اعتراضات کارگران ارکان ثالث در اکثر پالایشگاههای پارس جنوبی نفت

اخبار نفت:شماره ۶۲

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در اکثر پالایشگاههای پارس جنوبی نفت

کارگران جدید الاستخدام نیز دست به اعتراض زدند

بنا بر اخبار منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، علاوه بر تجمعات کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاههای ششم، دهم و دوازدهم  پارس جنوبی، که قبلا گزارش کردیم، امروز این کارگران تقریبا در تمامی پالایشگاههای گاز پارس جنوبی تجمع و اعتراض داشته اند.

خواست اصلی کارگران ارکان ثالث افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کار و حذف پیمانکاران است. مطالبات فوری آنها عبارتند از: بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل که میتواند بهبودی در سطح دستمزدها بدهد، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان. اعتراضات در میان کارگران ارکان ثالث گسترده است و یک خواست مهم آنان حذف پیمانکاران از محیط های کار است. اعتراضات این کارگران در کنار تجمعات ادامه دار کارگران رسمی نفت از فضای پر التهاب در نفت این شاهرگ اقتصادی کشور حکایت میکند.

طبق اخبار منتشر شده امروز همچنین بنا بر فراخوان قبلی کارگران “جدید الاستخدام” نفت در اعتراض به  تصمیم معاونت منابع  انسانی نفت برای حذف یا کاهش ریالی یک گرید از حقوقشان در مقابل بلوک یک ساختمان ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز دست به تجمع زدند. این کارگران استخدامی سال ۹۳ به بعد هستند. اعتراض این کارگران به تعرض به سطح حقوقشان است. با توجه به گرانی های افسار گسیخته یک خواست سراسری کارگران نفت افزایش حقوقها است. طبق گزارشات معاونت منابع انسانی نفت تصمیم گرفته است برای بعضی از کارکنان استخدامی ۱۳۹۳ به بعد، یک گرید معادل ریالی ( ۵ درصد ) از آنان کسر نماید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ دی  ۱۴۰۲،  ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate