اختلاس ۷/۳ میلیارد دلاری در فسادخانه اسلامی

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری در مورد

اختلاس ۷/۳ میلیارد دلاری در فسادخانه اسلامی

افشای دزدی ۳ و ۷ دهم میلیارد دلاری واردات چای بار دیگر حکومت چپاولگر اسلامی و مقامات و ارگان‌های فاسدش را مقابل چشم جامعه گذاشت. شرکت چهارده معصوم، شرکت چای دبش و اتحادیه چای ایران که مالکان و مدیران آنها روابط نزدیکی با مقامات حکومت دارند، اداره گمرک، چند وزیر و معاون وزیر دولت رئیسی و دهها مدیر ارشد حکومتی، مستقیما در این دزدی چند میلیارد دلاری نقش داشته‌اند. ابعاد این پرونده چنان همه‌جانبه و تعداد مقامات حکومتی و مدیران دولتی شریک در این دزدی چنان گسترده است که حکومت جرات نکرده است تاکنون اسامی متهمین این پرونده را علنی کند. چای تاریخ مصرف گذشته و مسموم، در کنار گرانی و فقر و محرومیت، سهم اکثریت عظیم مردم از این پرونده است.

رئیسی این پرونده را به دولت قبلی نسبت داده است اما رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی حکومت میگوید این دزدی‌ها از دوره روحانی شروع شده و در دوره رئیسی سرعت گرفته است. رئیسی برای مبرا کردن خود ادعا کرده است که این دولت بوده که این پرونده را پیگیری کرده و متخلفان را برکنار و به قوه قضائیه سپرده است ولی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه بلافاصله آنرا تکذیب کرده و میگوید هیچ مدیر دولتی به ما معرفی نشده است. اما مردم همه سازندگان این جهنم اسلامی را بخوبی می شناسند.

اسناد افشا شده توسط نهادهای خود حکومت نشان میدهد که دزدی‌های میلیارد دلاری و گسترده و سیستماتیک توسط ارگان‌های مختلف حکومتی، از جمله و مشخصا سپاه پاسداران، مقامات دولتی و آیت‌الله‌های دانه درشت حکومت از دهها سال قبل شروع شده است و کلیه مقامات و ارگان‌های حکومت در دوره‌های مختلف و در راس آنها خامنه‌ای مستقیما عامل و مسئول این دستگاه دزدی و چپاول هستند.  تنها در ده سال گذشته حجم دزدی و اختلاس طبق اعتراف رسانه‌ها و مقامات حکومتی ۹۴ میلیارد دلار بوده است. کمتر مقام و ارگان حکومتی، مدیران ارشد دولتی و یا نماینده مجلس دوره‌های مختلف را می توان نام برد که سهمی در دزدی و چپاول و رانت‌خواری نداشته باشد. مفتخوران و سارقان حاکم حتی صندوق‌های بازنشستگان را هم خالی کرده‌اند.

فساد در جمهوری اسلامی نهادینه و جزء لایتجزای کارکرد این نظام و مافیای اقتصادی حاکم است. جمهوری اسلامی بدون اختلاس و دزدی و رانت‌خواری و چپاول‌های نجومی آیت‌الله‌های میلیاردر و وابستگانشان امرش نمی‌گذرد.

این نظامی است که در یک سرش دزدی‌ها و درآمدهای میلیاردی و حقوق‌های نجومی یک قشر انگل قرار دارد و یک سر دیگرش دهها میلیون انسان به فقر و فلاکت کشیده شده. تکلیف این نظام دزدی و چپاول و مقامات و آیت‌الله‌های فاسدش را مردم با انقلابشان روشن خواهند کرد و تک تک مقامات و آیت‌الله‌های دزد و جنایتکار را به دادگاه خواهند کشاند و اموال مسروقه را از حلقومشان بیرون خواهند کشید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate