اخباروگزارش های کارگری ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲

– فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در تهران 

– بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در حمایت از مطالبات بازنشستگان در تجمع ۳۰  آبان 

– ادامه اعتراضات کارگران قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت با برپایی تجمع

– تجمع اعتراضی پرستاران نسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری در شهرهای اسلام آباد غرب،کرمانشاه ویزد

– آغازهشتمین اعتراض سراسری افراد دارای معلولیت کشورنسبت به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان با برپایی تجمع در مشهد مقابل اداره کل بهزیستی  استان خراسان رضوی و دفتر رئیس کمیسیون اصل نود

– تجمع اعتراضی کشاورزان نسبت به افتتاح طرح آبرسانی بن – بروجن مقابل استانداری همزمان با حضور وزرای کشور ونیرو

– دیدار جمعی از فعالین صنفی استان کردستان (سقز و زیویه) با سرکار خانم شیلان یوسفی 

– حکم انفصال از خدمت شهناز رمام 

– تداوم بلاتکلیفی کارگر زندانی رضا اقدسی فعال کارگری ناشنوا

– خبات دهدار، فعال کارگری اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

– آزادی توماج صالحی از زندان باتودیع وثیقه سنگین

*******

*فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در تهران 

اتحاد و همدلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی از سراسر ایران .

سه‌شنبه  ۳۰ آبان  ۱۰ صبح .

مکان تهران . وزارت تعاون  .کار و رفاه اجتماعی.

آدرس وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی :

تهران، منطقه ۲، محله توحید، خیابان آزادی، بین خیابان خوش و بهبودی.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در حمایت از مطالبات بازنشستگان در تجمع ۳۰  آبان 

روزشنبه ۲۷ آبان، کانون صنفی معلمان ایران(تهران)  بیانیه ای بشرح زیردر حمایت از مطالبات بازنشستگان در تجمع ۳۰  آبان،منتشر کرد:

بعد از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری بازنشستگان بسیار امیدوار بودند که با اجرای این قانون دیگر شاهد بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت ها نخواهند بود، همچنین در موضوع بیمه درمان که یکی از مطالبات اساسی دیگر این قشر است نیز دغدغه‌هایشان کاهش یابد و بیمه‌ای کارآمد داشته باشند. متاسفانه با اجرایی نشدن کامل این قانون نه تنها مشکلات حل نشد، بلکه تبعیض و بی عدالتی مضاعفی بر زندگی بازنشستگان سایه انداخته است.

در این سال‌ها بازنشستگان کشوری همه راه‌های ممکن و قانونی برای بیان مشکلات ناشی از عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون و رساندن صدای‌شان به برنامه‌ریزان، قانون‌گذاران و یا مسئولان اجرایی را، در قالب کنش‌های مختلف  انجام داده و همواره نیز در گفتگوهای حضوری خواسته‌هایشان مورد تأیید قرار گرفته است؛ اما دریغ از وفای به عهد و اراده‌ای واقعی و‌ جدی برای به سامان کردن زندگی این قشر فرهیخته، که بی‌توجهی‌ها موجب سختی معیشت بیشتر آنان در دوره‌ای از زندگی شده که بیشترین نیاز به مراقبت و رفاه را داشته و با سنگین‌ترین رقم‌های درصد تورم، مواجه هستیم. 

اکنون این قشر به‌ناچار و برخلاف جایگاه اجتماعی و شرایط سلامت خود، بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، قصد دارند در روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه مقابل وزارت رفاه و تعاون، تجمعی برگزار کرده و خواهان سه مطالبه اصلی خود شوند:

۱- اجرای ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در موضوع تسری هرگونه افزایش حقوق شاغلان به بازنشستگان(همترازی).

۲- اجرای ماده ۸۵ ق م خ ک در موضوع بیمه درمانی کارآمد.

۳- اجرای ماده ۱۲۵ ق م خ ک مبنی بر افزایش سنواتی حقوق بر طبق نرخ واقعی تورم که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود.

در این راستا بازنشستگان خواهان اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان متناظر، حداکثر در دو سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ می‌باشند. بنابراین بوده که این قانون حتی با همه تاخیرها تا پایان برنامه ششم، اجرایی شود( تا سال ۱۴۰۱). در حالی‌که اجرای این برنامه یک سال هم تمدید شده (تا پایان سال ۱۴۰۲)، وعده اجرای آن در برنامه هفتم آن هم ظرف سه سال از نگاه ما همان زمان خریدن و اتلاف وقت برای اجرا نکردن است.

همچنین خواهان پرداخت کامل پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حداکثر تا ۱۵ آذر ماه سال جاری هستند.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) حمایت کامل خود را از این مطالبات به‌حق و قانونی و تجمع بازنشستگان برای رساندن صدای عدالت‌خواهی خود به مسئولان ذی‌ربط اعلام می‌دارد و به رئیس‌ دولت به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور تذکر می‌دهد که حل مشکلات بازنشستگان و رفع دغدغه‌های این قشر معزز از باب معیشت، منزلت و درمان از وظایف اصلی ایشان است.

*ادامه اعتراضات کارگران قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت با برپایی تجمع

روز شنبه ۲۷ آبان، کارگران قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادمه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت برای چندمین باردرسال جاری دست به تجمع زدند و خواستار پایان دادن به بلاتکلیفی ۱۲ ساله خود شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت برای چندمین بار

روزشنبه ۲۹ مهر۱۴۰۲ برای چندمین باردرسال جاری، کارگران قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نسبت به عدم اجرای کامل مصوبه دی ماه ۱۴۰۰شورای اداری و استخدامی صنعت نفت+ دست به تجمع مقابل ساختمان این شرکت زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در اهواز زدند.

+ شیوه‌نامه تعیین حقوق و پرداخت فوق‌العاده‌های كاركنان قراردادی موقت (مدت معین) وزارت نفت

الف: الزامات قبل از تعیین و پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ها

ب: نحوه تعیین حقوق و پرداخت فوق‎العاده‌ها

*تجمع اعتراضی پرستاران نسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری در شهرهای اسلام آباد غرب،کرمانشاه ویزد

روز شنبه ۲۷ آبان، پرستاران استان های کرمانشاه و یزد برای اعتراض به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری دست به تجمع مقابل استانداری کرمانشاه ویزد وهمچنین شهر اسلام آباد غرب زدند.

براساس فیلم های منتشره،پرستاران شعار می دادند«پرستار داد بزن حق تو فریاد بزن».

همچنین پرستاران مقابل استانداری یزد َشعار«استاندار خجالت خجالت»سردادند.

آغازهشتمین اعتراض سراسری افراد دارای معلولیت کشورنسبت به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان با برپایی تجمع در مشهد مقابل اداره کل بهزیستی  استان خراسان رضوی و دفتر رئیس کمیسیون اصل نود

روز شنبه ۲۷ آبان،با برپایی تجمع مقابل اداره کل بهزیستی  استان خراسان رضوی و دفتر رئیس کمیسیون اصل نود هشتمین اعتراض سراسری افراد دارای معلولیت کشورنسبت به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان آغازشد.

*تجمع اعتراضی کشاورزان نسبت به افتتاح طرح آبرسانی بن – بروجن مقابل استانداری همزمان با حضور وزرای کشور ونیرو

روز شنبه ۲۷ آبان همزمان با حضور وزرای کشور ونیرو،جمعی از کشاورزان با برتن کردن کفن برای اعتراض به افتتاح طرح آبرسانی بن – بروجن مقابل استانداری تجمع کردند.

یکی از کشاورزان افتتاح پروژه بن – بروجن را غیرقانونی و غیر فنی خواند وبه خبرنگاررسانه ای گفت: بن – بروجن در حوضه کارون است و آب آن باید از رود کارون تامین شود. 

وی گفت: حوضه زاینده رود حوضه‌ای کم آب است و تنها ۲ درصد این حوضه در استان چهارمحال و بختیاری است.

*دیدار جمعی از فعالین صنفی استان کردستان (سقز و زیویه) با سرکار خانم شیلان یوسفی 

در حالی که مدیر کل آموزش و پرورش استان کوردستان( ناظمی جلال) در ١١ آبان ماه ١٤٠٢ ادعای کذبی را مبنی بر عدم اخراج و انفصال حتی یک مورد از معلمان استان کردستان در دفاع از عملکرد خود در نشست با جمعی از اعضای انجمن صنفی کوردستان با حضور آقای لاشکی (معاون حقوقی و پارلمانی وزیر) مطرح کرده بود، کنشگران صنفی سقز ضمن رد چنین ادعایی، در بیستم آبان ماه برای قدردانی از تلاش‌های #خانم_شیلان_یوسفی، معلم فرهیخته، منتقد و توانمند فیزیک به پاس ٢٢ سال تدریس و خدمات بی‌وقفه‌شان، با این معلم دلسوز و الگوی استقامت، پایداری و انسانیت دیدار کردند. علی‌رغم ادعای کذب مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان برای #خانم_شیلان_یوسفی، از سوی هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری حکم بازنشستگی پیش از موعد بر اساس سنوات خدمتی دولتی با تقلیل دو گروه به اتهام حمایت از اعتراضات و تحریک دانش‌آموزان به کشف حجاب، اعتصاب و …  صادر و در تاریخ ١٤٠٢/٠٤/٢٩ به ایشان اعلام گردید. این در حالی است که حکم اخراج #خانم_شیوا_عاملی_راد عضو انجمن صنفی معلمان مریوان نیز با ١٨ سال سابقه تدریس در روندی غیر قانونی در ٢ اردیبهشت ماه ١٤٠٢ به ایشان اعلام گردیده است. 

با وجود تمام لاپوشانی‌های این مدیریت بر همگان آشکار است تمام ظلم و اجحاف و اعمال فراقانونی، اعم از زندان، توبیخ، اخراج، انفصال و قطع مزایای رتبه بندی که بر بیش از ٤٥ تن از معلمان مطالبه‌گر استان کردستان روا داشته‌اید، بیانگر این است که ما در برهه‌ای از تاریخ آموزش و پرورش در ایران به سر می‌بریم که شاهد قانونی کردن سرکوب و تصمیمات فراقانونی و سلیقەای و تلاش در راستای حاکمیت سکوت بر کلیت نظام آموزشی هستیم. در حالی کە معلمان مطالبەگر کە نمایندگان برحق نظام  آموزشی صحیح می‌باشند، جزئی جدایی‌ناپذیر یک سیستم پویا هستند. پر کردن کلاس‌های درس با “نیروهای بلەقربان گو” جزئی از سیاست سرکوب و سلطه شده‌است و این تصمیمات نابخردانە برای در هم شکستن عاملیت و مطالبه‌گری معلمان واقعی در نظام آموزشی است، کە آمرین و عاملین این سیاست غلط برای نیل بە اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند. 

آری ما می‌دانیم و شما نیز خوب می‌دانید که حملات شما نه صرفاً به افرادی است که جرأت‌ می‌کنند حاکمیت را بخاطر آسیب‌هایی که بر پیکره آموزش و پرورش وارد کرده‌اید پاسخگو بدانند، بلکه حمله به آموزش انتقادی و سلب مشروعیت از کارزار بیداری جمعی است و برای همین اعتراض را در تمام وجوه آن جرم‌انگاری کرده‌اید. اما یقین بدانید که این سیاست‌هایی که در پیش گرفته‌اید معلمان کنشگر را نه تنها وادار به عقب نشینی نخواهد کرد بلکه آنان مصمم‌تر پای مطالبات‌شان خواهند ایستاد

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*حکم انفصال از خدمت شهناز رمام 

هیات تجدید نظر تخلفات آموزش و پرورش حکم سه ماه انفصال خدمت برای خانم شهناز رمارم از معلمان خراسان رضوی صادر کرد  

در این حکم به حمایت خانم رمام از جنبش زن زندگی آزادی از طریق برداشتن مقعنه در کلاس دخترانه و فیلم برداری از شعار نویسی  دانش آموزان استناد شده است 

در ماههای اخیر هیات‌های تخلفات اداری آموزش و پرورش در همراهی با دیگر نهادهای سرکوبگر صدها معلم را با احکامی چون بازنشستگی اجباری ، اخراج ، انفصال از خدمت و حذف رتبه بندی در تنگنای معیشتی قرار داده‌اند

#ما_خاموش_شدنی_نیستیم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تداوم بلاتکلیفی کارگر زندانی رضا اقدسی فعال کارگری ناشنوا

خانواده رضا اقدسی اعلام نمودند که برابر ابلاغیه قبلی جلسه دادگاهی رضا اقدسی در تاریخ ۲۰ آبان کنسل و به ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ تغییر یافته است. امروز هم مجددا بدون هیچ توضیحی جلسه دادگاهی وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران کنسل شد و این امر موجب نگرانی شدید خانواده از وضعیت وی شده است.

*خبات دهدار، فعال کارگری اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

براساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج صادر و به وی ابلاغ شده، آقای دهدار از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

خبات دهدار، فعال کارگری در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه بازداشت و نهایتا در تاریخ هشتم مهرماه، با تودیع وثیقه آزاد شد.

منبع ۲ خبربالا:کانال اتحادیه پازاد کارگران ایران

*آزادی توماج صالحی از زندان باتودیع وثیقه سنگین

روز شنبه ۲۷ آبان، توماج صالحی از زندان باتودیع وثیقه سنگین از زندان آزاد شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate