افزایش صعودی ابتلا به کرونا در استان خوزستان

افزایش صعودی ابتلا به کرونا در استان خوزستان

در سالگرد اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در ایران که پس از حدود سه ماه کتمان و پنهان کاری از سوی مسئولین نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی صورت گرفت، خبرها از وخامت اوضاع و روند رو به گسترش شمار مبتلایان به ویروس جهش یافته و موارد بستری در بیمارستان ها حکایت دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه گفت که در مقایسه با هفته گذشته، موارد بیماری کووید ۱۹ در این استان ۷۵ درصد، موارد بستری ۶۵ درصد و آمار جانباختگان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه ضمن تایید شناسایی ویروس جهش‌یافته در شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر گفت که این ویروس در مناطق جنوب غرب این استان به سرعت در حال گسترش است.

بخشدار سربندر هم روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه از اجرا شدن قرنطینه مبادی ورودی به این بندر بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا خبر داده و گفته است که از امروز تا پایان وضعیت قرمز ورود خودروهای غیر بومی به این شهر بندری محدود خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش هایی که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی منتشر کرده شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان هم ۲۵ بهمن ماه گفته بود که شهرستان‌های رامهرمز، شوش، امیدیه و مسجدسلیمان در این استان وضع نگران کننده ای داشته و آمار مبتلایان در این شهرها رو به افزایش است.

مقامات بهداشت و درمان استان خوزستان میگویند شرایط بسیار دشوار و پیچیده شده و شرایط به گونه ای است که بیش از هفتاد درصد از مردم استان خوزستان اکنون در معرض ابتلا به ویروس جهش یافته قرار دارند. اما آنچه که نگرانی ها را افزایش داده است تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و کافی نبودن تخت های آی سی یو است. به طوری که اکنون بیماران جدید را در بخش های اورژانس و راهروهای بیمارستان ها بستری کرده اند.

با این همه هنوز مقامات حکومت از برقراری شرایط اضطراری و ویژه در استان خوزستان خودداری کرده و تنها به انجام اقدامات نمایشی غیر مفید مشغول هستند.

مردم باید به بیمارستان های مجهز، پزشک و دارو بصورت کامل و رایگان دسترسی داشته باشند.

مراکز عمومی از جمله زندانها، محیط های کار و کارخانجات باید فورا تعطیل شوند. به کارگران و شاغلینی که بخاطر کرونا بناچار کار را تعطیل میکنند باید حقوق کامل پرداخت شود و همه بیکاران و کسانیکه کار خود را از دست میدهند و یا داده اند باید از حقوق ماهیانه مکفی و به اندازه تامین یک زندگی قابل قبول برخوردار شوند. درمان رایگان، تحصیل رایگان و بویژه در این ایام کرونا برخورداری از تبلت و کامپیوتر و امکان برخورداری از آموزش راه دور به رایگان و داشتن مسکن حقوق پایه ای همه مردم است. دولت در قبال زندگی و جان مردم مسئول است.

کمیته سازمانده- واحد خوزستان

١ اسفند ٩٩، ١٩ فوریه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate