اخباروگزارش های کارگری ۷ دی ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۷ دی ماه ۱۴۰۲

– ششمین روزاعتصاب،راهپیمایی و تجمع گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای دستیابی به مطالبات 

برحقشان

شایعات راه افتادن خطوط تولید وفراخوان ادامه اعتصاب وتجمع 

مطالبات کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز:

۱- رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی.

۲- تغییر وضعیت کلیه کارگران شفق.

۳- همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت‌ فولاد اکسین.

۴- اجرای کامل و صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل.

۵- خروج آیتمهای فریز شده از حالت فریز

– بیانیه مشترک تشکل های مستقل

از اعتصاب و اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز حمایت می کنیم

– اقدام به خودسوزی کارگرشهرداری مشهد بدلیل نداشتن امنیت شغلی

– ادامه اعتراض طلا و جواهر فروشان نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی وثبت تمام موجودی درسامانه در شهرهای اراک، اصفهان،قم،کاشان،مشهد و….. 

– ادامه اعتصاب طلا فروشان سراوان دراعتراض به ناامن بودن شهر و سرقت مسلحانه برای دومین روز متوالی

– برای سپیده رشنو

 “شما به آگاهی و اراده‌ها باخته‌اید”

– در پی انتشار  کیفرخواست قرار شش ماهه نظارت و منع اشتغال مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اتهام اختلاس در شعبه دهم بازپرسی شیراز از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران دادگاه شیراز  بلافاصله و به فاصله یک روز قرار منع تعقیب خلیل عسکری را صادر کرد 

– جان باختن یک کارر جوان در مهرشهر کرج درحادثه ریزش دیواربراثر گودبرداری غیر اصولی

*******

*ششمین روزاعتصاب،راهپیمایی و تجمع گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای دستیابی به مطالبات 

برحقشان

شایعات راه افتادن خطوط تولید وفراخوان ادامه اعتصاب وتجمع 

مطالبات کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز:

۱- رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی.

۲- تغییر وضعیت کلیه کارگران شفق.

۳- همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت‌ فولاد اکسین.

۴- اجرای کامل و صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل.

۵- خروج آیتمهای فریز شده از حالت فریز

مجموعه ای از گزارش ها:

کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- آنچه که امروز در جلسه درباره حقوق ما مطرح شده چیزی فراتر از توهین به کارگران شریف گروه ملی و عملکردی وقیحانه و برخاسته از مجموعه‌ای سراسر فاسد و کلاش است. 

همکاران عزیز و ارجمند

از همان ابتدا برای اکثریت ما مثل روز روشن بود که جلسه امروز هم به مانند مذاکرات قبلی نتیجه ملموس و قابل قبولی برای ما نخواهد داشت. با وجود پافشاری برخی دوستان بر استدلال‌های خود نمایندگانی را انتخاب کردیم اما باز هم با رفتن همکاران‌مان به این جلسه مخالف بودیم درحالیکه گروهی راهی جلسه شدند. 

ساعتها گفتگو در جلسه مضحک امروز و نمایش تمام و کمال سرمایه‌پرستی و تبهکاری طرف‌های مقابل، حجت را این‌بار بر همه ما تمام کرد.

در هفته اخیر تنها با اتکا به قدرت جمعی، همفکری گروهی و اتحاد عمل توانستیم سنگرهای بزرگی را فتح کنیم و شرکت را به کنترل خود درآوریم که باعث شد مدام برای مذاکره بیایند و تمام توانشان را برای انحراف در اعتصاب درخشان ما به کار بگیرند و هر روز همکاران حق‌طلب را احضار کنند تا اراده ها تضعیف شود. تلاشی که در آخرین نمونه‌اش همین جلسه‌ی طولانی با جرثومه‌های فساد بر سر هیچ بود! 

دیدیم و محاسبه کرده بودیم که شرکای نشسته بر خوان و سفره گسترده این صنعت کارگری و ملی حاضر نخواهند شد حتی به اندازه نان خشکی هم نصیب کارگران شود. 

آنچه که امروز در جلسه درباره حقوق ما مطرح شده چیزی فراتر از توهین به کارگران شریف گروه ملی و عملکردی وقیحانه و برخاسته از مجموعه‌ای سراسر فاسد و کلاش است. 

پاسخ این بیشرمی را با ادامه اعتصاب خرد کننده خواهیم داد. 

اعتصاب را با بی‌توجهی به مذاکرات فریبکارانه و بدون‌واهمه از تهدیدهای امنیتی ادامه خواهیم داد. 

تمام اهواز را با خود همراه می‌کنیم. 

اگر مطالبات‌مان زمین بماند زمین زیر پایتان را می‌لرزانیم. 

ما کارگران آهنیم و بازیچه بانک ملی و اداره کار و اداره اطلاعات و امام جمعه نیستیم. کجای خواسته‌های ما ابهام دارد که این همه گره و تفرقه ایجاد می‌کنید؟ 

پیشنهادات و درصدهای مطرح شده در جلسه امروز به هیچ عنوان مورد پذیرش ما کارگران نبوده و نخواهد بود. 

همچنان بر:

اجرای کامل طرح طبقه‌بندی، همسان‌سازی حقوق مشابه فولاد اکسین، قراردادی شدن کارگران شرکت شفق، مشارکت در مدیریت و خلع مالکیت از بانک ملی و بازگشت به کار همکاران اخراجی تاکید و پافشاری داریم.

اگر اعتصاب ما در نظرتان شوخی است و برای خودتان وقت می‌خرید و خیال می‌کنید بدون حق و حقوقمان پایان می‌گیرد، باید منتظر سیل خروشان فولاد در تمام خیابان‌های اهواز باشید.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد

۲- اطلاعیه

اعتصاب باشکوه ما در فصل جدیدی از همبستگی و اتحاد میان کارگران این مجموعه عظیم با قدرت ادامه دارد. 

در این شش روز تمام ارگان‌های حاکمیت بنا بر سهم خود از غارت شرکت، چشم به اعتراض ما دوخته‌اند و از هر راه و روشی بهره بردند تا مطالبات­مان را با ایجاد تفرقه، سست کردن اراده آهنین پرسنل از طریق وعده های توخالی و فشارهای امنیتی و نظامی به حاشیه ببرند. 

در مقابل این ما بودیم که با برپایی تجمعات پرشور و اقدامات هماهنگ و تشکیل مجمع عمومی و همفکری و همدلی جمعی، به تمام این حربه ها و وعده‌های پوچ پشت پا زدیم و اعلام می­‌داریم اگر قرار باشد گروه ملی را به گره‌ ملی تبدیل کنید، با صدای رساتر و سازماندهی مشخص خود از طریق تصمیم جمعی سه هزار نفره مان، اهواز و خوزستان را به لرزه درخواهیم آورد.

بازنشستگان و کارگران عزیز! 

شما نیز با خواسته ها و دغدغه‌های مشترک راهی جز اعتراضات در سطح خیابانها و شهرها نمی ‌بینید. 

دولت ناکارآمد و مافیای اقتصادی دست در دست هم به معیشت ما از طریق دست درازی در منابع ملی و صندوق های مالی هجوم بی سابقه ‌ای آورده­ اند. 

ما برای پیشبرد مطالبات کارگری به حمایت برادران و خواهران شاغل و بازنشسته نیاز داریم و مانند تمام اعتصابات سابق آماده­‌ایم تا در صورت تداوم تهدیدها و بی­‌توجهی مسئولان، شانه به شانه دیگر کارگران و همکاران صنعتگر و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی طوفانی از حق­‌خواهی بپا کنیم. 

همانطور که می‌دانید ما کارگران فولاد علیه ظلم وبیداد می ‌جنگیم.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

۱- حالا که مسئولین مشکل شنوایی داشته و خواسته های ما را بصورت واضح نمی‌شنوند ، قول میدهیم که خواسته هایمان را در‌گوشهایشان فریاد بزنیم تا شاید از این کری غفلت از اوضاع خلاص شوند.

بعد از تقریبا ۵ساعت جلسه نمایندگان کارگران شرکت گروه ملی و بانک ملی ، حضرات با آن همه جنجال تبلیغاتی  بالاخره آمدند اما نتیجه و خروجی این جلسه عزمی برای حل مشکلات کارگران نداشتند و  گمان میکردیم که توهین های شفاهی و عملی علی محمدی نتیجه تربیت خانوادگی و شخصی وی است ولی آنچه امروز مشاهده شد ، این توهین ها به شکلی ریشه ای و بصورت فرهنگ در مجموعه بانک ملی جریان دارد.  بانک ملی که میلیاردها تومان اعتبار به شرکت های زیر مجموعه خودش بجز شرکت گروه ملی تزریق می کند تا کارهای توسعه ای و اورهال  شرکت ها و آسايش و رفاه کارکنان مدنظرش خرج می کند کاسه گدایی در مقابل ما می گیرد . بانکی که جامعه را ارباب رعیتی میبیند و خود را در راس هرم این جامعه و کارگران را در قاعده آن در نظر میگیرد لذا با تکیه بر این بینش کارگران  شرکت گروه ملی را رعیت خود می پندارد . گویا مسئولین بانک ملی حاضر هستند با عدم تولید روزانه متحمل ضرر بشوند ولی ریالی در جهت رفاه و آسايش  به کارگر تعلق نگیرد. رفتار امروز مسئولین عملا به ما ثابت کرد که کارگران گروه ملی از تولید شرکت و سهام اکسین نصیبی نداشته و باید به این حقوق بخور و نمیر اکتفا نمایند. جای بسی تعجب دارد که چرا نهادهای امنیتی با مسئولینی که به دنبال اخلال در نظم عمومی از طریق برانگیختن عوام الناس دارند برخورد نکرده و نوک پیکان این نهادها فقط شخص کارگر و حلقه ضعیف زنجیر را هدف قرار داده است.

ویک سوال بزرگتر که چرا اینهمه فشار به کارگر میاورید که از حقش کوتاه بیاید وحق قانونیش را نادیده بگیرد وببخشد ولی از بانک نمیخواهید که حق کارگر را پرداخت کند؟ عجب! سرمایه دار نمیخواهد کوتاه بیاید وبا وقاحت تمام ایستاده به طبقه ضعیف میگوید تو کوتاه بیا!!؟؟ 

کلام آخر : 

حضرات اگر قصد امتحان صبر کارگران را دارند اطمینان خاطر داشته باشند که صبر ایوب در مقابل صبر ما ناچیز است و اگر گمان میکنند که می‌توانند با این حیله ها وقت کشی کرده و حرکت را به سوی حرکت فرسایشی پیش ببرند این را بدانند ، مردانی که برای تامین قوت خانواده هایشان هر روز با آهن و فولاد سرد میجنگند برای رسیدن به هدف هم کفش آهنی به پا خواهند کرد.

تا امروز به احترام شهروندان اعتراضاتمان را به سطح شهر نیاوردیم. حالا که مسئولین مشکل شنوایی داشته و خواسته های ما را بصورت واضح نمی‌شنوند ، قول میدهیم که خواسته هایمان را در‌گوشهایشان فریاد بزنیم تا شاید از این کری غفلت از اوضاع خلاص شوند.

۲- آقای موالی فرماندار  اهواز در خبر خوزستان خبر از توافق با نماینده کارگران و راه اندازی خطوط تولید دادند.

ابتدا باید به عرض ایشان برسانیم که برادر گرامی شما بعنوان عالی ترین مقام سیاسی شهر اهواز در مقابل هر کلمه ای که به زبان می آورید مسئولید و مسئولیت دارید. بر حسب چه منطقی سخن از توافق با نمایندگان کارگران به میان آورده و بر چه اساسی وعده راه اندازی خطوط تولید را میدهید؟

کدامیک از خواسته های کارگران برآورده شده که در رسانه عمومی گزارش گل و بلبل ارائه میدهید؟

خواسته های ما کاملا شفاف و روشن بیان شده و با وجود شرکت ثروتمندی مانند گروه ملی و پشتوانه ثروتمندتری مانند فولاد اکسین خواسته های شاقی که نتوان برآورده کرد نیستند.

بهتر است بانک ربوی ملی کمی از حرص و طمع خود کاسته و مقداری از این ثروت که از دو ابر شرکت بزرگ کشور عایدش میشود را بجای وارد کردن به کانال ربا خواری بانکی خود ، صرف زندگی و رفاه کارگران این شرکت کند.

جز به برآورده شدن خواسته هایمان که در این چند روز مستمرا تکرار کرده ایم و مسئولین نشنیده اند رضایت نخواهیم داد.

اولین و مهمترین خواسته که در اولویت همه چیز قرار دارد ، رفع تعلیق همکاران و بازگشت همکاران اخراجی به شرکت است ،

دوم ، تغییر وضعیت پرسنل محترم شفق

سوم ، همسان سازی حقوق شرکت گروه ملی با شرکت فولاد اکسین

چهارم ، اجرای صحیح طرح طبقه بندی 

پنجم ، خروج آیتمهای فریز شده از حالت فریز 

تعیین تنها ۱۶درصد بعنوان طرح طبقه بندی و عدم تعیین تکلیف سایر خواسته ها را توهینی به شخصیت کارگر میدانیم و تا زمانی که خواسته کارگر با عزت و احترام و در شأن کارگر گروه ملی برآورده نشود ، نه کوره ای گرم خواهد شد ، نه خطی به مدار تولید باز خواهد گشت و نه کارگری وارد شرکت می شود.

مدیر بخش ها بهتر است بجای جانبداری از  کارفرما طرف همکاران خود که جایگاه فعلی را مدیونشان هستند گرفته و از تماس و تهدید همکاران دست بردارند که اگر چنین نکنند ، ما مدیران بخش ها را مسئول اتفاقات آتی میدانیم.

امیدواریم که سرنوشت مدیر عامل درس عبرتی برای مدیران بخش ها شده باشد تا خدایی ناکرده به آن سرنوشت دچار نشوند.

زحمتها و مشقت‌ها را متحمل نشدیم که شخصیتمان را به پشیزی بفروشیم.

۳- فراخوان ادامه اعتصاب وتجمع

همکاران غیور و شریف در این مدت زجرها برای عزت خودمان کشیدیم و در این هوای بارانی و سرد ما را از خانه خودمان اخراج کردند و بر سر حق قانونی و شرعی مان با ما چانه زنی میکنند،نمیدانیم بگوییم خنده دار است یا مسخره؟ در این چند روز بارها این را گفتیم و دوباره تکرار میکنیم ما به جز خودمان کسی را نداریم و این کاملا برای ما اثبات شد،فردا صبح دوباره با تمام وجود کنارهم می ایستیم و حق مان را فریاد خواهیم زد تا ثابت کنیم که تا حق مان را نگیریم یک قدم هم پا پس نمیکشیم .

*بیانیه مشترک تشکل های مستقل

از اعتصاب و اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز حمایت می کنیم

کارگران گروه ملی فولاد اهواز دوباره دست به اعتراض زدند و با اعلام مجدد خواست های برآورده نشدۀ خود از طرف کارفرما و مدیریت، خشم و نفرت خود را از مدیریت و کارفرما و دولت حامی آن ها به نمایش گذاشتند. کارگران از ابتدای اعتراضات، در محیط کارخانه و جاده خرمشهر که در جنوب غربی شرکت است و همچنین از سمت میدان بقایی که در امتداد اتوبان گلستان است، با گام های استوار  راهپیمایی اعتراضی برگزار می کنند.  در این رژه اعتراضی شعار می دهند: «ما کارگران آهنیم ریشه ظلم را می کنیم». دوستان کارگر که فریاد پر طنین شأن  به آسمان بلند می شود، بدون واهمه از صف آرایی چکمه پوشان سرکوبگر عرصه میدان را برای بیان حق و حقوق خود انتخاب کرده اند. 

مهمترین خواست های کارگران عبارتند از:

  • رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی.
  • همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت های فولادی همجوار و براساس هزینه زندگی خانوار ۴نفره که نباید از ۳۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۲ کمتر باشد.
  • اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل.
  • قراردادی شدن کلیه کارگران شفق.
  • برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی.
  • مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکت و شفافیت ترازنامه مالی شرکت که متعلق به مردم و کل جامعه است.

این خواست ها سال هاست که از طرف کارفرما و مدیریت شرکت مسکوت مانده و هرگز پاسخ روشنی به کارگران داده نشده است. بسیاری از این کارگران که اکنون با جسارت در مقابل محمدی مدیر فاسد گروه ملی فولاد و بانک ملی که مالکیت کارخانه به آن واگذار شده، می ایستند و خواهان خلع مدیریت آن هستند، از نسل کارگران جوانی هستند که درس مبارزه را از کارگران مبارز پیشکسوت خود آموخته اند. به یاد داریم که در دهه هفتاد کارگران لوله سازی اهواز که توسط دولت و بخش خصوصی به تعطیلی کشانده شد و کارگران آن نیز اخراج شدند، برای ممانعت از سرنوشتی که می خواستند به آنها تحمیل کنند، ماه ها در خیابان در حال اعتراض بودند و در همان اعتراضات بود که به دلیل شانه خالی کردن مسئولان از وظایف خود درب استانداری خوزستان را از جا کندند و وارد ساختمان استانداری شدند. 

کارخانه لوله سازی یکی از کارخانجات مجتمع صنعتی گروه ملی فولاد اهواز بود که پس از تعطیلی کارخانه، ماشین آلات آن را به صورت آهن قراضه به فروش رساندند. همچنین به یاد داریم که در سال ۹۶ کارگران گروه ملی فولاد خیابان نادری و خیابان « امام» را که در مرکز شهر قرار دارند،  به میدان مبارزه خود تبدیل کردند و حتی با ورود اعتراضی به محل نماز جمعه، امام جمعه اهواز را مورد اعتراض قرار دادند و او را دشمن خود خطاب کردند. اکنون این نسل از کارگران گروه ملی حق دارند که با اعتراض و اعتصاب خود تولید را متوقف سازند و مدیریت را فاسد و دشمن خود خطاب کنند. زیرا آنها می دانند که با توجه به بی مسئولیتی و منفعت طلبی کارفرما و مدیریت، اگر برای خواست های خود مبارزه نکنند بدون شک به سرنوشت کارگران لوله سازی دچار خواهند شد. اعتراض امروز کارگران دفاع از هویت طبقاتی و حق حیات خود می باشد. ادامه این اعتراضات مدرسه مبارزه برای کارگرانی است که نه تنها در گروه ملی فولاد اشتغال دارند بلکه درس و تجربه عملی ای است برای کارگران مجتمع فولاد خوزستان، ملی حفاری، شرکت نفت، شرکت گاز و پتروشیمی ها و کارگران سایر کارخانه ها و مراکز تولیدی ای است که در مناسبات سرمایه داری و در نظام سیاسی و اقتصادی حاکم از حقوق خود بی بهره هستند. کارگران آگاه و جسور گروه ملی در اجتماعات اعتراضی خود که انبوهی از همکاران در آن حضور داشتند درباره سرنوشت خود همفکری کردند و برای بیان اهداف خود و اعتراضاتشان به سخنرانی و تبادل نظر پرداختند. این تبادل نظرها امری بسیار شایسته و لازم برای پیشبرد مبارزه است. شایسته تر آن است که دوستان کارگر این موقعیت را مغتنم شمرده و در حضور این جمع عظیم رزمنده که در واقع مجمع عمومی آنها محسوب می شود، خواست تشکیل سندیکا یا اتحادیه  کارگران گروه ملی فولاد را طرح نمایند. زیرا تشکیلات مستقل کارگری مأمن و ابزار قدرت جمعی کارگران است.  

ما امضا کنندگان این بیانیه از اعتراض و اعتصاب شما حمایت می کنیم و برای حفظ همبستگی با هم طبقه ای های خود از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۷ دی ماه ۱۴۰۲

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

گروه اتحاد بازنشستگان

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

کارگران بازنشسته خوزستان

*اقدام به خودسوزی کارگرشهرداری مشهد بدلیل نداشتن امنیت شغلی

روز چهارشنبه ۶ دی،یک کارگر پیمانی اداره حفاظت فیزیکی شهرداری مشهد بدلیل نداشتن امنیت شغلی(اخراج یا جابجایی شغلی)اقدام به خودسوزی کرد ودرصد بالای سوختگی ذربیمارستان بستری شد.

*ادامه اعتراض طلا و جواهر فروشان نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی وثبت تمام موجودی درسامانه در شهرهای اراک، اصفهان،قم،کاشان،مشهد و….. 

روزپنج شنبه ۷ دی،اعتراض طلا و جواهر فروشان نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی وثبت موجودی با اعتصاب در شهرهای اراک، اصفهان،قم،کاشان،مشهد و….. ادامه پیدا کرد.

*ادامه اعتصاب طلا فروشان سراوان دراعتراض به ناامن بودن شهر و سرقت مسلحانه برای دومین روز متوالی

روزپنج شنبه ۷ دی برای دومین روز متوالی+، طلا فروشان سراوان به اعتصابشان دراعتراض به ناامن بودن شهر و سرقت ادامه دادند واز باز کردن مغازه هایشان خودداری کردند.

+اعتراض طلا فروشان سراوان نسبت به ناامن بودن شهر و سرقت مسلحانه با اعتصاب وتجمع مقابل فرمانداری

روزچهارشنبه ۶ دی، طلا فروشان سراوان برای اعتراض به ناامن بودن شهر و سرقت مسلحانه شب گذشته ازبالاکشیدن کرکره های مغازه هایشان خودداری کردند ومقابل فرمانداری این شهرستان در استان سیستان و بلوچستان تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، طلا فروشان سراوان بخاطر نبود امنیت و وجود یک تیم از سارقین مسلح که در طی ۲ ماه دوبار اقدام به سرقت از طلا فروشان کرده‌اند منجمله سرقت مسلحانه شب گذشته سارقین مسلح و دستبرد به یکی از طلا فروشی ها در پاساژ اصحاب و سرقت تقریبا یک کیلو طلا، امروز و فردا را بخاطر اعتراض به ناامنی اعلام اعتصاب کرده و با حاضر شدن مقابل فرمانداری شهر به این وضعیت اعتراض کرده و خواستار دستگیری و تامین امنیت هستند.

*برای سپیده رشنو

 “شما به آگاهی و اراده‌ها باخته‌اید”

برای سپیده رشنو 

برای سپیده که به جرم ایستادن پای یکی از اولیه‌ترین حقوق انسانی یعنی حق انتخاب نوع پوشش به چهار سال حبس محکوم شده است. 

ناگفته پیداست که چهار سال اسارت سیاه تغییری در حقیقت تو ایجاد نخواهد کرد 

در حقیقت شجاعت و آزادگی تو، 

حقیقت شوریدگی و رهایی تو، 

کنار تو ایستاده‌ایم 

همراهیم و همدرد 

سپیده‌ی ما 

“زیرا که چون آفتاب فرو شود افق سرخ بماند از پس او. آنگاه سرخی برود و آن سپیدی بر پهنا بماند که برابر سپیده‌ی صبح است.”

از طرف جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه هنر

*در پی انتشار  کیفرخواست قرار شش ماهه نظارت و منع اشتغال مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اتهام اختلاس در شعبه دهم بازپرسی شیراز از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران دادگاه شیراز  بلافاصله و به فاصله یک روز قرار منع تعقیب خلیل عسکری را صادر کرد 

همدستی نیروهای امنیتی با دستگاه قضایی و  آموزش و پرورش برای سرکوب  فعالین تا جایی است که غارت ها و اختلاس‌ها نادیده گرفته می‌شود به شرطی که  تداوم سرکوب مسجل باشد   

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن یک کارر جوان در مهرشهر کرج درحادثه ریزش دیواربراثر گودبرداری غیر اصولی

پنج شنبه شل(۷ دی)،یک کارگر ۲۰ ساله تبعه افغانستان حین کار گودبرداری در خیابان ۱۰۰ شرقی مهرشهر براثرتخریب دیوار ساختمان در حال احداث مجاورزیر تلی از آوار گرفتار وجان خود را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com


Google Translate