اخباروگزارشات کارگری ٢٩ بهمن ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٩ بهمن ماه ١٣٩٩

– ادامه اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان باتجمع در ورودی کارخانه وتعیین ضرب الاجل

– پنجمین روزتجمع اعتراضی تعدادی از کارگران کشت وصنعت هفت تپه نسبت به عدم اعلام رای شورای حل اختلاف مقابل اداره کار شوش

– اعتراض کارگران کارخانه ارتاول تایر تاکستان نسبت وسطح نازل حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

– زنده همبستگی کارگران:پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران شرکت تهران‌ جنوب دربندرمجیدیه ماهشهربا بازگشت بکار همکاران اخراجیشان

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به دلیل کمبود راننده، ناشی از عدم استخدام راننده جدید، مدیریت ناکارآمد شرکت واحد، رانندگان را برای اضافه کار خارج از ظرفیت، تحت فشار قرار می‌دهد

– بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران در اعتراض به اجرای حکم زندان علیرضا نوری

– شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران :

مرخصی یک هفته ای محمد رضا رمضان زاده دبیر انجمن صنفی  فرهنگیان خراسان شمالی

– گزارش  تجمع و دستاوردهای  بازنشستگان در ۲۶ بهمن ماه ۹۹  در  بیش از ۲۵ شهر

– ادامه اعتراضات اهالی شهرک اندیشه قزوین نسبت به عدم صدور مجوز ساخت زمین هایشان با برپایی تجمع دیگرمقابل استانداری

– مرگ ومصدومیت ۲کارگر درحادثه ریزش پل در حال ساخت شهر اسالم تالش

*ادامه اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان باتجمع در ورودی کارخانه وتعیین ضرب الاجل

روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، کارگران هپکو اراک درادامه دور جدید اعتراضاتشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع در ورودی کارخانه زدند و برای مسئولان ضرب الاجل تعیین کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:هپکویی ها منتظر تحقق وعده های ۱۹ بهمن مسئولان مبنی بر تهاتر بدهی‌ها و پرداخت حقوق معوقه هستند.

آنها افزودند: اگر مسئولان تا فردا به وعده‌های خود عمل نکنند، مسئولیت بروز مشکلات احتمالی بعدی، به عهده خودشان است.

*پنجمین روزتجمع اعتراضی تعدادی از کارگران کشت وصنعت هفت تپه نسبت به عدم اعلام رای شورای حل اختلاف مقابل اداره کار شوش

روز چهارشنبه ۲۹ بهمن برای پنجمین روز، تعدادی از کارگران کشت وصنعت هفت تپه برای اعتراض به عدم اعلام رای شورای حل اختلاف به تجمعشان مقابل اداره کارشهرستان شوش ادامه دادند.

بنابه گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی، روز چهارشنبه ۲۹ بهمن مسئولان اداره کاراین شهرستان اعلام کرد که رای صادره شورای حل اختلاف را روز شنبه ۲ اسفند به کارگران اعلام خواهد کرد و بدنبال آن تحصن پایان گرفت.

بنابهمین گزارشات،این کارگران به کارشکنی مسئولین شهرستانی و اداره کار و سنگ اندازیها در عدم اجرای قانون با اینکه هم هیئت تشخیص و هم شورای حل اختلاف اداره کار بنفع فعالین رای داده اما حکم نهائی را اعلام نمیکنند.

*اعتراض کارگران کارخانه ارتاول تایر تاکستان نسبت وسطح نازل حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، کارگران کارخانه ارتاول تایر تاکستان(نخ تایر رازی)اعتراضشان را نسبت وسطح نازل حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ابراز کردند.

آنهابه خبرنگار رسانه ای گفتند: از میزان درآمد خود که نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد، گلایه‌مند هستند.

آنها افزودند: کارگران ارتاول تایر ماهانه همان حقوق که هر ساله شورای عالی کار مصوب می‌کند را دریافت می‌کنند اما این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه گفتند: جدا از وضعیت دستمزد که رضایت‌بخش نیست، کمک مزایای معیشتی نیز به کارگران داده نمی‌شود.

آنها اضافه کردند: غیر از بحث دستمزد ناکافی، به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

به گفته کارگران این کارخانه؛ اصرار آن‌ها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده است.

طبق اظهارات کارگران این واحد تولیدی؛ مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد جمعیت ۱۰۰نفری کارگران باعث شده که درآمد مزدبگیران این کارخانه در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

*زنده همبستگی کارگران:پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران شرکت تهران‌ جنوب دربندرمجیدیه ماهشهربا بازگشت بکار همکاران اخراجیشان

کارگران شرکت تهران‌ جنوب دربندرمجیدیه ماهشهربا بازگشت بکار ۲۵ همکار اخراجیشان به اعتصابشان خاتمه دادند وبرسرکارشان بازگشتند.

درهمین رابطه:ادامه اعتصاب وتجمع  کارگران شرکت تهران‌ جنوب دربندرمجیدیه ماهشهردر اعتراض به اخراج ۲۵ نفرازهمکارانشان

روز دوشنبه ۲۷ بهمن،کارگران شرکت تهران جنوب در پروژه انبارصادراتی پالایشگاه بیدبلند در بندرمجیدیه ماهشهر به اعتصاب وتجمعشان ماهشهردر اعتراض به اخراج ۲۵ نفرازهمکارانشان ادامه دادند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به دلیل کمبود راننده، ناشی از عدم استخدام راننده جدید، مدیریت ناکارآمد شرکت واحد، رانندگان را برای اضافه کار خارج از ظرفیت، تحت فشار قرار می‌دهد

بنابر گزارش رسیده از رانندگان خط یک بی‌آرتی، مسئولین ناحیه غرب این سامانه، با توجه به کمبود راننده، برای بوجود نیامدن خلاء در خط، رانندگان را با انواع روش‌ها تحت فشار قرار می‌دهند که روزانه چهار ساعت در شیفت مخالف خود اضافه‌کاری کنند.

برابر قانون‌ کار اضافه‌کاری برای کارگران اختیاری است و هیچ کارگری را نمی‌توان مجبور به اضافه‌کاری کرد. مضاف بر این، در شهر شلوغی نظیر تهران، آن هم با اتوبوس دو کابین و ازدیاد مسافر، می‌بایست راننده کاملا سرحال و هوشیار باشد. در غیراینصورت ریسک سوانح و تصادفات به شدت افزایش می‌یابد و برای راننده و شهروندان خطر آفرین خواهد بود.

از سال ۸۵، با توجه به اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، همچنین با توجه به اعتصابات و اعتراضات رانندگان و کارگران شرکت واحد، مدیریت کلانِ شهر تهران و مسولان کشور، برای جلوگیری از اعتصابات مشابه سراسیمه و با سرعت واگذاری خطوط شرکت واحد به بخش خصوصی را آغاز کردند. بنابراین، با بازخریدی انگیزشی رانندگان و واگذاری اتوبوس‌های کهنه به آنان، همچنین راه‌اندازی چند شرکت خصوصی تا آنجا که توان داشتند خطوط شرکت واحد را خصوصی کردند. در طول پانزده سال گذشته نیز تعداد زیادی از رانندگان به مرور بازنشسته شده‌اند و امروز بطور محسوسی شرکت واحد با کمبود راننده مواجه شده است.

بخش خصوصی ایجاد شده نیز با توجه باینکه طوری برنامه‌ریزی شده بود که شرکت واحد و شهرداری تهران کمترین تعهدات مالی را نسبت به رانندگان داشته باشد، از سال دوم خصوصی سازی خطوط فشل بودن آن محرز شد. رانندگان بخش خصوصی با درآمد ناچیز و عدم پذیرش هیچ تعهدی از سوی شرکت واحد در قبال آنان خیلی زود توان خود در ارائه خدمات مطلوب را از دست دادند و با درآمد ناچیز و هزینه‌های سنگین اتوبوس، به مشقت زندگی می‌کنند. مسافران هم از وضع اتوبوس‌ها و تایم طولانی حرکت‌شان، از واگذاری خطوط به بخش خصوصی بسیار ناراضی هستند.

بعد از پانزده سال در حال حاضر شرکت واحد در خطوط ملکی خود با کمبود شدید راننده مواجه شده است و از طرفی اتوبوس‌های واگذار شده به رانندگان با توجه به عقبه‌ای که بیان شد آنقدر خرد شده‌اند که نمی‌توانند در خطوط کار کنند و رانندگان هم پولی برای تعویض اتوبوس‌ها‌یشان با اتوبوس جدید ندارند. به همه اینها اعتراضات و اعتصابات رانندگان بخش خصوصی در چند سال اخیر و روند رو به رشد آن را نیز باید اضافه کرد.

مدیریت کلانِ شهری باید بپذیرد که اقدامات صورت گرفته در پانزده سال گذشته موجب فشل بودن وضع امروز است و با استخدام راننده جدید در شرکت واحد همچنین استخدام رانندگان بخش خصوصی در شرکت واحد، خطوط اتوبوسرانی را بصورت مستقیم خود اداره کند.

*بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران در اعتراض به اجرای حکم زندان علیرضا نوری

روز ۲۳ بهمن مامورهای امنیتی علیرضا نوری شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران را در منزلش بازداشت و جهت تحمل حکم دو سال حبس به زندان مرکزی همدان منتقل کردند. علیرضا نوری در خرداد ۱۳۹۶ به اتهام «توهین به مقدسات از طریق نوشتن اشعار موهن در فضای مجازی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد و دادگاه تجدید نظر نیز حکم صادره را تایید کرد.

اگرچه در این چند دهه اخبار بازداشت و زندان و قتل شاعران و نویسندگان آزاداندیش موضوع تازه‌ای نبوده و همواره سایه‌ی سانسور در تمام اشکال خود بر جسم و جان اهل قلم و هنر این سرزمین سنگینی کرده است، با این‌همه در سال‌های اخیر سرکوب سیستماتیک و فشار حداکثری بر فعالان حوزه‌ی اندیشه و بیان رشد و شدت کم‌سابقه‌ای یافته است. از این جمله می توان به عدم امکان فعالیت مطبوعات آزاد و به اصطلاح غیر خودی، ممانعت از فعالیت موسسات و تشکل‌های مستقل چون کانون نویسندگان ایران، تهدید و پرونده سازی بر پایه‌ی اتهامات واهی و نهایتاً صدور احکام زندان طویل‌المدت برای شاعران و نویسندگان، از جمله اعضای کانون نویسندگان، رضا خندان(مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن، گیتی پورفاضل و حالا علیرضا نوری اشاره کرد.

کانون نویسندگان ایران اجرای حکم زندان علیرضا نوری را محکوم کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط او و تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران- ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

*شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران :

مرخصی یک هفته ای محمد رضا رمضان زاده دبیر انجمن صنفی  فرهنگیان خراسان شمالی

امروز چهار شنبه ۲۹ بهمن ۹۹ ساعت ۱۳ محمد رضا رمضان زاده در میان استقبال گرم خانواده و همکاران به مرخصی زندان آمد.

دبیر انجمن صنفی  فرهنگیان خراسان شمالی که طی دو حکم قضایی به پنج سال زندان محکوم شده است امروز ۲۹ بهمن ماه به دستور دادستانی و رییس زندان خراسان شمالی برای یک هفته به مرخصی آمده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران  ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت صنفی فرهنگیان خواستار آزادی بی قید و شرط ایشان و اسماعیل عبدی می باشد.

*گزارش  تجمع و دستاوردهای  بازنشستگان در ۲۶ بهمن ماه ۹۹  در  بیش از ۲۵ شهر

حرکت مطالباتی بازنشستگان نشان داد، که همبستگی و اتحادِ آنان، نهادینه شده و می رود بعنوان اقشاری از طبقه کار و زحمت، به یک حرکت سراسری برای کسب حقوق خود تبدیل شود. در تجمع اعتراضی بازنشستگان، که از شهرهای مختلف در تهران  حضور و درد مشترک را در وجود و نگاه های یکدیگر حس و درک می کردند، انرژی و توان چند برابری یافته و همبستگی پرقدرتی شکل گرفته بود. گسترش و افزایش تورم از یکطرف و فقر و محرومیت از طرف دیگر باعث شد که بازنشستگان حدود پنج ساعت در مقابل مجلس و سازمان برنامه به طرح مطالبات خود بپردازند. شعارهای “قالیباف بیا پایین”  و “نوبخت بیا پایین” و علیه روحانی که حاکی از ضرورت و خواست  پاسخگویی مستقیم مسئولین در برابر تحمیل فقر گسترده به بازنشستگان بود، و اینکه آنان مسئول چنین بی خانمانی و فقر وفلاکت هستند. بازنشستگان پس از متوسط سی سال کار و زندگی شرافتمندانه، در این دوران در نگرانی شدید از وضعیت زندگی و شرمندگی در برابر خانوادۀ خود بسر می برند. تریلیاردها تومان اندوختۀ تأمین اجتماعی چگونه مورد سوء استفاده و غارت قرار گرفته و دولت ها که ۱۰۰% مدیریت سازمان را در اختیار داشتند امروزه چگونه می توانند پاسخ دهند؟ تورم روزانه و ماهیانه که، سطح هزینه های زندگی امروزه حتی از مرز ۱۲ میلیون تومان گذشته، دیگر مبلغ فوق هم کفاف زندگی معمول را نمی دهد، لذا نمی توان با حقوق زیر ۳ میلیون تومان و حتی دو برابر آن، حداقل معیشت لازم را تأمین کرد.

چرا وقتی تمامی توان، درایت، تخصص، مهارت و هنر مسئولین در گسترش فقر و گرسنگی در بین طبقه و اقشار اصلی جامعه و گسترش فقر و فحشاء و اعتیاد و بی آیندگی است، برای این نتایج، چنین حقوق ها و مزایای نجومی کلان و چنین ثروت ها و دارائی های غیر قابل حساب برای خود اندوخته، در ویلاهای اشرافی با خدم و حَشَم زندگی می کنند و حساب های ذخیرۀ دلاری در بانک های خارج پس انداز و فرزندان آنان بعنوان آقا زاده در کشورهای خارج دارای ثروت های میلیارد دلاری هستند؟. وقتی خود را منتخب همین مردم می دانند، حتی حاضر نیستند به حرف همان مردم گوش فرا داده و گامی در جهت کاهش مشکلات و کاهش تورم وسطح هزینه های زندگی بر دارند. در صورت تداوم این وضعیت بی شک میزان گسترده تری از بازنشستگان و مردم فقر زده به مطالبه گری حقوق خود خواهند پرداخت. شعار ” فقط کف خیابون بدست میاد حقمون” نشانگر این است که همه راه های دیگر به روی آنان بسته شده است. برخی شعارهای دیگرعبارت بود از “این همه بی عدالتی هر گز ندیده ملتی”، کشور ما رو گنجه، بازنشسته تو رنجه”  “حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه”  – ” کشتی بازنشسته دیگه به گِل نشسته ” –  ” وعده وعید کافیه سفرۀ ما خالیه” ” بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است”- ” معیشت، منزلت، سلامت حق مسلم ماست “

بازنشستگان به این نتیجه رسیده اند که تقسیم ثروت اجتماعی – نه بر اساس عدالت و هر کس به اندازۀ کارش، بلکه به میزان قدرت اجتماعی اقشار و تسلط بر ثروت های کشور تقسیم می شود. یک در صدِ ثروتمندترین افراد، حداقل ۴۰% کل ثروتِ کشور را در اختیار گرفته و ۲۰% اقشار بالایی حداقل ۹۰% ثروت را در اختیار دارند و نزدیک ۷۰%  جامعه در خط فلاکت بسر می برند. بازنشستگان برای آنکه زندگی درخور و در سطح عادی بالاتر از خط فقر زندگی کنند، راهی جز ایجاد تشکل های مستقل  از دولت و سراسری و کسب قدرت اجتماعی و  اعتراض به بی حقوقی موجود را ندارند. ما می گوییم آقایان مسئولین چند سال هم شما بیایید یک سوم تا یک چهارم خطر فقر حقوق بگیرید شما برای درمان سراغ بیمه تکمیلی بروید شما در انتظار واکسن کرونا قرار گرفته و ما از واکسنی که شما مصرف کرده اید، استفاده کنیم.

شرح گردهم آیی :‌

بازنشستگان ۲۶ بهمن ماه  برای هفتمین بارطی چند ماه اخیر تجمع نمودند، بر طبق گزارشات در بیش از ۲۵  شهر حضور یافته و مطالبات خود را مطرح کردند. اگر این پیگیری ها و طرح مطالبات ادامه یافته و بیش از ۵/۳ میلیون بازنشسته به طرح مطالبات خود بپردازند کسب حقوق شان حتمی است  به اضافه اینکه اگر دیگراقشار تحت ستم و کارگر نیز به یکدیگر بپیوندند. بازنشستگان پس از یکساعت و نیم در مقابل مجلس به طرح مطالباتِ خود پرداختند. یکی از سخنرانان اظهار کرد که مسئولین امنیتی از وی خواسته اند که دیگر در تجمعات بازنشسته حضور نیابد. اما وی این پرسش را کرد که اگر ایشان، حضور نیابد آیا این جمع کثیر بازنشستگان نیز حضور نیافته و از مطالبات خود می گذرند؟ جمعیت حاضر فورا در پاسخ شعار دادند ” متحد و یکپارچه ایم –  ایستاده ایم تا پایان”.  سخنران اضافه کرد وی آمده به طرح حقوق و مطالبات خود بپردازد حقوق مطابق سطح هزینه های زندگی و مطابق تورم را می خواهد اگر وی را زندانی و حتی حکم …. بدهند باز هم حقوق برای زندگی فارغ از فقر و در سطح رفاه خود را مطرح خواهد کرد. در انتها یکی از نمایندگان مجلس بمیان بازنشسته حضور یافت. اما بجای ارائۀ راهکار کسب مطالبات بازنشستگان به طرح مسائل داخلی مجلس و دولت پرداخت که بازنشستگان به حرف های وی اعتراض کرده و شعار دادند ” وعده وعید کافیه    سفرۀ ما خالیه”

در انتها قطعنامه بازنشستگان در مورد مطالباتشان که بر مطالبات بحق آنها صحه می گذارد قرائت نمودند؛ که بر خواسته ها و مطالبات در مورد سطح حقوق مطابق رفاه و سطح هزینه های زندگی و تورم و جبران عقب افتادگی حقوق درمان کامل و اجرای کامل همسان سازی تأکید نمودند. بازنشستگان سپس بصورت دستجمعی در حالی که شعار می دادند فاصله بین مجلس و سازمان برنامه را طی کرده و در مقابل آن به طرح مطالبات و شعارهای خود پرداختند. از طرف مسئولین سازمان برنامه ریزی خواسته شد که سه نفر نماینده به داخل سازمان بروند اما بازنشستگان با این خواست مخالفت کرده و درخواست کردند که مسئولین بمیان آنها آمده و متعهد به اقدامات جدی برای اجرای همسان سازی در همین امسال شوند. در نهایت چند نفر بازنشسته به درون سازمان رفتند، ولی مسئولین به طرح مسائل فی مابین ادارات و صرفا پاس دادن بازنشستگان به دیگر مراکز شدند.

مسائل جانبی : حضور بازنشستگان در تجمع این بار نسبت به دفعات قبل بیش از همیشه و برنامه از انسجام بیشتری برخوردار بود و همگام تر و متحد تر بودند. در حین تجمع اطلاعیه هایی مبنی بر گردهم آیی مستمر ماهیانه  در یکشنبه های هفته دوم و یکشنبه های هفته چهارم هر ماه تا کسب حقوق خود مطرح نمودند که یک نسخۀ آن در ذیل ارسال می شود.

يکشنبه های هفته دوم و هفته چهارمِ هر ماه برای کسب حقوق مکفی تجمع خواهيم کرد

تا زمانی که ميزان حقوقمان حداقل برابر با سطح هزينه های زندگی در خط رفاه باشد.

   متوسط حقوق و دریافتی بازنشستگان حدود یک چهارم خط فقر بوده و بشدت در مضیقه هستند.

    هزینه های درمان،  سلامت و زندگی بازنشستگان را بشدت تحت مخاطره قرار داده است. لغو بیمه های تکمیلی

     و درمان کامل توسط سازمان تأمین اجتماعی جزو مطالبات ما می باشد.

   بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در حالیکه ۳۰% حقوق و مزایای خود را به بیمه پرداخته اند، نسبت به

 بازنشستگان همکار و سایر بازنشستگان که ۷% بیمه پرداخته اند بشدت مورد تبعیض و محرومیت قرار گرفته اند.

همکاران بازنشسته آگاه باشند که مسئولين، بجاي تأمين خواست ها و مطالبات ما، از فعالان بازنشسته خواسته اند که ديگر فراخوان برای تجمع ندهند، ما اگر مي خواهيم زندگي شرافتمندانه داشته باشيم بايد بطور خود جوش در روزهاي يکشنبه مقابل مجلس و در شهرستان ها مقابل سازمان تأمين اجتماعي حضور يافته و منتظر فراخوان نباشيم. درصورت اتحاد و کسب قدرت اجتماعي خود ” قابل احترام” شده و مي توانيم حقوق خود را کسب کرده، از زندگي در خط گرسنگي و همچنين شرمندگي نزد خانواده و جامعه پس از سي سال زندگي سرافراز و شرافتمندانه خلاص شويم، يا بقول مقام حکومتي “چوب خشک” محسوب میشويم.

مي دانيم خط فقر امروزه به بالاي ۱۲/۵۰۰/۰۰۰رسيده است. دولت موظف است که يا اين سطح حقوق را تأمين و پرداخت نمايد و  در ضمن با تمهيدات مناسب از جمله تأمين کالاهاي اساسي معيشت براي بازنشستگان، مسکن مناسب، درمان رايگان و وام هاي کلان جهت ازدواج فرزندان و تأمين شغل فرزندان بازنشستگان امکان زندگي بدون دغدغۀ بازنشستگان را تأمين کند. همواره حقوقی معادل سطح هزینه های زندگی را دریافت کنیم در ضمن ما تا وقتی حقوقمان در خط رفاه قرار نگرفته، نباید در دام وفریب افزایش حقوق مطابق تورم بیفتیم. حقوق ۳/۰۰۰/۰۰۰تومان اکر مطابق تورم ۴۰%   افزایش یابد برابر ۴/۲۰۰/۰۰۰ می شود و این مبلغ هم در خط گرسنگی و کمتر از خط فقر است، زیرا  شاخص کالاها و سطح قیمت های در وضع موجود، بالای ۱۲ میلیون تومان می باشد.

اجرای اين مطالبات از وظايف دولت ها و حاکميت در تأمين زندگي شرافتمندانه براي ما بازنشستگان و کل مردم جامعه است. مطالبات طبق بند ۱۲ اصل سوم، اصل ۲۹ قانون اساسي و همچنين ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۹۶ تأمين اجتماعي و ماده یک قانون ساختار نظام رفاه بوده و کاملاً قانوني است.

. در صورت تعطيلي يکشبنه در فرداي غير تعطيل آن تجمع را برگزار مي کنیم. اگر وعده و وعید برای ارتقای سطح حقوق و مستمری دادند، ممکنست اجرا نکرده یا ناقص اجرا کنند و با تورم های هر ماه، اندک افزایش ها محو شوند. حتی اگر وعده ها را اجرا و عمل کردند، چه اشکال دارد جمع شده و از سلامت دوستان و همکاران بازنشسته مطلع شده و اطلاعات خود را با هم مبادله کنیم. نباید منتظر کسی باشیم خودمان مطالبات و خواست های خود را روی کاغذ نوشته یا بنر و تراکت و شعار تهیه کرده و به محل تجمع همکاران بیاوریم.

ما نباید اسیر فقر و بیماری و با سرافکندگی زندگی کنیم باید حقّ خود را مطالبه و دریافت کنیم. می دانیم که حق گرفتنی است و کسی در سینی طلایی به ما نخواهد داد.

*ادامه اعتراضات اهالی شهرک اندیشه قزوین نسبت به عدم صدور مجوز ساخت زمین هایشان با برپایی تجمع دیگرمقابل استانداری

روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، اهالی شهرک اندیشه قزوین درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم صدور مجوز ساخت زمین هایشان برای باری دیگر دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: من و بسیاری از ساکنان این شهرک، زمین‌ها را از ۲۵سال گذشته خریداری کرده‌ایم و زمین‌ها دارای سند است؛ اما دستگاه‌های اجرایی و اداری در این بین مشکلاتی را ایجاد کردند که ما اطلاعی از آن نداریم؛ زمانی هم که برای حل مشکل به دادسرا مراجعه می‌کنیم جواب مشخصی دریافت نمی‌کنیم.

قابل یادآوری است که، شهرک اندیشه قزوین دارای ۴۲هکتار زمین بوده که از سال ۱۳۷۲ این زمین ها از کشاورزان جهت پرسنل نیروی انتظامی استان قزوین خریداری گردیده‌اند.

این شهرک که ۱۰۰۰مالک دارد در۵ کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

از همان نخستین روزهای خرید زمین اعضاء هیات مدیره جهت اخذ مجوزات قانونی از ادارات امور اراضی، شهرداری قزوین و … اقدام نمودند، حال با توجه به گذشت بیش از ۲۰سال متاسفانه نهادهای نظارتی با گزارش یکی از اعضای شورای شهر قزوین و با ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی جلوی مجوز ساخت و ساز مالکین این شهرک را گرفته‌اند و میگویند اینجا زمین خواری شده است.

*مرگ ومصدومیت ۲کارگر درحادثه ریزش پل در حال ساخت شهر اسالم تالش

درحادثه ریزش پل در حال ساخت شهر اسالم تالش دراستان گیلان یک کارگر ۶۳ ساله دردم جان باخت ویک کارگر۳۴ ساله مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate