نامه سرگشاده به نادا النشیف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، پیرامون برنامه سفر ایشان به ایران

نامه سرگشاده به نادا النشیف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، پیرامون برنامه سفر ایشان به ایران

خانم النشیف گرامی

از برنامه سفر شما به ایران در سوم فوریه سال جاری، که طبق گزارش ها قرار است بر محوریت اعدام ها و موقعیت زنان در ایران باشد، مطلع شدیم.

دیدار شما بالقوه می تواند نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران را هرچه بیشتر برجسته کند، بر فشار بر جمهوری اسلامی بیفزاید، و حمایت موثری برای خانواده های قربانیان جمهوری اسلامی فراهم نماید.

در عین حال، برای دستیابی به این هدف، دیدار شما نباید به ملاقات با مسئولین جمهوری اسلامی، همان کسانی که مسئولین و عاملین این جنایات هستند و خواهند کوشید که از آن برای اعتبار بخشیدن به خود بهره برداری کنند، محدود بماند.

انتظار می رود از فرصتی که این سفر فراهم می کند به آنچه که باید هدف اصلی چنین دیدارهائی باشد، یعنی دیدار با قربانیان این جنایات و خانواده های آنان در حکومتی که به هولناک ترین شکلی این حقوق را زیر پا می گذارد، بپردازید.

انتظار می رود با خانواده های داغدار چهار زندانی سیاسی کرد، بنام های محسن مظلوم، وفا آذربار، پژمان فتحی و محمد فرامرزی که امروز صبح، دوشنبه ۲۹ ژانویه، وحشیانه اعدام شدند دیدار کنید.

انتظار می رود با خانواده های داغدار محمد قبادلو و فرهاد سلیمی که شش روز پیش بیرحمانه اعدام شدند دیدار کنید.

انتظار می رود با پدر و مادر مهسا ژینا امینی که قتل وحشیانه اش بدست ماموران انتظامیِ حکومت اسلامی آغازگر انقلاب زن زندگی آزادی در شهریور ۱۴۰۱ بود دیدار کنید.

انتظار می رود با ۶۱ زندانی سیاسی زنی که در اعتراض به اعدام ها و مجازات اعدام در ایران در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می برند دیدار کنید.

انتظار می رود با بخشی از هزاران خانواده دادخواه که عزیزانشان را حکومت آدمکش اسلامی، چه در جریان انقلاب زن زندگی آزادی و چه در تمام طول موجودیتش، چنین وحشیانه از آنان ربود، دیدار کنید.

تمام این افراد، روایات و شهادت هائی بیواسطه درباره نقض هولناک حقوق بشر تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در اختیار شما قرار خواهند داد؛ حقایق و مدارکی که سازمان شما، و مشخصا کمیسیون حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل، می توانند در دادگاه های بین المللی، که می بایستی سالها پیش از این برای محاکمه سران جمهوری اسلامی بجرم جنایت علیه بشریت تشکیل می شد، مورد استفاده قرار دهند.

مردم ایران، زندانیان سیاسی، هزاران افراد بیگناهی که طی این سالها طبق قوانین هولناک شریعه به اسارت کشیده شده اند، و خانواده های قربانیان بیشمار این حکومت، به درستی از نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل انتظار دارند که با اقداماتی تاثیر گذار، فراتر از محکوم کردن های صرف، به مبارزه آنان علیه اعدام ها و برای آزادی، برابری و عدالت در ایران یاری رسانند.

تنها دیداری با چنین دستور کار و رویکردی می تواند به مبارزه آزادیخواهانه مردم ایران و تلاش های بین المللی برای مقابله با نقض فاحش حقوق بشر در ایران یاری برساند.

با احترام

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران 

۲۹ ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate