اخباروگزارش های کارگری ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲

– مراسم سالگرد قتل حکومتی آرتین رحمانی نوجوان ۱۶ ساله در ایذه

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت فلات قاره درمنطقه عملیاتی لاوان نسبت به تعیین سقف حقوق، تفکیک مشاغل به تخصصی و پشتیبانی ،نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی

– تجمع اعتراضی کشاورزان شهرستان برخوارنسبت به نحوه تقسیم حقابه از زاینده‌رود

– مسعود زینال زاده از زندان اوین آزاد شد 

*******

*مراسم سالگرد قتل حکومتی آرتین رحمانی نوجوان ۱۶ ساله در ایذه

 آرتین رحمانی، کودکی که در اعتراضات روز ۲۵ آبان در شهر ایذه، با شلیک گلوله‌ی مأموران حکومت به قتل رسید. آرتین یکی از ٧٢ کودکی بود کە در سال گذشتە، در اعتراضات جنبش ژن_ژیان_ئازادی، بە قتل رسیدند.

آرتین، دانش‌آموز و کودک کار، هم‌زمان با تحصیل در مدرسه، در یک مکانیکی نیز مجبور به کار بود. پس از کشته شدن آرتین، دست‌خطی از او منتشر شد که خطاب به مادرش نوشته بود: “شرمنده‌ام مادر؛ می‌خواهم در راهی قدم بگذارم که جوانی‌ام را نبینی”

  شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکومیت مجدد سرکوب و کشتار مردم و قتل کودکان کار و دانش‌آموزان بی‌گناه، خواهان پاسخگویی حاکمیت و محاکمه‌ی عاملین واقعی این قتل‌ها می‌باشد.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت فلات قاره درمنطقه عملیاتی لاوان نسبت به تعیین سقف حقوق، تفکیک مشاغل به تخصصی و پشتیبانی ،نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی

روز جمعه ۲۶ آبان، کارگران شرکت نفت فلات قاره درمنطقه عملیاتی لاوان برای اعتراض به تعیین سقف حقوق، تفکیک مشاغل به تخصصی و پشتیبانی ،نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی دست به تجمع زدند.

 

*تجمع اعتراضی کشاورزان شهرستان برخوارنسبت به نحوه تقسیم حقابه از زاینده‌رود

ر.زجمعه ۲۶ آبان، کشاورزان شهرستان برخواردراستان اصفهان برای اعتراض به نحوه تقسیم حقابه از زاینده ‌رود جهت کشت پاییزه در مصلی نماز جمعه شهر دولت آباد تجمع کردند.

*مسعود زینال زاده از زندان اوین آزاد شد 

صبح امروز آقای زینال زاده فعال صنفی معلمان و از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران از  زندان اوین آزاد شد 

این فعال صنفی پیش‌تر همراه جمعی از فعالین مدنی در مراسم آرمیتا گراوند بازداشت شده بود و به زندان اوین منتقل شده بود 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران آزادی آقای زینال زاده را به خانواده محترم و جامعه معلمان تبریک می‌گوید و خواهان لغو پرونده سازی‌های بی‌شرمانه نهادهای امنیتی علیه فعالین صنفی است .

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate