فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به تجمعی دیگر، اخراجها در پتروشیمی ایلام و ادامه اعتراضات کارگران هپکو

اطلاعیه خبری

فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به تجمعی دیگر، اخراجها در پتروشیمی ایلام و ادامه اعتراضات کارگران هپکو

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضاتشان، برای ساعت ده و نیم صبح روز ۳ اسفند به تجمع سراسری در مقابل تامین اجتماعی در تهران و در تمام استانها فراخوان داده اند. این پنجمین تجمع سراسری بازنشستگان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تبعیض ها و نابرابری، محرومیت از درمان رایگان، اختلاسها و دزدی ها، امنیتی کردن مبارزات و وعده های تو خالی مقامات است. این بازنشستگان علاوه بر تجمع باشکوه سراسری خود در ٢٦ بهمن و شرکت وسیع در این تجمعات در روز ٢٩ بهمن در شهرهایی چون زنجان، قزوین، مشهد، اهواز، تهران و شیراز تجمع داشتند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان رایگان برای همه، پایان دادن به چپاول صندوق بازنشستگی و بازگشت پولهای به سرقت رفته به این صندوق، حق تشکل، تجمع و اعتصاب و پایان دادن به امنیتی کردن مشاغل از جمله خواستهای آنهاست.

– بنا بر آخرین گزارشات، پتروشیمی ایلام ۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در این مجتمع را اخراج کرده است. در ماههای گذشته نیز ٣٠ نفر از این کارگران اخراج شدند. در اعتراض به اخراجها و تعویق پرداخت دستمزدها کارگران پتروشیمی ایلام در دو ماه اخیر تجمعات متعددی داشته اند. این کارگران بصورت پیمانی کار میکنند و بخشی از ٢٥هزار کارگر غیر رسمی نفت هستند که در مرداد ماه در اعتراض به زورگویی های پیمانکاران و قراردادهای موقت کاری و با خواستهایی چون لغو قراردادهای موقت کاری، داشتن امنیت شغلی و توقف اخراجها و افزایش دستمزدها دست به اعتصاب زدند. اخراجها و تعویق پرداخت دستمزدها اکنون به فضای اعتراض در پتروشیمی ایلام شدت داده است و کارگران خواستار توقف فوری اخراجها و دائمی شدن قراردادهای خود و اجرای وعده های داده شده هستند. در پتروشیمی ایلام ٢ هزار کارگر به کار اشتغال دارند.

– روز چهارشنبه ۲۹ بهمن جمعی از کارگران هپکو اراک، در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی و معیشتی خود و تعویق پرداخت دستمزدها و خلف وعده های مسئولان در راه اندازی تولید، در محوطه مجتمع ریل راه‌آهن اراک، دست به تجمع اعتراضی زدند. در همین رابطه این کارگران در ٢٧ بهمن نیز تجمع داشتند. کارگران هپکو حقوق دی ماه خود را طلب دارند. بخشی از آنها مزد آذر ماه را هم دریافت نکرده اند. بعلاوه اینکه به این کارگران فقط حقوق پایه پرداخت میشود و تمامی مزایای شغلی شان حذف شده است. کارگران هپکو خواستار پرداخت فوری طلبها و روشن شدن وضع شرکت و داشتن امنیت شغلی بوده و به اعتراضاتشان ادامه میدهند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ بهمن ۱۳۹۹، ١٨ فوریه ٢٠٢۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate