اخباروگزارش های کارگری ۳ دی ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۳ دی ماه ۱۴۰۲

– دومین روزاعتصاب و تجمع صدها کارگرخشمگین گروه ملی صنعتی فولاد ایران دراعتراض به عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و ممنوع الورود کردن ۳۸ همکارحق طلب

«ما کارگران فولاد علیه ظلم وبیدا می جنگیم می جنگیم»

«نه تهدید نه زندان دیگر اثرندارد»

«مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه»

«کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد»

«ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه»

*دومین روزاعتصاب و تجمع صدها کارگرخشمگین گروه ملی صنعتی فولاد ایران دراعتراض به عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و ممنوع الورود کردن ۳۸ همکارحق طلب

«ما کارگران فولاد علیه ظلم وبیدا می جنگیم می جنگیم»

«نه تهدید نه زندان دیگر اثرندارد»

«مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه»

«کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد»

«ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه»

– یکشنبه های اعتراضی کارگران شاغل و بازنشسته: 

۱- یکشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات‌قاره درجزیره سیری

۲- تجمع بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی ولشکری مقابل سازمان مدیریت وبرنامه وبودجه کرمانشاه

۳- یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌ و وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع

درشهر اراک مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان

وشوش مقابل فرمانداری شهرستان

۴- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد درشهرهای اصفهان،اهواز، تهران،رودبار و سوادکوه با شعارهای:

«بازنشسته داد بزن حق توفریاد بزن»

«یه اختلاس کم بشه حق ما پرداخت میشه»

«اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

۵- تجمع اعتراضی جمعی از کارگران بازنشسته صنعت نفت نسبت به مشکلات معیشتی و ادغام ودولتی کردن(غارت) صندوق بازنشستگی نفت مقابل  ساختمان دو طبقه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز اهوازبا شعارهای:

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«گرانی اسف بار حاکم شده توبازار»

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی تهرانسر و شهرکهای اقماری نسبت به عدم واگذاری اسناد مالکیت خانه هایشان مقابل مجلس

– اعتصاب طلا و جواهر فروشان شهرهای اصفهان،تبریز،مشهد و…. دراعتراض به صدور صورتحساب الکترونیکی وثبت تمام موجودی درسامانه

– پابند الکترونیکی برای مژگان باقری   

– ممنوعیت تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی

– صدور حکم منع تعقیب اسماعیل گرامی

*******

مجموعه ای از گزارش ها:

کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- امروز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند.

شب گذشته مدیریت فاسد شرکت و حراست مزدور اقدام به مسدود کردن کارت ورود ۱۷ نفر دیگر از کارگران نموده و بدین ترتیب تاکنون ۳۸ نفر از کارگران به دلیل اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی از کار تعلیق شده اند.

در واکنش به این اتفاق، کارگران تمامی بخشها امروز صبح از ورود به محل کار خودداری کرده و تمامی درهای ورودی و خروجی شرکت را مسدود نمودند.

۲- استقرار نیروهای یگان ویژه در محل اعتصاب و تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

۳- گزارش تکمیلی از ادامه اعتصاب در گروه ملی صنعتی فولاد – اهواز

اعتصاب قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد همچنان ادامه داشته و کلیه خطوط تولیدی تحت تاثیر این اعتصاب متوقف هستند.

درهای ورود و خروج شرکت کماکان توسط کارگران مسدود بوده و هر شیفت کاری مسئولیت مراقبت از بسته بودن درها و جلوگیری از خروج محصول و همینطور ورود مدیران فاسد به شرکت را بر عهده دارد.

فردا دوشنبه از ساعات اولیه و همزمان با ورود شیفت صبحکار، تجمع و راهپیمایی اعتراضی ادامه خواهد یافت.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

همکاران شریف تا احقاق تمام مطالباتمان هر روز صبح می آییم

امروز یکبار دیگر همانند گذشته اتحاد ،همبستگی و اخوت خودرا ثابت کردیم و مطالبات صنفی و خواسته ها و دردهای خود را فریاد زدیم. درد فشاراز  تورم افسار گسیخته اقتصادی ، درد نگاه‌های حسرت بار فرزندانمان که نمی‌توانیم خواسته هایشان را برآورده کنیم ، درد آرزوی یک مسافرت ساده و بدون دغدغه برای خانواده هایمان و درد بی مسئولیتی مسئولینی که این همه درد و فغان از درد را می‌بینند و میشنوند ولی دم از دم نمی گشایند. آنان که به دنبال دشمن و آرام نمودن اوضاع داخلی هستند بد نیست برای کنترل اوضاع و حفظ آرامش بجای اینکه سر سرنیزه ها را بسوی شریف  ترین و زحمتکش ترین قشر جامعه نشانه بروند ، سری به دفاتر مسئولین بلند پایه استان و کشور بزنند و علت سکوت مسئولین در برابر این همه فریادهای ناشی از درد بی مسئولیتی را جویا شوند. آیا سکوت و عدم ورود مسئولین به یک مسئله و بحران ، خودش ، بحران زایی و بحران آفرینی نیست؟ 

دو روز از تجمع اعتراض آمیز صنفی و مسالمت آمیز  کارگران شریف  شرکت گروه ملی فولاد اهواز  به وضعیت حقوق و معیشتشان میگذرد، تجمعی که حاصل و نتیجه مداخله و لابی گری آقای سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی و سپردن تصدی یکی از مهم ترین و بزرگترین و اتفاقا حساس ترین شرکت های کشور به یک شخص ناهل و ضعیف غیر بومی و غیر متخصص است. مدیری که در ازای سمت دادن به اعضا ستاد انتخاباتی آقای سید کریم حسینی یعنی ابراهیم نصیر نیا و مسعود بنی نعمه و خواهر زاده آقای ساعدی نماینده سوسنگرد یعنی نادر پاژنگی به کرسی مدیریت دست یافت و به پشتوانه همین حضرات و آقایان برخوردی خارج از منطق و اخلاق و ادب و نزاکت را در برخورد با پرسنل برگزید که حاصل همان برخوردها را دید. ان الله یعز من یشا و یذل من یشا.

با وجود این بحران‌ها و این تجمعات متاسفانه هنوز هیچ حرکت مثبتی از جانب استانداری و شورای تامین که چندین بار قبل تر ها وعده حل مشکلات را داده بود نشد و گویا مسئولین از این تجمعات و این اعتراضات خرسندند.

آقای استاندار اگر هنوز از این اعتراضات بیخبرید که بیدار شويد و اگر خبر دارید و بی تفاوت نظاره گر هستید که وامصیبتا و باید به نیت و قصد شما از این سکوت شک کرد. شورای تامین باید به فسادهای مالی و اخلاقی  ،فاکتور سازی ها و ریخت و پاش های الکی علی محمدی ورود می کرد اما … 

همکاران شریف تا احقاق تمام مطالباتمان هر روز صبح می آییم.

*یکشنبه های اعتراضی کارگران شاغل و بازنشسته: 

۱- یکشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات‌قاره درجزیره سیری

۲- تجمع بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی ولشکری مقابل سازمان مدیریت وبرنامه وبودجه کرمانشاه

قطعنامه پایانی تجمع مشترک بازنشستگان کرمانشاه سوم دیماه ۴۰۲

ما بازنشستگان بدنبال فشارهای معیشتی و تورم افسار گسیخته ناشی از ناکارامدی سیاستهای اقتصادی  دولتها  ، مدتهاست که برای بیان مطالبات خود و از سر ناچاری به تجمعات خیابانی روی اورده ایم ،  اما با وجود فریادهای مکرر جهت رساندن مطالبات قانونی و برحقمان  به گوش مجلس و دولت ، تا کنون نه تنها واکنش در خوری از طرف  مسئولین مرفه و بی درد که بسیاری از شماها دغدغه اصلی تان ثروت اندوزی از راه فشار بر اقشار آسیب پذیر است ، دریافت نکرده ایم ، بلکه روز به روز با اعمال سیاستهای خانمان براندازتان عرصه زندگی رل بر ما  تنگتر نموده اید !

تورم افسارگسیخته و زندگی به مراتب زیر خط فقر که جامعه با آن دست به گریبان است ، نه تنها مشکل امروز بازنشستگان و حقوق بگیران ، بلکه درد مشترک تمام  اقشار آسیب پذیر جامعه ایران است ! 

طرحها و قوانین تحمیلی شما در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ نیز  به جز ریاضت کشی ،  زندگی زیر خط فقر ، استرس و نگرانی و یاس و ناامیدی  بیشتر از قبل ،  برای اکثریت مردم دستاوردی نخواهد داشت . 

ما بازنشستگان مطالبه گر چون به امید برخورداری از منزلت و معیشت و درمان مناسب و ارامش در کنار خانواده در دوران میانسالی و کهولت، به مدت ۳۰ سال ، ۳۰٪ حاصل تلاشمان را به صندوق های بازنشستگی سپرده ایم ،  تا آخر ایستاده و بارها اعلام کرده ایم که این شرایط خفت‌بار و توهین آمیز را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت. 

ما بر پیمان خود که همانا ادامه تجمعات سراسری در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه های اعتراضی است ، متحدانه و گسترده تر از همیشه ایستاده ایم  و همواره بر این باوریم که:

فقط کف خیابان، بدست میاد حقمان!

خواست های ما که در واقع مطالبات اکثریت جامعه ایران است در شرایط فعلی بدین شرح میباشد :

۱- تامین معیشت برای همه ، مطابق با استانداردهای روز دنیا که از ضروریات مسلم یک جامعه ی سالم است ، اما دولت و نهادهای ذیربط ، با طرح لوایحی مانند افزایش ۱۸ و ۲۰ درصدی حقوقها علیرغم تورم سرسام آور ، به زندگی مردم بشکل تمسخر امیزی تعرض نموده  و ماوعلیه این سیاست تبعیض آمیز و ستمگرانه تا دستیابی به مطالبه ی خود، ساکت نخواهیم نشست. 

۲-اجرای با کیفیت #آموزش و #درمان کار آمد و رایگان که مطابق اصول ۳۰،۲۹،۳ و ۴۳ قانون اساسی حقی همگانی است ، ما خواستار خارج نمودن این دو نیاز اساسی جامعه ، از معادلات پولی و بازار می باشیم .

۳- ما خواهان اجرای بی کم و کاست ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۹۶ تامین اجتماعی،  مبنی بر افزایش حقوق ها مطابق با نرخ واقعی تورم و نه نرخ غیر غیر واقعی تورم اعلام شده توسط دستگاهای ذیربط و همچنین اجرای آیین نامه استخدامی و رفاهی ۸۹ مخابرات می باشیم.

۴-افزایش غیر معقول و کارشناسی نشده مالیات های آشکار و پنهان که نام دیگرش غارت بیشتر از جیب مردم است  ، حاصلی بغیر از ناکارآمدی و فساد ندارد و تورم زا دانستن افزایش حقوقِ ما مزدبگیران اعم از شاغل و بازنشسته ،  توهین به شعور جامعه است و به هیچوجه قابل قبول نمی باشد ،

۵- هر گونه پرونده سازی و تهدید علیه کنشگران و فعالین مستقل ،  محکوم بوده و خواست ما خاتمه ی پرونده سازی ها و آزادی بی قید وشرط تمامی فعالین دغدغه مند زندانی از جمله معلمان و کارگران زندانی است . 

۶- بر اساس اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی؛ تشکل یابی مستقل و آزادی تجمعات اعتراضی حق مسلم ماست و اعلام میداریم که اعضای تشکلات زرد و وابسته که با بی تفاوتی خود عملا در راستای منافع ما بازنشستگان، سکوت کرده و حامی این وضعیت فلاکت بارند ، نمایندگان واقعی ما نمی باشند . زیرا اگر غیر از این بود ، ما در کف خیابان نبودیم.

در خاتمه ما بازنشستگان  ، تا محقق شدن  تمامی مطالبات بر زمین مانده مان ،  به تجمعات خود که به عنوان تنها ابزار اعتراضی از طرف دولت به ما تحمیل شده و جز آن هیچ چاره ای نداریم ، ادامه داده و هم چنان فرباد می زنیم :  

  “تا حق خود نگیریم ،  آرام نمی نشینیم‌”.

۳- یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌ و وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع

درشهر اراک مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان

وشوش مقابل فرمانداری شهرستان

شعارها:

«بازنشسته داد بزن حق توفریاد بزن»

«چای دبش عالیه  سفره ی ما خالیه»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«میرهاشم حیاکن سازمانو رها کن»

«مابجزحق نمی خوایم صدقه دولت نمی خوایم»

«تورم اسفبار حاکم شده توبازار»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما»

«زیربار ستم نمی کنیم زندگی جان فدا می کنیم در ره آزادگی  ننگ براین زندگی ننگ براین زندگی»

« نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

۴- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد درشهرهای اصفهان،اهواز، تهران،رودبار و سوادکوه با شعارهای:

«بازنشسته داد بزن حق توفریاد بزن»

«یه اختلاس کم بشه حق ما پرداخت میشه»

«اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

۵- تجمع اعتراضی جمعی از کارگران بازنشسته صنعت نفت نسبت به مشکلات معیشتی و ادغام ودولتی کردن(غارت) صندوق بازنشستگی نفت مقابل  ساختمان دو طبقه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز اهوازبا شعارهای:

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«گرانی اسف بار حاکم شده توبازار»

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی تهرانسر و شهرکهای اقماری نسبت به عدم واگذاری اسناد مالکیت خانه هایشان مقابل مجلس

روزیکشنبه ۳ دی، جمعی از اهالی تهرانسر و شهرکهای اقماری برای اعتراض به عدم واگذاری اسناد مالکیت خانه هایشان از طرف سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

*اعتصاب طلا و جواهر فروشان شهرهای اصفهان،تبریز،مشهد و…. دراعتراض به صدور صورتحساب الکترونیکی وثبت تمام موجودی درسامانه

روزیکشنبه ۳ دی، طلا و جواهر فروشان شهرهای اصفهان،تبریز،مشهد و…. برای اعتراض به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی وثبت موجودی ازبالا کشیدن کرکره های مغازه هایشان خودداری کردند.

بنابه گزارش های رسانه ای شده، از یکم  دی ماه سال جاری فروشندگان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف شدند به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند و صورت‌حساب‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند. این موضوع از آن جهت برای طلافروشان گران تمام شد که صنف طلا همپای پزشکان و وکلا ملزم به پرداخت مالیات با هر میزان فروش هستند در حالی‌که سایر صنوف تا سقف ۱۸ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

*پابند الکترونیکی برای مژگان باقری   

امروز ٣ دیماه ١۴٠٢  مژگان باقری، از فعالین صنفی معلمان فارس که برای اجرای حکم ۲ سال حبس خود در زندان عادل‌آباد به سر می‌برد با پابند الکترونیکی حبس خانگی شد. 

پابند الکترونیک از ابزارهای بی‌شرمانه  حاکمیت است که افراد را با هزینه مضاعف و تحمیل آن بر اشخاص  در خانه‌هایشان حبس می‌کند در حالیکه فعالین صنفی به شکلی قانونی نسبت به سومدیریت حکام اعتراض کرده‌اند با اتهامات بی‌اساس روانه زندان ها می‌شوند و حاکمان عملا ضعف و ناتوانی خود را در اداره امور با سرکوب گسترده جبران می‌کنند   

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ممنوعیت تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی

با دستور بازجوی پرونده، تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد ممنوع شد. از ظهر روز شنبه ۲ دی، بدون ابلاغ قبلی تماس تلفنی این کارگر زندانی قطع شده است و پس از پیگیری ایشان از مسئولان زندان هیچ دلیلی برای قطع تلفن ایشان عنوان نشده است اما گفته شده قطع تلفن به دستور ضابط (بازجو) پرونده بوده است.

این در حالی است که حتی برابر آئین نامه سازمان زندان‌ها تصمیم‌گیری در مورد قطع تلفن زندانی با شورای زندان است و پس از گزارش تخلف علیه زندانی‌، شورای زندان تصمیم به قطع تلفن و یا اعمال محدودیتهای دیگر در مورد زندانی می‌گیرد؛ اما این پروسه در مورد قطع تلفن حسن سعیدی انجام نشده است و صرفا با دستور تلفنی بازجو تلفن وی یکباره قطع شده است.

بدنبال بازداشت در اردیبهشت ۱۴۰۱، حسن سعیدی مدتهای طولانی تحت بازحویی و‌ در انفرادی بود و با پایان بازحوییها و بدنبال حکم دادگاه در حال گذارندن حکم ناعادلانه ۵ سال زندان میباشد. 

قطع تماس تلفنی به هر بهانه ای فشار مضاعف بر زندانی است و بازجویان برای اذیت و آزار و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی و عقیدتی بصورت فراقانونی و حتی بدون رعایت تشریفات اداری پیش بینی شده در این خصوص تلفن زندانیان را قطع می‌کنند، و مسئولان زندان هم این دستورات فراقانونی را اجرا میکنند. این اقدامات و رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی باید فورا متوقف شوند. 

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳ دی ۱۴۰۲

*صدور حکم منع تعقیب اسماعیل گرامی

اینجانب اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در تجمع بازنشستگان مقابل سازمان تامین اجتماعی بازداشت و پس از انتقال به پلیس امنیت و انجام بازجویی، به زندان اوین منتقل و با نظر بازپرس کشیک در همان شب آزاد شدم تا در روزهای آتی نتیجه ی بازجویی مشخص گردد. در نهایت حکم “منع تعقیب” صادر شد.

رسیدن به حق و حقوق قانونی بازنشستگان، در تداوم تجمعات قانونی ما میباشد.

پ.ن:

تجمع و اعتراض برای پیگیری مطالبات جرم نیست و حق قانونی  ماست.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate