اخباروگزارش های کارگری ۲۳  دی ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۳  دی ماه ۱۴۰۲

– کانون نویسندگان ایران:حکم اعدام باید لغو شود!

– دومین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها

کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی و اداری اعلام کردند:« تا تحقق کامل مطالبات خود هر هفته روزهای شنبه اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.»

– تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی سال ۹۳ نسبت به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید

– تجمع اعتراضی کارگران راه آهن یزد نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری گار مقابل استانداری

– فراخوان تجمع افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی مسئولان ودعوت از رسانه ها برای پوشش دادن

– ادامه اعتراضات گوجه کاران  جنوب کشورنسبت  به تعرفه صادرات گوجه ‌فرنگی بابرپایی تجمع  مقابل فرمانداری پارسیان

– برگزاری تجمع اعتراضی داروسازان نسبت به فروش انترنتی دارو علیرغم تلاش های نیروهای سرکوب برای جلوگیری در نزدیکی مجلس وسازمان برنامه وبودجه

– گزارش اسماعیل عبدی از دیدار با منظر ضرابی و عباس صادقی اسوه های دادخواهی و ایستادگی

– بازجوهای اطلاعات در سنندج  شریفه محمدی فعال کارگری را برای اعتراف اجباری تحت فشار گذاشته‌اند 

– جان باختن یک کارگر شرکت برق همدان براثر برق گرفتگی

– مرگ یک کارگردر شهرستان مشکین شهر براثر واژگونی تراکتور

*******

*کانون نویسندگان ایران:حکم اعدام باید لغو شود!

تا به کِی قرار است زندگی مردم این سرزمین در انتظار اعدام و اجرای حکم اعدام در تلخی بگذرد؟ تا به کی قرار است فریاد غالب در فضای جامعه بانگ «اعدام نکنید» باشد؟ تا کجا، تا چند، باید صدای کودکانی را شنید که در امید و ناامیدیِ درهم‌تنیده فریاد می‌زنند: پدرم را اعدام نکنید … مادرم را اعدام نکنید … یا شنیدن صدای پدران و مادران که: پسرم را … دخترم را … و یا همسرم را … خواهرم را … برادرم را …؟ چندهزار انسان دیگر در حلقه‌ی طناب‌های آویخته باید آونگ شوند؟ چه‌هنگام این چرخ کشتار رسمی و «قانونی»، این نشانه‌ی تاریخ توحش، از کار می‌افتد و از حرکت بازمی‌ایستد؟ باری، متاسفانه هیچ نشانه‌ای از توقف آن در میان نیست؛ وارونه، در هفته‌های اخیر بر شمار و سرعت اعدام‌ها افزوده شده است. چندین روز است که نام شش جوان: رضا رسایی، مجاهد کورکور، محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی، وفا آذربار در فهرست اعدامی‌ها قرار داده شده و هر لحظه‌ی خانواده‌ها، دوستان و هر شهروند انسان‌دوست در انتظار هول‌انگیز قتل آن‌ها سپری می‌شود.

این اعدام‌ها شکست‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک حاکمان را نه جبران می‌کند و نه می‌پوشاند، حتی دیگر تکیه‌گاه مطمئنِ ماندگاری‌شان نیست؛ زیرا هدف آن‌ها را، پراکندن رعب و وحشت میان مردم را، تأمین نمی‌کند. وقتی زندگی مردم توأمان فلاکت و مرگ باشد، دیگر چیزی برای از دست‌دادن ندارند که بترسند. در این سرزمین هر اعدامی سیاسی است، حتی هنگامی‌که مجرمان «عادی» را بر دار می‌کنند؛ زیرا به منظور مرعوب‌کردن مردم و پس‌راندن آن‌ها انجام می‌گیرد. می‌خواهند بر زبان‌ها قفل سکوت بزنند و بر دست‌وپاها بندِ بندگی ببندند؛ این‌گونه سلب حیات از افراد به سلب حق اعتراض و حق آزادی بیان مردم گره می‌خورد. اوج‌گیری شمار اعدام‌ها در هنگام و پس از هر جنبش وسیع اعتراضی نشانی از این رویکرد است. در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» و مدتی پس از آن، شمار اعدام‌ها چنان فزونی گرفت که تفاوتی ۷۵ درصدی با سال پیش از آن را ثبت کرد. دستگاه‌ تبلیغات حکومتی، برای پوشاندن هدف اصلی، همواره اعدام را نوعی «مجازات مجرمان» و «اجرای عدالت» وانموده، در برابر، اما گفتمانِ «اعدام قتل‌عمدِ حکومتی است» دیگر به بخشی از باورهای عمومی تبدیل شده است. 

در میان مردمی که از فراوانی حکم اعدام و اجرای آن در چندین دهه به اشمئزاز و بیزاری رسیده‌اند، با گرفتن «قانونیِ» جان آدمی نمی‌توان مانور «عدالت» داد. برعکس، جرم‌انگاریِ حکم اعدام گامی مهم به سوی عدالت قضایی و قدمی اساسی در انسانی‌تر کردن جامعه است. باید نقطه‌ی پایانی بر صدور حکم اعدام گذاشت. و این دست نخواهد داد مگر به کوشش مردم معترض و مخالف اعدام. 

هم اکنون سایه‌ی شوم طناب دار بر سر شش جوان سنگینی می‌کند و نه فقط این، که سِیلی از احکام و اجرای اعدام به راه افتاده است، هرگاه سیل می‌آید و زندگی بخشی از مردم را نابود می‌کند، رسم مروت و انسانیت، دیگران را به کمک آن‌ها گسیل می‌دارد تا آغوش یاری و مهربانی را به روی‌شان بگشایند. در برابر سیل هستی‌برانداز احکام اعدام نیز یاری مردم بسیار راه‌گشاست. حکم اعدام این شش جوان باید لغو شود. آن‌ها زندانی سیاسی‌اند و اصولا نباید دستگیر می‌شدند. زیرا حق اعتراض، حق فعالیت سیاسی و حق آزادی بیان از حقوق اساسی و اولیه‌ی هر انسان است. 

کانون نویسندگان ایران خواهان لغو حکم اعدام رضا رسایی، مجاهد کورکور، محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی، وفا آذربار و دیگر احکام اعدام، و آزادی تمام کسانی است که به سبب فعالیت سیاسی یا ابراز نظر و عقیده‌ی خود زندانی شده‌اند. 

۲۴ دی ۱۴۰۲

*دومین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها

کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی و اداری اعلام کردند:« تا تحقق کامل مطالبات خود هر هفته روزهای شنبه اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.»

روز شنبه  ۲۳ دی برای دومین هفته متوالی،کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی برای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات و عدم تحقق وعده ها دست به تجمع زدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث):

صبح امروز بیست و سوم دی ۱۴۰۲، شماری از همکاران اداری- پشتیبانی ارکان ثالث مجتمع‌های گاز پارس جنوبی از جمله پالایشگاههای سوم، ششم، هفتم، دهم و دوازدهم در اعتراض به عدم تحقق مطالبات تجمعاتی برگزار کردند.

بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان و بیمه آنها از مطالباتی است که طی تجمع امروز و همچنین تجمع شانزدهم دی مطرح شده است.

بعد از تجمعات گسترده هفته گذشته، همکاران بسیاری پیامک های تهدیدآمیز از مراجع امنیتی دریافت کرده بودند اما علیرغم این تهدیدات همکاران بر پیگیری خواسته ها با برگزاری تجمعات اعتراضی اصرار و اهتمام دارند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) حمایت کامل خود را از تمامی اشکال اعتراضی این همکاران اعلام نموده کارگران سایر بخشهای پالایشگاهی و پتروشیمی در پارس جنوبی را به اعتراضات هفتگی فرا می خواند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

۱- بنا بر خبرهای دریافتی گروههایی از همکاران ارکان ثالث مجتمع‌های گاز پارس جنوبی از جمله پالایشگاههای ششم، دهم و دوازدهم، صبح امروز شنبه ۲۳ دی ماه در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود تجمعاتی برگزار کرده اند.

مهمترین خواسته این همکاران، بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان است.

شنبه گذشته و پس از تجمعات گسترده این همکاران، پیام های تهدیدآمیز متعددی از سوی نهادهای امنیتی برای شمار زیادی از کارگران پالایشگاههای پارس جنوبی ارسال شده بود.

 خبرهایی از تجمعات مشابه این گروه از همکاران در سایر پالایشگاهها بدستمان رسیده که پس از دریافت جزییات و تصاویر آن، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- گزارشهای دریافتی حاکی از برگزاری تجمعات اعتراضی امروز شنبه بیست و سوم دی ماه همکاران ارکان ثالث تقریبا در تمامی پالایشگاههای گاز پارس جنوبی است.

تصاویری از تجمعات همکاران پالایشگاههای سوم، هفتم و دهم بدستمان رسیده است.

بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل، اقماری شدن نیروهای اداری و پشتیبانی بر اساس دو به دو و ساماندهی وضعیت استخدامی و بیمه همکاران راننده از اهم مطالبات است.

*تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی سال ۹۳ نسبت به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید

روزشنبه ۲۳ دی در پی فراخوان ازپیش داده شده+، کارکنان استخدامی سال ۹۳ برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید دست به تجمع در محوطه‌ی ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روبروی بلوک یک،زدند.

+فراخوان تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی سال ۹۳ نسبت به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید زمان:شنبه ۲۳ دی – ساعت ۹ صبح

مکان: اهواز: در محوطه‌ی ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روبروی بلوک یک

متن فراخوان:

حتما درجریان هستید اخیرا مسئولین وزارت نفت تصمیمی گرفته‌اند که درصورت اجرا، همکاران استخدامی ۹۳ به بعد با کسر معادل ریالی یک گرید(۵٪) مواجه می‌شوند!

به همین دلیل تعدادی از همکاران شاغل در اهواز که این ظلم برآنها روا شده قصد اعتراض دارند؛ 

تاریخ تجمع درخصوص حذف ترفیعات استخدامی‌های۹۳ ، شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۲ ساعت  ۹ صبح در محوطه‌ی ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روبروی بلوک یک می‌باشد.

*تجمع اعتراضی کارگران راه آهن یزد نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری گار مقابل استانداری

روزشنبه ۲۳ دی، کارگران راه آهن یزد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری گار دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

گزارشی بقلم یک کارگر:

تجمع کارگران و کارکنان نگهداری یزد 

۲۳ دی ۱۴۰۲

.تجمع تمام نیرو های استان یزد.جلوی استانداری.برای اعتراض به شرکت ظلم و ستم(گار).

لازم به یاد آوریست کارگران از قبل برای تجمع اعتراضی فراخوان داده بودند و صیح امروز در مقابل استانداری یزد تجمع کارگران انجام گرفته است ممکن است کارگران در نواحی دیگر راه آهن تجمع اعتراضی بگذارند و باید گفت بخاطر پایین بودن حقوق و مزایا و وعده های توخالی مدیران طی هفته های گذشته سانحه در راه آهن بسیار بالا رفته

تعداد کارگران بالاتر از ۱۰۰ نفر هستند که در این واحد به کار مشغولن

*فراخوان تجمع افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی مسئولان ودعوت از رسانه ها برای پوشش دادن

دعوت از اهالی رسانه برای پوشش اخبار یک رویداد مهم و حساس

روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح، افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم اجرای ۶ ساله قانون حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی مسئولان، مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

لذا بدین‌وسیله از خبرنگاران، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رسانه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری محترم و وزین دعوت به عمل می‌آوریم در راستای ایفاء مسئولیت شغلی و اجتماعی خود، این رویداد مهم و حساس را پوشش دهند.

با توجه به اهمیت این تجمع، انتظار می‌رود که اهالی رسانه با پوشش گسترده این تجمع، به تحقق اهداف آن کمک کنند.

مکان؛ میدان بهارستان، ضلع شمال غربی پارک بهارستان مقابل سازمان برنامه و بودجه

*ادامه اعتراضات گوجه کاران  جنوب کشورنسبت  به تعرفه صادرات گوجه ‌فرنگی بابرپایی تجمع  مقابل فرمانداری پارسیان

روز شنبه ۲۳ دی، گوجه کاران برای اعتراض  به تعرفه صادرات گوجه ‌فرنگی دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان هرمزگان زدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات گوجه کاران استان بوشهر نسبت  به تعرفه صادرات گوجه ‌فرنگی بابرپایی تجمع  برای دومین روز

روز جمعه ۲۲ دی، کشاورزان آبدان(برای دومین روزمتوالی) و بردخون درشهرستان دیراستان بوشهر برای اعتراض به تعرفه صادرات گوجه ‌فرنگی دست به تجمع زدند.

*برگزاری تجمع اعتراضی داروسازان نسبت به فروش انترنتی دارو علیرغم تلاش های نیروهای سرکوب برای جلوگیری در نزدیکی مجلس وسازمان برنامه وبودجه

روز شنبه ۲۳ دی، علیرغم تلاش های نیروهای سرکوب برای جلوگیری اعتراض داروسازان نسبت به فروش انترنتی دارومقابل مجلس تجمع آنها  درپارکی نزدیکی مجلس وسازمان برنامه وبودجه برگزارشد.

*گزارش اسماعیل عبدی از دیدار با منظر ضرابی و عباس صادقی اسوه های دادخواهی و ایستادگی

۲۱ دیماه ۱۴۰۲ با اعضای کانون صنفی معلمان به دیدار بانو منظر ضرابی همکار محترم بازنشسته مان رفتیم که مظلومانه چهار تن از عزیزانشان را درانفجار هواپیمای مسافربری اوکراین از دست داده اند.

ایشان متولد کرمانشاه و دارای مدرک لیسانس بازرگانی ست و از ابتدای استخدام در آبان ۵۷ تا ده سال در دبیرستانهای اسلام آباد و کرمانشاه خدمت کرده و در طول مدت جنگ ایران و عراق در مناطق جنگی تدریس کرده است. سپس در سال ۶۷ به منطقه ۱۶ تهران و پس از هشت سال به منطقه ۱۱ رفته و تا بازنشستگی در این منطقه مانده اند.

در حالی این شعر در ذهنم مرور میشد

«از ننگ چه گویی که مرا نام ز ننگ است 

وز نام چه پرسی که مرا ننگ ز نام است»

با عرق شرم بر پیشانی و خاطری حزین نمی دانستیم چگونه نزد ایشان برویم،حتی پس از ۴ سال روی رفتن نزد این مادر ارجمند را نداشتیم. 

با زخمی التیام ناپذیر و دردی جانکاه هر طور بود خود را به منزل ایشان رساندیم .

این معلم شریف با روی باز پذیرای همکاران شد و فرمود کار شما عزیزان خیلی ارزشمند است و من هم در تجمعاتی که برای آزادی معلمان زندانی بوده شرکت می کردم . به یاد شعر شاملو افتادم «در اینجا چار زندان است…»

و افزودند در تمام مدت خدمت، عشق به معلمی و دانش آموزان سبب شد که سختی و شکنجه کار کردن با برخی مدیران و مربیان پرورشی را تحمل کنم.

سپس جناب عباس صادقی همسر بزرگوار ایشان از وکلای با سابقه و خوشنام دادگستری که پس از فاجعه پروانه وکالتش تمدید نشده است و با خشم و اشک و آه و حسرت تمام وقت و با دقت مسائل حقوقی ماجرا را دنبال کرده است شرح مبسوطی از فاجعه رخ داده ارائه کرد و افزود ما دادخواه هستیم و مطالباتمان جدی ست و هرگز از خون عزیزانمان نمی گذریم. 

خانم شهین شکویی از داغداران و خانواده های دادخوه نیز حضور داشتند که دختر بزرگوارشان نیلوفر ابراهیم و داماد گرامی شان سعید طهماسبی را از دست داده اند.

ایشان نیز به بیان ابعادی از ماجرا پرداختند.

در تمام مدت بانو ضرابی در حالی که بغض هایش را فرو می خورد گفت: سی سال تمام به فرزندان این آب و خاک خدمت کردم و بچه هایم را به دندان گرفتم و در جنگ، سه سال به دلیل مبارزه با خرافات مجبور به دفترداری ۳۶ ساعت در هفته شدم و راه های دور تا ۶۵ کیلومتر مدرسه را با کمترین امکانات طی کردم و نهایتا نتیجه زحماتم شد “پرپر کردن چهار گل باغ زندگی ام” 

حال «از قاضی این شهر شکایت به که گویم؟!»

در سکوت اندوهبار جمع اشکهای این مادر سرافراز جاری شد و گفت: پسرم الوند صادقی در اردیبهشت ۶۹ به دنیا آمد. فوتبال و تنیس را خوب بازی می کرد و برای رقبا کری می خواند و می خندید طوری که هنوز در و دیوار خانه صدای خنده هایش را انعکاس می دهد. الوند ریاضی خواند و موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع شد. 

دخترم سهند صادقی هم کارشناسی ارشد شیمی داشت و در شرکت راسن کار می کرد. همکارانش او را آرام و عمیق و سنگ صبور دوستان توصیف می کردند که رازهای ناگفته شان را به او می گفتند.پس از مهاجرت به کانادا دوره های تخصصی داروسازی را در تورنتو گذراند و در شرکت کازمتیکالب مشغول به کار شد.

نگار برقعی همسر الوند دختری دوست داشتنی،نخبه و باهوش بود که در دانشگاه مک گیل مونترال در رشته تغذیه ادامه تحصیل می داد.

نوه نازنینمان سوفی ۵ ساله بود و پیش دبستانی می رفت. تازه داشتیم قد کشیدنش را تجربه می کردیم که این جنایت هولناک رخ داد و بزرگترین غمهای عالم بر دلمان نشست و با بروز فاجعه و این جدایی دردناک، ضربه سنگینی بر خانواده ما وارد شد طوری که حتی روانشناس ها نسخه ای التیام بخش برایمان نداشتند.

ما دو راه داشتیم یکی آنکه خود را به قدرت ویرانگر افسردگی بسپاریم و نابود شویم و دیگر آنکه برای شادی روان عزیزانمان، یادگاری فرهنگی بنا کرده و البته دادخواهی کنیم.ما راه دوم را انتخاب کردیم و با آن که نخستین وظیفه خود را دادخواهی می‌دانستیم اما برای تداوم راه فرزندانمان، تصمیم گرفتیم زنگ مدرسه‌ای را به صدا در آوریم و

«دست در دست هم دهیم به مهر »

در ادامه به همراه همسرم با گروه همبند آشنا شدیم که خیر مدرسه ساز بودند و چون الوند خیلی سیستان و بلوچستان را دوست داشت ما نیز در پی آن بودیم اندکی از محنت مردم مناطق محروم بکاهیم.

برای ساخت مدرسه، روستای همت آباد بخش زرآباد شهرستان کنارک را انتخاب کردیم که دختران آن در دبیرستان در وضعیت سختی درس می‌خواندند،راه‌شان دور بود و حتی تعدادی از آنها به دلیل نبود دبیرستان در روستا، ترک تحصیل کرده بودندهمسر سهند؛ وحید امامی ،نیز برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره او در روستای چشمه میران جوانرود استان کرمانشاه مدرسه ای بنا کرد.

در راه بازگشت به منزل به شرف و بزرگواری خانواده هایی که عزیزانشان در خون نشستند و آنها ضمن دادخواهی برای جوانان سرزمنینمان مدرسه ساخته اند فکر می کردم .

«سلسله ی موی دوست حلقه ی دام بلاست

هرکه در این حلقه نیست فارغ ازین ماجراست»

*بازجوهای اطلاعات در سنندج  شریفه محمدی فعال کارگری را برای اعتراف اجباری تحت فشار گذاشته‌اند 

بنا به خبرهای رسیده به کانال شورای هماهنگی شریفه_محمدی، فعال کارگری که پیش‌تر  از زندان لاکان رشت به زندان سنندج انتقال یافته بود توسط بازجوهای وزارت اطلاعات در سنندج برای اعتراف اجباری علیه خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است 

در خبر ارسالی به کانال شورا آمده‌است این فعال کارگری گیلان پنجشنبه ۲۱ دیماه به از زندان سنندج به بازجویی اعزام شده‌است و در هنگام بازگرداندان وی به زندان  سنندج، سایر زندانیان کبودی زیر چشم، قرمزی و التهاب شدید چشمان و التهاب صورت وی را مشاهده کرده‌اند  

شریفه محمدی، چهاردهم آذرماه در حال رفتن به محل کار خود بازداشت شد. طی ۲۶ روز بازداشت، او تنها دو بار با خانواده تماس داشته است. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن یک کارگر شرکت برق همدان براثر برق گرفتگی

روزشنبه ۲۳ دی، یک کارگر شرکت برق همدان حین کار در ارتفاع در مسیر همدان- تهران دچار برق گرفتگی شد ودر دم جان باخت.

*مرگ یک کارگردر شهرستان مشکین شهر براثر واژگونی تراکتور

روز جمعه ۲۲ دی،یک راننده تراکتورحین کار  در در محور جاده‌ای زمین‌های کشاورزی روستای قورت تپه شهرستان مشکین شهر اردبیل براثر واژگونی تراکتورجان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate