اخباروگزارش های کارگری ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲

– چهارمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها

– درجمعه های اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی کارگران شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان هم تجمع کردند

– ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به اجرای سرو دم بریده طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی با اعتصاب وبرپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان،فرمانداری اهواز وساختمان شعبه مرکزی بانک ملی اهواز

مطالبات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

۱- بازگشت تمام پرسنل اخراجی و تعلیقی علی الخصوص کریم سیاحی به محل کار خود 

۲- لغو تمام شکایت‌های کذایی و ناحق مدیریت شرکت و حراست علیه کارگرانی که تنها جرمشان مطالبه حق بود.

۳- اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق با دیگر شرکت های فولادی مانند فولاد اکسین قبل از سال جدید

۴- تغییر وضعیت کارگران شفق راهیان اکسین به قراردادی

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خوزستان نسبت به مالچ‌ پاشی مقابل ساختمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

– تجمع اعتراضی هزاران مال باخته تلفنی شرکت کوروش پردازان آیسا

– روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

پانزدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

– اعتصاب غذای مهدی موسویان در اعتراض به حکم ظالمانه تخلیه چشم

– محمود ملاکی معلم زندانی برای ۵ روز مرخصی از زندان آزاد شد 

– جان باختن یک کودک کار در میرجاوه براثر برق گرفتگی

– جان باختن یک کارگر مقنی در نیشابور بر اثر سقوط از ارتفاع

– مرگ یک کارگر دستفروش بر اثر تماس با برق فشار قوی 

*******

*چهارمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها

روز شنبه  ۷ بهمن برای چهارمین هفته متوالی،کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی(  پالایشگاه های اول، سوم، پنجم ،ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی) برای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات و عدم تحقق وعده ها دست به تجمع زدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث مجتمع گاز پارس جنوبی

شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲

کارگران ارکان ثالث مجتمع گاز پارس جنوبی، طبق برنامه اعتراضات هفتگی نفت در پالایشگاه های ۵، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۲ تجمع نمودند.

طبق خبرهای دریافتی در پالایشگاه سوم، رییس حراست مانع از شکل گیری تجمع گردید و در برخورد مستقیم با کارگران با اعمال زور و رفتار توهین آمیز، با فرستادن نفرات به سایت عملیاتی، خشم و عصبانیت کارگران را سبب گردیده است.

کارگران پارس جنوبی، در پیامهایی اعلام نمودند، در پاسخ به اینگونه برخوردهای امنیتی با خواسته های بر حقشان، با تغییر شکل اعتراضات خود مقابل اینگونه زورگویی ها و کارشکنی ها خواهند ایستاد و پاسخ محکمی به آن خواهند داد.

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی،علاوه بر حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، بهره مندی از گاز کارت و بن کارت و… و از این پس حق برگزاری تجمعات کارگری خواهد بود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) حمایت و پشتیبانی کامل خود را از اعتراضات بر حق این کارگران اعلام مینماید.

*درجمعه های اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی کارگران شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان هم تجمع کردند

روز جمعه ۶ بهمن درنهمین هفته متوالی، اعتراض کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی کارگران شرکت نفت فلات قاره علاوه بر منطقه بهرگان  در جزیره لاوان هم تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به اجرای سرو دم بریده طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی با اعتصاب وبرپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان،فرمانداری اهواز وساختمان شعبه مرکزی بانک ملی اهواز

مطالبات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

۱- بازگشت تمام پرسنل اخراجی و تعلیقی علی الخصوص کریم سیاحی به محل کار خود 

۲- لغو تمام شکایت‌های کذایی و ناحق مدیریت شرکت و حراست علیه کارگرانی که تنها جرمشان مطالبه حق بود.

۳- اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق با دیگر شرکت های فولادی مانند فولاد اکسین قبل از سال جدید

۴- تغییر وضعیت کارگران شفق راهیان اکسین به قراردادی

روزشنبه ۷ بهمن، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران همزمان با پنجمین روز از دور جدید نسبت به اجرای سرو دم بریده طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی دست از کارکشیدند و مقابل استانداری خوزستان،فرمانداری اهواز و ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در امانیه اهواز تجمع برگزارکردند وبا سردادن شعارهایی منجمله«بانک ملی حیا کن گروه ملی را رهاکن»،«انصاری بهوش باش ما کارگریم نه اوباش»و….خشمشان را بنمایش گذاشتند.

در همین رابطه:

+صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- پاسخ فریبکاری و خلف وعده را در خیابانهای اهواز خواهیم داد

هیت مدیره‌ مافیایی کارخانه نه تنها حاضر به اجرای طرح طبقه بندی نیست بلکه علیرغم توافقات قبلی اکنون با پیشنهاد پرداخت ۵ درصدی به جای ۵۰ درصد آشکارا به کارگران و پرسنل شریف گروه ملی و خانواده‌هایمان توهین میکند. 

بارها قاطعانه نشان دادیم که ما کارگران گروه ملی بر سر منافع و حقوق خود ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

اینبار نیز پس از برگزاری جلسه عمومی در محوطه کارخانه در خصوص پیشنهاد وقیحانه هیات مدیره تصمیم به حضور در خیابان گرفتیم.

ما را محک نزنید ما فولاد گداخته‌ایم

۲- گزارش تکمیلی

ما‌ه‌هاست که ما کارگران گروه ملی و شرکت خواستار اجرای کامل طرح طبقه بندی هستیم که پس از اعتصاب پرشور دی ماه، بانک ملی و مافیای کارفرمایی متعهد شدند به پرداخت ۵۰درصد از طرح طبقه بندی از ابتدای بهمن. اما امروز وقیحانه اعلام میکنند که حاضر به پرداخت تنها پنج درصد بعلاوه یک و نیم میلیون!! از طرح طبقه‌بندی هستند که البته آنهم پس از کسر مالیات به معنای فریب کامل ماست.

در ادامه اعتصاب پنج روز گذشته به دلیل عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی، صبح امروز جلسه‌‌ای عمومی با حضور تعداد کثیری از کارگران گروه ملی و شرکت شفق محوطه‌ کارخانه برگزار شد و طبق نظر جمعی، تجمعات پرشور و خروشی برای اعتراض و هشدار جدی به چپاولگران فولاد،مقابل استانداری، فرمانداری، دادگستری و بانک ملی برگزار کردیم.

هشدارجدی به کارفرما 

اگر دست‌های پشت پرده مافیایی قصد دارد با تحریک خشم کارگران منافع مالی و فاسد خود را دنبال کند،پاسخ این تعرض و سواستفاده را مثل همیشه با لرزاندن اهواز خواهیم داد.

ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم

+کارگران گروه ملی فولاد: ما کارگریم ، وعده نمیدهیم، عمل میکنیم.

با سلام خدمت همکاران محترم 

همانگونه که قبلاً اشاره شده به نقطه ای رسیده ایم که به جز خودمان هیچکس را نداریم تا حقوقمان را مطالبه کند و این نقطه قوت پرسنل شرکت گروه ملی فولاد اهواز است.

درود بر شیرمردان و دلاور مردان گروه ملی که یکبار دیگر با خروش خود ثابت کردند که وقتی پای حق و حقوق خود و خانواده شان در میان است با هیچ شخص و ارگانی مدارا و تعارف ندارند. چندین و چند بار خواسته های خود را بصورت آرام و برادرانه مطرح کردیم و به همان تعداد دفعات برای اثبات حسن نیت و حفظ آبروی کشور و به امید وفای به عهد مسئولین از خواسته ها کوتاه آمدیم تا مطالبات از طریق قانونی برآورده شود، ولی متاسفانه مسئولین امر این سکوت و حسن نیت کارگران را حمل بر ضعف و ترس دانستند غافل از اینکه ما را با ترس نه کاری هست و نه در قاموس ما معنا و مفهومی دارد. جنبش و خروش سراسر خشم ناشی از کوتاهی انجام وظیفه و توهین مستمر به شخصیت کارگر از جانب مسئولین شاهد این مدعای ماست.

بارها طبق قانون مطالبات خود را بیان کردیم و آنچه قانون برای ما مشخص کرده بود نه بیشتر و نه کمتر را درخواست کردیم . ولی گویا گوش مسئولین سنگین بود و صدای ما را نشنیدند پس خواسته هایمان را آنقدر در گوششان فریاد خواهیم زد که یا حنجره هایمان پاره شود یا گوش مسئولین شنوا گردد.

مطالبات کاملا واضح و روشن است و برای هزارمین بار تکرار میکنیم تا اگر فراموشتان شده باشد یادآوری شود : 

۱. بازگشت تمام پرسنل اخراجی و تعلیقی علی الخصوص کریم سیاحی به محل کار خود 

۲. لغو تمام شکایت‌های کذایی و ناحق مدیریت شرکت و حراست علیه کارگرانی که تنها جرمشان مطالبه حق بود.

۳.اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق با دیگر شرکت های فولادی مانند فولاد اکسین قبل از سال جدید

۴. تغییر وضعیت کارگران شفق راهیان اکسین به قراردادی

بانک شرکت را به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی مصادره کرد و چندین برابر پولش را از فولاد اکسین برداشت نمود و بانک بود که باعث ورشکستگی شرکت شد و حالا باید کارگر تاوان اشتباهات مدیران فربه حرام خوار ربا خوار بانک را بدهد؟ 

الحق که یک جای ترازوی عدالت لنگ میزند.

خواسته ها را گفتیم و تا زمانی که تمام این خواسته ها برآورده نشود کمر خیابان های اهواز را با لگدهایمان خم میکنیم.

ما کارگریم ، وعده نمیدهیم، عمل میکنیم.

شایان ذکر است که همکاران عزیز فقط در شیفت صبح ورود میکنند و در شیفتهای عصر وشب کارخانه تعطیل می باشد

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق

روزشنبه ۷ بهمن، کارگران شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه  برای انعکاس بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق دست به تجمع مقابل کارخانه واقع در در کیلومتر ۱۰ جاده تهران – همدان زدند.

این کارگران با بیان اینکه به وعده‌های زمان افتتاح عمل نشد به خبرنگاررسانه ای گفتند: معوقات مزدی پرداخت نشده داریم.

مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه چهارم دی ماه سال ۹۹ در مراسمی با حضور مقامات استانی به بهره‌برداری رسید. بیش از دویست کارگر در این مجتمع مشغول به کار هستند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خوزستان نسبت به مالچ‌ پاشی مقابل ساختمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

روزشنبه ۷ بهمن، جمعی از اهالی خوزستان برای اعتراض به مالچ‌ پاشی مقابل ساختمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: در حال حاضر مالچ‌پاشی در غرب کرخه در حال انجام است و فعالان محیط زیست همواره نسبت به این اقدام در استان معترض بوده‌اند.

وی افزود: اکوسیستم بیایانی و نیمه‌بیابانی در خوزستان منحصر به فرد است و گونه‌های گیاهی و جانوری بی نظیری دارد که باید همچون اکوسیستم‌های دیگر حفظ شود.

وی ادامه داد: فعالان محیط زیست با مالچ پاشی و بعد از آن کهورکاری در این منطقه مخالف هستند چرا که باعث از بین رفتن این اکوسیستم طبیعی در منطقه می‌شود.

وی گفت:در مناطق اطراف ماسه‌زارهای کرخه زمین کشاورزی و یا روستایی وجود ندارد که با مالچ پاشی نیاز به تثبیت آن باشد.

او اضافه کرد: چند هفته گذشته نیز تعدادی از فعالان محیط زیست استان با حضور در کارگاه مالچ پاشی استان اعتراض خود را اعلام کردند اما اداره کل منابع طبیعی خوزستان این اقدام را مثبت و به نفع محیط زیست دانست.

*تجمع اعتراضی هزاران مال باخته تلفنی شرکت کوروش پردازان آیسا

روزشنبه ۷ بهمن، هزاران مال باخته تلفنی شرکت کوروش پردازان آیسا برای اعتراض دست به تجمع مقابل دفتر مرکزی این شرکت درتهران زدند وخواستار بازپرداخت میلیاردها تومان پول خود شدند.

 

بنابه گزارش رسانه ای شده،هزاران مال باخته که حدود سه ماه قبل هر کدام با پرداخت مبالغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان با انگیزه خرید گوشی تلفن همراه آیفون اقدام به پیش خرید گوشی از این شرکت کرده بودند حالا با خلف وعده و عدم انجام تعهد از سوی مدیران مواجه شده و خواستار بازپسگیری پول‌های خود هستند.

گفتنی است ،این شرکت که در سال ۱۳۹۷ توسط امیرحسین شریفیان در استان تهران راه اندازی شد در ابتدای فعالیت خود با اهدای گوشی آیفون به برخی از هنرمندان مشهور و همچنین خبرسازی در برخی رسانه‌ها با پرداخت هزینه، نمایی زیبا از فعالیت خود به نمایش گذاشته بود ،اما اکنون با خلف وعده، هزاران نفر از پیش خرید کنندگان گوشی آیفون را که با انگیزه‌هایی مثل ۳۰ درصد خرید ارزان‌تر از بازار پایشان به این شرکت باز شده بود اکنون کاسه چه کنم در دست گرفته و با هجوم به دفتر مرکزی خواستار بازپس گیری پول‌های خود هستند ولی هیچ مقامی از سوی این شرکت حاضر به گفتگو و ارائه توضیح نیست و فقط ماموران انتظامی با حضور در منطقه با تلاش خود در حال آرام کردن مالباختگان هستند.

اینکه این شرکت چگونه موفق به اخذ مجوز واردات گوشی آیفون در شرایط تحریمی شده است باید دید وزارت صمت و گمرک چه پاسخی دارند؟!

*روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

پانزدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

کمترین تحریری از یک آرزو این است

آدمی را آب و نانی باید و آنگاه آوازی…

در قناری ها نگه کن، در قفس، تا نیک دریابی

کز چه در آن تنگناشان باز، شادی های شیرین است

کمترین تصویری از یک زندگانی،

آب

نان

آواز

ور فزون تر خواهی از آن، گاهگه پرواز

ور فزون تر خواهی از آن، شادی آغاز

ور فزون تر، باز هم خواهی، بگویم باز…

آنچنان بر ما به نان و آب، اینجا تنگ سالی شد

که کسی در فکر آوازی نخواهد بود

وقتی آوازی نباشد

شوق پروازی نخواهد بود…

جان غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما در خطر است. 

صدایشان باشیم 

غلامرضا غلامی کندازی

محمدعلی زحمتکش 

ایرج رهنما

افشین رزمجویی

فراموش نخواهید شد

لحظه به لحظه با شما هستیم

انجمن صنفی معلمان فارس

*اعتصاب غذای مهدی موسویان در اعتراض به حکم ظالمانه تخلیه چشم

مهدی موسویان، زندانی محبوس در زندان شهرکرد طی ‌پیامی صوتی از زندان اعلام کرد که در اعتراض به صدور حکم تخلیه چشم اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

وی در تجمعات اعتراضی دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت شد و در رابطه با پرونده نابینا شدن یک مامور به دلیل اصابت سنگ به حکم وحشیانه تخلیه چشم محکوم شده است.

طبق اظهارات منابع آگاه، به آقای موسویان گفته شده یا باید ۱۴ میلیارد دیه پرداخت کند یا قصاص اجرا شده و چشم چپ او تخلیه می‌شود.

مهدی کارگر ساختمانی است و پس از شش سال کار و با فروش تمام دارایی خود توانسته یک‌ میلیارد جمع‌آوری کند، اما به خاطر اینکه ۱۳ میلیارد باقی‌مانده را نمی‌تواند بپردازد، می‌خواهند چشم او را تخلیه کنند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*محمود ملاکی معلم زندانی برای ۵ روز مرخصی از زندان آزاد شد 

محمود ملاکی  بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر و فعال صنفی معلمان بعد از ماهها بازداشت و زندان برای مرخصی کوتاه  ۵ روزه از زندان آزاد شده بود 

پیش‌تر هیات تجدیدنظر وزارت آموزش و پرورش حکم  اخراج این فعال صنفی را صادر کرده بود 

همچنین پرونده‌های متعدد قضایی علیه این فعال صنفی در جریان است 

ملاکی یکی از جمله معلمان خوشنام و توانمند استان بوشهر است که فعالیت ‌های زیست محیطی و حقوق بشری داشته‌است

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن یک کودک کار در میرجاوه براثر برق گرفتگی

روزشنبه ۷ بهمن، یک کودک  حین کار در میرجاوه، استان سیستان و بلوچستان براثرتماس با سیم های پاره شده وآویزان تیربرق  دچاربرق گرفتگی شد و جان باخت.

*جان باختن یک کارگر مقنی در نیشابور بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر مقنی ۵۷ ساله حین کار در روستای ریگی  نیشابور بر اثر سقوط در عمق ۳۰ متری چاه جان خود را از دست داد.

*مرگ یک کارگر دستفروش بر اثر تماس با برق فشار قوی 

روز جمعه ۶ بهمن،یک کارگر دستفروش در محله سالور در محدوده غربی شهر اسلامشهرحین کار بر اثر تماس با برق فشار قوی دچار برق گرفتگی  شد وجان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate