اخباروگزارش های کارگری ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع در استان های 

خوزستان تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مقابل استانداری در شهر اهوازو

کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در شهرکرمانشاه 

– ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران رفسنجان مقابل دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری شهرستان

– تجمعات اعتراضی کاران شرکت معادن زغال‌ سنگ کرمان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وعیدی

– اعتصاب کارگران مرکز گسترش فناوری اطلاعات دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی کردستان نسبت به بلاتکلیفی ۲۳ ساله مقابل استانداری

– هسته گزینش صلاحیت محمد مرادی نصاری را رد کرد 

*******

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع در استان های 

خوزستان تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مقابل استانداری در شهر اهوازو

کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در شهرکرمانشاه 

شعارها:

«اتحاد اتحاد علیه فقروفساد»

«نه تهدید نه زندان نه اعدام نیست جلودارما»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«ایران پردرآمد مسئول بی لیاقت چه برسر تو آورد»

«خواسته ما صنفیه حقمونو پس بده»

«زیربار ستم نمی کنیم زندگی زیربار ستم نمی کنیم زندگی جان فدا می کنیم در ره آزادگی مرگ براین بردگی مرگ براین بردگی »

«رئیسی بی عرضه برگرد برو به حوزه»

«رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو»

«شورای عالی کار خیانت نکن این بار»

«یا مرگ یا زندگی مرگ براین بردگی»

«حقوق بازنشسته پشت درهای بسته»

*ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران رفسنجان مقابل دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری شهرستان

روز سه شنبه ۲۲ اسفند، اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با اعتصاب وتجمع پرستاران رفسنجان مقابل دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری شهرستان ادامه پیدا کرد.

*تجمعات اعتراضی کاران شرکت معادن زغال‌ سنگ کرمان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وعیدی

روز سه شنبه ۲۲ اسفند،جمعی از کارگران معادن زغال سنگ همکار واقع در شهرستان راور در اعتراض به عدم  پرداخت بموقع حقوق ماه‌های بهمن و اسفند وعیدی مقابل فرمانداری تجمع کردند.

روزدوشنبه ۲۱ اسفند، کارگران معادن زغال سنگ شهرستان‌های زرند و کوهبنان نیزدست به تجمع زده بودند.

کارگران معادن زغال سنگ واقع در سه شهرستان زرند، راور و کوهبنان که زیرمجموعه شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان وابسته به صندوق بازنشستگی فولاد هستند به خبرنگاررسانه ای گفتند:علاوه بر دریافت نکردن حقوق بهمن و اسفندماه، عیدی پایان سال خود را نیز دریافت نکرده اند و خواهان دریافت مطالبات خود هستند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی   همسران کارگران کارخانه زغالشویی زرند نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عیدی مقابل ورودی اصلی ومسدود کردنش

روزدوشنبه ۲۱ اسفند، همسران کارگران کارخانه زغالشویی زرند برای اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عیدی مقابل ورودی اصلی این واحد تولیدی دراستان کرمان تجمع ومسدودش کردند.

یکی از کارگران معترض در این رابطه به خبرنگار رسانه ای گفت: شما خودتان بچه ندارید؟ بچه ما چگونه می‌تواند درک کند که حقوق ندادند! عیدی ندادند! وقتی می‌بیند بچه‌های اقوام همه لباس عید خریدند و ما هنوز هیچ کاری برای آن‌ها نکرده‌ایم!

*اعتصاب کارگران مرکز گسترش فناوری اطلاعات دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روزسه شنبه ۲۲ اسفند، کارگران پیمانی مرکز گسترش فناوری اطلاعات(مگفا)زیر مجموعه برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق دست از کارکشیدند.

کارگران اعتصابی به خبرنگاررسانه ای گفتند:روز گذشته برگه‌ای مبنی بر اینکه قرار است بخشِ کوچکیِ از حقوقِ بهمن‌ماه به صورتِ علی‌الحساب به ما پرداخت شود برای امضا به ما داده شد اما آن را امضا نکردیم. 

آنها افزودند: یک هفته مانده به تعطیلاتِ عید و همه‌ی ما به حقوقمان نیاز داریم. حقوق ما کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و حتی همین حقوق را هم نمی‌خواهند به ما پرداخت کنند. 

آنها ادامه دادند:سامانه‌ی یکپارچه ۱۲۴ خدمات مهمی در حوزه‌ی تجارت، صادرات، واردات، ثبت سفارش، کارت بازرگانی و… انجام می‌دهد و با توجه به مشکلاتی که برای پرسنل به وجود آمده، این سامانه نیز با اختلالِ عملکرد مواجه شد. 

آنها درخاتمه گفتند: از قرار معلوم شرکتِ پیمانکار هنوز پولی بابتِ حقوق کارکنان دریافت نکرده است، اما این مسئله به ما ارتباطی ندارد و دریافتِ به موقعِ این حقوق ناچیز، آن هم نزدیک عید، کمترین خواسته‌ای است که ما می‌توانیم داشته باشیم.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی کردستان نسبت به بلاتکلیفی ۲۳ ساله مقابل استانداری

روزسه شنبه ۲۲ اسفند،حمعی از اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی کردستان برای اعتراض به بلاتکلیفی ۲۳ ساله مقابل استانداری در سنندج تجمع کردند.

یکی از اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی کردستان به خبرنگار رسانه ای  گفت: بیش از هزار و هفتاد نفر از اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی سال ۱۳۸۲مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دریافت زمین هزینه پرداخت کردند،  زمینی که بعد از ۲۳ سال هیچ خبری آن نیست.

وی با بیان اینکه در طول این مدت مبالغی دیگر نیز از این افراد گرفته شده است ادامه داد: قرار بود زمینی در سنندج به این تعاونی اختصاص یابد، اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

*هسته گزینش صلاحیت محمد مرادی نصاری را رد کرد 

محمد مرادی ضمن انتشار این خبر در صفحه ی اینستای خود نوشت: پس از “چاپ کتاب‌های شعر به زبان کردی، برگزاری جایزە ادبی باشور، شرکت در جشنوارە گلاویژ، مصاحبه درباره‌ی زبان و ادبیات کردی”، توسط نهادهای امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتم. مدتی بعد با عدم صدور کد پرسنلی مواجه شدم که با مراجعه به آموزش و پرورش سنندج و هسته گزینش، متوجه شدم که به دلیل جواب منفی استعلام از نهاد امنیتی دیگر حق حضور در کلاس درس را ندارم.

#ژن_ژیان_ئازادی

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate