبیر شده است.

بنا بر گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۵ اردیبهشت،حدود دو هفته از اعتصاب طلافروشان در شهرهای مختلف ایران، ازجمله تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، زنجان، همدان، اردبیل، ارومیه، مشهد و قم می‌گذرد و حالا وزارت صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرده که برای صنف طلافروشان «تسهیلات تازه» در نظر می‌گیرد. این «تسهیلات تازه» بدان معناست که صنف طلا و جواهر دیگر لازم نیست اطلاعات کل دارایی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. طلافروشان به جای این کار، موظف‌اند با هدف آنچه «شفافیت در معاملات طلا» نامیده شده است، اطلاعات مربوط به معاملاتشان را در سامانه ثبت کنند. 

درهمین رابطه:اعتصاب طلا فروشان بازار شهرهای اراک،اردبیل، اصفهان ،تبریز،تهران، شیراز ،کرمانشاه، مشهد  و….در اعتراض به مقرارت دولتی ادامه دارد

براساس آخرین گزارش های منتشره در رسانه ها وشبکه های اجتماعی، روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت  اعتصاب طلا فروشان بازار شهرهای اراک،اردبیل، اصفهان ،تبریز،تهران، شیراز ،کرمانشاه، مشهد  و…. که از روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در اعتراض به مقررات مالیاتی دولت شروع شده ادامه پیدا کرد.

اخراج تحسین مصطفی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان

تحسین مصطفی با سابقه ۲۳ سال خدمت به استناد ماده ۸ قانون تخلفات اداری از سوی هیئت بدوی تخلفات اداری استان کوردستان از آموزش و پرورش اخراج شده اند. 

مستند حکم هیئت بدوی نامه حراست آموزش و پرورش و گزارش مدیران مدارسی است که در سال گذشته با تایید نیروهای امنیتی منصوب شده اند و نامبرده ابلاغ تدریس در هیچ یک از آن مدارس را نداشته است.  

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

جان باختن کارگرجوان شهرداری لنگرود براثر تصادف

یکشنبه شب(۲۳ اردیبهشت)،یک کارگر۲۰ ساله شهرداری لنگرود بنام  جعفر محبوب‌پور حین کار جمع آوری زباله توسط کامیون حمل زباله در حین دنده عقب رفتن زیرگرفته شد و جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate