از تظاهرات توده ای مردم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی قاطعانه حمایت کنیم

از تظاهرات توده ای مردم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی قاطعانه حمایت کنیم

جمهوری اسلامی دست به ماجراجویی‌های تروریستی متعددی در منطقه زده است. موشک پرانی در کردستان عراق و در بلوچستان پاکستان از موارد جدیدی است که تعدادی افراد غیر نظامی را قربانی کرد. سیاست‌های جنایتکارانه جمهوری اسلامی در منطقه نه تنها عامل مهمی در قربانی شدن مردم در این کشورها است بلکه موجب ناامنی در این کشورها و در خود ایران شده است. هزینه سیاست‌های تروریستی جمهوری اسلامی از حمایت از حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین تا حوثی‌های یمن و حشدالشعبی در عراق از جیب مردم ایران، همان مردمی که زیر فقر و بدبختی کمرشان خم شده، بالا کشیده میشود. از نظر سیاسی نیز تروریسم منطقه‌ای حکومت اسلامی مستقیما هدف سرکوبگرانه در داخل کشور را تعقیب میکند و یک رکن سیاست حکومت برای بقای خود میباشد.

اما این اقدامات به ناکامی‌های سیاسی بیشتری برای جمهوری اسلامی منجر شده است. واکنش سریع دولت پاکستان علیه جمهوری اسلامی و حمله به بلوچستان ایران و عکس‌العمل تند دولت عراق، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی از نتایج سیاسی اقدامات جمهوری اسلامی بوده است.

از سوی دیگر مردم در  دهوک، اربیل و زاخو از شهرهای کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی دست به تظاهرات دهها هزار نفره زده‌اند. در سالهای اخیر مردم عراق بارها در اعتراض به جمهوری اسلامی و نیروهای وابسته به آن در این کشور به خیابان آمده و خواستار انحلال این نیروها و قطع دستان خون‌آلود جمهوری اسلامی از مقدرات کشورشان شده اند. اعتراضات وسیع اخیر مردم در کردستان عراق نیز در همین راستا است. این مبارزات همسو و هم جهت با انقلاب زن زندگی آزادی و نشان دهنده همبستگی مردم کشور هایی که جولانگه نیروهای جنایتکار وابسته به جمهوری اسلامی است با مردم ایران است.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات مردم کردستان عراق قاطعانه حمایت میکند و کلیه نهادها و تشکل‌ها و احزاب آزادیخواه و کلیه فعالین سیاسی را فرامیخواند که از اعتراضات مردم کردستان عراق حمایت کنند، پرچم مقابله با تروریسم منطقه‌ای جمهوری اسلامی را بالا ببرند، و اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه را شدیدا محکوم کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate