٢٤٦ هزار نفر میلیونر، ٤٠ میلیون زیر خط فقر! راه رهائی سوسیالیسم است

٢٤٦ هزار نفر میلیونر، ٤٠ میلیون زیر خط فقر!

راه رهائی سوسیالیسم است

بنا به گزارش موسسه خدمات مالی و بانکی سوئیس ( یو بی اس) تعداد میلیونرهای ایرانی (به دلار) ٢٤٦ هزار نفر است. این تعداد بیش از ٤ برابر میلیونرهای ترکیه، مصر و عربستان است. ایران از یک نظر دیگر نیز از این کشورها پیشی گرفته است: بنا به آمارسازیهای رسمی دولتی بیش از ٣٠ درصد، و بطور واقعی نزدیک به ٥٠ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی میکنند. یعنی در حالی که کمتر از ٣ هزارم جمعیت پولشان از پارو بالا میرود، نیمی از جمعیت امکان بر آورده کردن ابتدائی ترین نیازهای خود را ندارند. این بیان شعار “حقوقهای نجومی فلاکت عمومی” به زبان آمار و ارقام است.

موسسه “یو بی اس” وارد دلایل سیاسی- اجتماعی این تفاوت فاحش میان کوه ثروت و دره فقر نشده است اما همه میدانند عامل این فاجعه اقتصادی-اجتماعی سرمایه داری اسلامیزه شده است. در راس کوه ثروت آیت الله های میلیارد وابسته به بیت رهبری قرار دارند و در قعر دره فقر توده مردم: بیکاران و دستفروشان و کارتن خوابها، کودکان کار و خیابان و کارگران و معلمان و پرستاران، بازنشستگان و کارمندان جزء و در یک کلام اکثریت عظیم مردم ایران.

ویژگی دیگر جمهوری اسلامی مکانیسم تاراج ثروت از دست آفرینندگان آن، یعنی ٩٩٧هزارمی ها، و سرازیر کردن آن به جیبهای گشاد ٣ هزارمی ها است: مکانیسمی مبتنی بر سلطه انحصاری بیت رهبری و بسیج و سپاه بر بخش اعظم صادرات و واردات و معادن و منابع ثروت و مراکز تولیدی و خدماتی، در کنار رانتخواری، ارز دو نرخی، مزایده- مناقصه های از پیش تعیین شده و اختلاس و دزدی و چپاولی که کل حکومت را دربر گرفته است.

مردم ایران هیچگاه به این وضعیت تسلیم نشده اند. تفاوت دیگر جامعه ایران با مصر و ترکیه و عربستان خیزشهای متعدد و مداوم توده مردم علیه این بساط غارت و چپاول است. خیزشی که بروز شکوهمندش در قالب انقلاب زن زندگی آزادی مقبولیتی جهانی یافته است. امروز بازنشستگان و کارگران با شعار “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” علیه کل این سیستم چپاول به میدان آمده اند. انقلاب ایران این بساط غارت و تاراج کاپیتالیستی-اسلامی را برای همیشه از جامعه جارو خواهد کرد و نظام و جامعه ای انسانی و آزاد و برابر، نظامی سوسیالیستی- سکولاریستی را بجای آن خواهد نشاند.

٢٦ دی ١٤٠٢، ١٦ ژانویه ٢٠٢٤

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate