تجمع بزرگ کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران

اخبار نفت:شماره ۷۶

تجمع بزرگ کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران

 امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران در ادامه اعتراضات خود و با خواست محوری حذف پیمانکاران تجمع بزرگی بر پا داشتند. این تجمع پاسخ محکمی بود به برخورد امنیتی روز گذشته حراست با این بخش از کارگران در پارس جنوبی. تجمع امروز کارگران ارکان ثالث در گچساران بنا بر قراری از قبل اعلام شده برگزار شد. این کارگران علاوه بر مطالبه حذف کامل پیمانکاران که یک رکن مهم ساختار حکومت در مراکز نفتی است خواستار افزایش سطح حقوق هایشان هستند.  خواستهای فوری کارگران ارکان ثالث که در راستای همین مطالبه است از جمله عبارتند از “بهره مندی از نفت-گاز کارت و بن کارت و دیگر مزایای رفاهی متناسب با شرایط کاری، رسیدگی به شرایط کاری پر خطر و نا ایمن و کلا افزایش حقوقها.

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت سراسری است و خواستهای آنها هزاران کارگر شاغل در نفت را در بر میگیرد. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) ضمن گزارش این خبر بر تداوم اعتراضات بر حق کارگران ارکان ثالث تاکید کرده و این کارگران در همه مراکز صنعت نفت را به پیوستن به اعتراضات فراخوانده است.

در این روز همچنین کارکنان پتروشیمی هگمتانه در اعتراض به وضع بد معیشتی خود در همدان تجمع داشتند. خبر اعتراضی دیگر این روز اعتصاب کارگران پروژه آب شیرین‌کن مکران بدلیل عدم پرداخت معوقات مزدی پنج ماهه آنهاست.  این کارگران قبلا نیز در هجدهم دیمان در همین رابطه تجمع و اعتصاب داشتند.

 اعتراضات در نفت در این شاهرگ اقتصادی حکومت گسترده است. از این مبارزات وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ بهمن  ۱۴۰۲،  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز با  قدرت به خیابان آمده اند

مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه

امروز هشتم بهمن ماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به حقوقهای نازل و خلف وعده های مدیریت برای ششمین روز متوالی دست به اعتصاب زدند و چرخهای تولید در تمام بخش های این مجتمع بزرگ سه هزار نفره را متوقف کردند. در این روز سیل جمعیت کارگران در صفی قدرتمند بسوی خیابان به حرکت درآمد و پس از تجمع در مقابل استانداری و فرمانداری شهر و ساختمان مرکز بانک ملی، کارگران در سطح خیابانهای شهر دست به راهپیمایی زدند.  بدین ترتیب فریاد شعار “ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم می جنگیم” بار دیگر خیابانهای مرکزی شهر اهواز را به لرزه در آورد.

کارگران در این حرکت اعتراضی با شعار های کوبنده ای چون ” دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست”، “فولادی داد بزن حقتو فریاد بزن”، ” ما دیگه رای نمیدیم عدالتی ندیدیم” بساط فقر و چپاول حاکم را به چالش کشیده و با فریاد “نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد” پاسخ محکمی به سرکوبگری های حکومت دادند. راهپیمایی کارگران در این روز در پل سفید (معلق) پایان گرفت و این کارگران بر تداوم اعتراضات خود تا پاسخگویی به خواستهایشان تاکید دارند.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد ضمن گزارش این خبرها در گزارش تکمیلی روز گذشته خود در رابطه با مطالبات کارگران و بدقولی های مدیریت می نویسد: ” ما‌ه‌هاست که ما کارگران گروه ملی و شرکت خواستار اجرای کامل طرح طبقه بندی هستیم که پس از اعتصاب پرشور دی ماه، بانک ملی و مافیای کارفرمایی متعهد شدند به پرداخت ۵۰درصد از طرح طبقه بندی از ابتدای بهمن. اما امروز وقیحانه اعلام میکنند که حاضر به پرداخت تنها پنج درصد بعلاوه یک و نیم میلیون!! از طرح طبقه‌بندی هستند که البته آنهم پس از کسر مالیات به معنای فریب کامل ماست. در ادامه اعتصاب پنج روز گذشته به دلیل عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی، صبح امروز جلسه‌‌ای عمومی با حضور تعداد کثیری از کارگران گروه ملی و شرکت شفق محوطه‌ کارخانه برگزار شد و طبق نظر جمعی، تجمعات پرشور و خروشی برای اعتراض و هشدار جدی به چپاولگران فولاد،مقابل استانداری، فرمانداری، دادگستری و بانک ملی برگزار کردیم.”. در این گزارش کارگران هشدار دادند که اگر دستهای پشت پرده مافیایی قصد دارد با تحریک خشم کارگران منافع مالی و فاسد خود را دنبال کند، پاسخ این تعرض و سواستفاده را مثل همیشه با لرزاندن اهواز خواهند  داد.

برکناری علی‌محمدی مدیر عامل، خلع مالکیت از بانک ملی، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل ،همسان سازی با فولاد اکسین، بازگشت به کار همکار اخراجی کریم سیاحی، و قراردادی شدن کارگران شفق، مطالبات فوری اعلام شده کارگران گروه ملی فولاد است.  اعتراض آنان به سطح نازل حقوقها و بساط مافیایی حاکم بر فولاد است. نقطه قدرت اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز اتکا به مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی است. که الگویی موفق برای اعتراضات کارگری در سطح جامعه است.

 حزب کمونیست کارگری از مبارزات کارگران فولاد اهواز قاطعانه حمایت کرده و بر اتحاد مبارزات این کارگران با اتکا به مجمع عمومی و  شرکت خانواده های کارگران در این اعتراضات که سنت اعتراضی این کارگران است، تاکید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ بهمن ۱۴۰۲،  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

۸ بهمن: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد

هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خود امروز ۸  بهمن ماه در شهرهای شوش، اراک، و اهواز دست به تجمع و اعتراض زدند. این کارگران به  وضع اسفبار معیشتی خود و بی پاسخ ماندن مطالباتشان اعتراض دارند. امروز بازنشستگان فولاد نیز در اصفهان و تهران تجمع کردند.

 در شوش بازنشستگان به روال معمول از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش با هم تجمع کرده و از جمله شعار میدادند: “از خوزستان تا گیلان مرگ بر این مدیران”، ” کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد، “مشکل ما حل نشه یکشنبه ها می آییم “، “از بس دروغ  شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم”، “اختلاس اختلاس عامل فقر و فساد”، ” نه سرما نه گرما نیست جلودار ما”،  بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”،  تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم. در آخر نیز بازنشستگان معترض سرود آزادگی سر دادند. یک شعار مهم این بازنشستگان شعار ” لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” بود که جمعیت ۲۵ میلیونی بازنشستگان را به اتحاد مبارزاتی فرا میخواند.

در اهواز  بازنشستگان تامین اجتماعی  در میدان کارگر تجمع کردند و با شعارهایی شبیه “فریاد تا کی” و ” حقوق نصفه نیمه سکوت کنی همینه” بر تداوم اعتراضات خود تاکید کردند.

در اراک نیز علیرغم سرما و برودت شدید هوا شماری از بازنشستگان جمع شده و پیگیر اعتراضاتشان شدند.

در کرمانشاه که از مدتها پیش یک کانون داغ اعتراضات بازنشستگان بوده و در سوم دیماه تجمعی بزرگی از بخش های مختلف بازنشستگان در این شهر تشکیل شد، امروز نیز بازنشستگان برای برگزاری تجمع حاضر شدند. اما نیروهای امنیتی به همراه چند تن از وابستگان تامین اجتماعی مانع برگزاری تجمع شدند و گفتند حق برگزاری اجتماع را ندارید. بازنشستگان صدای اعتراضشان را بلند کرده و بعد از مدتی کوتاه قرار تجمعات بعدی خود را گذاشتند.

بازنشستگان فولاد در اصفهان با راهپیمایی و تجمع و فریاد “هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن” کل جامعه را به اتحاد مبارزاتی علیه فقر و بی تامینی فراخواندند.

بازنشستگان اعتراض و خشم همه مردم را بازتاب میدهند و شایسته بیشترین حمایتها هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ بهمن ۱۴۰۲،  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate