اخباروگزارش های کارگری ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

زنده و جاوید باد خاطره بخون خفتگان ۴ بهمن ماه ۱۳۸۲ شهربابک

روز چهارم بهمن ماه ۱۳۸۲ ،نیروهای امنیتی– نظامی دولت هشتم(دولت اصلاحات) و دستگاه رهبری بر روی تجمع اعتراضی کارگران اخراجی مس خاتون آباد وخانواده هایشان آتش گشودند وجمعی ازمعترضین بخون درغلطیدند و۴ کارگر (جاویدی،ریاحی،مومنی ومهدوی) ویک نوجوان(پورامینی)جان باختند و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

– کانون نویسندگان ایران:

 در برابر سیل هستی‌برانداز احکام اعدام، «یاری مردم بسیار راه‌گشاست».

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

– ادامه اعتراض کارگران قراردادی صنعت نفت نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت با برپایی تجمع مقابل وزارتخانه با شعارهای «تبدیل وضعیت حق مسلم ماست»،«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»و….

– آخرین خبرها ازاعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

۱- دومین روز از دورجدید اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی با اعتصاب و تجمع

۲- صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:در هیات مدیره چه خبر است؟

۳- کارگران گروه ملی فولاد:

همانگونه که همه همکاران در جریان هستند علاوه بر مهلت ۲۴ساعته مورد درخواست بانک امروز هم جلسه ای در استانداری برگزار شد

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کک ‌سازی طبس نسبت به سطح نازل حقوق

– روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

دوازدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

– وقتی جای متهم و شاکی عوض می شود!

– اطلاعیه انجمن صنفی معلمان فارس درباره اخراج عزیز قاسم زاده از سوی هیأت تجدید نظر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص اخراج آقای عزیز قاسم زاده

– ادامه سریال  تصادف سرویس رفت و آمد کارگران – اینبار مرگ ومصدومیت ۳۱ کارگرکارخانه کفش بهمن سمنان

*******

*کانون نویسندگان ایران:

 در برابر سیل هستی‌برانداز احکام اعدام، «یاری مردم بسیار راه‌گشاست».

اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی

 حکم اعدام محمد قبادلو، از معترضان بازداشت‌شده در جنبش آزادی‌خواهانه‌ی شهریور ۱۴۰۱ در نخستین ساعات سه‌شنبه سوم بهمن اجرا شد. وکیل این جوان ۲۳ ساله یک روز پیش از آن اعلام کرده بود که اجرای این حکم «هیچ مجوز قانونی ندارد و بی‌تردید قتل محسوب می‌شود».

همزمان خبر اعدام فرهاد سلیمی، زندانی عقیدتی کرد، پس از گذراندن ۱۵ سال حبس نیز در خبرگزاری‌ها منتشر شد تا عزم حاکمیت بر ادامه‌ی کشتار و رعب‌آفرینی را نمایان کند.

کانون نویسندگان ایران پیش‌تر در بیانیه‌ای با عنوان «حکم اعدام باید لغو شود» تاکید کرده بود که: «باید نقطه‌ی‌ پایانی بر صدور حکم اعدام گذاشت و این دست نخواهد داد مگر به کوشش مردم معترض و مخالف اعدام». و نیز افزود بود: «در این سرزمین هر اعدامی، سیاسی است، حتی هنگامی‌که مجرمان عادی را بر دار می‌کنند… می‌خواهند بر زبان‌ها قفل سکوت بزنند و بر دست‌وپاها بندِ بندگی ببندند؛ این‌گونه سلب حیات از افراد، به سلب حق اعتراض و حق آزادی بیان مردم گره می‌خورد».

این اعدام‌ها بر خشم عمومی افزوده و واکنش آزادی‌خواهان را برانگیخته است. اما سایه‌ی شوم طناب دار کماکان بر سر دیگر زندانیان سنگینی می‌کند و چنانکه در بیانیه‌ی کانون نیز آمده است: در برابر سیل هستی‌برانداز احکام اعدام، «یاری مردم بسیار راه‌گشاست».

ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

تصویری از تجمع چهارشنبه ۴ بهمن:

*ادامه اعتراض کارگران قراردادی صنعت نفت نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت با برپایی تجمع مقابل وزارتخانه با شعارهای «تبدیل وضعیت حق مسلم ماست»،«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»و….

روز چهارشنبه ۴ بهمن، کارگران قراردادی صنعت نفت درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت+ دست به  تجمع مقابل وزارت نفت درتهران با شعارهای «تبدیل وضعیت حق مسلم ماست»،«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»،«علی مددی کجایی به جمع ما بیایی»و….زدند.

+ شیوه‌نامه تعیین حقوق و پرداخت فوق‌العاده‌های كاركنان قراردادی موقت (مدت معین) وزارت نفت

الف: الزامات قبل از تعیین و پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ها

ب: نحوه تعیین حقوق و پرداخت فوق‎العاده‌ها

کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران با انتشار دو فیلم نوشت:

تجمع اعتراضی کارکنان قراردادی نفت مقابل درب وزارت نفت در تهران

 امروز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ کارکنان قراردادی شاغل در بخش‌های مختلف وزارت نفت مطابق اعلام قبلی و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع برگزار کردند.

اجرای کامل مصوبه قانونی شورای اداری و استخدامی صنعت نفت در دی ماه ۱۴۰۰ ( فوق العاده تخصصی و مخصوص )، اصلاح فرمول محاسبه پاداش بهره وری مشابه کارکنان مدت معین، اصلاح فرمول اضافه کاری بر اساس تبصره یک ماده ۳۶ قانون کار از جمله مطالبات این کارکنان است.

شعار تجمع کنندگان :

وعده وعید کافیه سفره ما خالیه

*آخرین خبرها ازاعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

۱- دومین روز از دورجدید اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی با اعتصاب و تجمع

روزچهارشنبه ۴ بهمن، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اعتصاب و تجمع دومین روز از دورجدید اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی رقم زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، منابع خبری کارگری شرکت گروه ملی فولاد اهواز از آغاز دوباره اجتماعات کارگران این شرکت در اعتراض به‌عدم اجرای طبقه‌بندی مشاغل برخلاف وعده‌های داده شده خبر دادند. 

قرار بوده است که طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این شرکت در حقوق دی ماه کارگران منعکس شود اما اخبار حاکی از عدم اجرای این طرح با وجود قول مدیران مجموعه تا پایان دی ماه بوده است.

کارگران گروه ملی فولاد (چهارشنبه) ساعاتی در اعتراض به تعلل شرکت در اجرای طرح، در محوطه مجموعه دست به اجتماع زده و دست از کار کشیدند.

۲- صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:در هیات مدیره چه خبر است؟

بارها گفته ایم که ما در خط مقدم جنگ علیه مافیای بزرگ صنعتی ایستاده ایم. بانک ملی که این روزها تظاهر میکند که شرکت گروه ملی ضررده و دردسرساز است و آن را نمیخواهد، شش دانگ حواسش به مدیریت گروه ملی جمع است. زنجیره فولاد کشور بخش علنی از زنجیره مافیایی فولاد است که با هدایت اتاق های بازرگانی در تمام تیم های مدیریتی دخالت و نفوذ دارند و مالک گروه ملی نیز تحت امر آن است. در همین راستا «رضا دریکوند» طی جلسه تودیع و معارفه مورخ ۱۹ دیماه، توسط مدیرعامل بانک ملی ابوالفضل نجارزاده به عضویت موظف هیات مدیره شرکت درآمد و در همین جلسه از فسادهای نادرجعفر یوسفی(مدیرعاملی که با دستان پرتوان ما خلع شد) نیز تقدیر به عمل آمد و به همراه علی محمدی و بیژن نصرتی (رئیس اداره کل شرکتهای بانک ملی) عکس یادگاری  نیز انداختند. وقتی از نفوذ مافیای فولاد در شرکت حرف میزنیم، منظورمان مهره چینی های اینچنینی برای غارت و دزدی است. حالا که بازار فلزات گرانبها حسابی سکه است، این مهره ها مجددا چینش می شوند تا مبادا قطره ای از اقیانوس سودها و درآمدهای فولادی نصیب کارگر نشود. انتصابات و تغییراتی که اخیرا در شرکت های تابعه و صندوق بازنشستگی فولاد ایجاد شده نیز به همین منوال است.

رضا دریکوند که مهره ای امنیتی- نظامی محسوب میشود دوستان پرقدرتی در هیات دولت و فرمانداری و امامان جمعه دارد و فرمانداری شهر دلفان  بدون کارت پایان خدمت را در سابقه خود دارد. سابقه ای خراب و غیرمردمی که حتی نتوانسته رضایت کارکنان و مدیران ادارات خود را هم کسب کند. همانطور که میدانید اخیرا گروهی از کشتی گیران استان لرستان نظیر برادران عبدولی به بهانه تیم کشتی به شرکت آمده اند که پوششی از اولین اقدامات ضدکارگری رضادریکوند برای تقویت تیم حراست می باشد. دریکوند که از ستاد انتخاباتی احمدینژاد شروع بکار کرده بود به عنوان فردی مورد اعتماد به موقعیت های حساسی در لرستان دست یافت، در سرکوب اعتراضات مردمی و فسادهای بیشمار مالی و اخلاقی  نقش مهمی ایفا کرده تا بتواند به عنوان مدیری متعهد، وارد هولدینگ ها و مافیاهای اقتصادی نیز بشود. سابقه مدیریت در شرکت هایی مثل آهن و فولاد توس، فولاد آذربایجان، آهن و فولاد کاوه و تهیه و تولید مواد معدنی ، آن هم بدون ذره ای تجربه و شناخت از همین دست است. در حقیقت مافیای فولاد با انتصاب او در هیات مدیره گروه ملی سعی دارد علاوه بر تحکیم نفوذ خود، پرسنل شریف گروه ملی را هم تحت نظارت بیشتر قرار دهد.

به بانک ملی  و تمام مهره های فاسدش در مدیریت نظیر محمدی و دریکوند اعلام میکنیم کارگر گروه ملی در برابر مطالباتش از هیچ احدی نمیترسد و هیچ خط قرمزی را در برابر اعتراضات و اعتصاب هایمان به رسمیت نمی شناسیم. تیم کشتی و فرماندار سابق که هیچ، تمام فدراسیون کشتی و تمام فرمانداران کشور را هم بیاورید نمیتوانید جلودار قدرت متحد ما شوید. رمز ما همبستگی و خرد جمعی است.

۳- کارگران گروه ملی فولاد:

همانگونه که همه همکاران در جریان هستند علاوه بر مهلت ۲۴ساعته مورد درخواست بانک امروز هم جلسه ای در استانداری برگزار شد

 که به لطف اطلاع رسانی دوستان از کم و کیف آن بی اطلاعیم ولی موکول کردن نتیجه به جلسه ای دیگر ماهیت این نشست را بر ما هویدا کرد. امیدواریم که بالاخره ذات اصلی مسئولین استانی و بانکی و شرکتی که مبنی بر نگاه برده داری به کارگر است و قشر کارگر را مستحق یک زندگی راحت و عزتمند نمی‌داند بر همه دوستان آشکار شده باشد. امروز مسئولین با وقت کشی و موکول کردن نتیجه مذاکرات به جلسه ای دیگر ، به شخصیت و شعور کارگر توهین کردند، که مطمئنا مجموع این توهین ها  بی جواب نخواهد ماند.

کارگران شرکت گروه ملی در طول این دو سال به اندازه کافی از خود حسن نیت نشان دادند و اگر مسئولین استانی و کشوری متوجه حسن نیت کارگر نشدند، یا با حسن نیت میانه ای ندارند یا حسن نیت کارگر را نشانه  ای از ترس میدانند که در مورد دوم بارها ثابت کردیم ترس در قاموس کارگری که برای نان با فولاد گداخته میجنگد جایگاهی ندارد. به کسانی که در برابر وقت کشی بانک ملی بهانه حسن نیت را علم میکند اعلام میکنیم که حسن نیت برای یکبار است و اگر این عمل کوتاه آمدن در مقابل سوءنیت طرف مقابل چندین بار تکرار شود عنوان حماقت پیدا میکند نه حسن نیت. 

امروز ما جواب خود را به صراحت از بانک ملی گرفتیم. جوابی در لفافه که صراحتا اعلام میدارد قصد ندارد هیچگونه ارفاقی در حق کارگر داشته باشد و با این وقت کشی ها قصد کشاندن کارگر به خیابان و تعطیل کردن شرکت را دارد. ما هم از همینجا اعلام میکنیم حالا که قصد سرشاخ شدن با کارگر را دارید این گوی و این میدان. درهای شرکت را بسته و از کارخانه خارج می‌شویم ولی همانطور که با خروج ما شرکت تعطیل میشود تاوان این کار را با تعطیل شدن شعب بانک ملی خواهید داد. 

به شما هشدار داده بودیم که اگر خبری که منتظرش بودیم منتشر نشود ، ما خبرساز خواهیم شد.

منتظر خبرهایی که به مزاجتان ناسازگار است باشید

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کک ‌سازی طبس نسبت به سطح نازل حقوق

روز چهارشنبه ۴ بهمن، کارگران کارخانه کک ‌سازی طبس برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع دراین واحدتولیدی واقع در کیلومتر ۲۵ محور طبس- یزد دراستان خراسان جنوبی زدند.

آنهابه خبرنگاررسانه ای گفتند: حدود ۳۶۰ کارگر با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی مشغول کار دراین کارخانه هستند اما حداقل حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد.

آنها افزودند: ما انتظار داریم که برای مشکلات این کارخانه به صورت ریشه‌ای چاره اندیشیده شود. از وقتی که کارخانه کک‌سازی فعالیت خود را آغاز کرده، علارغم سود بدست آمده، کارگران دچار مشکل هستند لذا ما می‌گوییم اگر کارخانه سود ده است کارگران هم باید از آن سهم ناچیزی داشته باشند.

آنها ادامه دادند:مدیریت کارخانه کک‌سازی سال جاری برخی مزایای مربوط به حق افزایش تولید، حق پاداش و بهره‌برداری و کمک‌های غیر نقدی و رفاهی و مناسبتی که در سال‌های گذشته به آن‌ها پرداخت می‌شد را کاهش و حتی در برخی موارد بطور کامل قطع کرده است.

آنها گفتند: کارفرما دلیل قطع شدن مزایای مزدی را کمبود منابع مالی عنوان می‌کند و این در حالیست که سال جاری تقریبا دو برابر سال گذشته تولید کک داشته‌ایم.

آنها اضافه کردند: تا پیش از تغییرات به طور میانگین در طول سال گذشته مبلغی معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بابت همین مزایای و پاداش تولید به هر کارگر پرداخت شد، اما در سال جاری هنوز پرداختی حتی بابت مناسبت‌ها دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران همچنین خواستار بازبینی و اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغلی که از حدود یک سال قبل در این واحد تولیدی در حال اجراست، شدند.

*روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

دوازدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

به من تنها نان نده و آب! 

نگذار همیشه محتاج دستانی بمانم، 

که غذایم می دهند 

به من کتاب بده و قلم! 

و دستم را بگیر 

تا بتوانم جهانم را بسازم  

تا با هم جهانمان را بسازیم. 

جان غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما در خطر است. 

صدایشان باشیم 

غلامرضا غلامی کندازی

محمدعلی زحمتکش 

ایرج رهنما

افشین رزمجویی

فراموش نخواهید شد

لحظه به لحظه با شما هستیم

انجمن صنفی معلمان فارس

*وقتی جای متهم و شاکی عوض می شود!

دکتر تارا اکبرزاده  دبیر آملی با ۲۹ سال سابقه که ابلاغش با همدستی مدیر مدرسه و مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان آمل لغو شده بود و بعد از طی مراحل قانونی در احقاق حقش به نتیجه ای نرسید و بالاجبار، با پلاکارد نوشته ای  با یادآوری قانون در محوطه اداره مذکور اعتراض خود را اعلام کرد، با وجود مستنداتی که به هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات  اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران  ارائه داد به توبیخ کتبی درج در پرونده محکوم شد. وقتی جای متهم و شاکی عوض می شود جز کلام نغز حافط را توصیفی بر آن نیست:

جای آن است که خون موج زند در دل لعل

زین تغابن که خزف می شکند بازارش

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*اطلاعیه انجمن صنفی معلمان فارس درباره اخراج عزیز قاسم زاده از سوی هیأت تجدید نظر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

هیأت تجدید نظر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با تأیید موارد ۲۵ گانه‌ی اتهامات مطرح شده برای عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی، در رای صادر شده توسط هیأت بدوی، علیه این معلم با ذکر عبارت «مجموعاً به شرح ابلاغ اتهام و موارد احراز شده در رأی هیأت بدوی من حیث المجموع به عنایت به دلایل معنونه محرز و مسلم دانسته»، اخراج قاسم زاده را تخفیف در مجازات او نامیده. 

این رأی در ۲۵ دی ماه در زندان لاکان رشت به این معلم و خواننده زندانی ابلاغ شد.

از جمله موارد اتهامی عزیز قاسم زاده :

عدم حضور در کلاس درس و شرکت در تجمعات صنفی معلمان. 

مصاحبه با شبکه های معاند (رسانه های فارسی زبان خارج از کشور) 

شایان ذکر است عزیز قاسم‌زاده پیش‌تر در یادداشتی به ۲۵ اتهام هیأت تخلفات اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان علیه خود پاسخ حقوقی و مستدلی داده بود که با این وجود هیأت جدید نظر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش مجدداً  و بی توجه به استدلالات حقوقی مطروحه، عیناً همان موارد ۲۵ گانه‌ی اتهامات را مبنای تأیید رأی بدوی قرار داده است.

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن حمایت از این معلم هنرمند و مطرود دانستن این رای در هیات تجدید نظر به علت ارائه دادن دلایل روشن و متقن برای هر ٢۵ اتهام توسط #عزیز_قاسم_زاده خواهان پایان دادن به فشار علیه فعالین صنفی با گزینه های منسوخ و ناعادلانه ای چون اخراج از خدمت، زندان، انفصال از خدمت که صرفا حکایت از ترس درونی مسئولین امر دارد، می باشد.

اتهامات واهی و بی اساسی که با همدستی نیروهای امنیتی، قضات فرمایشی و هیات های تخلفات ادارات نگارش و سپس اجرا می شود.

جای معلم زندان نیست 

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص اخراج آقای عزیز قاسم زاده

در پایان روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ جامعه آموزش و پرورش کشور از اخراج آقای عزیز قاسم‌زاده با حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، باخبر شد.

آقای قاسم‌زاده ،معلم، هنرمند و فعال نام آشنای گیلانی سالهاست که زندگی خود را صرف  آموزش فرزندان این مرز و بوم نموده است و به دفعات به سبب فعالیت صنفی به زندان محکوم شده است.لازم به ذکر است  همه فعالیت های ایشان در چهارچوب اصول ۲۶ ، ۲۷،  ۳۰ قانون اساسی  ،  مواد ۲۱ و ۲۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر  مبتنی بر آزادی بیان و  مواد ۲۵ الی ۲۹ قانون حقوق شهروندی است که به امضای رئیس جمهور وقت رسید . 

متاسفانه سیستم قضایی دچار چندگانگی در رسیدگی به اتهامات شهروندان شده است.

دادگاه عمومی ،دادگاه  انقلاب ، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، دادگاه ویژه روحانیت و…‌.نمونه هایی از این چند وجهی هستند . یکی حکم زندان می دهد و دیگری  درحالی که متهم در زندان است حکم به اخراج او می دهد  .

ما خواهان رسیدگی به اتهامات فعالان صنفی و همه شهروندان در محاکم عمومی دادگستری بصورت علنی و با حضور وکیل مدافع و هیات منصفه هستیم و هر گونه حکمی که خارج از این چهارچوب صادر شود را خلاف قانون اساسی و ظلمی آشکار به حقوق  شهروندان می دانیم .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز نسبت به وضعیت حاکم بر آموزش و پرورش (سرکوب فعالین، ورود غیرقانونی روحانیون، آموزش پولی، ….. ) و نیز حکم غیر قانونی در مورد اخراج آقای عزیز قاسم‌زاده که بر اساس استدلالهای خلاف واقع صادر شده، معترض است و آنرا محکوم می نماید .

به باور ما اینگونه برخوردهای فراقانونی نه تنها هیچگونه خللی بر عزم و اراده فعالان وارد نکرده، بلکه باعث می شود  استوارتر و باصلابت تر از گذشته به راه خود ادامه داده و  بیش از پیش به درستی و راستی راه خود اطمینان  یابند.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ خورشیدی

*ادامه سریال  تصادف سرویس رفت و آمد کارگران – اینبار مرگ ومصدومیت ۳۱ کارگرکارخانه کفش بهمن سمنان

صبح روز چهارشنبه ۴ بهمن،اتوبوس درون شهری(متعلق به سازمان حمل و نقل و بار شهرداری سمنان)حامل کارگران کارخانه کفش بهمن واقع در شهرک صنعتی مهدی شهر سمنان درکیلومتر۱۰ محور سمنان – مهدی‌شهر واژگون شد و یک کارگر در دم جان خودرا ازدست داد و۲ کارگر دیگر در بیمارستان جان جان باختند و ۲۸ کارگر هم مصدوم ودر بیمارستان بستری شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،نکته تعجب‌برانگیز در حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران کارگرکارخانه کفش بهمن این است که شهرداری سمنان به چه قیمتی به دنبال درآمدزایی برای خود است، با چه مجوزی اتوبوس‌های درون‌شهری را برای فعالیت در مسیر برون‌شهری بین ۲ شهرستان سمنان و مهدیشهر با فاصله حدود ۲۰ کیلومتر از هم، به کار گرفته است؟

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate