اخباروگزارش های کارگری ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲

– درچهارمین سالگرد قتل حکومتی با پرتاب موشک‌های سپاه پاسداران به پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی یاد ۱۷۶ قربانیانش را گرامی می داریم

برگزاری مراسم جانباختگان هواپیمای اکراینی در محل حادثه

یادبود چهارمین سالگرد جان‌باختگان شریفی هواپیمای اوکراینی در انجمن فارغ‌التحصیلان و دانشکده های مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی شریف وممنوع‌التصویری جان باختگان قتل موشکی بدلیل حجاب

– ممانعت ماموران لباس شخصی از برگزاری مراسم سالگرد قتل حکومتی بکتاش آبتین

– تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم اجرای  صحیح وکامل طرح طبقه بندی مشاغل، عدم پرداخت  مطالبات ومالیات حقوق با تجمع در اهواز

– تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم همسان سازی حقوق وبروزنشدن طرح طبقه بندی مشاغل و خلف وعده مدیران

– تجمع اعتراضی  کارگران شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مدیران مقابل ساختمان معاونت اجرایی

– اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه آب شیرین‌ کن مکران چابهاردراعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

– ناکارآمدی مدیریت در پرداخت پاداش عدم تصادف رانندگان 

چرا پاداش عدم تصادف رانندگان پرداخت نمیشود؟

– سخنان گهربار حسن صادقی برای بازنشستگان!!

– اعتراض کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص حق آبه با راهپیمایی وتجمع مقابل شرکت آب منطقه ای استان

– تجمع اعتراضی اهالی روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان

– نهمین دوره تجمعات سراسری معلولان از امروز آغاز شد

تجمع اعتراضی معلولان مقابل بهزیستی کرمانشاه

– تجمع خانواده‌های دارای فرزند اوتیستیک در بهزیستی کرمانشاه

– تجمع اعتراضی خانواده‌های بیماران دوشن نسبت به عدم وارادت داروی دفلازاکورت مقابل وزارت بهداشت

– ممنوعیت سروناز احمدی  از حق ملاقات، تماس، دریافت کتاب و اجازه ترجمه 

– دیوان عدالت اداری حکم به محکومیت تحسین مصطفی فعال صنفی معلمان داد  

– پیروز نامی برای چندمین بار در یکسال اخیر به دادگاه انقلاب فراخوانده شد 

– ادامه سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌ها

– بازهم جابجایی کارگران کشاورزی با وانت و واژگونی – اینبارمصدومیت ۹ کارگر در دزفول

– سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه لاستیک بارز هم واژگون شد و ۸ مصدوم برجا گذاشت

*******

*درچهارمین سالگرد قتل حکومتی با پرتاب موشک‌های سپاه پاسداران به پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی یاد ۱۷۶ قربانیانش را گرامی می داریم

۱۸ دی بر اثر شلیک دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران  ایران  به هواپیمای اوکراینی دقایقی بعد از برخاستن از باند فرودگاه خمینی تمامی ۱۷۶ مسافر پرواز ۷۵۲ جان خود را از دست دادند.

برگزاری مراسم جانباختگان هواپیمای اکراینی در محل حادثه 

طنین صدای “فریاد از این بیداد” خانواده‌های جانباختگان پرواز در شاهدشهر، محل سرنگونی هواپیمای مسافربری

خانم منظر ضرابی که از معلمان بازنشسته هستند و  ۴ عزیزش را در پرواز PS752 از دست داد، در چهارمین سالگرد این جنایت، بیانیه انجمن را در شاهدشهر،محل سرنگونی هواپیما می‌خواند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

یادبود چهارمین سالگرد جان‌باختگان شریفی هواپیمای اوکراینی در انجمن فارغ‌التحصیلان و دانشکده های مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی شریف وممنوع‌التصویری جان باختگان قتل موشکی بدلیل حجاب

منبع اخبار دانشگاه صنعتی شریف:کانال شریف تودی

ممنوع‌التصویری جان باختگان قتل موشکی به دلیل حجاب

 تصویر دو نفر از جان‌باختگان شریفی هواپیمای اوکراینی به‌خاطر حجاب از روی میز یادبود چهارمین سالگرد این فاجعه در دانشکده مکانیک برداشته شد.

*ممانعت ماموران لباس شخصی از برگزاری مراسم سالگرد قتل حکومتی بکتاش آبتین

دومین سالگرد قتل حکومتی زنده‌یاد بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز که بر اساس بیانیه کانون نویسندگان ایران قرار بود امروز دوشنبه هجدهم دی‌ماه بر مزار او برپا شود، با مداخله لباس شخصی ها برگزار نشد.

در این مراسم اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان که پس از تحمل بیش از ۸ سال زندان به تازگی و مشروط آزاد شدند نیز حضور داشت.

جاویدنام بکتاش آبتین، شاعر، نویسنده و مستندساز زندانی بر اثر تعلل عمدی مسئولان در اعزام به موقع وی به بیمارستان و عدم دسترسی به خدمات مناسب درمانی در زندان، جان خود را از دست داد.

برگرفته از کانال شورای بازنشستگان ایران

*تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم اجرای  صحیح وکامل طرح طبقه بندی مشاغل، عدم پرداخت  مطالبات ومالیات حقوق با تجمع در اهواز

روزدوشنبه ۱۸دی، کارگران ارکان ثالث شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم اجرای  صحیح وکامل طرح طبقه بندی مشاغل، عدم پرداخت  مطالبات منجمله نفت کارت و بن کارت ومالیات حقوق دست به تجمع  مقابل ساختمان شرکت در اهواززدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث مناطق نفت‌خیز جنوب، اهواز.

خواست فوری این همکاران، هم صدا و متحد با کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی، علاوه بر حذف شرکتهای پیمانکاری، بازنگری، تصحیح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، حق استفاده از نفت کارت و بن کارت و دیگر مزایای متناسب با شرایط کار و برابر با سایر ارکان نفت می باشد.

علیرغم کارشکنی ها و تهدیدات نهادهای امنیتی و حراست، کارگران ارکان ثالث در اهواز و مجتمع گاز پارس جنوبی با همبستگی و اتحاد، اعتراضات خود را عملی نموده، تصمیم خود جهت پیوستن به اعتراضات هفتگی نفت را اعلام داشته اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) بعنوان یک تشکل مستقل کارگری، صدای این همکاران و فرصتی برای هماهنگی و اتحاد بیشتر در صفوف مبارزات کارگری، همه کارگران ارکان ثالث نفت را در حوزه های مختلف به پیوستن به اعتراضات هفتگی کارگران نفت فرا خوانده، حمایت کامل خود را از آن اعلام مینماید.

دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲

*تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم همسان سازی حقوق وبروزنشدن طرح طبقه بندی مشاغل و خلف وعده مدیران

روزدوشنبه ۱۸ ی،کارگران معدن زغال سنگ طزره برای اعتراض به سطح نازل حقوق منجمله عدم همسان سازی حقوق وبروزنشدن طرح طبقه بندی مشاغل و خلف وعده مدیران دست به تجمع دراین معدن از زیرمجموعه واحد زغال سنگ البرز شرقی زدند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفت: برخلاف وعده‌ای که مدیران معدن زغال سنگ البرز شرقی، در حضور برخی مسئولان برای افزایش حقوق‌ داده بودند، هنوز پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

وی افزود: مدیران شرکت زغال سنگ البرز شرقی وعده داده بودند همراه با حقوق آذرماه، افزایش حقوق برای همه کارگران اعمال می‌شود اما روز گذشته با دریافت حقوق آذر متوجه شدیم افزایش حقوقی برای کارگران صورت نگرفته است.

این کارگر گفت: کارگران خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نزدیک کردن حقوق خود به کارگران  دیگر شرکت‌های معدنی هستند. در این معدن حدود ده سال پیش طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام شد و ضریب افزایش حقوق کارگران  نسبت به سایر معادن زغال سنگ قابل مقایسه نیست و در سطح پایینی قرار دارد.

*تجمع اعتراضی  کارگران شرکت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مدیران مقابل ساختمان معاونت اجرایی

روزیکشنبه ۱۷ دی ، کارگران شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق و وعده های توخالی مدیران دست به تجمع مقابل ساختمان معاونت اجرایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،تجمع امروز کارکنان شرکت حمل و نقل ریلی رجا ، سومین تجمع آنها در هفته های اخیر بوده است.

بنا بهمین گزارش،نامه ای که از سوی کارکنان شرکت حمل و نقل ریلی رجا منتشر شده ، آنها فروردین ماه امسال جلسه ای با بختیاری مدیرعامل این شرکت با موضوع افزایش حقوق داشته اند و قول هایی نیز از سوی مدیرعامل رجا در این زمینه داده شده است.

طبق این نامه، افزایش حقوق پایه احکام متناسب با سطح تورم با توجه به افزایش بی سابقه درآمد رجا، افزایش جبران ساز مبالغ حق جذب به دلیل عدم افزایش متناسب چند سال اخیر از جمله مطالبات کارکنان این شرکت به شمار می رود.

همچنین حذف محدودیت سقف اضافه کاری و فعال کردن اضافه کار تشویقی و غیرفیزیکی ، کارانه و بهره وری های ماهانه از دیگر مطالبات تجمع کنندگان به شمار می رود.

*اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه آب شیرین‌ کن مکران چابهاردراعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

روز دوشنبه ۱۸ دی، کارگران کارخانه آب شیرین‌ کن مکران(شرکت پیمانکاری شرکت فن آوری فراساحلی دلتای مکران)زیرمجموعه پتروشیمی مکران چابهاربرای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست از کارکشیدند وتجمع کردند.

یادآوری:اقدام به خودکشی یکی ازکارگران کارخانه آب شیرین‌ کن مکران چابهاردراعتراض به عدم پرداخت حقوق

روزیکشنبه ۱۰ دی،یک کارگر کارخانه آب شیرین‌ کن مکران چابهارزیرمجموعه پتروشیمی مکران چابهاربنام مردای برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،مرادی صبح روز گذشته با مراجعه به کارفرما این شرکت درخواست حقوق عقب افتاده خود کرده و از وضعیت موجود در پرداخت معوقات مالی شرکت اعتراض کرده و عنوان کرده در صورت عدم پرداخت حقوقش شکایت خواهد کرد و کارفرما در جواب وی از ادبیات ناشایستی استفاده کرد.

سپس این کارگربه بالای ساختمان نیم‌کاره محوطه شرکت رفت و گفت:شرمنده زن بچه خود شده و چیزی برایش مهم نیست و نیم ساعت زمان تعیین میکند تا حقوق عقب افتاده‌اش پرداخت شود.

بنا بهمین گزارش،پس از ساعتی گفتگو کارکنان شرکت با وی و مذاکره مقامات شرکت و قول پرداخت حقوق عقب افتاده اش این کارگر از ساختمان پایین آمد وازخودکشی منصرف شد.

*ناکارآمدی مدیریت در پرداخت پاداش عدم تصادف رانندگان 

چرا پاداش عدم تصادف رانندگان پرداخت نمیشود؟

هرساله برای رانندگانی که در طول یکسال تصادف نداشته و از بیمه شخص ثالث اتوبوس به جهت مقصر بودن استفاده ننموده  مبلغی را به عنوان پاداش عدم تصادف در نظر گرفته و این مبلغ با فیش حقوقی مهرماه پرداخت میشد. هر چند در گذشته نیز شاهد تأخیراتی بودیم، ولی گویا امسال به لطف مدیران و معاونین ناکارآمدتر و بی تجربه تر این پاداش نیز به مطالبات معوق پیوسته تا مطالبات رانندگان انباشتگی بیشتری داشته باشد.

با و جود اینکه ۱۰ ماه از سال جاری می‌گذرد اما هنوز پاداش عدم تصادف رانندگانی که در سال ۴۰۱ تصادف نداشته اند پرداخت نشده است. پاداش عدم تصادف به رانندگان خطوط به شرط عدم تصادف در طول یکسال پرداخت میگردد و مبلغ آن در سال گذشته ۷۰۰ هزار تومان بود. 

پاداش عدم تصادف سالهاست که به رانندگان پرداخت میشود و البته انگیزه مدیریت از پرداخت پاداش عدم‌تصادف تخفیف شرکت های بیمه برای بیمه کردن خودرو به دلیل عدم تصادف در طول یکسال میباشد و با توجه باینکه هزینه بیمه اتوبوس بالاست بنابراین مبلغ قابل توجهی می‌شود. علاوه بر این اتوبوسی که تصادف نمی‌کند دائما در خط در حال کار است، اما به دلیل تصادف اتوبوس از خط خارج و به مدت یک و یا دو هفته متوقف می‌شود.

مدیریت و‌ مسئولان ناکارآمد شرکت واحد با رویکرد چند سال اخیر در رابطه با حذف انواع دریافتی رانندگان و دیگر کارگران، پرداخت پاداش عدم تصادف را به تاخیر طولانی انداخته است تا بلکه نظیر طرح طبقه بندی مشاغل، لباس فرم، کاپشن و غیره موفق به قطع پرداخت پاداش عدم تصادف گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیریت تاکید می‌کند پرداخت مطالبات رانندگان و دیگر کارگران را جزو وظایف اصلی کاری خود در نظر بگیرد و از معاونین خود بخواهد این پرداختی ها را در اسرع وقت و در اولین فرصت انجام دهند.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۸ دی ۱۴۰۲

*سخنان گهربار حسن صادقی برای بازنشستگان!!

اسماعیل گرامی (کارگر بازنشسته)

خبرگزاری ایلنا گزارش داد حسن صادقی (رئیس به اصطلاح اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در یک تجمع در مقابل مجلس اظهار داشت “ما اینجا آمده ایم تا از کمسیون تلفیق بودجه مجلس استمداد بطلبیم”. او در بخشی از سخنان خود میگوید “برخی اعضای کانونها برای مذاکره با مجلسی ها رفته اند اما هنوز نتیجه ای صورت نگرفته است. یعنی نمایندگان اقناع میشوند، اما در وقت عمل عقب نشینی کرده و پیشنهاد فروش نفت توسط سازمان تامین اجتماعی را مطرح میکنند”. او به نکته جالبی اشاره میکند که “نمایندگان مجلس اقناع میشوند اما در وقت عمل عقب نشینی میکنند”! او دانسته و یا ندانسته میگوید نمایندگان مجلس هیچ کاره میباشند، بی خاصیت هستند و هر آنچه به آنها دیکته شود همان را تصویب میکنند! او میگوید “ما از مجلس شورای اسلامی فعلی، همواره خیر دیدیم و در این دو سال مجلس جدید، هر سال ۹۰ هزار میلیارد تومان با تقاضا از مجلس برای سازمان تامین اجتماعی گرفتیم”. بله خیر دیدیم، خیر!! مجلسی که اقناع میشود اما در وقت عمل عقب نشینی میکند به “تقاضا”ی حسن صادقی و یارانش گوش کرده، اقناع شده، عقب نشینی هم نکرده و هر سال ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی داده است! انتخابات مجلس نزدیک است و او باید تبلیغ کند که در انتقال پول از دولت به سازمان، مجلس نقش اساسی داشته است و دارد! نمایندگان مجلس نه تنها خیّر نیستند بلکه در انتقال پول از دولت به سازمان هیچ نقشی ندارند، این پولها باید از این جیب حکومت به آن جیب حکومت ریخته بشود تا سازمان بتواند از پس خرج و مخارج خود برآید. چنین تصمیماتی از یک مرکزیت واحدی، منطببق بر سیاست کلی حکومت تبعیت میکند و نمایندگان بی خاصیتِ مجلس فقط باید مهر تایید فرمایشی خود را پای آن بزنند.

از آنجا که نمایندگان مجلس پیشنهاد فروش نفت توسط سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرده اند، حسن صادقی میگوید “سازمان تامین اجتماعی شعبه نفتی نیست و نمیخواهد بابک زنجانی شود”. اواز فساد درون حکومت بهتر از هرکس دیگری آگاه است و میداند سازمان نمیتواند با مافیای نفتی درون حکومت همچون بابک زنجانی رقابت کند. او میگوید “بهتر است خودشان نفت را بفروشند زیرا ابزار دور زدن ها را دارا هستند و پول آنرا به سازمان تامین اجتماعی بدهند”! حکومتی دزد و قاچاقچی. او در رابطه با پولهای نفتی میگوید “حواله دادن مطالبات سازمان تامین اجتماعی به فروش بشکه های نفتی که معلوم نیست کجا تولید و کجا فروخته میشود و آیا پول آن به کشور باز میگردد یا خیر، بازنشستگان را به لب چشمه بردن و تشنه باز آوردن است”. او نمیداند و یا فراموش کرده است که ما بازنشستگان، از کار افتادگان و مستمری بگیران را ۴۴ سال پیش لب چشمه بردند و قرار بود پول نفت را بر سر سفره مان بیاورند اما ما را تشنه برگرداندند و بخاک سیاه نشاندند! او هنوز برایش معلوم نیست پولی که از فروش بشکه های نفتی بدست میآید چه میشود که سوال میکند آیا این پولها به کشور باز میگردند یا خیر!؟؟ گویا او از مخارج بالای نیروهای نیابتیِ حکومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه خبر ندارد و یا نمیداند مافیاهای حکومتی مانند زالو در حال مکیدن خون اقتصاد این کشور یعنی ثروت ملی و ارزش اضافی تولید شده توسط کارگران میباشند.

حسن صادقی هرگز نمیتواند با سخنان متناقض و گهربار! خود، برای مجلس آبرو بخرد و مجلس را حلال مشکلات بازنشستگان معرفی نماید و بدین شکل بازنشستگان، از کار افتادگان و مستمری بگیران را به پای صندوقهای رای بکشد.

۱۷ دیماه ۱۴۰۲

*اعتراض کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص حق آبه با راهپیمایی وتجمع مقابل شرکت آب منطقه ای استان

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی ازراهپیمایی و تجمع روز دوشنبه ۱۸ دی کشاورزان اصفهان مقابل شرکت آب منطقه ای استان برای اعتراض به عدم اختصاص حق آبه خبرمی دهند.

معترضین از جمله شعار می دادند«ساسانی(مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان) حیا کن  ریاستو رها کن»،«آب زاینده رود حق مسلم ماست»،«مسئول بی لیاقت دیگربکش خجالت»،«برابری عدالت این است صدای ملت» و…

*تجمع اعتراضی اهالی روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس نسبت به احداث کارخانه نمک در اراضییشان

براساس تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی،روزدوشنبه ۱۸ دی، اهالی روستای قره‌ قشلاق شهرستان سلماس دراستان آذربایجان غربی برای اعتراض به احداث کارخانه نمک در اراضییشان دست به تجمع زدند.

دلیل اصلی اعتراض تجمع کنندگان این است که احداث کارخانه نمک ونفوذ پساب صنعتی به زمینها و منابع آبی  غیر قابل کشت شدن زمینهای کشاورزی و نابودی مراتع و باغات و ایجاد مشکلات محیط زیستی در منطقه را بهمراه خواهد داشت.

*نهمین دوره تجمعات سراسری معلولان از امروز آغاز شد

تجمع اعتراضی معلولان مقابل بهزیستی کرمانشاه

تعدادی از معلولان کرمانشاه و کنگاور در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان صبح امروز مقابل بهزیستی استان کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند

در پی این تجمع، معلولان با شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه دیدار و پیرامون مطالبات معلولان گفتگو کردند

طبق ماده ۲۷ قانون معلولان،دولت مکلفه به هر معلول شدید و خیلی شدید  فاقد شغل و درآمد، کمک‌هزینه معیشتی به میزان حداقل دستمزد سالانه وزارت کار پرداخت کنه اما متاسفانه دولت با سوءاستفاده از عدم آگاهی و مطالبه‌گری جدی معلولان بیشتر از پنج ساله که این کمک‌هزینه رو پرداخت نمی‌کنه و تا فشار خیلی ‌جدی به هر دولتی وارد نشه اراده‌ای برای اجرای این ماده قانونی وجود نخواهد داشت؟  (حداقل دستمزد امسال ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومنه)

*تجمع خانواده‌های دارای فرزند اوتیستیک در بهزیستی کرمانشاه

تعدادی از خانواده‌ها صبح امروز برای دومین بار با برگزاری تجمع اعتراضی  در اداره کل بهزیستی کرمانشاه و تحویل طومار به مسئولان، خواستار ایجاد مرکز نگهداری از افراد اوتیستیک شدند.

در شهریورماه نیز این خانواده‌ها تجمع برگزار کرده بودند

*تجمع اعتراضی خانواده‌های بیماران دوشن نسبت به عدم وارادت داروی دفلازاکورت مقابل وزارت بهداشت

روزدوشنبه ۱۸ دی،تعدادی از خانواده‌های بیماران دوشن با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل وزارت بهداشت، خواستار واردات قانونی داروی دفلازاکورت شدند.

منبع ۳ خبربالا:کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت

*ممنوعیت سروناز احمدی  از حق ملاقات، تماس، دریافت کتاب و اجازه ترجمه 

 سروناز احمدی، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، با ممنوعیت‌های مختلفی از جمله ممنوعیت تماس، ملاقات، دریافت کتاب و اجازه ترجمه مواجه شده است.

ماموران زندان، اجازه تحویل متن‌های ترجمه شده بوسیله این زندانی به خانواده‌اش را نمی‌دهند.

این فعال حقوق کودک به همراه همسرش کامیار فکور از اردیبهشت ماه امسال در حال گذران حبس در زندان اوین هستند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*دیوان عدالت اداری حکم به محکومیت تحسین مصطفی فعال صنفی معلمان داد  

 دیوان عدالت اداری بدون توجه به دفاعیات این فعال صنفی صرفا با استناد به ادعاهای اداره کل آموزش و پرورش کردستان حکم به رد دادخواست شاکی داده است.

 آموزش و پرورش با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان در آبان ۱۴۰۲ حقوق و مزایای تحسین مصطفی را بعنوان یکی از لیدرهای جنبش زن، زندگی، آزادی قطع کرده بود. در رای صادره از دیوان عدالت اداری به موارد امتیاز آور اشاره شده است و محکومیت ایشان را نداشتن مدارک و مستندات امتیازآور دانسته است. 

در حالیکه این فعال صنفی معلمان 

امتیازاتی چون : 

«نفر برتر الگوی تدریس استان کردستان 

نفر برتر الگوی تدریس کشور 

سە مقاله علمی پژوهشی 

پژوهشگر برتر ٤ سمینار بین‌المللی

مدرس ۳ دورە ضمن خدمت 

مدرس  دوره های کارگاه آموزشی  

مولف کتاب حقوق زبان

۷ تقدیرنامه وزیر

١٦ لوح تقدیر مدیر کل 

بیش از ۱۵۰۰ ساعت دوره آموزشی» را در کانامه خود دارد. 

در پی جنبش ژینا، دستگاه‌های امنیتی سرکوب را به معیشت کارمندان تعمیم داده و هر بار شاهد صدور احکامی غیرقانونی هیات‌های تخلفات آموزش و پرورش هستیم.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*پیروز نامی برای چندمین بار در یکسال اخیر به دادگاه انقلاب فراخوانده شد 

دادگاه انقلاب اهواز بار دیگر پیروز نامی، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان را محاکمه کرد.

این فعال صنفی معلمان خوزستان در شانردهم دی‌ماه و در پرونده‌سازی جدید با اتهام‌های نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی /خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت در دسته یا جمعیت‌های داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور در  شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز حاضر شد

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ادامه سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌ها

احمد پیروزنیا دانشجوی دکتری ادبیات دانشگاه تربیت مدرس با حکم بدوی کمیته انضباطی دانشگاه به:

اخراج از خوابگاه (به صورت دائمی) 

ممنوعیت از غذا (به صورت دائمی)

ممنوعیت استفاده از وام (به صورت دائمی) 

ممنوعیت استفاده از تمام خدمات رفاهی

و تعلیق آموزشی به مدت ۶ ماه تحصیلی محکوم شد.

ایشان در ماه خرداد سال جاری از آموزش و پرورش تهران نیز اخراج شده بودـ

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان  کشور

*بازهم جابجایی کارگران کشاورزی با وانت و واژگونی – اینبارمصدومیت ۹ کارگر در دزفول

صبح روز دوشنبه ۱۸ دی،وانت بار حامل کارگران کشاورزی در محور جاده چغامیش دزفول در استان خوزستانواژگون شد  و۸کارگر زن و یک مرد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

*سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه لاستیک بارز هم واژگون شد و ۸ مصدوم برجا گذاشت

روز دوشنبه ۱۸ دی،مینی بوس حامل کارگران کارخانه لاستیک بارزدر نزدیکی شهرک صنعتی دهگلان دراستان کردستان واژگون شد و ۸ کارگراین گرئه صنعتی واقع در شهرک صنعتی دهگلان در ۳۰ کیلومتری شهر سنندج مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate