اخباروگزارش های کارگری ۲۱  دی ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۱  دی ماه ۱۴۰۲

– اعتصاب کارگران واحدهای نمزدایی،نمک زدایی وفشارافزایی مارون پالایشگاه بید بلند در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و ۲ ماه حق بیمه یک هفته را پشت سر گذاشت

– فراخوان تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی سال ۹۳ به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید

– گزارشی از دادگاه دوم  ۹ کارگر و جوان جویای کار آق دره تکاب و سرکوب کارگران معادن سنگ و طلای آق دره

–  بازداشت ۲۲ معترض روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان

– تجمع اعتراضی پرشور معلولان مقابل استانداری خراسان رضوی

–  جلوگیری ماموران نیروی انتظامی از برگزاری تجمع ناشنوایان در شیراز

– دیدار جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای کانون صنفی معلمان تهران با خانواده جانباختگان هواپیمای اکراینی

– تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز نسبت به مشکلات تغذیه

– تهاجم مامورین حراست، اینبار درون اتاق‌های خوابگاه دخترانه دانشگاه تهران!

– تداوم بازداشت شریفه محمدی در زندان مرکزی سنندج

– پارگی کبد یک دانش‌آموز به دلیل ضرب‌وشتم توسط معلم

– جان باختن یک کارگر ۶۰ ساله درخواف براثرریزش قنات 

*******

*اعتصاب کارگران واحدهای نمزدایی،نمک زدایی وفشارافزایی مارون پالایشگاه بید بلند در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و ۲ ماه حق بیمه یک هفته را پشت سر گذاشت

کارگران واحدهای نمزدایی،نمک زدایی وفشارافزایی مارون پالایشگاه بید بلند(شرکت پیمانکاری دانش بنیان پترو نیرو صبا) واقع در جنوب شرقی شهرستان اهوازیک هفته است که برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و ۲ ماه حق بیمه در اعتصاب بسر می برند.

 برپایه گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی شرکت پیمانکاری دانش بنیان پترو نیرو صبا از حربه های دخالت نیروی انتظامی وتهدید کارگران به تشکیل پرونده قضایی برای شکستن استفاده کرده ولی تابه امروز به نتیجه نرسیده است واعتصاب کارگران کمکان ادامه دارد.

واحدهای نمزدایی،نمک زدایی وفشارافزایی مارون پالایشگاه بید بلند؟

پروژه جمع آوری گاز های بالادستی ترش وشیرین از سمت مناطق مارون به پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس و طی فرآیند نمزدایی و فشارافزایی در پالایشگاه و به دنبال آن استفاده در شبکه گازی کشور

*فراخوان تجمع اعتراضی کارکنان استخدامی سال ۹۳ به بعد نفت اهوازنسبت به حذف ترفیعات منجمله به کسر مزایای ریالی یک گرید

زمان:شنبه ۲۳ دی – ساعت ۹ صبح

مکان: اهواز: در محوطه‌ی ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روبروی بلوک یک

متن فراخوان:

حتما درجریان هستید اخیرا مسئولین وزارت نفت تصمیمی گرفته‌اند که درصورت اجرا، همکاران استخدامی ۹۳ به بعد با کسر معادل ریالی یک گرید(۵٪) مواجه می‌شوند!

به همین دلیل تعدادی از همکاران شاغل در اهواز که این ظلم برآنها روا شده قصد اعتراض دارند؛ 

تاریخ تجمع درخصوص حذف ترفیعات استخدامی‌های۹۳ ، شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۲ ساعت  ۹ صبح در محوطه‌ی ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روبروی بلوک یک می‌باشد.

*گزارشی از دادگاه دوم  ۹ کارگر و جوان جویای کار آق دره تکاب و سرکوب کارگران معادن سنگ و طلای آق دره

حدود شش ماه پس از وقوع درگیری میان تعدادی از کارگران و جوانان جویای کار در آقدره تکاب با ماموران نیروی انتظامی که به بازداشت و پرونده‌سازی قضایی و امنیتی علیه کارگران منجر شد، روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۲ برای بار دوم دادگاهی در راستای رسیدگی به اتهامات وارد شده به کارگران برگزار شد. گفته می‌شود، این دادگاه در پی شکایت سه مامور نیروی انتظامی مبنی بر اعمال “ضرب و جرح عمدی” از سوی ۹ کارگری برگزار شده که در درگیری مرتبط با «درخواست افراد جویای کار در مقابل معدن سنگ تراورتن» حضور داشتند.

در روز نهم مرداد ۱۴۰۲، دو تن از جوانان جویای کار برای چندمین بار در مقابل سنگ تراورتن آقدره حضور یافتند. آنها بارها درخواست کار داده بودند و با توجه به تعهدات کارفرمای معدن مبنی بر بکارگیری اهالی بومی روستا انتظار داشتند که این درخواست مورد قبول قرار گیرد. با این حال با بی‌توجهی مسولین معدن و برخورد نیروی انتظامی مواجه شدند. در نتیجه برخوردها و درگیری‌های صورت گرفته میان نیروی انتظامی و اهالی که جمعی از کارگران معادن سنگ و طلای آقدره بودند ، تیراندازی‌هایی از سوی ماموران انتظامی صورت گرفت که منجر به زخمی شدن دو نفر از اهالی و انتقال آنها به بیمارستان‌های ارومیه و زنجان شد و در نهایت درگیری خاتمه یافت. با این حال در نیمه شب روز بعد با هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی به خانه‌های اهالی ۳۲ تن از کارگرانی که در درگیری‌ها حضور داشتند، بازداشت شده و به زندان ارومیه منتقل شدند. این کارگران دو ماه پس از بازداشت با وثیقه‌های سنگین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی آزاد شدند. برخی از آنها با اخذ تعهداتی (گفته می‌شود اداره اماکن این تعهدات را اخذ کرده) که یا از محتوای آن خبر نداشتند و یا حق اعتراض به حقوق صنفی را از آنها سلب می‌کرد با قراردادهای یک ماهه(قبلا این قراردادها سه ماه بود) به کار بازگشتند و تعدادی دیگر بدون تسویه حساب و با معوقات حقوقی دست کم دو ماهه اجازه بازگشت به کار را پیدا نکردند.

حسین تاج حقوقدان و وکیل پرونده کارگران آقدره به خبرنگار رسانه ای گفت: نوزدهم دی ماه دادگاه دیگری در راستای رسیدگی به اتهامات وارد شده به ۹ تن از اهالی و کارگران آقدره برگزار شد. این دادگاه در پی شکایت سه مامور نیروی انتظامی مبنی بر “اعمال ضرب و جرح عمدی” توسط کارگران برگزار شد، اما مستندات ارائه شده از سوی شاکیان محل اشکال بوده و اعمال ضرب و جرح از سوی اهالی و کارگران آقدره را اثبات نمی‌کند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: شاکیان، سه شاهد معرفی کرده بودند که از نظر تعاریف حقوقی “شاهد” محسوب نمی‌شدند و به عنوان مطلع در دادگاه حضور داشتند. به همین دلیل ما به عنوان وکلای پرونده درخواست ارائه مستندات دادیم و قرار بر این شد که آنها در خصوص اثبات ادعای خود مستنداتی ارائه کنند.

به گفته تاج گرچه این دومین دادگاهی است که در ارتباط با پرونده درگیری میان اهالی و کارگران آقدره با ماموران انتظامی برگزار می‌شود اما اتهامات مطرح شده در دادگاه اخیر، اتهامات جدیدی علیه ۹ تن از کارگران است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: رای نهایی در خصوص دادگاه نخست رسیدگی به پرونده اهالی و کارگران آقدره هنوز صادر نشده است.

در جریان دادگاه نخست که روز چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، کارگران با اتهاماتی چون «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت داخلی کشور» و «آدم‌ربایی» مواجه بودند.

منابع کارگری می‌گویند در طول شش ماه گذشته و به دنبال مطالبه حقوق قانونی تسویه نشده و تلاش برای حق خواهی در خصوص اشتغال به کار اهالی بومی ، آنها بارها با تهدید و ضرب و شتم از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی و همچنین عوامل ناشناس مواجه شده‌اند. 

یک منبع کارگری در خصوص روند بازگشت به کار تعدادی از کارگران بازداشت شده نیز می‌گوید: بازگشت به کار برخی از کارگرانی که بازداشت شده بودند، منوط به اخذ مجوز از اداره اماکن شده است. «بعد از اون درگیری‌ها، همه اهالی آقدره وسطی که کارگر معدن طلا و سنگ بودند چه آنها که در جریان اون درگیری حاضر بودند و چه کسانی که اصلا در آن محل حضور نداشتند، از ادامه کار منع شدند. بعد از مدتی شرکت اعلام کرد که برای بازگشت به کار باید از اداره اماکن! مجوز بگیرید. اخذ مجوز از اداره اماکن نیاز به دوندگی زیادی داشت. بارها به اماکن مراجعه شد تا بالاخره یک برگه سفید به کارگران دادند تا امضا کنند. بعد از مدتی هم برگه را داخل پاکتی گذاشتند و به کارگران دادند تا به حراست شرکت تحویل دهند.»

به گفته منابع کارگری، «مشخص نیست پس از اخذ امضا از کارگران آیا داخل این برگه‌ها چیزی نوشته شده یا خیر! » اما کارگران با انگیزه بازگشت به کار پای برگه سفید را امضا کرده‌اند و از تبعات امضای چنین سندی اظهار نگرانی می‌کنند. یکی از کارگران در این باره می‌گوید: «ما فقط میخواستیم برگردیم سر کار! مجبور بودیم امضا کنیم. چاره‌ی دیگه‌ای نداشتیم…»

صدور مجوز بازگشت به کار از سوی اداره اماکن بدعتی در روند بازگشت به کار کارگران است . این در حالیست که طبق قاعده، این “اداره کار” است که وظیفه صدور چنین مجوزی را بر عهده دارد.

کارگران می‌گویند که اتهامات وارد شده را نمی‌پذیرند و پس از بازداشت متحمل آسیب‌های روانی و جسمی فراوانی شده‌اند که همچنان بر زندگی شخصی و خانوادگی آنها سایه افکنده است. با این حال آنها می‌گویند از طریق شکایت به اداره کار پیگیر معوقات حقوقی خود و تسویه حساب با شرکت هستند، ضمن اینکه امیدوارند از اتهامات وارده تبرئه شوند.

وقایع رخ داده در آقدره، مختص ماههای اخیر نیست. اهالی کُرد این روستای مرزی در حاشیه شهرستان آذری‌نشین تکاب در آذربایجان غربی سالهاست که با وجود تعهد کارفرمای معادن طلا و سنگ آقدره مبنی بر بکارگیری افراد بومی به ویژه در مشاغل غیرتخصصی از دستیابی عادلانه به موقعیت شغلی محرومند. آنهم در جغرافیایی که محرومیت‌های تحمیل شده اقتصادی، به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی اهالی تبدیل شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که شهرستان تکاب با وجود ذخایر عظیم طلا و سنگ، همچنان در زمره شهرستان‌های محروم کشور است و مردمانی که در مجاورت این مناطق سکونت دارند، همچنان سهم اندکی از معادن غنی این شهر دارند. نرخ بیکاری در این شهرستان بر اساس آخرین گزارش‌ها، حدود ۱۳ درصد است. گرچه به دلیل کمبود زیرساخت‌های توسعه شهری، همچنان کشاورزی و دامداری به عنوان مهمترین منبع درآمد مردم شهرستان مطرح می‌شود اما ساکنین مناطقی از شهرستان همچون “روستاهای آقدره” که بزرگترین معادن استخراج طلای کشور را در خود جای داده‌اند به دلیل فعالیت‌های معدنی و تخریب شدید محیط زیست و دامداری، چاره‌ای جز کار در معدن یا مهاجرت برای کار به شهرهای دیگر ندارند.

*بازداشت ۲۲ معترض روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان

آخرین گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۱دی حاکی از بازداشت  ۲۲ معترض روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان توسط نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت می باشد.

یادآوری:دومین روز تجمع اهالی روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس دراعتراض به احداث کارخانه نمک در اراضییشان

یورش نیروهای سرکوبگر دستگاه رهبری و دولت به تجمع کنندگان با پرتاب گازاشک آوروضرب وشتم آنها و بازداشت تعدادی از معترضین

براساس فیلم ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی،روزسه شنبه ۱۹ دی اعتراض اهالی روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان باتجمع برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

بنابهمین گزارشات تصویری، نیروهای سرکوبگر دستگاه رهبری و دولت به تجمع کنندگان یورش آوردند بسویشان گازاشک آورپرتاب کردند و همچنین با ضرب وشتم قراردادن تجمع کنندگان تعدادی از معترضین را بازداشت کردند.

*تجمع اعتراضی پرشور معلولان مقابل استانداری خراسان رضوی

روزپنج شنبه ۲۱ دی،تعداد کثیری از ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی حرکتی در نهمین تجمع سراسری معلولان و در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی در بین معترضان حاضر شد.

*جلوگیری ماموران نیروی انتظامی از برگزاری تجمع ناشنوایان در شیراز

ماموران نیروی انتظامی شهر شیراز مانع از برگزاری تجمع اعتراضی ناشنوایان در مقابل اداره کل بهزیستی استان فارس شدند و به یکی از برگزارکنندگان تجمع گفته‌اند روز شنبه برای ادای توضیحات به کلانتری برود!

نهمین دوره تجمعات سراسری معلولان از روز دوشنبه و در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان آغاز شده و تاکنون شهرهای کرمانشاه، قم، ساری، کرمان، شوش و مشهد تجمع اعتراضی بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار کرده‌اند.

طبق اطلاعیه از قبل منتشر شده قرار بود امروز ناشنوایان مقابل اداره کل بهزیستی استان فارس تجمع اعتراضی برگزار کنند.

منبع ۲ خبربالا:کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت

*دیدار جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای کانون صنفی معلمان تهران با خانواده جانباختگان هواپیمای اکراینی

دیدار جمعی از دوستان و اعضای کانون صنفی‌ معلمان تهران، با خانم منظر ضرابی معلم بازنشسته و همسرشان جناب صادقی که در سانحه هواپیمای اوکراین، ۴ عضو خانواده‌شان را از دست دادند؛ و خانم شهین شکویی که دختر و دامادشان را از دست داده‌اند. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز نسبت به مشکلات تغذیه

روز چهارشنبه ۲۰ دی،جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز برای اعتراض به مشکلات تغذیه دست به تجمع زدند و ظروف غذای خود از ورودی سلف ارم تا ورودی معاونت دانشجویی روز زمین چیدند.

به گزارش ۲۱ دی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شیراز،در تاریخ ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲ عده ای از دانشجویان در اعتراض به مشکلات تغذیه ای دانشگاه، اقدام به تحصن و زمین گذاشتن ظروف غذای خود از ورودی سلف ارم تا ورودی معاونت دانشجویی نمودند که با ممانعت نیروهای حراست و کارکنان سلف مواجه شدند.

پس از آن با حضور معاونت و مدیریت دانشجویی، قرار ملاقاتی در دفتر دکتر چالمه با حضور دانشجویان و نمایندگان شورای صنفی گذاشته شد تا به مسائل و مشکلات دانشجویان پرداخته شد.

مطالبات دانشجویان معترض به شرح ذیل بود:

– بهبود کیفیت غذای تمامی سلف های دانشگاه (اعم از گسترش تنوع غذایی و بهبود کیفیت محصولاتی مانند برنج، گوشت، مرغ و…)

– افزودن غذای رایگان به لیست ژتون

– ارائه و تأمین غذای دانشجویان در روز های تعطیل با توجه به آغاز ایام امتحانات

– ارائه غذای دانشجویان در روز های تعطیل رسمی

– تغییر مهلت رزرو غذا از ساعت ۲۳ و تمدید آن

– امکان انتخاب اقلام مختلف صبحانه با توجه به نیاز دانشجو

– بهبود رفتار مسئولین سلف با دانشجویان

– بهبود بهداشت ظروف سلف

لازم به ذکر است شورای صنفی به نمایندگی از جمع کثیر دانشجویان، جلسه ای در تاریخ شنبه ۲۳ / ۱۰ / ۱۴۰۲ مقرر گردید تا مسائل فوق را مجددا مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری شود.

*تهاجم مامورین حراست، اینبار درون اتاق‌های خوابگاه دخترانه دانشگاه تهران!

طی گزارشاتی که بدستمان رسیده، در چند هفته اخیر فشار و محدودیت‌ها بر دانشجویان خوابگاهی افزایش یافته است که اوج  آن در هفته گذشته-هفته منتهی به فرجه امتحانات- رخ داده است.  

بر اساس چند گزارش ارسالی، ماموران حراست‌ خوابگاه دخترانه، طی چند شب، بدون اجازه و بصورت ناگهانی، وارد اتاق دانشجویان شده‌اند و اقدام به تفتیش کیف و کمد آن‌ها کردند.‌ این ماموران، به بهانه یافتن سیگار و پاکت سیگار، دانشجویان را تهدید به کمیته‌ای شدن و «لغو اسکان» کرده‌ و کارت دانشجوییشان را نیز ضبط کرده‌اند! 

این‌ها درحالی صورت میگیرند که داشتن سیگار در هیچ مکانی تحلف نیست. در مقابل ورود حراست بدون مجوز به اتاق‌ها و تفتیش وسایل دانشجویان عملی کاملا غیرقانونی است و باید مورد پیگرد قرار بگیرد.

این اقدامات خلاف قانون و آزاردهنده درحالی صورت میگیرند که در طول ترم هم دختران به بهانه حجاب و پوشش‌شان بارها مورد اذیت و آزار حراست قرار گرفته‌‌‌اند. حال هفته‌های پایانی ترم و در دوره پرفشار امتحانات، حراست بار دیگر در اقدامی خلاف قانون، آرامش نسبی دانشجویان را نیز تاب نیاورده و اینچنین با تهدیدات پوچ، آنان را آزار می‌دهند.

با توجه به اقدامات اخیر حراست، ذکر چند نکته حقوقی را ضروری می‌دانیم؛

▫اقداماتی از قبیل: 

۱)تذکر دادن به پوشش دانشجویان دختر در درون خوابگاه 

۲)ورود به اتاق بدون اجازه ساکنین 

۳) گشت زنی در اتاق تفتیش وسایل دانشجویان به بهانه یافتن سیگار، پاسور و…

 ۴) نقض کامل و آشکار حق حریم خصوصی با زیر و رو کردن وسائل دانشجویان 

۵) اخد کارت دانشجویی و معرفی یا تهدید به معرفی به کمیته های انضباطی

۶) ورود در ساعات غیر متعارف

۷) اخد تعهد های غیر قانونی، تنها اندکی از بی قانونی های حراست دانشگاه است.  

▫حریم خصوصی دانشجویان از جمله حقوق اساسی‌ای است که در جای‌جای قوانین مربوط به دانشگاهیان و شهروندان بر آن تاکید شده است. مستندات این حق اصل ۲۲و۲۵قانون اساسی، مواد ۳۶و ۳۷منشور حقوق شهروندی و ماده ۶منشور حقوق دانشجویی است که بیان میدارد:«تعرض به حیثیت، جان، مال، حقوق مردم ممنوع است. حریم و زندگی خصوصی، محل سکونت و اشیاء خصوصی افراد، از تفتیش و بازرسی بدون مجوز قانونی ممنوع است و تعرض به اطلاعات و داده های شخصی اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی افراد مجاز نیست» و همچنین در شیوه‌نامه انضباطی بارها بر حریم شخصی دانشجویان تاکید شده است و متخلفان در نقض حریم شخصی دانشجویان را مورد مواخده و بازخواست قرار می‌دهد. 

ماده مذکور از منشور حقوق دانشجویی بیانگر آن است که این اقدامات ماموران حراست کاملا در شرایط غیر قانونی انجام می‌شود زیرا:

نخست. باید معاون دانشجویی که صلاحیت صدور مجوز برای تفتیش و بازرسی از اتاق دانشجویان دارد چنین مجوزی صادر کند. 

دوم. اگر چنین مجوزی بر فرض هم صادر شده باشد افرادی که قصد ورود به اتاق دانشجویان دارند باید با نشان دادن مجوز کتبی، در ساعات متعارف وارد اتاق های دانشجویان شوند. ورود و تفتیش اتاق‌های خوابگاه آن هم در نیمه‌های شب هیچ جای تردیدی برای دانشجویان باقی نمی‌گذارد که این اقدامات بدون مجوز هستند. 

سوم. صدور چنین مجوز هایی موردی و برای موارد بسیار خاص است و نمیتوان یک مجوز عام برای تفتیش وسایل و اتاق دانشجویان صادر کرد. 

▫حمل و نگهداری مواردی از قبیل سیگار در هیچ جای قوانین ممنوع اعلام نشده است. قوانین دانشگاهی نیز از چنین قاعده‌ای مستثناء نیستند. حمل و نگهداری سیگار در هیچ ماده یا بندی از شیوه نامه انضباطی جرم دانسته نشده است؛ اخذ آنان از دانشجویان و تهدید‌ آن‌ها مبنی بر معرفی به کمیته های انضباطی خود تخطی از قانون و تعرض به مالکیت دانشجویان است و می‌توان از مراجع قضایی و اداری افراد متخلف را مورد تعقیب قرار داد. 

▫قوانین موجود اختیار اخذ کارت دانشجویی توسط مامورین حراست را در هیچ قانونی پیش بینی نکرده اند‌. این خواسته از دانشجویان خواسته‌ای تماما غیر قانونی است و دانشجویان باید در مقابل خواسته های غیر قانونی حراست و دیگر مسئولین اقدام کنند. حراست های دانشجویی صرفا دارای این اختیار هستند که در جهت حفظ و صیانت از محیط های دانشگاهی و جلوگیری از ورود افراد غیر دانشجو به مکان های دانشگاهی در ورودی ها از دانشجویان درخواست نشان دادن کارت و احراز هویت آنان بکنند و با ورود دانشجو‌ به مکان های دانشگاهی دیگر چنین حقی را ندارند. 

▫گفتنی است لغو اسکان دانشجویان تنها به موجب حکم کمیته انضباطی ممکن است و حراست هیچ اختیاری در این زمینه ندارد. کمیته انضباطی نیز به موجب شیوه‌نامه محدود شده است و نمی‌تواند برای عملی که جرم نیست، حکمی صادر کند بلکه برعکس، با توجه به ورود غیرقانونی حراست، این مامورین هستند که باید مجازات شوند. بنابراین تهدید کردن دانشجویان به لغو اسکان تنها برای ترساندن ایشان و آزارشان در دوره امتحانات است.

توصیه میکنیم دانشجویان با آگاهی از حقوق خود و پافشاری بر حقوق قانونی‌‌شان در مقابل چنین اقداماتی بایستند و مانع از ورود و تعرض این افراد به اتاق‌های خوابگاه و بطور کلی حقوق بدیهی دانشجویان شوند.

برگرفته از کانال دانشگاه تهران – دانشجو

*تداوم بازداشت شریفه محمدی در زندان مرکزی سنندج

شریفه محمدی، فعال کارگری اهل شهر رشت، از ۳۷ روز پیش بازداشت شده و همچنان با بلاتکلیفی در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.

به گفته سیروس فتاحی، همسر شریفه محمدی، این شهروند پس از تحمل بیش از یک ماه بازداشت، روز سه‌شنبه هفته جاری تماس بسیار کوتاهی با فرزندش داشته است 

این فعال کارگری با هدف اعمال فشار روانی بیشتر، روز نهم دی ماه از زندان لاکان رشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد و کماکان با بلاتکلیفی در این زندان به سر می‌برد.

منبع:کانال کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

*پارگی کبد یک دانش‌آموز به دلیل ضرب‌وشتم توسط معلم

صابر نظریانی، کودک ۱۳ ساله اهل کوهدشت در پی ضرب‌وشتم توسط معلمش دچار پارگی کبد شده و حال جسمانی او نامساعد است.

این کودک به دلیل شدت جراحت به بیمارستانی در تهران اعزام شده است در حالی که خانواده او توانایی تامین هزینه‌های درمان او را ندارند.

پ ن : دفاع از حقوق دانش آموزان و نقد رفتارهای غیر انسانی معلمان از اصولی اساسی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران است .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن یک کارگر ۶۰ ساله درخواف براثرریزش قنات 

روزپنج شنبه ۲۱ دی،یک کارگر۶۰ ساله حین کاردر روستای زوزن از توابع جلگه زوزن شهرستان خواف در استان خراسان رضوی براثرریزش قنات در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate