اعدام قتل عمد دولتی است!

اعدام قتل عمد دولتی است!

اعدام، یعنی عمدا جان یک انسان را گرفتن. انسانی که می توانست مثل بقیە همنوعانش زندگی زیبایی را داشتە باشد. زندگی پر از رفاە، آزادی و امنیت. دلیل انجام جرم را بە یک فرد تقلیل دادن نشانە عقب ماندگی آن جامعە است.

جامعەای سالم نباید حتی یک اعدام هم داشتە باشد. جامعە از اهالی و مدیران تشکیل شدە است. ظاهرا قوانین را اهالی از طریق نمایندگانشان در پارلمان بە تصویب می رسانند. قوانینی کە هیچگاە بروز نمی شوند. قوانینی کە بعد ازفوت اهالی و نمایندگان تصویب کننده هنوز حکومت می کنند و اهالی قدرت ندارند آن قوانین پیش پاافتادە و منسوخ را عوض کنند.

امروز در ایران اعدام یک مشکل قضایی نیست. این نیست کە ١٤٤٥ سال قبل یک نفر در غار حرا وردی را از غیب شنیدە و بعدا بە قوانینی تبدیل شدە کە قابل تغییر نیستند.

امروز در ایران اعدام یک اقدام سیاسی است. اقدامی برای سرکوب مردم معترض است. برای مردمی کە رژیم اسلامی را نمی خواهند.اعدامها در ایران چە جنایی و چە سیاسی ربطی بە پروندە کاندیدهای اعدام ندارد.

اگر اعتراض در جامعە نباشد، رکورد اعدامها پایین می آید.بررسی تاریخ ٤٠ سالە این را نشان می دهد. اما اعدام یکی از ارکان یک حکومت اسلامی است، اعدام هیچگاە در ایران متوقف نشدە است.

برای متوقف کردن اعدام اول باید رژیمهای اسلامی ظاهر و پوشیدە را سرنگون کرد. چرا پوشیده زیرا در قانون اساسی ۱۳۱۰ ایران ، مدهب شیعه اثنی عشر رکن اصلی دولت بوده است.

یک حکومت سکولار می تواند اعدام را بطور قطع لغو کند. اما ما از جنگی در ایران صحبت می کنیم که رژیم اسلامی به مردم ایران تحمیل کرده است. رژیم بزور ۷۴ شلاق حجاب سر زنان می کند. رژیم آزادیخواهان را به زندانهای طویل مدت و اعدام محکوم می کند.

من از تمام انسانها که حتی یک روز مخالف رژیم اسلامی بوده اند، از همه آزادیخواهان که نمی خواهند سر به تن رژیم اسلامی باشد، از همه زنان، اقلیتهای مذهبی درخواست دارم که در کمپین یک هفته ای برای توقف در ایران شرکت کنند.

برای اعلام اعتراض خود می توانید این تومار را امضا کنید.

https://chng.it/kjrthnJcvP

به احزاب وسازمانهای سیاسی

این یک رفراندم است که بر علیه اعدام اعتراض کرد و خواهان توقف آن برای همیشه در ایران شوند.

بعضی از فعالین سیاسی بهانه می آورند که چون این پیشمرگ عضو سازمان ما نیست ، ما در این کمپین شرکت نمی کنیم. حفظ کردن جان انسان وظیفه هر فعال سیاسی است. اول جانش را نجات بده ، بعد انتقاد سیاسی را با ایشان در میان بگذار.

با تشکر

سلیمان سیگارچی

۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate